تنها ۵ روز تا انتشار بازی Cyberpunk 2077 باقی مانده است و در این لحظه، در نزدیکترین بازهی زمانی تا روز عرضهی این بازی قرار داریم. اثری که قصد دارد استانداردهای سبک نقش آفرینی را از نو تعریف کند و به یکی از جاه طلبانهترین بازیهای تارخ تبدیل شود. با پیش نمایش این بازی از تیلنو همراه باشید.
جدیدترین پروژهی استودیو CD Projekt RED، سازندهی سه گانهی Witcher، ماجراها و داستانهای عجیبی را تا رسیدن به روز عرضه و انتشار نهایی پشت سر گذاشته است. بازی Cyberpunk 2077 به بازیکن اجازه میدهد تا مانند ویچر 3، وارد یک دنیای پرجزئیات شود و در ماجراجوییهایی که در پیش و رویش قرار دارد، غرق شود. آن طور که خود سازندگان گفتهاند، سایبرپانک حاوی مراحل متعدد، جزئیات فراوان و آیتمهای جذاب است و میتواند تا ساعتها بازیکن را درون دنیای بازی نگه دارد.
برخلاف بازی The Witcher 3: Wild Hunt و به طور کلی مجموعهی ویچر، وقایع سایبرپانک در دنیای آینده قرار دارد. اما داستان این بازی یک اشتراک بزرگ با ویچر دارد، هر دوی آنها از یک منبع الهام استفاده میکنند. سه گانهی ویچر، با الهام گیری از مجموعه کتابهایی با همین نام، نوشتهی آندری ساپکوفسکی، ساخته شده است، اما بازی Cyberpunk 2077 منبع اقتباس متفاوتی را در پیش و روی خود قرار میدهد. اگر با بازیهای رو میزی آشنا باشید، به احتمال زیاد نام Cyberpunk 2020 را شنیدهاید. در واقع، سایبرپانک ۲۰۷۷ در دنیای مشترک با دنیای همین بازی رومیزی قرار دارد و از بسیاری از وقایع و اطلاعات آن، استفاده میکند.
شاید اگر بخواهیم به صورت عامیانهتری این موضوع را باز کنیم، بازی Cyberpunk 2077 حکم یک شبیه ساز زندگی در یک دنیای سایبرپانکی را تداعی میکند، منتها نه از آن زاویه که هدف اصلی بازی شبیه سازی باشد، بلکه با توجه به اطلاعات این بازی آن قدر جزئیات ریز و درشت دارد که میتواند در حد یک شبیه ساز ظاهر شود. شما میتوانید در شهر نایت سیتی (شهری که وقایع بازی در آن جریان دارد)، با استفاده از ماشینهای مختلف دور شهر بگردید، ساختمانها را جست و جو کنید، به آدمها تیراندازی کرده و رباتها را هک کنید یا با جانی سیلور هند، با نقش آفرینی کیانو ریوز، کل نایت سیتی را به آتش بکشید. به طور خلاصه، شما اجازهی انجام دادن هر خلاف و آشوبی را که حتی در رویاهایتان هم مشاهده نکردهاید، دارید.
البته همهی این اتفاقات در زمانی به واقعیت خواهد پیوست که بازی Cyberpunk 2077 در نهایت منتشر شود. داستان تاخیر خوردن زمان عرضهی این بازی به یکی از تکراریترین و بیمزهترین رویدادهای بازیهای ویدیویی تبدیل شده است. اما اگر این دفعه مشکلی پیش نیاید و شهاب سنگی از طرف آسمان به سمت استودیو CD Projekt روانه نشود، قرار است در ماه آذر در نهایت به تجربهی این اثر فوق العاده موردانتظار بپردازیم. هم چنین، شما میتوانید در مقالهی بازی Cyberpunk 2077 چگونه می تواند از بازی Witcher 3 درس بگیرد، با استانداردهای مشترک احتمالی این دو بازی، بیشتر آشنا شوید.
تاریخ عرضه بازی Cyberpunk 2077
بازی Cyberpunk قرار است در تاریخ ۲۰ آذر ۹۹ در نهایت به دست بازیکنان برسد. این بازی علاوه بر رایانههای شخصی و کنسولهای نسل هشتمی، برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس (اس) هم منتشر خواهد شد.
حالا که این همه به نقد از تاخیرهای سایبرپانک پرداختیم، بیایید جزئیات دقیقتر آنها را با هم مرور کنیم. بازی Cyberpunk 2077 در ابتدا قرار بود در تاریخ ۲۸ فروردین ۹۹ (۱۶ آپریل) منتشر شود؛ اما از بد ماجرا استودیو CD Projekt در طی یک بیانیه توضیح داد که آنها به زمان بیشتری برای آزمایش و رفع ایرادات فنی نیاز دارند و محصول نهایی در شهریور منتشر خواهد شد. اما قبل از این که حتی به شهریور و ماه سپتامبر نزدیک هم شویم، در ۲۸ تیر (۱۸ ژوئن) متوجه شدیم که عرضهی بازی تا تاریخ ۲۹ آبان (۱۹ نوامبر) عقب افتاده است. سازندگان بارها در رسانهها تاکید کردند که عرضهی بازی در ۲۹ آبان قطعی است و به هیچ وجه، شاهد تاخیر مجددی نخواهیم بود. اما از آن جایی که وسواس توسعه دهندگان به نهایت مرز ممکن رسیده بود، آنها برای یک بار و همیشه تاریخ انتشار بازی را برای ۲۰ آذر ۹۹ (۱۰ دسامبر) برنامه ریزی کردند. دیگر بعید است که این تاریخ باز هم با تغییر خاصی متوجه شود، اما از آن جایی که بازی Cyberpunk 2077 روی هر چه تاخیر بود را کم کرده است، تاخیر مجدد این بازی مورد انتظار زیاد غافلگیر کننده نخواهد بود.
اما این پایان حاشیههای CD Projekt نیست و آن طور که رسانهها میگویند، کارمندان این استودیو بیشتر از حد معین کار میکنند و به اصطلاحی، در کرانچ شدید کاری قرار دارند. هدف اصلی توسعه دهنده از این فشار کاری، رفع باگها و مشکلات فنی است. امیدوار هستیم که این فشارها هر چه سریعتر از روی کارمندان این استودیو برداشته شود.
پاسخ دادن به سوالات متعدد مربوطه
-
بازی Cyberpunk 2077 چیست؟
سایبرپانک یک بازی جهان باز-نقش آفرینی است که در یک دنیای سایبرپانکی تخیلی قرار دارد. سازندهی این بازی، سابقهی ساخت سه گانهی ویچر را دارد و میخواهد جدیدترین بازی خود را با مقیاس بزرگتری از ویچر روانهی بازار کند. شما میتوانید درون این بازی به رانندگی در سطح نقشه و گشت و گذار و در ساختمانها و آسمان خراشهای آینده نگرانه جست و جو کنید. وقایع این بازی، در شهری به نام نایت سیتی (Night City) جریان دارد که به نوعی در محدودهی ایالت کالیفرنیای کنونی قرار دارد که در فساد و خلاف غرق شده است.
-
آیا بازیکن میتواند شخصیت خاص خود را بسازد؟
جواب مثبت است. شما در این بازی میتوانید مانند مجموعهی Mass Effect و Dark Souls، کاراکتر مخصوص به خود را بسازید. شخصی سازی هنگام ساخت کاراکتر، طیف وسیعی از انتخابات را شامل میشود؛ از انتخاب جنسیت گرفته تا انتخاب رنگ پوست و مدل مو. نام این شخصیت در هر صورتی، V است و شما میتوانید در قالب این کاراکتر، دست به انتخاب تصمیمهایی بزنید که بر روی دنیای بازی تاثیر گذار است و سرنوشت نهایی را تغییر میدهد.
-
نحوه مبارزات چگونه است؟
با توجه به نمایشهای اولیه، بازیکنان در بازی Cyberpunk 2077 درگیری و مبارزات بسیاری را تجربه خواهند کرد. درگیریها انواع مختلفی مانند مخفی کاری، هک کردن یا حتی صحبت کردن دارند که در نوع روند ماموریتها تغییر ایجاد میکنند. اما اصل ماجرا این است که سایبرپانک یک اثر شوتر و اول شخص است که هدف اصلی خود را بر روی مبارزه با اسلحههای گرم پیشرفته، میگذارد.
-
آیا اتمام بازی بدون کشتن کسی وجود دارد؟
جواب این سوال مثبت است، اما جالب است بدانید که در ابتدا چنین قابلیتی وجود نداشت. اما پس از بازخوردهایی که استودیو CD Projekt در سال ۲۰۱۸ دریافت کرد، تصمیم گرفت که اسلحههای «بیهوش کننده» را وارد بازی کند. به عبارتی دیگر، در بازی Cyberpunk 2077 گروهی از اسلحهها وجود دارند که با نام Non-Lethal شناخته شده و در صورت شلیک کردن، منجر به مرگ کسی نمیشود.
-
کاراکتر کیانو ریوز چگونه است؟
نام شخصیتی که کیانو ریوز، بازیگر مشهور هالیوودی، در قالب آن به نقش آفرینی میپردازد، جانی سلیور هند (Johnny Silerhand) است. این شخصیت، در همان بازی رومیزی هم که پیش از این بدان اشاره کردیم، وجود دارد. جالب است بدانید که جانی یک شخصیت واقعی نیست و حکم یک «روح دیجیتالی» را دارد و در افکار شخصیت V، پرسه میزند. بنا بر این موضوع، بازیکن بارهای متعددی جانی سیلورهند را مشاهده خواهد کرد. جالب است بدانید که سیلورهند پس از خود ٰV، بیشترین دیالوگ ظبط شده در سایرپانک را به خود اختصاص داده است.
اجرای بازی با فناوری Ray-Tracing چشم نواز است
شرکت Nvidia در طی مراسمی که از کارت گرافیک نسل جدید خود رونمایی کرد، یک ویدیوی کوتاه از گیم پلی بازی Cyberpunk 2077 را منتشر کرد که بر روی همین کارت گرافیکهای جدید اجرا میشود. یکی از مواردی که در این ویدیوی کوتاه حسابی چشم گیر بود، تاثیر فناوری Ray Tracing است. این فناوری باعث میشود که نورپردازی به استاندارد جدیدی برسد و نورهای و افکتهای تصویری، بسیار بهتر از آن چه که ما با سخت افزارهای معمولی میبینیم، به نمایش درآیند.
در این میان، واجب است اشاره کنیم که ری تریسینگ در سایبرپانک در انحصار شرکت انویدیا یا راانههای شخصی نخواهد بود و کنسولهای نسل نهم هم با توجه به قدرت سخت افزاری بالای خود، از این فناوری پشتیبانی میکنند. البته توجه داشته باشید از آن جایی که این بازی برای کنسولهای نسل هشتمی، که قدرت رایانههای شخصی متوسط هفت سال پیش را دارند نیز منتشر میشود و سازندگان باید برای متعادل نگه داشتن نسخهی پلتفرمهای مختلف، محدودیتهایی ایجاد کند.
بازی Cyberpunk 2077 میزبان چه نوع از اسلحه ها خواهد بود؟
همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم، سایبرپانک یک بازی اول شخص است و به همین دلیل، تمایل زیادی به گیم پلی هیجان انگیز بازیهای اکشن این سبک خواهد داشت. درست است که قرار نیست مبارزاتی مانند مجموعهی Call of Duty را مشاهده کنیم، اما بازی Cyberpunk 2077 آنقدری اسلحه دارد که به این زودیها برای بازیکنان تکراری نمیشود. هم چنین، از آن جایی که داستان بازی در آینده قرار دارد، شاهد اسلحههای خاص و نوآورانه نیز خواهیم بود که قابلیتهای عجیب و ناشناختهای دارند. بازیکنان قابلیت دسترسی به سه گروه مختلف از اسلحههای گرم را خواهند داشت که مشاهدهی تفاوت در آنها، کار سختی نیست. البته در نظر داشته باشید که امکان استفاده از اسلحههای سرد مانند شمشیر و چوب بسیبال نیز وجود دارد که بازهم قابل شخصی سازی هستند.
-
Power Weapon
Power Weaponها بیشترین شباهت را به آن اسلحههایی که در دنیای واقعی میبینیم دارند؛ اما میزبان یک تفاوت بزرگ هستند که به شما اجازه میدهند از پشت پوشش یا سنگر خود به دشمنان شلیک کنید، اما چگونه؟ بازیکنان میتوانند با استفاده از قابلیتهای این دسته از سلاحها، از دیوار به عنوان یک منعکس کنندهی گلوله استفاده کنند. در واقع، هنگامی که بازیکن به دیوار شلیک میکند گلولهها وارد دیوار نمیشودند، بلکه به مسیر خود در زاویهای متفاوت ادامه میدهند و به گونهای منعکس میشوند. قبل از این که شروع به شلیک کردن بکنید، میتوانید با نشانه گرفتن سر اسلحهی خود به دیوار، مسیری که گلولههایتان پس شلیک طی میکنند را مشاهده کنید.
-
Tech Weapon
Tech Weaponها اسلحههای الکتریکی هستند که با استفاده از نیروی برق، اجسام جامد و سخت را به طرف دشمنان شلیک میکنند. شما میتوانید با استفاده از این دسته از اسلحهها، دشمن خود را از پشت یک دیوار یا در، مورد اصابت قرار دهید، به طوری که حتی زحمت باز کردن در را نیز به خود ندهید.
-
Smart Weapon
Smart Weapons یا اسلحههای هوشمند به طور خودکار دشمنان را ردیابی و دنبال میکنند، حتی بدون این که شما به طور مستقیم به سمت دشمن نشانه گرفته باشید. مانند Power Weponها، اسلحههای هوشمند نیز گزینهی مناسبی برای از بین بردن دشمنان از پشت یک سنگر یا پوشش هستند.
این سه دسته که به معرفی آنها پرداختیم، حکم همان تفنگی را دارند که ما در زبان عامیانه استفاده میکنیم. اما باید بدانید که اسلحههای بازی Cyberpunk 2077 فقط شامل اسلحههای گرم و شلیک گلوله نمیشود، بلکه اجازهی استفاده از اسلحههای سرد و یک نوع متفاوت و عجیب از ابزارها نیز وجود دارد.
-
Melee Weapon
Melee Weaponها که در نبردهای مستقیم و تن به تن به کار گرفته میشود، شاید آنقدرها آینده نگرانه نباشند ولی آن چنان که به نظر میرسند نیز از مد افتاده و مهجور نیستند. در بازی Cyberpunk 2077 اسلحههایی وجود دارند که تنها در مبارزههای نزدیک و فیزیکی به درد می خورند. یک نمونه از Melee Weaponها یک کاتانای حرارتی (کاتانا: شمیشرهای معروفی که ساموراییها از آن استفاده میکردند) است که آن را در تریلر گیم پلی بازی مشاهده کردیم. این کاتانا به شما اجازه میدهد تا دشمنان خود را به قطعات نامساوی سلاخی کنید و خون آنها را جاری سازید.
-
Cyberware
در زمانهایی که حس کردید میتوانید از کمک بیشتری بهره ببرید، اعضای بدن V می تواند به کمک شما بیاید. در واقع، به لطف فناوریهایی که تا سال ۲۰۷۷ اختراع میشود، مردم میتوانند اعضای بدن خود را مانند یک ربات شخصی سازی کنند. V هم در این میان استثناء نیست و میتواند اعضای بدن خود را در صورت نیاز، به یک اسلحهی سایبرپانکی تبدیل کند. این نوع از فناوریها که با نام Cyberware شناخته میشوند، میتوانند یکی از دستهای V را به یک نارنجک انداز، یک شمشیر کوچک و… تبدیل کنند.
جزئیات شخصی سازی کاراکتر V
آن طور که در این چند وقت اخیر متوجه شدیم، قرار است باز هم با شنیدن اخبارها مربوط به امکانات شخصی سازی بازی Cyberpunk 2077 بیشتر آشنا شویم. در این میان، مواردی وجود دارد که هر بازیکنی میتواند انتظار وجود آن را در یک بازی نقش آفرینی داشته باشد؛ مواردی مانند رنگ پوست، مدل مو، خالکوبی، لباس و… . اما استودیو CD Projekt قدم خود را فراتر از این مواردی که ما انتظار داریم گذاشته است و قابلیت شخصی سازی اعضایی مانند دندانها و ناخنها را به بازیکن میدهد.
جدا از موارد ظاهری، همان طور که از ابتدا هم اشاره کردیم بازی Cyberpunk 2077 یک بازی نقش آفرینی است و به همین دلیل، میزبان قابلیتهایی مانند ارتقاء قدرتهای مختلف شخصیت میشود. در این بازی بازیکن میتواند قسمتهایی مانند قدرت بدنی، قدرت هک کردن و ضریب هوشی خود را افزایش دهد؛ اما نکتهی جالبی که می توان در این میان به ان اشاره کرد، این است که شما میتوانید حتی قدرت کنترل استرس و اظطراب یا با اصطلاح بازی، «Cool» خود را افزایش دهید. هنگامی که این قدرت افزایش پیدا میکند، دستهای V در موقعیتهای حساس یا هنگام درگیریها کم تر میلرزد و دقت بیشتری را در اختیار گیمر میگذارد.
هم چنین، شما میتوانید مواردی مانند پیش زمینهی داستانی و نوع زندگی گذشتهی خود را نیز انتخاب کنید. این پیش زمینههای داستانی در بازی Cyberpunk 2077 با نام Life Path یا به اصطلاح فارسی، سبک زندگی شناخته میشوند. هر یک از این Life Pathها گذشتهی خاصی را برای V در نظر میگیرد و به همین دلیل، موقیعتها و دیالوگهای مختلفی را جلوی روی بازیکن قرار میدهد. شما میتوانید در مقالهی نکاتی که باید پیش از تجربه ی بازی Cyberpunk 2077 بدانید، با این سبکهای زندگی بیشتر آشنا شوید.
در کنار همهی این شخصی سازیها و انتخابات متنوع که هوش از سر آدمی میبرد، شما باز هم به عنوان شخصیتی به نام V پا به شهر نایت سیتی میگذارید و باید به عنوان یک مزدور جایزه بگیر، اهداف خود را دنبال کنید. البته باید بدانید که تصمیمهای شما باعث به وجود آمدن موقعیتها و پایان بندیهای مختلف داستانی میشود.
قدم زدن در شهر نایت سایتی چه حسی خواهد داشت؟
داستان بازی Cyberpunk 2077 در سال ۲۰۷۷ و در شهری به نام نایت سیتی جریان مییابد. در واقع نایت سیتی در منطقهای میان شهر سان فرانسیسکو و لس آنجلس قرار دارد و برای اولین بار در بازی رومیزی Cyberpunk 2020 که توسط مایک اسمیت ساخته شده، حضور یافته است. حدود ۵۰ سال پیش از شروع وقایع بازی، شهر نایت سیتی در دست مردم بود و این مردم بودند که آن را اداره میکردند. اما در سال ۲۰۲۳، شرکتها و موسسات مختلف به طور علنی به مردم هشدار جنگ میدهند و سپس وارد جنگ با آنها میشوند. یکی از اهداف مهم بازی Cyberpunk 2077 این است که اتفاقات بعد از این دورهی زمانی را برای بازیکن روایت کند. شما میتوانید در مقالهی بازی Cyberpunk 2077: تاریخچه و اتفاقات شهر نایت سیتی به طور کامل و جذابی با تمام جزئیات و فلسفهی این شهر و تاریخچهی آن آشنا شوید.
شهر نایت سیتی شامل ۶ بخش یا محلهی بزرگ میشود که هر کدام ویژگیها و ظاهر منحصر به فرد خود را دارند. شما میتوانید بدون دیدن حتی یک صفحهی Loading، میان این محلهها جابجا شوید. وسیلهی اصلی برای جابجا شدن در نایت سیتی، ماشینها و وسایل نقلیهی شهری هستند که میتوان به صورت اول شخص یا سوم شخص آن را مشاهده کرد. هنوز اطلاعات جامعی در مورد این نوع کنترل و شبیه سازی این ماشینها در دسترس نیست، اما با توجه به حرفهای افرادی که موفق به تجربهی بازی شدند، کنترل ماشینها در بازی Cyberpunk 2077 بسیار نرم و روان است، اما جای زیادی برای بهتر شدن دارد.
استودیو CD Projekt RED در طی مصاحبهای که با وبسایت VG247 داشت، اظهار کرد که بازیکنان میتوانند با استفاده از مکانیک تعبیه شده، ماشین خود را احضار کنند تا نیازی به صرف کردن مدت زمانی طولانی برای پیدا کردن آن نباشد. البته امیدواریم که این فرآیند احضار کردن خودرو، بهتر از آن احضار اسبی باشد که در بازی Witcher 3 مشاهده کردیم، چرا که به طور واقعی در برخی از مواقع اذیت کننده ظاهر میشد. هم چنین، بازیکنان میتوانند به یک گاراژ دسترسی داشته باشند و ماشینهای خود را در آن جا پارک کنند، درست مانند مکانیکی در بازی GTA V که به بازیکنان اجازه میداد ماشین مختص هر شخصیت را در یک پارکینگ جدا نگه داری کنند.
پاول ساسکو (Pawel Sasko)، طراح ارشد ماموریتهای استودیو CD Projekt، در مصاحبهی دیگر که در سال ۲۰۱۹ و در مراسم E3 با وبسایت VG247 انجام داد، اطلاعات بیشتری در مورد مناطق خارج از محلههای شش گانهی نایت سیتی به اشتراک گذاشت:
بازیکنان میتوانند از نایت سیتی خارج شوند و فقط به جست و جوی آن جا بپردازند؛ منطقهای که به طور کامل پس از خشک سالی و همهی اتفاقاتی که در ۵۰ سال میان سال ۲۰۲۰ و ۲۰۷۷ رخ داد، نابود شده است. شما میتوانید آن جا را جست و جو کنید، چرا که ماموریتهای خاصی برای آن آماده شده است و محتواهای بازیهای جهان باز را نیز، دارد. نایت سیتی تنها شهری که آن را ملاقات کردید نخواهد بود.
چه کسانی به عنوان کامئو حضور خواهند یافت؟
پیش از همه چیز اگر با تعریف واژهی کامئو (Cameo) آشنایی ندارید، لازم است بدانید هنگامی که یک فرد معروف در یک فیلم، سریال، بازی و… حضور یابد، به عنوان یک کامئو شناخته میشود، هر چند که این حضور خیلی کوتاه باشد. اولین نفری که میتوانیم از نام او با عنوان یک کامئو در بازی Cyberpunk 2077 یاد کنیم، خود کیانو ریوز است. پس از گذشت زمان، مشخص شد که افراد یا اشیاء دیگری هم به عنوان کامئو در شهر نایت سیتی حضور خواهند یافت و کیانو ریوز به اولین و آخرین کامئو تبدیل نخواهد شد. در ادامه، میتوانید لیست این افراد را مشاهده کنید.
- گرایمز (Grimes)، یک موسیقی دان و خوانندهی کانادایی، به عنوان یک خوانندهی Pop حضور خواهد یافت
- مایک پونداسمیت، سازندهی بازی رومیزی Cyberpunk 2020
- ماشین عجیب ایلان ماسک (که چند وقتی سوژهی میم بازها شده بود) در شهر نایت سیتی دیده میشود که تصویر آن را در زیر مشاهده میکنید
- یک ماشین از فیلم Mad Max: Fury Road، محصول سال ۲۰۱۵
- النا پیرس (Alanah Pearce) که شغلهای مختلفی مانند استریم، خبرنگاری و نقد بازیهای ویدیویی را در کارنامهی خود دارد و در حال حاضر، به عنوان یک نویسنده بر روی نسخهی جدید بازی God of War کار میکند
- بازی Cyberpunk 2077 از برخی آهنگهای بیلی آیلیش استفاده میکند و به همین دلیل، شایعاتی مبنی بر حضور خود او در دنیای بازی نیز شنیده میشود
آیا خبری از بخش چندنفره و آنلاین خواهد بود؟
جواب این سوال، مثبت است. استودیو CD Projekt به طور رسمی اعلام کرد که بازی سایبرپانک میزبان یک بخش آنلاین هم خواهد بود. به عبارتی دیگر، بخش آنلاین بازی Cyberpunk 2077 در آیندهای نزدیک به طور کامل معرفی خواهد شد، اما این اتفاق پس از انتشار تمام DLCهای رایگان بازی اتفاق خواهد افتاد.
البته وجود بخش آنلاین یک غافلگیری بزرگ نخواهد بود. در سال ۲۰۱۳ و هنگامی که بازی برای بار اول معرفی شد، خبرهایی مبنی بر آنلاین بودن بازی پخش شده بود. اما استودیو CD Projekt برای پایان دادن به شایعهها در طی یک بیانیه این گونه اعلام کرد:
این بازی یک یک تجربهی نقش آفرینی داستان محور خواهد بود که یک روند تک نفرهی فوق العاده خواهد داشت.
هم چنین آدام بادوفسکی (Adam Badowski)، کارگردان بازی، در طی مصاحبهای که در سال ۲۰۱۳ با وبسایت Eurogamer داشت تاکید کرد:
قرار است ما به بازی ویژگیهای آنلاینی هم اضافه کنیم.
در سال ۲۰۱۷، آدام کسینسکی اظهار کرد که بخش چندنفرهی بازی Cyberpunk 2077 میتواند موفقیت بلند مدت آن را تضمین کند. این حرف او، باعث به وجود آمدن برخی از نگرانیها حول پرداختهای درون برنامهای و Pay to Win شدن بخش چندنفره شد.
استودیو CD Projekt در جواب نگرانیها اظهار کرد که مردم به هیچ وجه نباید نگران باشند، چرا که سایبرپانک هم مانند بازی Witcher 3 تمرکز اصلی خود را بر روی یک تجربهی داستان محور خواهد گذاشت. سازندگان در طی یک توییت این گونه پاسخ دادند:
نگران نباشید، هنگامی که در مورد CP2077 فکر میکنید، چیزی کوچکتر از Witcher 3 را متصور نشوید. بخش تک نفرهی بزرگ، جهانی باز و یک نقش آفرینی داستان محور. هیچ جزء مخفی وجود ندارد و شما آن چه را که بابت آن پول دادهاید دریافت خواهید کرد. خبری از لاف زدن نخواهد بود، تنها یک بازی صادقانه مانند Wild Hunt.
شما می توانید در مقالهی بخش آنلاین بازی Cyberpunk 2077 مانند GTA Online خواهد بود، با بخش چند نفرهی سایبرپانک بیشتر آشنا شوید.
آیا خبری از پرداخت های درون برنامه ای خواهد بود؟
آن طور که از اطلاعات مشخص است، پرداختهای درون برنامهای در بخش تک نفره و داستانی ظاهر نخواد شد. اما بازی Cyberpunk 2077 به طور کلی دارای پرداختهای درون برنامهای خواهد بود، ولی این اتفاق تنها در بخش چندنفره یا Multuplayer آن رخ خواهد داد. استودیو CD Projekt خاطر نشان کرد که بخش چندنفره به عنوان یک پروژهی جدا در نظر گرفته میشود و سازندگان حساب خاصی روی آن باز کردهاند. به هر حال، با وجود این که پرداختهای درون برنامهای در نهایت وارد سایبرپانک میشوند، اما به هیچ وجه بر روی روند بازی تاثیر خاصی نخواهند گذاشت و بازیکنان میتوانند تنها با بازی کردن به محتویاتی که میتوان آنها را خرید، دست پیدا کنند.
آیا سایرپانک از مادها نیز پشتیبانی میکند؟
مارسین موموت (Marcin momot)، مسئول جامعهی جهانی CD Projekt، در این باره توضیح داد:
ما در حال حاضر نقشهای برای به اشتراک گذاشتن این موضوع نداریم. مشخصا، ما عاشق این هستیم که در آینده از جامعهی مادسازها نیز پشتیبانی کنیم، ولی در حال حاضر ما می خواهیم تمرکز خود را به کار گیریم تا نخست بازی را عرضه کنیم. امیدوارم که این حرف چیزها را کمی شفافتر کند.
شاید بتوان به طور صریح گفت که در روزهای اولیهی عرضه، نباید انتظار در دسترس قرار گرفتن ابزارهای مادسازی باشیم. به هر حال، نبود ابزارهای رسمی برای مادسازی، مادسازها را از درست کردن حالتهای مختلف برای یک بازی، متوقف نخواهد کرد.
در پایان، اگر قصد دارید بلافاصله پس از انتشار بازی Cyberpunk 2077 به تجربهی آن بپردازید، میتوانید به محض عرضهی بازی به صفحات خرید بازی Cyberpunk 2077 برای PS4، خرید بازی Cyberpunk 2077 برای PS5 و خرید بازی Cyberpunk 2077 برای ایکس باکس، مراجعه کنید.
نظر شما در مورد آینده و سرنوشت احتمالی سایبرپانک چیست؟ آیا این بازی میتواند به همان اثری تبدیل شود که ما در این روزها به رویای آن فکر میکنیم؟ یا تاخیرات فراوان به خاطر مشکلهای پرتعداد بیفایده خواهد بود؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.
منبع: PCgamer