ما پیشتازان این جنگیم... Call of Duty: Vanguard

مقالات بازی Call of Duty: Vanguard

بازی Call of Duty: Vanguard یکی از مورد انتظارترین آثار سال جاری به حساب می‌آید. طرفداران سبک شوتر اول شخص ماه‌ها در انتظار عرضه آن بودند. با این که تنها یک سال از عرضه بازی Call of Duty: Black Ops Cold War گذشته است، اما باز هم این اثر برای برخی از طرفداران تازگی دارد. اما با این وجود بازی کالاف دیوتی ونگارد آمده تا تجربه‌ای متفاوت برای برای طرفداران به ارمغان آورد.

استودیو Sledgehammer Games وظیفه ساخت این اثر را برعهده دارد و قرار است ما را بار دیگر به دل جنگ جهانی دوم ببرد. اکتیویژن (Activision) که ناشر بازی محسوب می‌شود، امیدوار است بتواند بازخوردهای خوبی از طرف کاربران دریافت کند. قابل ذکر است که کمی پس از انتشار این اثر، ما شاهد عرضه بازی‌های Battlefield 2042  و Halo Infinite نیز خواهیم بود که حسابی بازار آثار شوتر اول شخص را گرم می‌کنند.

فرمول به کار رفته برای ساخت فرنچایز کالاف دیوتی دیگر برای همه ما آشنا است. اگر شما هیچ هیچ تریلری از بازی Call of Duty: Vanguard را ندیده باشید، باز هم می‌توانید حدس بزنید که با چه اثری روبه‌رو خواهید بود. این که اکتیویژن قادر است یک تجربه بسیار خوب از سبک شوتر اول شخص را به مخاطبان ارائه دهد، بر کسی پوشیده نیست. بخش داستانی این اثر احتمالا باز هم جذاب خواهد بود و می‌تواند گیمرها را ساعت‌ها به خود مشغول کند. بازی کالاف دیوتی ونگارد در ابتدای کار دارای 20 نقشه است. داشتن قابلیت شخصی‌سازی پیشرفته سلاح‌ها و اضافه شدن حالت‌های جدید از جمله تغییرات این اثر به شمار می‌روند.


داستان بازی Call of Duty: Vanguard

این نسخه از فرنچایز Call of Duty نیز ما را به جنگ جهانی دوم می‌برد. البته گفته می‌شود که این اثر صرفا از این فضا الهام گرفته است و نمی‌توان آن را یک راوی صادق از جنگ جهانی دوم قلمداد کرد. در واقع سازندگان گفته‌اند که می‌خواهند داستانی متفاوت را در آن بازه زمانی روایت کنند. بازی کالاف دیوتی ونگارد دارای چهار شخصیت اصلی است که هر یک ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. نبردهای بازی نیز در چهار محیط مجزا به نمایش درمی‌آیند.


بخش چند نفره بازی Call of Duty: Vanguard

درست است که بخش داستانی و تک نفره مخاطب‌های خاص خود را دارد، اما حقیقت این است که بسیاری از افراد صرفا عاشق بخش چند نفره آن هستند. در این نسخه ما با ویژگی Combat Pacing روبه‌رو هستیم که اجازه می‌دهد بازیکنان بتوانند حالت دلخواه خود را برای تجربه بخش چند نفره انتخاب کنند. Combat Pacing دارای سه حالت مختلف است. حالت Tactical همان تجربه نسخه‌های پیشین را ارائه می‌دهد و در آن می‌توانید به نبردهای 6v6 مشغول شوید. حالت Assault اجازه می‌دهد بازیکنان بیشتری را وارد بازی کرده و در نبردهای شلوغ‌تر شرکت کنید. اما حالت Blitz یک هرج و مرج کامل است. در این حالت شما می‌توانید در نبردهایی با حضور 48 کاربر مشغول شوید. اگر از طرفداران Ground War در نسخه Modern Warfare یا Combined Arms در Black Ops Cold War هستید، بدون شک حالت Blitz را دوست خواهید داشت.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، بازی Call of Duty: Vanguard دارای 20 نقشه است که چهار مورد آن به حالت Champion Hill مربوط می‌شوند. این حالت برای اولین بار در فرنچایز کالاف دیوتی معرفی می‌شود و تجربه هیجان‌انگیز را برای بازیکنان به ارمغان خواهد آورد.


بخش زامبی‌ها در بازی Call of Duty: Vanguard

وظیفه ساخت بخش زامبی‌ها به استودیو Treyarch محول شده است. این بخش که ماجراهایش در نقشه Der Anfang روایت می‌شود، یک پیش‌درآمد برای Dark Aether از نسخه Black Ops Cold War به حساب می‌آید.