پیش به سوی جنگ‌های آینده 2042 Battlefield 

مقالات بازی Battlefield 2042

بازی Battlefield 2042 که جدیدترین نسخه مجموعه بتلفیلد به شمار می‌رود، یک اثر شوتر اول شخص و چندنفره بوده که استودیو Dice مانند همیشه مراحل ساخت آن را به عهده داشته است. همان طور که از نام خود بازی مشخص است، وقایع این اثر در سال ۲۰۴۲ جریان دارد و جنگ‌های مدرن را به تصویر می‌کشد. البته باید بدانید که بتلفیلد ۲۰۴۲ فاقد بخش داستانی بوده و تمام تمرکز خود را روی حالت‌های چندنفره و نبردهای بزرگ می‌گذارد. همچنین جالب است بدانید که این بازی برای اولین دفعه در تاریخ مجموعه Battlefield از قابلیت کراس پلتفرم (Cross-Platform) پشتیبانی می‌کند تا کاربران پلتفرم‌های مختلف بتوانند به همراه یکدیگر به تجربه بازی بپردازند.

از جمله دیگر ویژگی‌های جدید بازی Battlefield 2042 می‌توان به افزایش تعداد بازیکن‌های موجود در هر نقشه به ۱۲۸ نفر اشاره کرد که دقیقا دو برابر تعداد بازیکن‌های Battlefield V است. البته تنها کاربران کنسول‌های نسل نهمی و پی سی می‌توانند در نقشه‌های ۱۲۸ نفره به نبرد بپردازند. علاوه بر این، حالت‌های جدیدی راه خود را به جدیدترین نسخه بتلفید پیدا کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به دو حالت Hazard Zone و Portal اشاره کرد.

 

 

گیم‌پلی

مجموعه بتلفیلد همیشه به خاطر گیم‌پلی جذاب خود شناخته شده و بازی Battlefield 2042 هم از این قاعده مستثنا نیست. نقشه‌های بزرگ و گان‌پلی جذاب هم راه خود را به این نسخه باز کرده‌اند تا بازیکنان بتوانند از نبردهای عظیم و حماسی آن لذت ببرند. همان‌طور که پیش از این هم اشاره کردیم، وقایع این بازی در سال ۲۰۴۲ جریان دارد و به همین دلیل هم شاهد آیتم‌ها و اسلحه‌های آینده نگرانه‌ای هستیم. از جمله این آیتم‌ها می‌توانیم به ربات‌های چهارپایی اشاره کنیم که در طی نبردها به کمک شما خواهند آمد. همچنین بتلفیلد ۲۰۴۲ شامل یک قابلیت جدید می‌شود که آن را با نام پلاس (Plus) می‌شناسیم. شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت در وسط میدان نبرد یک سری تغییرات را روی اسلحه‌ی خود اعمال کنید، آن هم بدون اینکه از بازی خارج شوید. سیستم کلاس بندی سربازهای نسخه جدید بتلفیلد هم با تحول بزرگی روبرو شده است. بازیکنان در این بازی کنترل شخصیت‌های مختلفی را در دست می‌گیرند که Specialist نام دارند و هر کدام از آن‌ها شامل قابلیت‌های مختلفی هستند. این Specialistها به طور کلی به چهار کلاس متفاوت با نام‌های Assault، Engineer، Medic و Recon تقسیم می‌شوند که با توجه به اسم این کلاس‌ها می‌توان قدرت‌های احتمالی اعضای آن را حدس زد. محیط‌های تخریب‌پذیر هم از شماره چهارم مجموعه به ۲۰۴۲ آمد‌ه‌اند؛ به گونه‌ای که با توجه به این قابلیت می‌توانیم شاهد تخریب ساختمان‌ها و سازه‌های بزرگ هم باشیم. سیستم آب و هوایی پویا بازی هم خیلی چشم‌نواز به نظر می‌رسد و در حین تجربه آن مواردی مانند طوفان‌ها شن و تورنادو را هم مشاهده خواهیم کرد.

بازی Battlefield 2042 در هنگام عرضه شامل هفت نقشه مختلف بوده و این در حالی است که حالت‌های اصلی بازی به سه بخش All-Out Warfare، Breakthrough و Conquest تقسیم می‌شوند. در حالت Conquest که به احتمال زیاد با آن آشنایی دارید، دو تیم در مقابل هم قرار می‌گیرند و وظیفه دارند نقاط مشخص شده‌ای را به اشغال خود درآورند. در حالت Breakthrough اعضای یک تیم باید پایگاه‌های تیم حریف را اشغال کنند و این در حالی است که تیم دیگر، باید از مواضع خود دفاع کند. نسخه کنسول‌های نسل نهمی و پی سی بتلفیلد ۲۰۴۲ شامل نقشه‌های ۱۲۸ نفره می‌شود و این در حالی است که کاربران دو کنسول پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان تنها محدود به استفاده از نقشه‌های ۶۴ نفره هستند. کراس پلتفرم یکی دیگر از ویژگی‌های این بازی است که به کاربران پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پی سی اجازه می‌دهد به همراه یکدیگر به بازی کردن بپردازند. البته نسخه مخصوص دو کنسول پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان هم از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، اما کاربران دو پلتفرم مذکور به خاطر مسائل فنی قادر به تجربه بازی با بازیکنان کنسول‌های نسل نهمی و پی سی نیستند. برای مثال بازیکنانی که از پلی استیشن 4 استفاده می‌کنند قادر نیستند که به همراه دوستان خود روی پلی استیشن 5 به تجربه بازی بپردازند؛ اما اگر دوستی دارند که از ایکس باکس وان بهره می‌برد می‌توانند به راحتی با یکدیگر به جنگ دشمنان بروند.

 

 

داستان بازی Battlefield 2042

 

همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم بازی Battlefield 2042 شامل بخش تک‌نفره و داستانی نخواهد بود و به جای آن داستان بازی در گیم‌پلی بخش Multiplayer دنبال خواهد شد. وقایع بازی از آنجایی شروع می‌شود که شرایط جوی و آب و هوایی کره زمین به شرایط نامناسبی می‌رسد و اتحادیه اروپا هم نابود می‌شود. این شرایط جوی بحرانی در سال ۲۰۴۰ به اوج خود رسیده و باعث می‌شود که ۷۰ درصد از ماهواره‌های فضایی به سمت جو زمین سقوط کنند و مکشلات جدیدی به وجود آورند. مشکلات به وجود آمده بحران خطرناکی را برای بشریت به وجود می‌آورد و باعث شروع شدن جنگی در سال ۲۰۴۲ میان دو کشور آمریکا و روسیه می‌شود.

علاوه بر گیم‌پلی بخش چندنفره، می‌توانید داستان بازی Battlefield 2042 را از طریق سایت رسمی Electronic Arts‌ هم دنبال کنید. همچنین، در آینده یک فیلم کوتاه با عنوان Exodus در کانال یوتیوب بتلفیلد قرار می‌گیرد و به روایت وقایعی می‌پردازد که باعث به وجود آمدن جنگ در سال ۲۰۴۲ می‌شوند. در این فیلم شاهد بازگشت شخصیت آیریش (Irish) از بازی Battlefield 4 خواهیم بود.