حرکت جسورانه Remedy برای نجات FBC: Firebreak

FBC: Firebreak آغاز نه چندان درخشان 🎮

FBC: Firebreak وقتی در ژوئن منتشر شد، کمی ناامیدکننده بود. ایده‌ی دویدن تو دل یک ساختار بین‌بعدی خشن به اسم The Oldest House و نقش نظافتچیِ قهرمان حسابی جذاب بود، اما نسخهٔ اولیه‌ی بازی حس آماده‌باش برای اکشن رو نداشت؛ من در نقدم روی همین مشکلات تأکید کردم. بازی خیلی کم محتوا، تکراری، از نظر بالانس ضعیف و فاقد چیزهای پایه‌ای مثل آموزش مناسب بود. 😕

FBC Firebreak 3

بروزرسانی Breakpoint به‌عنوان نقطه‌ی تغییر 🔧🚢

Remedy چند ماه گذشته رو صرف وصله‌کردن مشکلات Firebreak کرده و آپدیت جدید که هفتهٔ بعد منتشر می‌شه، اولین تلاش جدی است برای اینکه کشتی رو سر و سامان بدن. آپدیتی به نام Breakpoint در ظاهر قراره تجربهٔ اصلی بازی رو بازسازی کنه، یه ماموریت جدید اضافه کنه و کلی بهبود و ویژگی‌های ریز و درشت دیگه بیاره.

FBC Firebreak 2

بازطراحی انتخاب ماموریت 🗂️⏱️

هستهٔ Breakpoint بازطراحی کامل نحوهٔ انتخاب ماموریت‌هاست. تابلو Jobs — جایی که بازیکنا ماموریت انتخاب می‌کردن و سختی و طولش رو تنظیم می‌کردن — با یک حرکت حذف شده و به جای اون یک تابلو «Crises» قرار گرفته. این تابلو مجموعه‌ای از Jobs با طول‌های از پیش تعیین‌شده ارائه می‌ده که هر ۳۰ دقیقه تازه می‌شن؛ سیستمی که شبیه صفحهٔ انتخاب ماموریت در Warhammer 40,000: Darktide به نظر می‌رسه.

FBC Firebreak 4

چرایی تغییر: واکنش به بحران، نه ساختن بحران

«Firebreak به‌عنوان یک ابتکار برای مدیریت بحران شکل گرفت و به‌عنوان اولین پاسخ‌دهنده باید به خطرات پویا و غیرقابل‌پیش‌بینی واکنش بدی، نه اینکه از تو بخوان به‌سراغ خطر بری.» این توضیح توسعه‌دهنده برای تغییر هست. تابلو Crises همچنین یکی از بزرگ‌ترین ایرادهای من به Firebreak رو هدف گرفته: اجبار به اجرای مکررِ هر Job. این سازوکار برعکس باعث شد ارزش تکرار بازی پایین بیاد؛ چون تا برسید به پایان یه ماموریت، عملاً بخش عظیمی از اون رو چند بار بازی کرده‌اید و میلی به بازگشت ندارید.

FBC Firebreak 6

افزایش ارزش تکرار با تصادفی‌سازی 🎲

Remedy قراره ارزش تکرار رو بیشتر کنه با افزایش غیرقابل‌پیش‌بینی بودن Jobs: اهداف جایگزین که ممکنه وسط ماموریت ظاهر بشن، محل‌های سلامتی و مهمات تصادفی می‌شن و… در کل این تغییرات نویدبخش یه جهش بزرگ هست، هرچند به‌معنای کاهش کنترل مستقیم بازیکن روی تنظیمات ماموریت هم هست. تیم سازنده گفته داره راه‌هایی برای برگردوندن شخصی‌سازی بیشتر در آینده بررسی می‌کنه.

zFRoA8rr4aKFoS4guRiDzT

ماموریت جدید: Codename ‘Outbreak’ 🦠👾

این بازسازی هم‌زمان با اضافه شدن یک Job جدیده. Codename ‘Outbreak’ از کتاب Resident Evil 7 الهام گرفته و بازیکن‌ها باید جلوی پخش سریع یک اپیدمی قارچی در بخش تحقیقاتی The Oldest House رو بگیرن. این بحران قارچی دو دشمن جدید معرفی می‌کنه: Mold Turrets ساکن و Mold Walkers سنگین. این دشمن‌ها علاوه بر حمله، می‌تونن بیماری رو منتقل کنن — ممکنه دشمن‌ها تبدیل به Mold Walkers بشن یا هم‌تیمی‌هاتون به Mold Turrets تبدیل شن. خوب که نگیم… هیجان‌انگیز و کمی ترسناک! 😬

FBC Firebreak 7

آموزش بهتر برای تازه‌واردها 🎓

Breakpoint برای بازیکنان جدید onboarding رسمی‌تری هم اضافه می‌کنه. یک مرحلهٔ قابل بازی به‌نام Orientation داریم که Firebreakهای تازه‌کار رو با اصول آشنا می‌کنه، ویدئوی «Welcome to Firebreak» خلاصه‌ای از کلیت قضیه ارائه می‌ده و برای هر Job هم ویدئوی معرفی جداگانه وجود داره. خوشحالم که این موارد اضافه شدن؛ چون Firebreak قبلاً خیلی به آشنایی با Control فرض تکیه می‌کرد و انداختن بازیکن وسط The Oldest House بدون زمینه‌چینی کافی کار سخت و گیج‌کننده‌ای بود. داشتن زمینهٔ درست هم مفیده و هم بخشی از لذت تجربهٔ عجیب The Oldest House هست.

FBC Firebreak 5

تغییرات کوچک ولی مهم ⚙️

علاوه بر تغییرات بزرگ، کلی آیتم ریز و درشت هم بهینه یا اضافه می‌شن: اسلحه‌های جدید، سه نوع دشمن Hiss اضافی، سیستم مدسازی اسلحه، بازنگری اقتصاد داخل بازی و چیزهای دیگه.

FBC Firebreak 1

هدف نهایی و آیندهٔ Firebreak 📈

هدف نهایی Remedy از Breakpoint اینه که «همه‌چیز دربارهٔ تجربهٔ FBC: Firebreak بهتر بشه» و بستر محکمی برای به‌روزرسانی‌های بعدی بسازه؛ آپدیت بزرگ بعدی هم برای نوامبر برنامه‌ریزی شده. حمایت بلندمدت از Firebreak تا حد زیادی بستگی به واکنش بازیکنا به این تغییرات داره. سازنده پیش‌تر از فروش کم و جمعیت کوچک پی‌سی بازی راضی نبوده، پس الان فشار روی Breakpoint و آپدیت نوامبره تا بازیکن‌های از دست‌رفته رو برگردونن.

اشتراک گذاری این مطلب
فهرست محتوا
مطالب مرتبط

درباره نویسنده

محمد قربانیان

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید