راهنمایی و آموزش, راهنمای بازی, راهنمای مراحل بازی

گسترش مکانیزم Web Slinging با ایده‌‎هایی آشنا در Marvel’s Spider Man 2

بازی Marvel's Spider-Man 2

بااینکه مکانیزم Web Slinging (تار زدن) در جدیدترین ساخته استودیو Insomniac Games همان حس و حال آشنا نسخه اول را دارد،  تغییرات کوچک اما سرگرم کننده‌ای که سازندگان در بازی اعمال کرده‌‎اند، این مکانیزم را حتی از گذشته نیز لذت‎‌بخش‎‌تر کرده است. یکی از این تغییرات کوچک Slingshot است که به مرد عنکبوتی اجازه می‎‌دهد تارهای خود را بین دو سطح قرار دهد و با شتاب زیادی به مقصد خود شلیک شود. از طرفی دیگر Web Wing یکی از ویژگی‌‎های بزرگی است که به بازی Marvel’s Spider-Man 2 اضافه شده. به خاطر سیستم Web Wing بال‌هایی به لباس پیتر پارکر و مایلز مورالز اضافه شده، که مدت زمان پرواز آن‌ها را افزایش می‎دهد. این ویژگی زمانی به کمک شما می‎‌آید که در فضاهایی مانند Central Park قرار دارید که امکان تار زدن وجود ندارد. در این لحظه است که می‌توانید بال‎‌های خود را باز کنید تا به منطقه مورد نظر برسید.

Web Wing ویژگی بسیار جذابی به نظر می‎‌رسد، اما ممکن است از خودتان سوال کرده باشید که چه نیازی به تار زدن است، تا زمانی که می‎توان در بازی پرواز کرد؟  اعضای استودیو Insomniac نیز به این سوال فکر کرده‎‌اند.

تغییرات سیستم گشت و گذار در بازی Marvel’s Spider-Man 2

Doug Shehan برنامه نویس ارشد بازی در این باره توضیح می‎‌دهد:«ما همان شیوه‌ای را برای Web Wing در پیش گرفتیم که برای تمام ویژگی‎های Traversal بازی استفاده کردیم. تمرکز ما بر روی ارائه این تجربه به صورت یک پکیج کامل بود. به عنوان مرد عنکبوتی شما راه‎‌های بسیار زیادی برای رسیدن به یک مقصد دارید، تار زدن یکی از مهم‎ترین روش‌‎ها است، البته نباید دویدن بر روی دیوارها، Web Zipping و Point Launching را نیز فراموش کنیم. زمانی که ایده Web Wing مطرح شد، سعی کردیم تعدادی مشکل را با استفاده از آن حل کنیم. به عنوان مثال، در محله‎‌های جدیدی که به بازی اضافه شده‎‌اند ساختمان‎‌ها ارتفاع کمتری دارند، همچنین با استفاده از این ویژگی مشکل رد شدن از رودخانه‌‎ها نیز حل شد. به همین دلیل سعی کردیم ویژگی‎ای را اضافه کنیم که لذت بخش باشد، اما در عین حال بالانس Marvel’s Spider Man 2 را نیز از بین نبرد.»

او ادامه داد:«برای ما بسیار مهم بود که مطمئن شویم بازیکنان این ویژگی را با دیگر ویژگی‎‌های بازی ترکیب کنند. مردم می‎‌توانند از آن به صورت انحصاری استفاده کنند، اما پس از مدتی سرعت آن‌ها کاهش پیدا خواهد کرد. تنها راه سریع برای رسیدن به منطقه خاصی در بازی این است که شیرجه بزنید تا ارتفاع را کاهش دهید، سپس دوباره تار بزنید تا سرعت از دست رفته جبران شود، بال‎‌های خود را باز و پس از دور زدن یک ساختمان از Point Launch استفاده کرده و دوباره Web Wingها را باز کنید. در اوایل توسعه بازی به این مسئله پی بردیم که اگر موفق به ترکیب این عناصر شویم، به یک بالانس فوق العاده دست پیدا خواهیم کرد.»

بازی Marvel's Spider-Man 2

جهان Spider Man 2 نیز دچار تغییراتی شده است تا بازیکن را تشویق به استفاده از عناصر جدید آن کند. یکی از بزرگ‎‌ترین تغییرات، اضافه شدن تونل‌‎های باد و جریان‎‌های باد به سمت بالا برای بال‎‌ها است، که سرعت حرکت اسپایدرمن را افزایش می‎‌دهند. البته این تغییرات در مراحل و فعالیت‌‎های فرعی بازی نیز تاثیر گذاشته‌‎اند. به عنوان مثال برای از بین بردن Droneهای Kraven باید از آن‌ها استفاده کنید. با این حال، یکی از جالب‎ترین تغییرات بازی نحوه مشاهده ماموریت‎‌ها و دیگر فعالیت‎‌ها است. Insomniac با الهام از سه‌‎گانه Arkham،  ساخته استودیو Rocksteady، سعی می‎‌کند بازیکن را از منو و تنظیمات دور نگه دارد. جنایت‎‌های درحال انجام نیز به Spider Man 2 بازگشته‌‎اند، بنابراین می‎‌توان انتظار داشت که باید برای نجات شهروندان نیویورک به نقاط مختلف نقشه سر بزنید، البته در این نسخه دیگر ماموریت‎‌های فرعی نیز در نقشه نشان داده می‌‎شوند.

برای کسانی که علاقه‌‎مند به گشت و گذار در جهان Spider Man هستند، این دنباله چشم انداز هیجان انگیزی دارد. توانایی‌‎هایی که نسبت به دو نسخه اول به بازی اضافه شده‌‎اند، این ماجراجویی را بسیار جذاب می‌کنند.

ویژگی‌‎های Traversal تنها بخشی از این تغییرات هستند که به Spider Man 2 اضافه شده‌‎اند. به خصوص ویژگی‎‌هایی که با پیوستن سیمبیوت به پیتر پارکر در مبارزات اضافه شده است. توانایی‎‌های جدید سبک مبارزه دو مرد عنکبوتی را از یکدیگر متمایز می‎‌کنند، در واقع مبارزات پیتر پارکر به لطف سیمبیوت بسیار تهاجمی است، این سبک مبارزه برای کسانی که او را به عنوان یک ابرقهرمان مهربان و دوست داشتنی می‌‎دیدند کمی تعجب برانگیز خواهد بود. از طرفی دیگر، مایلز مورالز دشمنان خود را با دقت بیشتری از میان برم‌ی‎دارد، و به همین دلیل یک بحران شخصیتی در طول بازی برای  او شکل می‎‌گیرد.

درحالی که شاید بیشتر وقت خود را صرف گشت و گذار در محیط بازی کنید، اما باید زمانی را نیز برای از بین بردن دشمنان و پیشروی در روند داستان بگذرانید. داستان و مبارزات نیز هر دو به طرز قابل توجهی پیشرفت داشته‎‌اند، البته به دلیل اهمیت جدید بودن این ویژگی‌‎ها برای شما، در این مطلب اشاره‎‌ای به نکات کلیدی داستان نخواهیم کرد. به احتمال زیاد طرفداران باهوش مرد عنکبوتی  با قرار دادن تکه‎‌های پازلی که در دو نسخه قبلی به آنها اشاره شد، سعی کرده‌‎اند پیچش‌‎های داستانی بازی را حدس بزنند. شخصیت‌‎هایی در بازی قرار دارند که سعی دارند مانند دکتر اختاپوس در نسخه قبلی  با روش‌‎های آشنا به پیتر پارکر آسیب وارد کنند. از طرفی دیگر شخصیت‎‌های کمتر شناخته شده مانند کریون شکارچی (Kraven the Hunter)  راه‌‎های جدیدی را برای پیشروی روند داستان شکل می‎‌دهند.

بازی Marvel's Spider-Man 2

یکی از مهم‌‎ترین بخش‎‌های بازی مواجه شدن دو مرد عنکبوتی با تغییرات بزرگی مانند احساسات خود و زیرسوال رفتن تمام اعتقادات و باورهای آن‌ها است. یکی از آنها به تازگی خانواده خود را پیدا کرده، درحالی که دیگر مرد عنکبوتی به تازگی آن را از دست داده است. این ایده از جایی که تمام نقش آفرینی‌‎ها شایسته پرداختن به چنین موضوعات سنگین و ارزشمندی هستند، بسیار جذاب خواهد بود. رفتار و نحوه صحبت تهاجمی پیتر پارکر ناراحت کننده است، آسیب پذیری مایلز نیز غم انگیز است، شخصیت‎‌های فرعی مانند MJ، Genki و Rio Morales با شخصیت پردازی بی‎ن‌ظیری که دارند به یاد ماندنی می‎شوند.

با منتشر شدن نقدها و نمرات بازی، می‎‌دانیم که استودیو Insomniac با ارتقا ویژگی‌‎های مثبت دو نسخه قبلی و از بین ایرادات آن‌ها، Marvel’s Spider Man 2 را در مسیر تبدیل شدن به یکی از بهترین بازی‌‎های ابرقهرمانی تاریخ درکنار سه‎‌گانه تحسین شده Arkham ساخته استودیو Rocksteady قرار داده است.

اگر علاقه‎مند به کسب اطلاعات بیشتری از ویلن‌های بازی هستید، سری به مطالب شخصیت‌‎های بد بازی Marvel’s Spider-Man 2 – بخش اول و شخصیت‌های بد بازی Marvel’s Spider-Man 2 – بخش دوم بزنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *