اگر دوست دارید تا هر چه بیشتر با بزرگترین اثر انحصاری مایکروسافت تا به امروز، یعنی بازی Halo Infinite آشنا شوید، به هیچ وجه ادامهی این مقاله را از دست ندهید.
نسخهی ششم از مجموعهی بازیهای Halo، با نام بازی Halo Infinite معرفی شده است و قرار است به عنوان یکی از بزرگترین انحصاریهای مایکروسافت تا به امروز منتشر شود. بر خلاف نام آن، این بازی قرار است به ادامهی داستانهای Master Chief بزرگ بپردازد و به نوعی یک نتیجهی کلی از سه گانهی استودیو 343 Industries بگیرد. اولین تریلر بازی Halo Infinite اولین بار در مراسم E3 سال ۲۰۱۸ به نمایش در آمد اما پس از آن، اطلاعاتی چشم گیری از اثر مورد نظر منتشر نشد. این سکوت طولانی در مورد گیم پلی بازی تا سال ۲۰۲۰ ادامه یافت تا این که در نهایت، ویدیوی گیم پلی آن را در مراسم Xbox Games Showcase مشاهده کردیم. به لطف این ویدیوی گیم پلی، حال اطلاعات بیشتری را از این اثر مورد انتظار کسب کردیم و هم چنین متوجه شدیم که بازی Halo Infinite برای رایانههای شخصی هم منتشر میشود.
اما آن چه که طرفداران را بسیار هیجان زده کرد، دنیای بزرگ و پرجزئیات بازی بود. البته این مورد زیاد هم دور از انتظار نبود، چرا که با توجه به گفتهی سازندگان، بازی Halo Infinite بزرگترین نسخهی مجموعه است. علاوه بر موارد ذکر شده، مایکروسافت اطلاعات بیشتری را از بازی، با طرفدارن در میان گذاشت. در این تریلر، ما شاهد یک گونهی جدید از دشمنان، گجتها و اسلحههای جدید Master Chief و دنیای Open World و عظیم آن بودیم.
در ادامه با تیلنو همراه شوید تا تمامی اطلاعات منتشر شده از این بازی مورد انتظار را با یکدیگر مرور کنیم. آن چه که میتوانید در ادامه بخوانید شامل زمان عرضهی خود بازی، تاریخ عرضهی Beta، بخش چند نفره و تک نفرهی آن خواهد بود.
بازی Halo Infinite چه زمانی عرضه میشود؟
بازی Halo Infinite نزدیک به زمستان و یا به طور دقیقتر، در تعطیلات پاییزی سال ۲۰۲۰ منتشر میشود، اما متاسفانه هنوز تاریخ انتشار جدید و دقیقی از آن منتشر نشده است. اما آن چه طرفداران را بیش از پیش امیدوار میکند این است که بازی Halo Infinte در بدبینانهترین حالت، در فاصلهای کمتر از ۵ ماه به دست بازیکنان میرسد. به هر حال، مایکروسافت در مراسم E3 سال ۲۰۱۹، تایید کرد که بازی Halo Infinite به طور رسمی Lunch Title کنسول Xbox Series X است و همزمان با عرضهی خود کنسول، منتشر میشود. همین طور احتمال میرود که نسخهی رایانههای شخصی آن، همزمان با نسخهی کنسولی منتشر شود.
چند حقیقت کوتاه از بازی Halo Infinite
- حالت Forge Mode: به سری هیلو باز خواهد گشت.
- پرداخت درون برنامهای: شاید، اما خبری از Loot Boxها نخواهد بود.
- حالت Battle Royale: با توجه به گزارش رسمی 343 Indutries، هنوز نقشهای برای اضافه کردن این حالت به بازی Halo Infinite وجود ندارد. با این حال منابع معتبری میگویند که به طور قطعی شاهد حالت بتل رویال در این بازی خواهیم بود.
تریلر هشت دقیقهای بازی Halo Infinite در مراسم Xbox Games Showcase
ویدیویی که مشاهد کردید، اولین نمایش مایکروسافت از گیم پلی این اثر موردانتظار بود. این ویدیو، یک سری اطلاعات خاص و جدید را به ما میدهد. از ظاهر جدید گروه The Banished گرفته تا Grappling Hook جدید و سیستم تازهی ماموریتهای بازی. با توجه به تریلر، یک حالت Open World به نقشهی بازی اضافه شده است که به شما اجازه میدهد به هر نقطهای که خواستید قدم بگذارید. هم چنین انتظار میرود که حالت Open World بازی Halo Infinite شباهتهایی به مجموعه بازیهای Borderlands و Destiny دارد. البته باید بدانید که هر دو مجموعهی ذکر شده، خود با الهام گیری از مجموعه بازیهای Halo ساخته شدهاند. به هر حال، اگر بازی Borderlands ۳ را تجربه کردهاید، با سیستم جست و جو در نقشهی آن آشنایی دارید. سیسیتم Exploring این بازی، با این که Open World است، در یک نقشهی واحد دنبال نمیشود بلکه در چندین شهر و کهکشان جریان دارد؛ اما به بازیکن اجازه میدهد که هر موقع خواست، میان این نقشهها Switch کند. انتظار میرود که سیستم گشت و گذار بازی Halo Infinte هم همین گونه ارائه و از آن حالت نیمه خطی خود خارج شود. البته که Infinite، حالت Sand Box و آزادانهی معروف مجموعه بازیهای هیلو را خواهد داشت و اگر غیر از این بود، تعجب طرفداران را بر میانگیخت چرا که نیمی از جذابیت گیم پلی آن، مربوط به آزادای بالای بازی در زمینهی آزادای گیمر در انتخاب روش بازی کردنش است.
حالا بیاید کمی در این زمینه ریزتر و دقیقتر شویم.
بازی Halo Infinite نسبت به نسخههای دیگر مجموعه، به عناصر Open World خود بیشتر بها میدهد
همان گونه که در تریلر گیم پلی دیدید، بازی Halo Infinite نسبت به نسخههای دیگر مجموعه، اپن وردتر است. منطقهای که اتفاقات تریلر در آن جریان داشت، به تنهایی ساعتها بازیکن را سرگرم میکند و به یک مدت زمان طولانی برای کامل کردن نیاز دارد. با توجه به همین موضوع، به احتمال زیاد Master Chief ماموریتهای متعددی برای انجام دادن خواهد داشت. هم چنین با توجه به گفتههای استودیو 343 Industries، علاوه بر داستان اصلی شاهد ماموریت و داستانهای فرعی هم خواهیم بود.
کریس لی (Chris Lee)، مدیر استودیو 343 Industries، در این مورد توضیح داد:
ما آن نقشهای که در Demo دیدید را درون بازی قرار دادهایم. آن جا، یک محیط بزرگ است که در داخل «حلقه» قرار دارد. لحظهای که در کمپین بازی به این منطقه برسید، باید چندین ساعت را برای کامل کردن آن، صرف کند. سپس، شما اجازهی این را دارید که در تمام آن محیط به صورت آزادانه بچرخید و بعد از آن، به هر بخشی که از «حلقه» میخواهید بروید.
منظور ما این است که مکانهای مختلفی وجود دارد که میتوانید پیش آنها بروید و آنها را کشف کنید. این، یک نوع احساس آزادای است که شما در بازیهای قبلی Halo نداشتید. شما باید مسیر خود را درون دنیای بازی مشخص کنید. اما در همین حین، ما میخواهیم داستان خود را تعریف کنیم، بنابراین زمانی که شما دارید این کار را انجام میدهید (گشتن در محیط) ما داستان را به صورت غیر خطی جلو میبریم.
پاول کروکر (Paul Crocker)، دستیار تهیه کننده، ادامه داد:
هم چنین شما به سمت مکانهایی کشیده میشوید که میتوان گفت داستان-محور هستند. این چیزی است که مربوط به مجموعه است. ما تلاش میکنیم تا مطمئن شویم کارهایی وجود دارد که Master Chief میتواند انجام دهد تا به وسیلهی آنها روحیهی قهرمانی را تقویت کند و امید را به بشریت بازگرداند. هم چنین این کارها جاذبهای دارند که کل جهان را به سمت خود جذب میکنند. (مردم را تشویق به انجام کارهای مشابهی میکنند)
علاوه بر این موراد، استودیو 343 Industries یک سری جزئیات پویا مانند چرخهی شب و روز و حیات وحش را به بازی اضافه کرده است که باعث میشود جهان بازی هر چه بیشتر زنده و باور پذیر به نظر برسد.
بخش Multiplayer یا چند نفرهی بازی Halo Infinite رایگان است
این یک خبر فوق العاده شگفت انگیز است. با توجه به این که بازیهای معروف بسیاری در حال رایگان شدن هستند، این حرکت از سوی مایکروسافت و رایگان کردن بخش چند نفرهی هیلو، تصمیم بسیار هوشمندانهای بود. این پایان ماجرا نیست و باید بدانید هر کس که اشتراک سرویس ایکس باکس گیم پس را دارد، میتواند تمامی بخشهای بازی را به صورت رایگان دریافت و تجربه کند.
از آن جایی که بخش داستانی یا به اصطلاح Campaginn مجموعهی هیلو بسیار با کیفیت و پر طرفدار است، این کار و قرار دادن بخش چند نفرهی بازی به عنوان یک کار تبلیغاتی، میتواند به یک موفقیت تجاری برای ایکس باکس تبدیل شود، چرا که هر کس بخش چند نفرهی آن را به صورت رایگان بازی کند و مورد توجهش قرار گیرد، احتمال فراوانی وجود دارد که به سراغ نسخهی کامل بازی Halo Infinite برود. هم چنین با توجه به تجربه میتوان گفت که این کار، یک تصمیم بازاریابی بسیار هوشمندانه است چرا که قادر هستیم مصداقهای مشابهی را در تمام صنعت ببینم. مانند بخش PVE بازی Fortnite. بسیاری از بازیکنان با تجربهی بخش رایگان و Battleroyal آن، مجذوب بازی شده و اقدام به خرید بخش Save The Wold آن کردهاند.
خبر رایگان بودن بخش چند نفرهی بازی Halo Infinite از صفحهی رسمی این بازی در توییتر اعلام شد که میتوانید تصویر خود توییت رسمی را در ادامه مشاهده کنید.
آیا Master Chief از ابتدای بازی، به عنوان شخصیت قابل کنترل قرار خواهد گرفت؟
باید بدانید که پاسخ این سوال «بله» است. اطلاعات زیادی از کلیت داستان در دسترس نیست اما شما میتوانید اطمینان حاصل کنید که شخصیت مستر چیف، معروفترین نماد ایکس باکس، از لحظات آغازین بازی قابل کنترل خواهد بود. هم چنین قابل ذکر است که وقایع بازی Halo Infinite، درست بعد از پایان اتفاقات بازی Halo 5: Guardian جریان دارد.
با توجه به تریلر، مستر چیف میزبان یک ظاهر جدید شده است و به عبارتی، تغییر شکل داده است. هم چنین لباس جدید او این حس را به شما میدهد که یک نسخهی ارتقا یافته از لباسهای قدیمیترش است. این موضوع، در مورد کلاه خود او بیشتر صدق میکند، به طوری که در نگاه اول متوجه آن خواهید شد.
نیکولاس بویر (Nicolas Bouvier)، کارگردان هنری بازی Halo Infinite در مورد ظاهر جدید مستر چیف میگوید:
بازی Halo Infinite با سبک جدید هنری Sparth ظاهر خواهد شد که علاوه بر بازخورد شما، از نمادینترین و تاریخیترین بخشهای مجموعهی هیلو الهام گرفته شده است؛ آن هم در حالی که از تمام قدرت و توان خانوادهی Xbox One استفاده میکند. (منظور از خانوادهی ایکس باکس وان، تمامی نسخههای Xbox One یعنی نسخهی اصلی، نسخهی S و نسخهی X است)
هم چنین کریس لی در مورد سبک هنری جیدی Infinite گفت:
کلاه خود جدید مستر چیف، به طور مستقیم سبک جدید هنری ما را به نمایش میگذارد.
پایان بازی Halo 5 مشخص کرد که شخصیت منفی نسخهی بعدی، یک Cortana خواهد بود. هم چنین باید بدانید که استودیو 343 Industries سالها پیش به گونهای Halo 4 را معرفی کرد، که خبر از آغاز یک سه گانهی جدید میداد و به احتمال زیاد، بازی Halo Infinite به عنوان قسمت پایانی و سوم این سه گانه ظاهر خواهد شد. هم چنین، داستان بازی Halo Wars 2 نیز روی وقایع بازی Halo Infinite تاثیر خواهد گذاشت اما هنوز مشخص نیست که آیا یک شخصیت مشترک بین این دو بازی قرار دارد یا خیر. علاوه بر این موارد، بازی Halo 5 به گونهای به پایان رسید که خبر از نصب یک Halo Ring جدید در بازی Halo Infinite میدهد.
The Banished به عنوان دشمنان بازی Halo Infinite باز خواهند گشت.
اولین نشانهی ما از بازگشت The Banished مربوط به ویدیویی بود که توسط 343 Industries منتشر شد. این ویدیو شامل یک فایل صوتی از طرف نیروهای مزدور و شورشی Brute ها بود که به طور ظاهری، مربوط به بازی Halo Wars 2 است.
متن این فایل صوتی را میتوانید در ادامه مشاهده کنید:
زمان موعود در حال رسیدنه. نیروهای ما حلقه را اشغال میکنن و ظرف چند ساعت تحت کنترل ما خواهد بود. بشریت خواهد سوخت و مقاومت ناجوانمردانشون، تبدیل به یک خاطره میشه. دیگه نه خبری از پیامبرهای جدید هست و نه خبری از دروغهاشون. برادران، ما تا آخر کنار یکدیگر خواهیم ایستاد. ما خواست او هستیم. ما میراث او هستیم. ما The Banished هستیم.
پاول کروکر در مورد چرایی دلیل انتخاب The Banished ها به عنوان شخصیت منفی گفت:
به خاطر این که آنها خیلی جذاب هستند و همگی آنها را دوست دارند.
هم چنین اولین تریلر گیم پلی بازی Halo Infinite مشخص کرد که رهبر گروه The Banished، یک فرماندهی نظامی به نام Escharum است. Escharum به عنوان شخصیت منفی اصلی بازی معرفی شده و قرار است که به عنوان آنتاگونیست اصلی بازی قرار گیرد.
کروکر ادامه داد:
Escharum از پایه و اساس به گروه The Banished مربوط است.
استودیو 343 Industries هم چنین تایید کرد که Escharum آخرین بار بر روی Halo Ring مشاهده شده است.
اگر تریلر رو خوب مشاهده کردهاید، به احتمال زیاد حرفهای پایانی Escharum را شنیدهاید که میگفت:
این آخرین نبرد منه، یک امتحان واقعی برای افسانهها. قصهی ما هر جفتمونو جاودانه میکنه. آتش رو توی قلبت روشن کن، اسپارتان. دندونهات رو تیز کن. سخت بجنگ و خوب بمیر.
به هر حال، درست است که Escharum به خاطر جلوههای بصری بسیار ضعیف خود مورد تمسخر قرار گرفت، اما او میتواند به یکی از بهترین آنتاگونیستهای مجموعهی Halo تبدیل شود چرا که پتانسیل و استعداد زیادی را در این کار دارد.
اما اگر بیه اد بیاورید، پیشتر از Cortana به عنوان یکی از شخصیتهای منفی این بازی یاد کردیم. در این مورد باید بدانید که یکی از کاربران توییتر به نام Xepyal، متوجه یک نکتهی بسیار ظریف و مخفی از تریلر E3 ۲۰۱۹ بازی Halo Infinite شد. او متوجه یک سری هالههای قرمز روی کلاه خود Master Chief شد. موضوع جایی جذابتر میشود که اگر این هالههای قرمز را کنار یکدیگر قرار دهیم، یک کد QR را تشکیل میدهند.
در پایان این تریلر، میتوانید صدای کورتانا را بشنوید که زمزمه میکند:
این…یک بخشی از منه. من نمیدونم چجوری، نمیدونم چطوری ولی از منه.
بنابراین، کورتانا میتواند به عنوان یکی از شخصیتهای منفی بازی Halo Infinite ظاهر شود. به هر حال به نظر میرسد که استودیو 343 Industries هنوز یک سری نکات مخفی و غافلگیریها را نزد خود نگه داشته است.
بازی Halo Infinite، اثری برای ده سال آینده است.
کریس لی در طی مصاحبهای که با وبسایت IGN داشت، در این باره گفت:
ما میخواهیم که اینفینیت به جای تبدیل شدن به نسخههای جدید و دنبال کردن روش انتشار نسخههای قبلی، در طی زمان بزرگتر شود و پیشرفت کند. این موضوع مربوط به ساخت بازی Halo Infinite به عنوان یک سرآغاز برای یک روند ده ساله برای آینده است. ما میخواهیم این ایده را عملی کنیم و همراه طرفداران و جامعهی کاربری خود، رشد کنیم.
کریس لی بازی Halo Infinite را به عنوان «پلتفرمی برای آینده» معرفی کرد، اما هیچکس منظور دقیق او را از این عبارت نمیداند. اما از ظاهر قضیه میتوان گفت که هدف استودیو 343 Indutries ساخت یک بازی Live Service مثل فورتنایت نیست. اما از آن طرف، هنوز خبری از ساخت نسخهی بعدی Halo هم وجود ندارد. علاوه بر این مسائل، آنها میگویند که در آینده خبری از دنبالهی بازی Halo Infinite، یعنی Halo 7، نخواهد بود. بنابراین، تنها چارهای که در این میان باقی میماند، صبر کردن و مشاهدهی نقشههای مایکروسافت برای این بازی است.
آیا خبری از Grappling Hook در بازی است؟
جواب این سوال، مثبت است. تمامی جامعهی گیمرها و عاشقان گیم، از بودن یک آیتم جذاب و پویا در یک بازی ویدیویی لذت میبرند. بازی Halo Infinite هم از این فرمول الهام برداری کرده و آیتمها و ابزار آلات بسیاری را در بازی خود قرار داده است که میتوانید آنها را پیدا کنید و سپس، در طی زمان آنها را ارتقاء داده و قویتر کنید. یکی از این آیتمها، Grappling Hook است. Master Chief میتواند با استفاده از آن کارهای متفاوتی انجام دهد. میتواند دشمنان را به سمت خود بکشد یا خود با استفاده از آن به سمت دشمنان برود. Grappling Hook به مستر چیف اجازه میدهد که به مکانهای مرتفع سفر کند و به طور کلی، هر جایی که دوست دارد برود. Drop Shield هم آیتم دیگری است که در بازی Halo Infinite دیده میشود و قابلیت ارتقاء یا Upgrade آن هم وجود دارد.
بخش چند نفره یا Multiplayer بازی Halo Infinite چگونه خواهد بود؟
همان طور که مشخص است و همگی میدانند، باز Halo Infinite به طور قطعی یک بخش چند نفره خواهد داشت، اما تا به حال اطلاعات زیادی از این بخش، منتشر نشده است. به هر حال، میدانیم که بازی از یک حالت Split Screen چهار نفره به صورت Local استفاده میکند. البته این ویژگی فقط بر روی نسخهی ایکس باکس بازی در دسترس است و کاربران رایانههای شخصی به این قابلیت دسترسی ندارند. هم چنین بخش شخصی سازی ظاهری اسپاراتانها، با الهام برداری از بخش مشابه در بازی Halo Reach ساخته شده است.
اما آن چه که بخش چند نفرهی این بازی نخواهد داشت، بخش Battle Royale خواهد بود که استودیو سازنده، اصرار بسیاری بر نبود آن در بازی خود داشتهاند.
نویسندهی اصلی بازی Halo Infinite، یعنی جف استرلینگ ( Jeff Easterling) در مورد بخشهای موجود احتمالی در بازی گفت:
همین الان به شما میگویم، تنها بخش BR که ما خواهیم داشت، حالت Battle Rifle است. به عبرات دیگر، BR اصلی. اما چه کسی میداند که چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد. بازی Fortnite تاثیر زیادی بر جریان صنعت دارد.
منظور استرلینگ در واقع این بوده است که با توجه به موفقیتهای فورتنایت، ممکن است آنها از سوی مقامهای بالاتر مجبور به ساخت و قرار دادن چنین حالتی در بازی شوند.
جدا از حرفهای استرلینگ، بونی راس ( Bonnie Ross ) رئیس استودیو 343 Industries در چند وقت اخیر حرفهای واضحتری زده است. او در مورد وجود احتمالی حالت Battle Royale اظهار کرده است:
هر آن چه که ما انجام میدهیم، باید چیز درستی برای مجموعهی Halo واقع شود. هر آن چه که شما در مورد وجود Battle Royale فکر میکنید و یا هر گونه که ما در مورد آن تامل میکنیم، تیم ما روی آن مسئله تفکر بسیاری میکند. این مورد باید برای Halo مثبت واقع شود.
این حرف، به معنی یک پاسخ منفی قاطع نیست و میتوانیم احتمال بدهیم که چنین حالتی در بازی قرار داده شود؛ هر چند که وجود آن قطعی نیست. به هر حال، با توجه به گفتههای راس، بازی Halo Infinite با چشمان بسته مسائل داغ روز را دنبال نمیکند و سعی میکند که به ریشههای خود پایبند بماند. اما در هر صورت، ممکن است روزی شرایط تغییر کند. به طوری که ما حالت بتل رویال را در بازی Halo Infinite، مشاهده کنیم.
البته گزارشی از سوی نویسندهای به نام Brad Sam منتشر شد که طبق آن، حالت بتل رویال در ابتدا برای این بازی، در دست توسعه بوده است اما به خاطر برخی از مشکلات، از سوی کارگردان بازی، فرانک اوکانر (Frank O’conner)، به طور کلی منحل شده است.
آیا Forge Mode به بازی Halo Infinite باز خواهد گشت؟
حالت Forge Mode در آخرین نسخه از مجموعه بازیهای هیلو، وجود خواهد داشت و اما این دفعه هم کار توسعهی این بخش، به طور کلی در انحصار استودیو Skybox Labs است. لازم به ذکر است که این استودیو سابقهی کار بر روی حالت Forge Mode بازی Halo 5 را داشته و هم چنین وظیفهی بهینه کردن بازی مورد نظر را بر روی ایکس باکس وان ایکس، بر عهده داشته است. بنابراین، آنها تجربهی کافی برای این کار را دارند و انتظار میرود که یک حالت جذاب را برای بازی، توسعه دهند.
هر دفعه که حالت Forge در یکی از نسخههای بازی Halo بوده است، نسبت به نسخههای قبلی خود، پیشرفتهایی را تجربه کرده است. بازی Halo Infinite هم استثناء نخواهد بود و به احتمال خیلی زیاد، میزبان ویژگیهای جدید و جذابی خواهد بود. هم چنین باید بدانید با وجود گفتههای فرانک اوکانر مربوط به مشخص نبودن وجود حالت بتل رویال، بازیکنان به lشخصه میتوانند چنین حالتی را با Forge Mode درست کنند. آنهایی که اطلاع از هویت Forge Mode ندارند باید بگوییم که این حالت، به بازیکنان اجازه میدهد تا نقشهی موردعلاقهی خود را بسازند و قوانین موردنظرشان را روی آن، اعمال کنند. به همین ترتیب، ممکن است خود مخاطبان دست به ساخت چنین حالتی بزنند که تجربهی لذت بخشی را ارئه دهد.
آیا بازی Halo Infinite دارای پرداختهای درون برنامهای یا Microtransaction خواهد بود؟
بازی Halo Infinite ممکن است که میزبان پرداختهای درون برنامهای شود ولی این موارد، به شکل Loot Box هایی که امروزه در صنعت میبینیم، نخواهد بود. در لیست استخدامی بازی Halo Infinite، درخواست کارمندی که به امر پرداختهای درون برنامهای تسلط دارد، آمده بود. بنابراین، ما در بازی Halo Infinite شاهد چنین موضوعی هستیم اما به توجه به صحبتهای خود کریس لی، خبری از Loot Box ها نخواهد بود. بنابراین، باید منتر بمانیم تا اطلاعات بیشتری در این زمنیه منتشر شود.
آیا بازی Halo Infinite میزبان یک نسخهی Beta خواهد شود؟
استودیو 343 Industries اعلام کرده که تمایل دارد بازی خود را همراه با کاربران خود توسعه دهد و علایق و خواستههای آنها را، در نظر بگیرد. بنابریان، آنها قصد انتشار یک بخش کوتاه از بازی را برای مدتی کوتاه ندارند بلکه میخواهند بخشهای مختلف بازی را در اختیار کاربران متفاوت قرار دهند تا گیمرها، کلیت بازی را مورد آزمایش قرار دهند تا شاید تیم سازنده، بتواند هر چه بهتر ایرادات بازی را برطرف کند.
یکی از توسعه دهندگان بازی در این بازه گفته است:
ما میخواهیم یک رابطهی عمیق را با کاربران خود شکل بدهیم و قصد داریم که این کار را در طول زمان بکنیم.
البته که این دفعهی اولی نیست که 343 Industries از این شیوه بهره میبرد. اگر کمی فکر کنید، به یاد خواهید آورد که آنها کار مشابهی را بازی Halo Master Chief Collection انجام دادهاند و تجربه ثابت کرده که این کار، میتواند بسیار مفید واقع شود.
بنابراین، همه انتظار دارند که اولین بار بر روی ایکس باکس، شاهد نسخهی Beta بازی Halo Infinite شوند. اما استودیو 343 Industries بر خلاف انتظارات، میخواهد اولین بتای خود را برای کاربران رایانههای شخصی منتشر کند و به نوعی با آنها مانند یک شهروند First-Class رفتار کند. به هر حال، هنوز تاریخ مشخصی برای این کار مشخص نشده است ولی انتظار میرود که حداقل تا یک ماه آینده، تاریخ عرضهی نسخهی بتای این بازی، توسط توسعه دهندگان اعلام شود
ویروس کرونا برای روند توسعهی بازی Halo Infinite تاثیر منفی نگذاشته است.
در یک بیانیه، استودیو 343 Industries به طرفدارن اعلام کرد که روند توسعهی بازی، به خاطر ویروس کرونا با مشکل خاصی مواجه نشده است و همهی کارها، همان گونه که قبل از شیوع ویروس برنامه ریزی شده بود، پیش میرود.
توسعه دهندگان در بیانیهای اظهار کرده بودند:
ما همهی موانع پیش رویمان را از سر راه بر میداریم و به خوبی پیش میرویم، ولی باید با توجه به محدودیتهای به وجود آمده، آگاهانه عمل کنیم و درک کنیم که شرایط ممکن است به جایی این که بهتر شود، رو به بدتر شدن برود. میتوانید مطمئن شوید که تک تک ما با تمام قدرت ادامه میدهیم تا به توسعهی بازی ادامه دهیم و تجربهی با کیفیت بازی هیلو را در شرایطی ارائه دهیم که خود را با شرایط جدید زندگی منطبق میکنیم.
به هر حال، نمیتوان هیچ تاریخی را صد در صد قطعی دانست چرا که شرایط به مانند قبل نیست و ممکن است هر اتفاق غیر منتظرهای برای بازیسازان رخ دهد. این مورد نه تنها در مورد بازی Halo، بلکه بر روی تمام صنعت بازیهای ویدیویی و سایر صنعتها تاثیر میگذرد. تازه میتوانیم حال رور صنعت مورد علایقهمان را بهتر از سایر تجارتها بدانیم چرا که میشود از راه دور ساخت و توسعهی آنها را دنبال کرد؛ اتفاقی که در مورد سایر صنعتها صدق نمیکند.
میراث مجموعهی Halo از اهمیت بسیاری برخوردار است.
چند ماه پیش و در ژانویه سال ۲۰۲۰، تیم 343 Industries ویدیویی با نام «ما 343 Industries هستیم» منتشر که در آن، افراد مختلف تیم اطلاعات خاصی را در مرود بازی و شرایط زندگی خود ارائه میدادند. این ویدیو، جزئیات خاصی از بازی را مشخص نمیکرد اما اطلاعات محدودی را در مورد شرایط توسعهی بازی به طرفدارن میداد.
«ایجاد راههای جدید در حین احترام به میراث» شعاری بود که تیم سازنده، تاکید بسیاری بر آن داشت و میخواست که تاریچخچهی درخشان Halo را درخشانتر کند و آیندهی آن را نیز، تضمین کند.
سرپرست طراحان بازی، یعنی جری هوک (Jerry Hook) در این باره گفت که آنها میخواهند مطمئن شوند که:
هیلو فقط به آن چه که امروز در بازار میبینیم، تبدیل نشود. بازی Halo برای بازیکنان ما، جامعهی ما و صنعت منحصر به فرد باقی میماند.