بازی God of War 2018 در عین این که عنوانی شگفت انگیز بود، اما اشکالاتی نیز داشت که دنباله آن یعنی راگناروک باید این اشکالات را برطرف کند. با تیلنو همراه باشید.
بازی God of War 2018، به بهترین نحو توانست ادامهای برای این مجموعه باشد و با انتخابهای درست و تغییرات به جایی که انجام داد، راه را برای ادامه این سری هموار کرد. اگر تاکنون موفق به تجربه این بازی فوقالعاده نشدهاید، میتوانید برای خرید بازی God of War برای PS4 به وبسایت فروشگاهی تیلنو مراجعه نمایید.
بازی God of War 2018 یکی از بهترین بازیهای نسل هشتم در کنسولها محسوب میشود. در حال حاضر، دنبالهای برای این بازی در نظر گرفته شده و در حال توسعه است. در حالی که بازی God of War 2018 برنده بهترین بازی سال شد، اما نکاتی منفی هم داشت که انتظار داریم در دنباله این نسخه، این نقاط ضعف توسط استودیو سانتا مونیکا حل شوند.
البته خیلی از این اشکالات به دلیل چرخش داستانی و از سر گرفته شدن ماجراجوییهای کریتوس در دنیا و اساطیری جدید و تغییراتی در گیمپلی بازی، طبیعی بودند. به هر حال، ادامه دادن و برطرف نکردن این اشکالات، اشتباهی بزرگ خواهد بود زیرا وجود آنها در راگناروک میتواند تبدیل به نقاط ضعفی بزرگ شود. بدین منظور، مرور کردن این اشکالات و اینکه چرا باید از آنها در نسخه بعدی پرهیز شود، امری ضروری و حائز اهمیت به شمار میرود.
۱۰- محدود کردن حرکت بازیکن در بازی God of War 2018
اگرچه بازی God of War 2018 تا حدودی کنترل دوربین را در دست داشته است، کریتوس در حرکات خود بسیار محدودتر بود. به دلیل پا فشاری روایت بازی بر ارائه تک شات دوربین، گیمپلی بازی به دلیل تنوع اندک در مبارزه و کنترل کاراکتر، دچار محدودیت شد.
بازی بعدی باید به ارتقای توانایی بازیکنان در طول بازی بپردازد زیرا محدودیت در حرکات، مانع از تجربهای بینظیر و بینقص میشود. حتی در طول داستان، دسترسی بیشتر به کنترل کاراکتر، گیمپلی بازی را روانتر میکند و باعث برقراری ارتباط بیشتر بازیکنان با حرکات کریتوس میشود.
۹- محدود بودن دنیاها برای گشت و گذار در آنها
دسترسی به دنیاهای سطح بالاتر اساطیر نورس در بازی God of War، بسته شده و تنها میدگارد و چند دنیای دیگر قابل دسترس بودند. اشتباهی که بازی مرتکب و باعث شد بازیکنان باور کنند که در زمان مناسب قفل ورود به آسگارد باز خواهد شد و میتوانند به این جهان نیز وارد شوند.
این موضوع به نظر اشتباهی بزرگ است که با وجود ۹ دنیای غنی و شگفتانگیز که کاملا ارزش جستوجو و وقت گذاشتن دارند، تنها به چند مورد از این دنیاها دسترسی داریم. راگناروک باید تمام این دنیاها را در بر بگیرد و به طوری این دنیاها در این دنباله طراحی شده باشند که تضاد موجود در این جهانهای جالب، محسوس باشد و سفر قهرمانان بازی و نبردهای حماسیشان در مقیاسی بزرگتر و دنیاهایی خارقالعاده صورت بگیرد.
۸- ایجاد ابهامات داستانی در بازی God of War 2018
علیرغم این که بازی God of War 2018 داستانی جدید را به ارمغان آورده است، سوالات حل نشده بسیاری وجود دارند که حتی تعدادشان بیشتر از سوالاتی است که جواب دارند. طرح کلی بازی به صورتی بود که چندین مورد جالب و کنجکاو کننده را برای جذاب بودن در خود داشت و بعضی از آنها در پایان بازی هم حل نشدند.
تکرار چنین عملی در دنباله این بازی به اشتباهی بزرگتر منجر میشود چون بسیاری از طرفداران این چند سال را در انتظار راگناروک برای حل این نقاط مبهم در انتظار بودهاند. در هر صورت، داشتن جاذبههای زیاد در طرح کلی یک داستان همیشه هم خوب نیست زیرا در صورت درست مدیریت نشدن این این موارد جذاب داستان، احساس ناقصی را برای بازیکن و مخاطب به وجود میآورند.
۷- استفاده نکردن از تمام پتانسیلهای آترئوس
واقعا اگر از شخصیت آترئوس در بازی God of War استفاده نمیشد، یکی از جذابیتهای بازی از بین میرفت. البته از تمام قابلیتهای او نیز استفاده نشد و برای آترئوس فقط گزینه تیراندازی با کمان در نظر گرفته شده بود. این موضوع از اهمیت آترئوس در بازی میکاهد و بازیکنان احساس نیازی به او پیدا نمیکنند.
با توجه به داستان بازی که در آن آترئوس گوی رقابت را از کریتوس میرباید، این اقدام اشتباهی خواهد بود که دوباره آترئوس را در قامت یک کاراکتر جانبی و محدود ببینیم. در حال حاضر، طرفداران مجموعه بازی God of War، انتظارات زیادی از آترئوس دارند و اثر بخشی او باید در گیمپلی بیشتر شود و از محدودیتهای او نیز کاسته شود.
۶- تنوع کم باس فایتها
یکی از نکات محبوبیت و پر فروش بودن سه گانه اصلی God of War، وجود باس فایتهای متنوع و با تعداد بالا بود. این تنوع و کیفیت باسها، باعث بهبود کیفیت نبردها و به چالش کشیده شدن کریتوس میشد. اما در بازی God of War 2018 این عدم تنوع و کمیت، چه در باسها و دشمنان و چه در متحدان و دوستان کریتوس، دیده میشد و کمی توی ذوق میزد.
کم اهمیت دانستن نبرد با باسها کاملا تصور غلطی است چون بسیاری از هواداران این مجموعه بازی، انتظارات بسیاری از این نبردها دارند و دوست دارند که نبرد با باسفایتهای راگناروک را در بالاترین سطح تجربه کنند. قسمت بعدی باید جذابیت نبرد با باسها را با کیفیتی بالا و به ویژه در یک چهارم ابتدایی بازی، به این مجموعه برگرداند.
طبق گفتههای استودیو سانتا مونیکا، ادامه بازی God of War اتا پایان امسال منتشر میشود. شما میتوانید در بلاگ تیلنو با ۵ نکته و ۵ شایعه ای که در مورد بازی Gad of War Ragnarok وجود دارد، آشنا شوید.
نظر شما در مورد بازی God of War 2018 چیست؟ در عین اینکه این بازی شاهکاری به تمام عیار بود، اشکالاتی نیز داشت که با برطرف شدن آنها راگناروک میتواند به اثری بی بدیل تبدیل شود. آیا شما اشکال دیگری از بازی God of War 2018 سراغ دارید؟ لطفا نظرات خود را با تیلنو به اشتراک بگذارید.
منبع: Gamerant.com