راهنمای خرید بازی Nintendo Switch, کنسول Nintendo Switch

بازی Legend of Zelda: Skyward Sword HD چه چیز جدیدی برای ارائه دارد؟

بازی Legend of Zelda: Skyward Sword HD چه چیز جدیدی برای ارائه دارد؟

بازی Legend of Zelda: Skyward Sword HD شباهت زیادی به نسخه اصلی دارد. با این حال تغییراتی در این اثر به وجود آمده تا آن را کمی متمایز کند. ما در این مقاله قصد داریم تغییرات اعمال شده در این بازی را به شما معرفی کنیم. در ادامه با تیلنو همراه باشید.

بازی Legend of Zelda: Skyward Sword HD چه چیز جدیدی برای ارائه دارد؟ این سوال بسیار حائز اهمیت است. نسخه اصلی این بازی در سال 2011 برای کنسول Wii عرضه شد. تمرکز اصلی بازی Legend of Zelda: Skyward Sword روی بخش کنترل‌های حرکتی بود. در واقع این اثر یکی از بهترین آثار نینتندو، قبل از عرضه کنسول Wii U در سال 2012 محسوب می‌شود.

از آن جایی که تجربه مجدد نسخه اصلی تقریبا نشدنی است، این ریمستر روی نینتندو سوییچ بهترین انتخاب خواهد بود. این نسخه احتمالا تمام چیزی که طرفداران انتظارش را داشتند، ارائه نمی‌دهد، اما لذت تجربه این اثر را بیشتر خواهد کرد. ما در این مقاله به تمام تغییرات ریز و درشت بازی Legend of Zelda: Skyward Sword HD اشاره می‌کنیم تا مخاطبان راحت‌تر در انتخاب این اثر تصمیم گیری کنند.

نحوه کنترل متفاوت در بازی Legend of Zelda: Skyward Sword HD

بازی Legend of Zelda: Skyward Sword HD چه چیز جدیدی برای ارائه دارد؟

بازی Legend of Zelda: Skyward Sword اولین بار به عنوان یک بازی وابسته به کنترل‌های حرکتی، به صورت انحصاری برای کنسول Wii عرضه شد. نسخه Twilight Princess نیز روی Wii نحوه کنترل مشابهی داشت، اما به خوبی بازی Skyward Sword یکپارچه نبود. شما در بازی Skyward Sword می‌توانستید با استفاده از Wii Remote هر عملی که می‌خواستید را انجام دهید. این ویژگی اجازه می‌داد که بازیکنان کاملا در بازی غرق شوند و گذر زمان را از یاد ببرند. با این وجود کنترل حرکات از طریق دسته‌های Wii بی‌نقص نبود.

در نسخه نینتندو سوییچ نیز الگوی حرکت به نسخه کنسول Wii شباهت دارد، اما عملکرد خوب جوی کان‌ها همه چیز را ساده‌تر کرده است. همچنین در نسخه نینتندو سوییچ نیازی نیست که از موشن کنترل (Motion Control) برای بازی استفاده کنید. شما می‌توانید از طریق آنالوگ‌های سوییچ شمشیرتان را حرکت دهید. در واقع همه‌ی حرکاتی که نیاز بود به صورت فیزیکی انجام شوند، حالا از طریق آنالوگ‌ها نیز انجام شدنی هستند. قابل ذکر است که الگوی حرکات دوربین نیز در بازی Legend of Zelda: Skyward Sword HD دست‌خوش تغییر شده است.

در نسخه Wii دوربین ثابت بود، اما به هر حال روش‌هایی وجود داشت که بتوانیم اطراف را تماشا کنیم. مشکل این است که در نسخه نینتندو سوییچ برای انجام این کار باید دکمه L را پایین نگه دارید که کمی اذیت کننده است. در هر صورت این ویژگی خیلی هم تاثیر گذار نیست. بسیاری از طرفداران ترجیح می‌دادند که نینتندو بازی Legend of Zelda: Skyward Sword HD را به شکلی مشابه با آثار کلاسیک این مجموعه بازسازی می‌کرد. البته طرفداران مجموعه زلدا باید از نینتندو ممنون باشند که مشکلات نسخه اصلی را رفع کرده است.

بهبود بخش ذخیره‌سازی

بازی Legend of Zelda: Skyward Sword HD چه چیز جدیدی برای ارائه دارد؟

اکثر نسخه‌های مجموعه زلدا به بازیکنان فقط سه اسلات برای ذخیره بازی ارائه می‌دهند. این اسلات‌ها در نسخه Skyward Sword محدودیت‌های خاص خود را داشتند. در واقع شما در آن نسخه نمی‌توانستید یک فایل را در سه اسلات مختلف ذخیره کنید؛ کاری که در سایر بازی‌ها به راحتی انجام شدنی است. بازی Breath of the Wild اولین اثری بود که این بخش را تغییر داد. حالا این اتفاق برای بازی Legend of Zelda: Skyward Sword HD نیز رخ داده و ما شاهد تغییراتی در بخش سیو‌ها هستیم. در ریمستر بازی Skyward Sword شما می‌توانید به راحتی از همه اسلات‌ها استفاده کنید. همچنین در این اثر قابلیت ذخیره‌سازی خودکار نیز اضافه شده است؛ پس دیگر نگران عدم ذخیره کردن بازی به صورت مداوم نخواهید بود. اگر تعداد اسلات‌ها در بازی Legend of Zelda: Skyward Sword HD بیشتر از سه تا بود، بهتر می‌شد، اما همین تغییرات نیز قابل قبول هستند.

شخصیت Fi

بازی Legend of Zelda: Skyward Sword HD چه چیز جدیدی برای ارائه دارد؟

یکی از نقاط ضعف نسخه Wii بازی Skyward Sword، مربوط به شخصیت Fi بود. منظور ما این نیست که Fi یک شخصیت بد در کل مجموعه است. فقط مشکل این بود که او بیش از حد در بازی حضور داشت و هر جا شما می‌رفتید، می‌توانستید او را ببینید. شخصیت Navi به عنوان اولین NPC همراه شما در کل مجموعه نیز ویژگی مشابهی در نسخه Ocarina of Time داشت.

در آن نسخه حداقل بازیکنان می‌توانستند انتخاب کنند که به Navi توجه کنند یا نه؛ اما در مورد Fi چنین امکانی وجود نداشت که البته این مشکل در نسخه Skyward Sword HD به چشم نمی‌خورد. حالا بازیکنان می‌توانند با اختیار خودشان از این شخصیت مشورت بگیرند.

رد کردن صحنه‌ها

بازی Legend of Zelda: Skyward Sword HD چه چیز جدیدی برای ارائه دارد؟

یکی از ویژگی‌ها دیگر که سرعت پیشرفت در بازی را افزایش می‌دهد، قابلیت رد کردن کات‌سین‌ها است. ممکن است برخی بازیکنان برای بار دوم دست به تجربه بازی Legend of Zelda: Skyward Sword HD زده باشند و در نتیجه دوست ندارند کات‌سین‌های تکراری را مجددا تماشا کنند. حالا با زدن یک دکمه می‌توانید به راحتی کات‌سین‌ها را رد کنید.

همچنین در این بازی می‌توانید دیالوگ‌ها را سریع‌تر بشنوید. البته قابل ذکر است که برخی از کات‌سین‌ها قابل رد کردن نیستند و سرعت برخی دیالوگ‌ها را هم نمی‌توانید افزایش دهید. دلیل این اقدام مشخص نیست، اما به هر حال وجود همین ویژگی نیز خوب است.

استفاده از Amiibo

بازی Legend of Zelda: Skyward Sword HD چه چیز جدیدی برای ارائه دارد؟

مجسمه‌های Amiibo روی اکثر بازی‌های نینتندو سوییچ به روش‌های مختلف تاثیرگذار هستند. در بازی In Breath of the Wild تقریبا هر Amiibo به شما پول یا آیتم‌های مختلف را ارائه می‌دهد. Amiibo شخصیت زلدا در تمام نسخه‌های مجموعه می‌تواند لباس‌های شخصیت‌های نسخه‌های دیگر این سری را در دسترس شما قرار دهد. البته بازی Legend of Zelda: Skyward Sword HD تنها یک Amiibo دارد که مربوط به شخصیت‌های Loftwing و Zelda است. داشتن یک Amiibo قطعا به خوبی داشتن 10، 20، 30 یا تعداد بیشتر نیست، اما در هر صورت کاری که این مجسمه‌ها انجام می‌دهند منحصر به فرد است. این مجسمه‌ها می‌توانند همه کاربران نینتندو را سر ذوق بیاورند.

این بود تمام تغییرات بازی Legend of Zelda: Skyward Sword HD نسبت به نسخه اصلی. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره این بازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GameRant

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *