بازی, راهنمای بازی, یادداشت

بهترین بازیکنان بازی FIFA 23

بهترین بازیکنان بازی FIFA 23

EA Sports با منتشر کردن لیست بهترین بازیکنان FIFA 23 باری دیگر از طرفداران این سری یک سوال ساده اما جنجالی پرسیده. بهترین بازیکن فوتبال جهان کیست؟ بازیکنان FIFA هیچ‎وقت بر سر این پرسش به تفاهم نخواهند رسید اما EA نظر خود را با منتشر کردن لیست 23 بازیکن برتر نسخه امسال FIFA بیان کرده است پس بدون معطلی به سراغ این لیست می‌رویم.

۱.کریم بنزما (رئال مادرید/فرانسه، امتیاز: 91)

بهترین بازیکنان بازی FIFA 23

این مهاجم فرانسوی از سال گذشته با افزایش دو امتیازی تبدیل به بهترین بازیکن FIFA 23 شده که بعد از حدود یک دهه این مقام را از بازیکنانی مثل Ronaldo و Messi پس گرفته است. بنزما با قدرت بیشتری که در پاس دادن، دریبل زدن و سرعت بالاتری که نسبت به رتبه دوم این لیست رابرت لواندوفسکی دارد، رتبه اول را کسب می‎‌کند.

۲.رابرت لواندوفسکی (بارسلونا/لهستان، امتیاز: 91)

بهترین بازیکنان بازی FIFA 23

لواندوفسکی با کسب امتیاز 91 به ششمین بازیکن با این امتیاز در FIFA 23 تبدیل شده اما به خاطر دقت بالا در شوت‎‌زنی، دفاع و قدرت بدنی بالاتر نسبت به رقبا در جایگاه دوم این لیست قرار می‎‌گیرد. این مهاجم لهستانی دارای رکورد بیشترین تعداد گل تاریخ لهستان است و به دلیل قدرت فیزیکی بسیار بالا توانایی دفاعی خوبی نیز دارد.

۳.کیلیان امباپه (پاری سن ژرمن/فرانسه، امتیاز:91)

بهترین بازیکنان بازی FIFA 23

ستاره کاور بازی FIFA 23 با توجه به سرعت بالا و استایل بسیار موثری که دارد در بین سه بازیکن برتر امسال قرار می‎‌گیرد. او در هفت بازی اخیر PSG در سال 2022 موفق به ثمر رساندن 9 گل شده. امباپه در 224 بازی، در مجموع 180 گل برای تیم ملی فرانسه و تیم‎های باشگاهی زده، او همچنین با به ثمر رساندن 3 گل در 4 بازی اخیر تیم ملی فرانسه این رکورد را افزایش داده است.

۴.کوین دی بروین(منچستر سیتی/بلژیک، امتیاز: 91)

بهترین بازیکنان بازی FIFA 23

De Bruyne ستاره هافبک تیم Man City با موفقیتی که در لیگ برتر انگلستان سال 2022 داشت در بین بهترین بازیکنان FIFA 23 قرار می‎‌گیرد. او با امتیاز بالای 90 در قدرت شوت‎‌زنی، شوت‎‌های از راه دور و پاس‎‎‌های بلند و کوتاه به یکی از کامل‌‎ترین بازیکنان هجومی بازی تبدیل شده است.

۵.لیونل مسی(پاری سن ژرمن/آرژانتین، امتیاز: 91)

بهترین بازیکنان بازی FIFA 23

امتیاز این اسطوره فوتبال آرژانتینی نسبت به سال پیش چند پله سقوط داشته، اما هنوز هم در بین بهترین بازیکنان بازی قرار دارد. Messi با کسب جایزه توپ طلا برای هفتمین بار و به ثمر رساندن 11 گل از 34 بازی برای PSG همچنان به روند فوق‌‎العاده خود ادامه می‎‌دهد.

۶.محمد صلاح(لیورپول/مصر، امتیاز: 90)

بهترین بازیکنان بازی FIFA 23

محمد صلاح برای لیورپول حکم ماشین گل‎زنی را دارد!  او با به ثمر رساندن 23 گل، جایزه Golden Boot را همراه با مهاجم کره‌‎ای تاتنهام Son Heung Min ، برای بیشترین گل زده شده در لیگ جزیره کسب کرد. او همچنین با 13 پاس گل  موفق شد جایزه بازیکن کلیدی لیگ برتر انگلیس را نیز کسب کند. صلاح با قدرت بالایی که در دریبل زدن و قدرت شوت‌زنی دارد به ششمین بازیکن برتر FIFA 23 تبدیل شده است.

۷.ویرجیل فن دایک(لیورپول/هلند، امتیاز: 90)

بهترین بازیکنان بازی FIFA 23

ویرجیل فن دایک مدافع استثنایی لیورپول در بین بهترین بازیکنان بازی قرار دارد. او با توجه به عملکرد فوق‎‌العاده‎‌ایی که در بخش دفاعی لیورپول دارد به عنوان یکی از بهترین مدافعین فوتبال جهان شناخته می‎‌شود. فن دایک با امتیاز بالای 90 در بخش‌‎های قدرت فیزیکی، تکل‎‌های ایستاده و توپ‎‌گیری کار را برای هر مهاجمی سخت می‎‌کند.

۸.کریستیانو رونالدو(منچستر یونایتد/پرتغال، امتیاز: 90)

بهترین بازیکنان بازی FIFA 23

درست مانند مسی، رونالدو نیز یکی از بازیکنان افسانه‌ای فوتبال است که نسبت به سال‎‌های گذشته امتیاز کمتری کسب کرده. رونالدو با به ثمر رساندن صدمین گل خود در لیگ جزیره همچنان به عملکرد فوق‎‌العاده خود ادامه می‎‌‌دهد و در ماه آوریل 2022 موفق به کسب جایزه بهترین بازیکن ماه لیگ برتر انگلیس نیز شد.

۹.تیبو کورتوآ(رئال مادرید/بلژیک، امتیاز: 90)

بهترین بازیکنان بازی FIFA 23

کورتوآ شاید نهمین بازیکن برتر FIFA 23 باشد اما این دروازه‌‎بان بلژیکی بالاترین امتیاز را در پست خود دارد. با توجه به عملکرد فوق‌‎العاده کورتوآ در لیگ قهرمانان اروپا 2022 و مخصوصا در فینال مقابل لیورپول این بازیکن بلژیکی مقام بهترین دروازه‌‎بان FIFA 23 را به دست می‌‎آورد.

۱۰.مانوئل نویر(بایرن مونیخ/آلمان، امتیاز: 90)

بهترین بازیکنان بازی FIFA 23

مانوئل نویر به لطف  300 پیروزی خود همراه با تیم بایرن مونیخ بعد از Thibaut Courtois دومین دروازه‎‌بان برتر FIFA 23 شده است. نویر در 48 بازی که در فصل قبل برای تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ انجام داده فقط 38 گل خورده دارد و در 20 بازی نیز موفق به Clean Sheet شده است.

بقیه بازیکنان این لیست از رتبه ۱۱ تا ۲۳ به شکل زیر هستند:

۱۱.نیمار جونیور(پاری سن ژرمن/برزیل، امتیاز: 89)

۱۲.سون هیونگ مین(تاتنهام/کره جنوبی، امتیاز: 89)

۱۳.سادیو مانه(بایرن مونیخ/سنگال، امتیاز: 89)

۱۴.جاشوا کیمیچ(بایرن مونیخ/آلمان، امتیاز: 89)

۱۵.کاسمیرو(منچستریونایتد/برزیل، امتیاز: 89)

۱۶.آلیسون(لیورپول/برزیل، امتیاز: 89)

۱۷.هری کین(تاتنهام/انگلستان، امتیاز: 89)

۱۸.ادرسون(منچستر سیتی/برزیل، امتیاز: 89)

۱۹.انگولو کانته(چلسی/فرانسه، امتیاز: 89)

۲۰.یان اوبلاک(اتلتیکو مادرید/اسلوونی، امتیاز: 89)

۲۱.ارلینگ هالند(منچستر سیتی/نوروژ، امتیاز: 88)

۲۲.تونی کروس(رئال مادرید/آلمان، امتیاز: 88)

۲۳.مارکینیوس(پاری سن ژرمن/برزیل، امتیاز: 88)

همچنین شما می‌توانید لتس پلی و بررسی ما از بتای این بازی را تماشا کنید.

نویسنده: ارشیا امیری

جام جهانی 2022 قطر قرار است پس از انتظاری چهار ساله و طولانی، در اواخر ماه آبان برگزار شود تا ابرقدرت‌های دنیای فوتبال برای کسب جام طلایی قهرمانی به رقابت بپردازند. حال و همان جوری که ما انتظار داشتیم، بازی FIFA 23 شامل یک حالت مخصوص جام جهانی است که می‌توانید در طی آن، همه 32 تیم موجود را مشاهده کنید. نکته جالب توجه این است که قاعدتا تیم ملی کشور ما هم در بین این 32 تیم دیده می‌شود و قادر به انتخاب آن هستیم.

جواب دو سال مطرح شده کاملا مثبت است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. شرکت EA Sports در ادامه جاه‌طلبی خود در امر لایسنس کردن تیم‌ها قدم‌ها خوبی برداشته و قرار است روند رو به رشد خود را ادامه دهد. مهم‌ترین تیم لایسنس شده‌ای که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، بازگشت یوونتوس است. این ابرقدرت ایتالیایی قرار است پس از چندین سال که با نام Piemonte Calcio در فیفا حضور داشت، با یک لایسنس کامل به مجموعه بازگردد و باری دیگر با نام رسمی خود یعنی تیم یوونتوس، در فیفا 23 حاضر شود. به طور کلی، این بازی بیش از 19,000 بازیکن، 700 تیم، 100 استادیوم و 30 لیگ لایسنس شده و قانونی خواهد داشت.

همان جوری که پیش از این هم اشاره کردیم، از سال بعد خبری از مجموعه FIFA نیست و شرکت EA قصد دارد شبیه‌ساز فوتبال خود را با نام EA FC منتشر کند. بنا بر همین موضوع، به نظر می‌رسد که آن‌ها ایده‌های جدید و بزرگ خود را برای بازی سال بعد نگه داشته‌اند و فیفا 23 را تنها با یک سری بهبودها و تغییرات جزئی منتشر می‌کنند. اما با این حال، EA Sports بیکار ننشسته و قصد دارد در نسخه جدید فیفا، حالت Training Centre را اضافه کند. این بخش جدید که حالت آموزشی دارد، بازیکنان تازه‌وارد مجموعه را با مکانیک‌ها آشنا کرده و سعی می‌کند آن‌ها را به یک سطح معقول از مهارت برساند. بدین ترتیب، می‌توانید راحت‌تر وارد بخش‌های مختلف مانند Career Mode و FUT شوید و با هوش مصنوعی و گیمرهای واقعی رقابت کنید. به طور کلی، اگر جزو تازه‌واردها یا کم تجربه‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنیم که اول از همه به سراغ Training Centre بروید و به تکمیل آموزش‌های آن بپردازید.

جام جهانی 2022 قطر قرار است پس از انتظاری چهار ساله و طولانی، در اواخر ماه آبان برگزار شود تا ابرقدرت‌های دنیای فوتبال برای کسب جام طلایی قهرمانی به رقابت بپردازند. حال و همان جوری که ما انتظار داشتیم، بازی FIFA 23 شامل یک حالت مخصوص جام جهانی است که می‌توانید در طی آن، همه 32 تیم موجود را مشاهده کنید. نکته جالب توجه این است که قاعدتا تیم ملی کشور ما هم در بین این 32 تیم دیده می‌شود و قادر به انتخاب آن هستیم. اما موضوع فقط در مورد جام جهانی مردان نیست و شرکت EA Sports، جام جهانی بانوان که قرار است در تابستان سال بعدی در استرالیا و نیوزیلند برگزار شود را هم در نظر دارد. به عبارتی دیگر، شما با یک حالت Women’s World Cup هم در بازی روبرو می‌شوید که در طی آن، می‌توانید کنترل تیم ملی بانوان کشورهای مختلف را به دست بگیرید و به مسابقه دادن بپردازید. با توجه به گفته سازندگان، اطلاعات جدیدی درباره حالت‌های جام جهانی به زودی در دسترس قرار می‌گیرد.

جواب دو سال مطرح شده کاملا مثبت است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. شرکت EA Sports در ادامه جاه‌طلبی خود در امر لایسنس کردن تیم‌ها قدم‌ها خوبی برداشته و قرار است روند رو به رشد خود را ادامه دهد. مهم‌ترین تیم لایسنس شده‌ای که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، بازگشت یوونتوس است. این ابرقدرت ایتالیایی قرار است پس از چندین سال که با نام Piemonte Calcio در فیفا حضور داشت، با یک لایسنس کامل به مجموعه بازگردد و باری دیگر با نام رسمی خود یعنی تیم یوونتوس، در فیفا 23 حاضر شود. به طور کلی، این بازی بیش از 19,000 بازیکن، 700 تیم، 100 استادیوم و 30 لیگ لایسنس شده و قانونی خواهد داشت. اما با گذر از بحث تیم‌های لایسنس شده باید بدانید که فوتبال باشگاهی بانوان هم در بازی FIFA 23 حضور پیدا خواهد کرد. البته با توجه به حضور سم کر با پیراهن تیم چلسی روی کاور بازی، این موضوع زیاد دور از ذهن به نظر نمی‌رسید. فیفا 23 شامل سوپر لیگ بانوان (Women’s Super Cup) و لیگ دسته یک فرانسه (French Division 1 Akerma) می‌شود و می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. حال فناوری Hypermotion جدید که شرکت EA مانور زیادی روی آن می‌دهد، قرار است فوتبال بانوان را بهتر از هر زمان دیگری به تصویر بکشد.

بخش Volta که در طی چند سال اخیر محبوبیت خوبی نزد طرفداران پیدا کرده، قرار است با قدرت هر چه تمام‌تر به کار خود ادامه دهد. این در حالی است که نگرانی‌هایی مبنی بر حذف این بخش محبوب وجود داشت و بسیاری اعتقاد داشتند که چرخه سه ساله بخش مورد بحث، به پایان رسیده و شاید مانند حالت Journey (که پس از سه سال از مجموعه حذف شد) به دست فراموشی سپرده شود. اما Volta به سرنوشت Journey و ماجراجویی‌های شخصیت الکس هانتر (Alex Hunter) دچار نشد و قرار است در بازی FIFA 23 نیز ظاهر شود. با توجه به همین موضوع بخش Volta برای چهارمین سال متوالی راه خود را به یک نسخه از فیفا پیدا می‌کند و قرار است شامل یک سری پیشرفت‌ها و تغییرات جزئی هم باشد. برای مثال، در شماره جدید قابلیت شخصی‌سازی آواتار اصلی گسترده‌تر شده و زین پس، می‌توانید کاراکتر خود را با جزئیات بیش‌تری تعریف کنید. اضافه شدن آهنگ‌ها و Soundtrackهای جدید هم اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

همان‌طور که همه ما می‌دانیم، بخش FIFA Ultimate Team یا به اختصار FUT، محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین حالت مجموعه فیفا است. بازیکنان متعددی در سراسر دنیا نسخه جدید مجموعه مورد بحث را صرفا به خاطر آلتیمیت تیم می‌گیرند و ساعت‌های زیادی را به تجربه آن اختصاص می‌دهد. حال آن طور که ما متوجه شدیم، بخش FUT در بازی FIFA 23 شامل ویژگی‌های جدید خواهد بود. مهم‌ترین تغییری که باید به آن اشاره کنیم، تحول در سیستم Chemistry است. Chemistry مکانیکی است که شیمی و هماهنگی بازیکنان حاضر در ترکیب را تعریف می‌کند و باید برای بهبود آن، ویژگی‌های مشترکی (مانند ملیت، باشگاه یا لیگی که در آن بازی می‌کنند) بین اعضای ترکیب وجود داشته باشد. حال با توجه به اطلاعات منتشر شده، سیستم Chemistry دست خوش تغییرات زیادی شده و از این به بعد معیارهای متفاوتی برای ساخت یک تیم هماهنگ در نظر گرفته خواهد شد. علاوه بر مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، Icon Cardها و FUT Heroهای جدیدی هم به لیست کارت‌های بخش آلتیمیت تیم اضافه می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را به ترکیب خود اضافه کنید. به طور کلی بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین حالت فرنچایز FIFA در حال بزرگ‌تر و بهتر شدن است و همه ما منتظر جزئیات بیش‌تری در این باره خواهیم بود.

بخش Career Mode در نسخه‌های اخیر فیفا میزان تغییرات زیادی شده و در بازی جدید، قرار است این روند رو به رشد را ادامه دهد. زین پس شما می‌توانید شخصیت خود به عنوان یک بازیکن را بسازید و به مسابقه دادن بپردازید. البته این در شرایطی است که حالت معمول Career Mode (که در طی آن کنترل یک سرمربی را در اختیار می‌گیرید) هم شامل بهبودهای چشم‌گیری خواهد بود.

بله، بازی FIFA 23 برای اولین بار در تاریخ مجموعه به طور کامل از قابلیت کراس پلی (Cross-Play) پشتیبانی خواهد کرد. بدین ترتیب، شما می‌توانید به صورت آنلاین با دوستان خود در کنسول‌های دیگر به تجربه بازی بپردازید. FIFA 23 این امکان را به شما می‌دهد که در حالت‌های یک علیه یک دوستانه و بخش‌های مختلف فیفا آلتیمیت تیم، با گیمرهای پلتفرم‌های دیگر بازی کنید. پشتیبانی از قابلیت Cross-Play باعث می‌شود که کم‌تر در صف انتظار بمانید و خیلی راحت‌تر و سریع‌تر از قبل، وارد بخش‌های آنلاین مختلف شده و به مسابقه دادن بپردازید.

همان‌طور که پیش از این هم اشاره کردیم، بازی FIFA 23 میزبان ویژگی‌ها و تغییرات متعددی خواهد شد تا بتواند به واسطه آن‌ها، تجربه گیمرها از یک شبیه‌ساز فوتبال را ارتقا دهد. حال به نظر می‌رسد فناوری Hypermotion در ارتقا گیم‌پلی و جزئیات، پیشرفت کرده و تاثیرات زیادی روی نتیجه نهایی خواهد گذاشت. شرکت EA Sports برای این کار از 22 بازیکن حرفه‌ای مختلف استفاده کرده است. سازندگان بازیکنان مذکور را در دو تیم 11 نفره قرار داده‌اند تا با یکدیگر به رقابت بپردازند. نتیجه این بازی 11 علیه 11، میلیون‌ها اطلاعات و انیمیشن‌های جدید است که به واقعیت فوق‌العاده نزدیک هستند. در واقع سازندگان با موشن کپچر بازیکن‌های حرفه‌ای نهایت تلاش خود را برای ارتقا سطح انیمیشن‌ها و فیزیک بازیکن‌ها به کار گرفته‌اند. علاوه بر مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، هوش مصنوعی یادگیری ماشینی یا Machine Learning AI هم در نوع خود پیشرفت کرده است. به گفته خود سازندگان این هوش مصنوعی از 9.2 میلیون داده مختلف استفاده می‌کند و به صورت همزمان، انیمیشن‌های جدیدی می‌نویسد. این موضوع باعث می‌شود که فیزیک توپ، حرکت بدن بازیکنان و حتی اندام مختلف آن‌ها به صورت طبیعی‌تری جلوه کند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *