۷ نکته ابتدایی Silent Hill f برای عبور از مه و ترس
- تیم فروشگاه سرگرمی تیلنو
شروع بازی Silent Hill f: وارد مه شو! 🌫️
شروع Silent Hill f ممکنه اولش ساده به نظر بیاد، مخصوصاً اگر تجربه بازیهای بقا و وحشت رو داشته باشی. ولی NeoBards Entertainment کلی چرخش تازه گذاشته که روش برخورد با مبارزه و معماها رو تغییر میده؛ حتی گزینههای سختیای هستن که کلی روایت و تجربه رو متمایز میکنن. با چند ترفند ساده شانس زنده موندنت توی مه خیلی بیشتر میشه. 😎
در ادامه، هفت نکتهٔ کلیدی برای مبتدیان Silent Hill f آوردیم تا شانس زنده موندنت رو بالا ببری. 🔥
۱. در انتخاب درجه سختی Silent Hill f دقت کن ⚖️
وقتی درجه سختی مبارزه و معما رو در Silent Hill f انتخاب میکنی، دیگه برای بقیهٔ بازی قابل تغییر نیست. توصیهٔ قوی ما برای اولین تجربه: برای مبارزه حالت Story رو انتخاب کن. تعداد درگیریها زیاده، بعضیها دست و پاگیره و آزاردهندهست، و بهتره که دفعهٔ اول تمرکزت روی داستان و یاد گرفتن نقشه و جاها باشه تا درگیریهای سخت. در حالت Story همچنین میتونی با نماز خوندن سر یک hokora سلامت روانی (sanity) رو بازیابی کنی که مدیریت ریسک رو راحتتر میکنه و کمک میکنه تمرکزت روی داستان بمونه. 🙏
Silent Hill f توضیح درستی دربارهٔ سختی معماها نمیده. موضوع فقط اضافه شدن سرنخ توی حالت Story نیست — خود معما معمولاً فرق میکنه؛ سرنخها، راهحل و کل معما ممکنه تغییر کنه. حتی در Story هم معماها چالشبرانگیزن، ولی اگر هدفت فقط پیشبرد داستانه، Story بهترین انتخابیه.
۲. حواست به گوشه و کنار باشه
هر وقت میخوای از یک گوشه عبور کنی، اول دوربین رو بچرخون و ببین چیزی منتظر جهش هست یا نه 👀. دشمن تا وقتی وارد دیدش نشی متوجه حضور تو نمیشه، و هرچند باز هم جیغوداد میکنه وقتی ظاهر میشه، اما تو آمادهتر خواهی بود. همهٔ جامپاسکرها با دوربین قابل پیشگیری نیستن — بعضیشون اسکریپت شدهان و بعضی دشمنها توی ساختمون یا روی لبهٔ بالا مخفین — ولی این روش حداقل اعصابخردی رو کمتر میکنه.
۳. تمرکزت رو حفظ کن
حواست به تعداد آیتمهای بازیابیکنندهٔ sanity باشه و بر اساسش برنامهریزی کن 🧠. هرچند منتظر موندن تا دشمن حمله کنه و ضدحمله بزنی خستهکنندهست، اما اگر نزدیک hokora نیستی و داروها کمه، بهتره محتاط باشی تا اینکه بیمورد از حملات تمرکزی استفاده کنی.
ابتدا ممکنه sanity مهم به نظر نرسه، چون درگیریهای Silent Hill f پراکندهان و دشمنها اغلب کند و قابل کانتر هستن. اما وقتی شهر رو ترک کنی و وارد دنیای ارواح بشی، مدیریت sanity خیلی حیاتی میشه. نه تنها با هیولاهایی روبهرو میشی که حملهشون sanity رو کم میکنه، بلکه دشمنهایی ظاهر میشن که دیگه حرکتاشون رو واضح نشون نمیدن و کانتر سختتره. معمولاً برای پاکسازی سریع و امن به حملات فُکوس نیاز داری، ولی این حملات بخش قابل توجهی از sanity هیناکُو رو میبلعن. وقتی sanity تموم شد، هیناکُو شروع به از دست دادن سلامت میکنه و اوضاع خیلی زود خراب میشه.
۴. دعا کردن یادت نره
اشیایی مثل لاشهٔ خشکشده (dried carcass) فقط برای نذر کردن توی hokora ساخته شدن، و بهتره اولین فرصت اونا رو تقدیم کنی 🙌. اما میتونی از گذاشتن بعضی آیتمهای دیگه هم کمی Faith بگیری — Faith همون چیزیه که میذاره تواناییهات رو ارتقا بدی. مقدار Faith کمتره ولی گاهی همین کافیه تا یک ارتقاء بزنی. اینکه کدوم آیتم رو نگه داری یا تقدیم کنی بستگی به سبک بازی تو داره: آیتمهای بازیابی استقامت مثلاً بیمعنیه نگهشون داری اگر معمولاً کانتر و فُکوس استفاده میکنی تا ضربهٔ عادی؛ و اگر زیاد از فُکوس استفاده نمیکنی شاید واقعاً به آیتمهای بازیابی sanity نیاز نداشته باشی.
در حالت Story بهتره آیتمهای قویتر رو همراهت نگه داری و موارد کمارزشتر رو برای نیایش بذاری. مثلاً همیشه باندِیج و کیتهای کمکاولیه رو نگه دار چون مقدار زیادی سلامت برمیگردونن، ولی arare (آیتم کممصرف) ارزش نگهداری نداره مگر اینکه چندتا ازش پشتسرهم استفاده کنی — اون رو بفرست برای shrine. 🎯
۵. با صدای زیاد بازی کن
Silent Hill f خیلی از نشانههای صوتی استفاده میکنه تا خبر بده چیزی نزدیکه 🔊. گاهی موسیقی عوض میشه قبل از اینکه صدای وحشتناک موجود رو بشنوی. در مواردی اصلاً موسیقی نیست اما صدای قلقل، تقتق، آبگرفته و زنجیر شنیده میشه که نشان میده یه موجود نزدیک هست که بهتره یا ازش فرار کنی یا آمادهٔ مبارزه باشی.
خارج از دنیای ارواح گاهی صدای نویز از رادیویی نزدیک میاد 📻. پیداشون کن چون ارزشش رو دارن — حتی اگر آیتم فیزیکی خاصی نباشه، صداها خاطرات و افکار رو پخش میکنن که دربارهٔ گذشتهٔ هیناکُو و جریان داستان نور میندازن. معمولاً چند آیتم بازیابی هم اطرافشون پیدا میکنی.
۶. همه جا رو بگرد و همه چی رو بخون
بازیهای سومشخص اکشن معمولاً زیادی روی یادداشتها و نوشتهها برای روایت متکیان، که اطلاعاتی بودن ولی ضروری نیستن. Silent Hill f اینطوری نیست. باید تا جای ممکن یادداشتها رو پیدا و بخونی تا بهتر بفهمی چه بلایی سر هیناکُو و اطرافیانش میاد. بعضی یادداشتها ورودیهای جدیدی توی ژورنال اضافه میکنن که بدون خوندنشون ظاهر نمیشن. بعضی هم زمینهٔ اتفاقات رو روشن میکنن — مثل اینکه چرا یک شخصیت همیشه هیناکُو رو خائن صدا میکنه. بدونشون هم میشه پیش رفت اما داستان خیلی قویتر و مطمئنتره وقتی همهٔ زمینهها رو داشته باشی. 📒
گشتوگذار صرفاً برای هیجان نیست؛ ارزشش رو داره. بنبست ممکنه یه بنبست باشه، اما اغلب هم میتونی یک نذر نادر برای hokora، یک ema برای ارتقا، یا حتی یک کیف که جا رو زیاد میکنه پیدا کنی 🎒. فضای اینونتوری محدود و آپگریدها هم کماند، پس هر تکهٔ اضافی کمک میکنه.
۷. برای نجات جونت فرار کن! بیشتر اوقات
مثل اکثر بازیهای بقا، Silent Hill f انتظار نداره هر دشمنی رو بکشی. در بسیاری از جاها راه عملی اینه که ازشون رد شی و فرار کنی. دشمنها وقتی خط دیدشون رو از دست بدی علاقهشون رو از دست میدن و تا ابد دنبالت نمیان. بعضی بخشها مثل عبور از کوه تعداد دشمنها انقدر زیاده که درگیری همیشه گزینهٔ عقلانی نیست.
با این حال، در دنیای ارواح معمولاً بهتره دشمنها رو از بین ببری. گاهی مجبور میشی بعضی مسیرها رو دوباره برگردی و سلاحهای آیینی که اونجا برمیداری خراب نمیشن. معمولاً یه hokora در دسترس هم هست که میتونی sanity هیناکُو رو مجانی (در حالت Story) یا با پرداخت (در حالتهای دیگه) بازیابی کنی، پس در اون محیطها با خیال راحت از حملات فُکوس استفاده کن. ⚔️
درباره نویسنده

پلی استیشن
ایکس باکس
نینتندو
نینتندو سوییچ ۲
کنسولهای قابل حمل
Lenovo
استیم دک
کلاسیک
بازی PS5
بازی Xbox Series X
بازی PS4
بازی Xbox One
بازی Nintendo Switch
بازی نینتندو سوییچ ۲
لوازم جانبی PS5
لوازم جانبی PS4
کیف حمل کنسول
لوازم جانبی Xbox
کیف حمل کنسول xbox one
لوازم جانبی Nintendo Switch
کیف حمل کنسول
گیفت کارت استیم
گیفت کارت ایکس باکس
گیفت کارت پلی استیشن
گیفت کارت نینتندو

پوشیدنی ها
لیوان

قطعات کامپیوتر
کیس گیمینگ
موس گیمینگ
کیبورد گیمینگ
فن و خنک کننده
موس پد گیمینگ
لوازم جانبی کامپیوتر
پاور


