ساخته جدید هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) قرار است باری دیگر با اسم بازی Death Stranding Director’s Cut برای پلی استیشن 5 منتشر شود. این نسخه خاص از بازی، علاوه بر محتویات جدید دارای به روز رسانی گرافیکی و فنی برای کنسول نسل نهمی سونی است.
بازی Death Stranding که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، واکنشهای مختلفی را از سوی طرفداران و منتقدان دریافت کرد. برخی از افراد به دسته مخالفان بازی پیوستند و بخش دیگری از بازیکنان عاشق محصولی شدند که استودیو Kojima Production آن را ساخته بود. اما این پایان کار دث استرندینگ نیست و نسخه Director’s Cut بازی قرار است در آینده به همراه محتویات و برخی از به روز رسانیهای گرافیکی برای پلی استیشن 5 منتشر شود. در واقع، در حال حاضر کمتر از یک ماه تا عرضه رسمی این نسخه از بازی باقی مانده و ما هم به همین بهانه، اطلاعات مهمی که در مورد آن وجود دارد را به همراه یکدیگر مرور میکنیم. با تیلنو همراه باشید.
هرآنچه که باید در مورد بازی Death stranding Director’s Cut بدانید
ابزارهای جدید
بازی Death Stranding Director’s Cut شامل آیتمها و ابزارهای جدیدی میشود که میتوانید از آنها برای به مقصد رساندن محمولهها استفاده کنید. برای مثال قرار است آیتمی تحت عنوان Cargo Launcher وارد بازی شود که دقیقا مانند اسم خود عمل میکند. با استفاده از این لانچر، میتوانید محمولههای خود را درست مانند یک موشک به فاصلههای دور از دسترس پرت کنید تا کار راحتتری داشته باشید. علاوه بر این، یک آیتم دیگر با نام Support Skeleton به بازی اضافه خواهد شد که به بازیکن اجازه میدهد محمولههای سنگینتری نسبت به حالت عادی را به طور همزمان جا به جا کند. همچنین، متوجه یک جفت پوتین جدید هم شدیم که باعث کاهش Fall Damage شده و میتوانید با استفاده از آن از ارتفاعات بلندتر بپرید. به طور کلی، به نظر میرسد که یکی از اهداف اصلی بازی Death Stranding Director’s Cut آسان کردن روند جا به جایی محمولهها است که باعث بهبود بخشهای مختلف گیمپلی میشود. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم، موتورهایی هستند که قدرت بیشتری نسبت به قبل دارند و به شما اجازه میدهند پرشهای چشمگیری در سطح نقشه داشته باشید و سریعتر به مقصد خود برسید.
Buddy Pot
Buddy Pot نام یکی دیگر از ابزاراتی است که در بازی Death Stranding Director’s Cut وجود دارد و باعث آسانتر شدن روند تحویل محمولههای میشود. Buddy Pot قابلیت این را دارد که پا به پای سم (Sam)، شخصیت اصلی بازی، حرکت کرده و برخی از محولهها را با خود جا به جا کند. اما این پایان کار نیست و خود سم هم میتواند سوار این ربات شده و مسافتهای مختلفی را با او طی کند. بازیکن میتواند حجم بزرگی از بارهای خود را روی Buddy Pot گذاشته و بدون زحمت اضافه محملههای بیشتری را به مقصد برساند.
بهبود سیستم مبارزات
بخش مبارزات و درگیریهای تن به تن، یکی از قسمتهایی بود که بازی Death Stranding زیاد در آن درخشان نبود. درست است که دث استرندینگ قرار نیست یک بازی اکشن باشد و مبارزاتی مانند مجموعه Doom را تداعی کند؛ اما مشخصا اگر سیستم مبارزات کمی هیجانانگیزتر بود، کیفیت کلی محصول هم در سطح بالاتری قرار میگرفت. حال آن طور که ما متوجه شدیم، سیستم مبارزات در بازی Death Stranding Director’s Cut با بهبودهایی همراه شده است. مبارزات تن به تن حالا آزادی عمل بیشتری به بازیکنان میدهد و انیمشینها و فینیشرهای متعددی را در خود جای داده است. همچنین، جالب است بدانید که چندین اسلحه جدید هم به بازی اضافه شدهاند که از جمله آنها میتوانیم به Mounted Machine Gun اشاره کنیم.
اضافه شدن Firing Range یا محل تمرین تیراندازی
یکی دیگر از روشهایی که نسخه Director’s Cut میخواهد از آن برای بهبود مبارزات استفاده کند، اضافه کردن Firing Range است. همان طور که از نام آن مشخص است، میتوانید در Firing Range برای مبارزات و درگیریها تمرین کرده و هر اسلحهای را که میخواهید آزمایش کنید. علاوه بر اینها، نسخه جدید بازی با اضافه کردن Leaderboard قصد دارد حالتی رقابتی را در بخش Firing Range میان بازیکنان ایجاد کند. به بیانی دیگر، شما با توجه به عملکرد خود در محل تمرین تیراندازی امتیاز مشخصی را از خود ثبت میکنید. این امتیاز در یک جدول کلی ثبت شده و بازیکنان را با توجه به عملکردشان ردهبندی میکند. با توجه به این مکانیک جدید، میتوانید رکوردهای جدیدی از خود به جای بگذارید و با دوستان خود رقابت کنید.
مراحل جدید
اضافه شدن مراحل جدید، یکی از مهمترین بحثهایی بوده که حول بازی Death Stranding Director’s Cut شکل گرفته است. در کنار تغییرات کوچک مانند آیتمهای جدید، مراحل Delivery تازهای در دسترس بازیکنان قرار میگیرد که با توجه به اطلاعات، تفاوت زیادی به آن چه که در بازی اصلی مشاهده کردیم، دارند. ظاهرا مخفیکاری در این مراحل جدید نقش بیشتری ایفا میکند و تاثیر پررنگتری دارد. در تریلر گیمپلی، ما سم را در شرایطی دیدیم که در حال ورود به یک هزارتو است و برای این کار از میان انبوهی از دشمنان و نگهبانها رد میشود. تا این لحظه اطلاعات بیشتری در مورد مراحل جدید وجود ندارد، اما اگر دث استرندینگ هم بخواهد سیاستهای بازی Ghost of Tsushima را در نسخه Director’s Cut دنبال کند، به احتمال زیاد شاهد محتویات داستانی متعدد و جدیدی خواهیم بود.
اضافه شدن برخی موارد جزئی
در میان ویژگیهای جدید نسخه Director’s Cut، چندین ویژگی جدید وجود دارد که بهتر است به آنها اشاره کنیم. اول از همه باید بدانید که چندین آهنگ جدید به پلی لیست بازی Death Stranding اضافه شده که میتوانید در Private Roomها آنها را گوش کنید. همچنین، بخش جدیدی با نام Fragile Circuit راهی این نسخه شده است که یک مینیگیم ریسینگ (Racing) به شمار میرود. شما میتوانید در این بخش با ماشینها و موتورهای مختلف مسابقه دهید و هر دفعه رکورد زمانی بهتری از خود به جای بگذارید. علاوه بر این، باید بدانید که امکان رویارویی مجدد با باسفایتهای قدیمی وجود دارد و میتوانید هر موقع که خواستید به سراغ آنها رفته و دوباره با آنها مبارزه کنید.
وجود محتویات نسخه PC
پیش از پرداختن به هر موضوعی باید بدانید که پس از عرضه اولیه بازی Death Stranding روی پلی استیشن 4، استودیو Kojima Production و شرکت 505 Games اثر مذکور را در سال ۲۰۲۰ راهی رایانههای شخصی کردند. این نسخه خاص از بازی برخی محتویات جدید و اختصاصی با تم بازی Cyberpunk 2077 و مجموعه Half-Life داشت که در ورژن PS4 دیده نمیشد. حال جالب است بدانید که محتویات مخصوص PC، در نسخه Director’s Cut دث استرندینگ حاضر خواهند بود و میتوانید از آنها لذت ببرید.
حالتهای گرافیکی
بازی Death Stranding Director’s Cut به بازیکنان اجازه میدهد که با توجه به سلیقه خود، یکی از دو حالت گرافیکی موجود را انتخاب کنند. حالت اول که Performance Mode نام دارد، نرخ فریم بیشتر را در اولویت قرار میدهد و بازی را با رزولوشن 4K آپ اسکیل شده (Upscale) و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا میکند. حالت دوم هم که با نام Fidelity Mode شناخته میشود، رزولوشن بیشتر را در اولویت قرار داده و بازی را با کیفیت 4K واقعی و نرخ فریم کمتر از Performance Mode اجرا میکند. همچنین باید بدانید که هر دو حالت از ویژگی HDR پشتیبانی میکنند و اگر نمایشگر شما دارای این قابلیت باشد، میتوانید از آن لذت ببرید. اما آنچه که باید به آن اشاره کنیم، عدم وجود فناوری Ray Tracing است. متاسفانه، در نسخه Director’s Cut خبری از ری تریسینگ نیست؛ اما سایر بهبودهای بصری میتوانند جای خالی این فناوری را کمرنگتر جلوه دهند. بازی Death Stranding حتی روی نسخه اولیه پلی استیشن 4 هم به شدت زیبا بود و فوقالعاده به نظر میرسید، به همین دلیل طرفداران بسیاری برای نسخه نسل نهمی آن حسابی هیجانزده هستند.
ویژگیهای مخصوص PS5
بازی Death Stranding Director’s Cut از ویژگیهای سختافزاری چشمگیر کنسول نسل نهمی سونی استفاده خواهد کرد. بازیکنان میتوانند از هر دو ویژگی تریگرهای تطبیقپذیر (Adaptive Triggers) و بازخورد لمسی (Haptic Feedback) روی کنترلر Dualsense بهره ببرند. Haptic feedback قابلیتی است که حسابی به DNA دث استرندینگ میخورد و به همین دلیل خیلی کنجکاو هستیم که مشاهده کنیم این ویژگی چگونه عمل خواهد کرد. همچنین، سونی تایید کرده است که اثر مذکور روی پلی استیشن 5 از نمایشگرهای عریض و صدای سهبُعدی (3D) هم پشتیبانی خواهد کرد.
قیمت
سیاسیتهای قیمت گذاری سونی روی بازیهای انحصاری، در چند وقت اخیر حاشیههای زیادی به خود جلب کرده و بخش بزرگی از بازیکنان با راهبردهای شرکت ژاپنی در این زمینه مخالف هستند. بازی Death Stranding Director’s Cut هم در این میان استثنا نیست و صحبتهای زیادی در مورد برچسب قیمت آن وجود دارد. اول از همه باید بدانید که این نسخه خاص از بازی روی پلی استیشن 5، با قیمت ۵۰ دلار به فروش خواهد رسید که در نوع خود عدد به شدت مناسبی است. اما اگر شما پیش از این نسخه اصلی بازی را روی پلی استیشن 4 تهیه کرده باشید، خبری از به روز رسانی رایگان نسل نهمی نیست و اگر میخواهد بازی خود را به نسخه Director’s Cut ارتقا دهید، باید ده دلار هزینه کنید.
نظر شما در مورد بازی Death Stranding Director’s Cut چیست؟ آیا محتویات جدیدی که به آنها پرداختیم باعث میشود که یک بار دیگر به تجربه جدیدترین بازی هیدئو کوجیما بپردازید؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.
منبع: GamingBolt