اخبار و رویدادها, بازی, رویدادهای گیمی, گیم پلی بازی, نمایش و پیش نمایش

اطلاعات جدید بازی Horizon Forbidden West

بازی Horizon Forbidden West

استودیو Guerrilla Games هفته پیش و در طی مراسم State of Play برای اولین بار از گیم پلی بازی Horizon Forbidden West رونمایی کرد و حالا اطلاعات بیش‌تری را در مورد این بازی موردانتظار منتشر کرده است.

سونی بالاخره و پس از مدت‌ها انتظار از ویدیو گیم پلی بازی horizon Forbidden West رونمایی کرد. این ویدیو علاوه بر این که به شدت جذاب بود و به بسیاری از سوالات پاسخ می‌داد، علامت سوال‌های زیادی را هم در ذهن طرفداران ایجاد می‌کرد. به همین دلیل، وبسایت IGN تصمیم گرفت که با ماتیس دی یونگ (Mathijs de Jonge)، کارگردان بازی، و بنیامین مک کاو (Benjamin McCaw)، کارگردان داستانی بازی، مصاحبه‌ای ترتیب دهد تا طرفداران را بهتر در جریان مکانیک‌های بازی قرار دهد.

صعود کردن و کوهنوردی آزادتر از همیشه

با این که بازی Horizon Zero Dawn از محیط‌های متفاوتی تشکیل می‌شد و به بازیکنان اجازه می‌داد که به گشت‌وگذار در محیط‌های مختلفی بپردازند، اما باز هم محدودیت‌های خاص خود را داشت. یکی از این محدودیت‌ها، مربوط به کوهنوردی و بالارفتن از محیط‌های مختلف بود. حالا با توجه به ویدیو گیم‌پلی بازی Horizon Forbidden West و صحبت‌های سازندگان، متوجه شدیم که این محدودیت‌ها به شدت کم رنگ‌تر شده‌اند و بازیکنان می‌توانند در طول این بازی از هر جایی که می‌خواهند بالا بروند. به احتمال زیاد استودیو Guerrilla Games برای طراحی این مکانیک از بازی‌های مشابه مانند The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Assassin’s Creed Valhalla الهام گرفته است.

ماتیس دی یونگ اظهار می‌کند که بازیکنان می‌توانند تقریبا از هر سطحی بالا بروند و به ماجراجویی خود ادامه دهند. البته این موضوع در مورد دهکده‌ها و محل سکونت مردم صدق نمی‌کند و ایلوی (Aloy)، شخصیت اصلی بازی، نمی‌تواند در سطح دهکده‌ها از در و دیوار بالا برود یا حتی با کسی بجنگد.

هم‌چنین، اگر ویدیو را دیده باشید می‌توانید متوجه شوید که در یک قسمت، ایلوی پس از اسکن کردن محیط با استفاده از Focus خود یک سری اجسام زرد رنگ را می‌بیند و سپس از آن بالا می‌رود. اگر فکر می‌کنید که این اجسام زرد تنها راه برای بالا رفتن از سطوح هستند، در اشتباهید. ایلوی به این مکانیک محدود نیست و می‌تواند از هر جایی بالا برود.

دنیایی بزرگ‌تر و متنوع‌تر در بازی Horizon Forbidden West

در حالی که سازندگان به مقایسه دقیق نقشه دو نسخه این سری نپرداختند، اما به شدت پافشاری می‌کنند که Forbidden West نقشه بزرگ‌تری نسبت به Zero Dawn دارد. البته که بزرگ‌تر کردن نقشه اولویت اول آن‌ها نیست و تنوع بخشیدن و عمیق‌تر کردن آن از اهمیت بالاتری برای تیم سازنده برخوردار است. دی یونگ می‌گوید نقشه نسخه دوم نه تنها از بازی اول بزرگ‌تر است، بلکه محتویات و جزئیات بیش‌تری را هم درون خود جای داده است. دنیای بازی پر از مکانیک‌های مختلف است که علاوه بر سرگرم کننده بودن، در خدمت اهداف داستانی هستند.

دنیای بازی Horizon Forbidden West به سه قسمت مختلف تقسیم می‌شود: دنیای قبیله‌ای، دنیای ربات‌ها و دنیایی حال حاضر ما که نابود شده است. اعضای استودیو Guerrilla Games اطمینان حاصل کرده‌اند که این سه قسمت در کنار یکدیگر حضور داشته باشند و در خط اهداف بازی عمل کنند.

هم‌چنین، ظاهرا ایلوی این‌بار سفر خطرناک‌تری را در پیش دارد و همان‌طور که احتمالا از اسم بازی متوجه شدید، قرار است به «غرب ممنوعه» سفر کند؛ منطقه‌ای که پر از رمز و رازهای مختلف است و بازیکن همیشه چیزی برای پیدا کردن دارد. البته که ماجراجویی‌های ایلوی فقط به سطح زمین خلاصه نمی‌شود و آب‌های عمیق را هم در بر می‌گیرد.

بازی Horizon Forbidden West

تاکتیکی شدن مبارزه با انسان‌ها

در حالی که تنوع و جذابیت مبارزه با ربات‌ها در بازی Horizon Zero Dawn درخشان بود، مبارزه با انسان‌ها پس از مدتی به تکرار می‌افتاد و کسل‌کننده می‌شد. اما ظاهرا این مشکل قرار است در بازی Horizon Forbidden West رفع شود و ویدیوی گیم‌پلی آن در مراسم State of Play هم مهر تاییدی بر این موضوع است. اضافه کردن کمبو و فینیشرهای مختلف در کنار راه‌های مبارزه متفاوت، باعث شده تا جنگیدن با انسان‌ها جذاب‌تر از همیشه به نظر برسد.

در واقع سیستم مبارزه با انسان‌ها کمی از سیستم مبارزه با ربات‌ها الهام گرفته است. ایلوی می‌تواند با اسکن کردن دشمنان خود نقاط ضعف آن‌ها را مشاهده کند و تکه‌های مختلف زره آن‌ها را بررسی کند. این سیستم را با فینیشرهایی که به آن‌ها اشاره کردیم ترکیب کنید تا متوجه عمق سیستم مبارزات شوید.

بازی Horizon Forbidden West در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۱ برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

نظر شما در مورد اطلاعات جدید ساخته استودیو Guerrilla Games چیست؟ آیا این بازی می‌تواند مانند نسخه اول موفق باشد؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.

منبع: IGN

author-avatar

درباره ارحام ادبخواه

سلام، من ارحام هستم. زندگی من با سه کلمه گره خورده، ویدئو گیم، فوتبال و سینما. زندگی من بدون این سه تا بی معنی میشه و هویت خودشو از دست میده.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *