راهنمای بازی, راهنمای خرید بازی, راهنمایی و آموزش

راهنمای بتای بازی Call of Duty: Modern Warfare 3

راهنمای بتای بازی Call of Duty: Modern Warfare 3

در حالی که با توجه به گفته‌های سازندگان بازی بعد از عرضه‌ی Call of Duty: Modern Warfare 2 همگی انتظار داشتیم که این فرنچایز برای یک سال استراحت کند، اکتیویژن نقشه‌های دیگری در سر داشت و در نهایت تصمیم به انتشار Call of Duty: Modern Warfare III این بار با کمک استودیو Sledgehammer Games گرفت. به همین دلیل ما نیز تصمیم گرفتیم درست به مانند بتا و بازی اصلی نسخه‌ی قبل، برای علاقه‌مندان این شوتر اول شخص راهنمای وصل شدن، دانلود و … را قرار دهیم. در این مقاله به زمان عرضه و امکان دسترسی به بتای بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 می‌پردازیم تا شما با توجه به کنسول و پلتفرمی که دارید سر تایم مشخص و دقیق وارد نسخه‌ی آزمایشی شوید.

تاریخ دسترسی به بتای بازی Call of Duty: Modern Warfare 3

با توجه به پلتفرم شما و اینکه آیا بازی را پیش‌خرید کرده‌اید یا خیر، چند تاریخ مختلف برای دسترسی به بتای بازی وجود دارد. درست به مانند چند سال قبل، بازیکنان پلی‌استیشنی که این اثر را پیش‌خرید کرده‌اند زودتر از بقیه می‌توانند از تاریخ جمعه ۱۴ مهر مشغول بشوند. برای هفته‌ی دوم اما، با ورود مایکروسافتی‌ها، قابلیت کراس‌پلی نیز فعال خواهد شد. در ادامه تمامی تاریخ‌ها را قرار دادیم:

هفته‌ی اول: پلی‌استیشن

  • ۱۴ تا ۱۵ مهر — بازیکنان پلی‌استیشن که بازی را پیش‌خرید کرده‌اند.
  • ۱۶ تا ۱۸ مهر — تمامی بازیکنان پلی‌استیشن از ساعت ۱۰ صبح منطقه زمانی اقیانوس آرام (10AM PT)

هفته‌ی دوم: کراس‌پلی

  • ۲۰ تا ۲۱ مهر — بازیکنان ایکس‌باکس و کامپیوترهای شخصی که پیش‌خرید کرده‌اند به علاوه‌ی تمام بازیکنان پلی‌استیشن
  • ۲۲ تا ۲۴ مهر — بازیکنان تمامی پلتفرم‌ها، چه پیش‌خرید کرده باشند و چه نکرده باشند.
راهنمای بتای بازی Call of Duty: Modern Warfare 3

نحوه‌ی دسترسی به بتای بازی Call of Duty: Modern Warfare 3

بتای بازی Call of Duty: Modern Warfare III رایگان است و در دسترس همه قرار دارد. با این وجود کسانی که بازی را پیش‌خرید کرده باشند طبیعتا چند روز زودتر دسترسی پیدا می‌کنند. کسانی که خرید را به صورت دیجیتالی انجام داده باشند، نیازی به کد بتا نخواهند داشت و امکان دانلود به صورت عادی برایشان موجود خواهد بود. کسانی که نسخه‌ی فیزیکی را پری‌اوردر کرده باشند (که در ایران ممکن نیست) باید از فروشگاه مبدا کد بتای خود را دریافت کنند. به صورت خلاصه شما باید به توجه به جدول زمانی‌ای که ما در بالا قرار دادیم، به استور کنسول خود بروید و به سادگی دکمه‌ی دانلود را فشار دهید.

چه نقشه‌هایی در بتا جود دارند؟

سه نقشه کلاسیک Favela ،Skidrow ،Estate از ابتدا در بازی حضور خواهند داشت. محبوب‌ترین مپ نزد هوادارن یعنی Rust نیز در زمان باز شدن دسترسی بتا برای تمامی بازیکنان، اضافه خواهد شد. گیم مود Ground War که در چند نسخه‌ی قبلی بسیار محبوب بود، در بتا حضور دارد و بازیکنان می‌توانند در نقشه‌ی Popov Power مشغول به تست این حالت در جدید‌ترین کال آف دیوتی بشوند.

حالت‌های هر دست بازی شامل Team Deathmatch، Domination و Kill Confirmed (که هنگام باز شدن دسترسی برای همه موجود خواهد شد) می‌شوند. Ground War نیز همانطور که گفتیم، حضور دارد.

راهنمای بتای بازی Call of Duty: Modern Warfare 3

جوایز لول‌آپ شدن در بتا

بازیکنان در هفته‌ی اول می‌توانند به سقف لول ۲۰ برسند. از لول ۱ تا ۳ می‌توانید از بین سه Loadout از پیش ساخته شده شامل Demolitionist، Combat Controller ،Rusher یکی را انتخاب کنید. در سطح چهار می‌توانید امکان ساختن لوداوت دلخواه خودتان را بدست آورید. لانچر PILA و البته Infantry Vest که مدت زمان Tactical Sprint را افزایش می‌دهد نیز قابل باز شدن خواهند بود. بعد از رسیدن به لول پنج کیل‌استریک Guardian-SC که آیتم‌های هوایی دشمنان را غیر فعال می‌کند، باز خواهید کرد. جوایز بقیه لول‌ها به شکل زیر است:

جوایز لول ۶: یک Field Upgrade جدید

  • Comms Scrambler (Field Upgrade): این فیلد آپگرید ارتباطات تیم حریف را در نزدیکی خود قطع می‌کند. این بدان معنی است که دشمنان شما نمی‌توانند از Killstreakهای خود استفاده کنند. همچنین UAVهای دشمنان و دیگر ابزار شناسایی، تاثیری رو شما و هم‌ تیمی‌های نزدیکتان نخواهند داشت. موقعیت Scrambler در نقشه برای تیم حریف مشخص است و آن‌ها می‌توانند نابودش کنند.

جوایز لول ۷: یک اسلحه‌ی جدید

  • DG-58 LSW (LMG): این رگبار مرگبار به شما در کنترل مناطق شلوغ و نگه‌داشتن یک نقطه از نقشه کمک شایانی می‌کند.

جوایز لول ۸: یک Lethal Equipment جدید

  • Claymore (Lethal Equipment): تقریبا همه‌ی ما مین‌های بازی کال آف دیوتی را می‌شناسیم. با نزدیک شدن به Claymore دشمن منفجر خواهد شد.

جوایز لول ۹: یک Killstreak جدید

  • Remote Turret (Killstreak): یک رگبار اتوماتیک که دشمنان شناسایی می‌کند و با تیرهای آتشین آن‌ها را می‌کشد. اگر لازم باشد، بازیکن نیز می‌تواند کنترل این سلاح را به صورت دستی داشته باشد.

جوایز لول ۱۰: پرک‌های جدید

  • Vestها متفاوت‌ترین المان Call of Duty: Modern Warfare 3 هستند و برای اولین بار در این نسخه به فرنچایز محبوب ما اضافه شدند. این پرک‌ها می‌توانند سبک بازی شما و لوداوت دلخواهتان را به طرز جالبی تغییر دهند.
  • Engineer Vest (Perk): لوازم دشمنان، Field Upgradeها و کیل‌استریک‌های آن‌ها از پشت دیوار ببینید. نشانه‌ گیری برروی آیتم‌های دشمنان، موقعیتشان را به هم‌تیمی‌ها نیز نشان خواهد داد. فیلد آپگرید خودتان نیز سریع‌تر پر خواهد شد.
  • Tac Mask (Perk): قدرت فلش‌بنگ، Stun و بمب‌های گازی دشمنان را کم می‌کند. همچنین EMPها، شوک برقی و بمب‌های Snapshot نیز تاثیری روی شما نخواهند داشت.

جوایز لول ۱۱: پرک جدید

  • Mission Control Comlink (Perk): کیل‌های لازم برای دریافت Killstreakها یک عدد کمتر می‌شود. هزینه Scorestreak نیز ۱۲۵تا کم خواهد شد.

جوایز لول ۱۲: اسلحه‌ی جدید

  • MTZ-556 (Assault Rifle): این سلاح نزدیک‌زن که Fire Rate فوق‌العاده‌ای دارد، در فواصل نزدیک و میانی به شدت به بازیکن برتری می‌دهد.

جوایز لول ۱۳: یک Tactical Equipment جدید

  • Battle Rage (Tactical Equipment): یک داروی محرک آزمایشی که آدرنالین شما را بالا می‌برد. در برابر Tactical Equipmentها مقاوم می‌شوید و Tactical Sprint نیز مدام شارژ خواهد شد.

جوایز لول ۱۴: بنا به دلایلی نامشخص در سایت اکتیویژن اعلام نشده است.

جوایز لول ۱۵: پرک جدید

Ordnance Gloves (Perk): تجهیزات پرتابی خود را، سریع‌تر می‌اندازید. مدت زمانی بیشتری برای بازگرداندن بمب دشمنان به سمت خودشان خواهید داشت.

جوایز لول ۱۶: یک Tactical Equipment جدید

  • Smoke Grenade (Tactical Equipment): بمبی دودزا که جلوی دید دشمنان، و قفل اتوماتیک لوازم آن‌ها را می‌گیرد.

جوایز لول ۱۷: اسلحه‌ی جدید

  • BAS-B (Battle Rifle): سلاحی به شدت قابل کنترل که برای تمام فواصل و شرایط قابل اتکا است.

جوایز لول ۱۸: یک Tactical Equipment جدید

  • Scatter Mine (Tactical Equipment): چند مین را در یک منطقه‌ی بزرگ پخش می‌کند که دشمنان با نزدیک شدن، می‌میرند.

جوایز لول ۱۹: پرک جدید

  • Climbing Boots (Perk): سرعت بیشتر برای بالا رفتن و عبور کردن از موانع. همچنین آسیب وارده در اثر سقوط از ارتفاع را کم می‌کند.

جوایز لول ۲۰: پرک جدید

  • Gunner Vest (Perk): با حداکثر مقدار تیر اسپاون می‌شوید و سرعت ریلود بهتری نیز خواهید داشت. اگر این پرک را با Mag Holster ترکیب کنید تاثیرات Mission Comlink را بدست می‌آورید.

آیا پیشرفت‌ بازیکن به بازی اصلی انتقال پیدا خواهد کرد؟

جواب این سوال درست به مانند بتای تمام نسخه‌های قبلی، “نه” است.

به محض باز شدن بتا برای تمامی بازیکنان و در صورت وجود مشکل برای وصل شدن به سرور‌های بازی، درست به مانند دوران مدرن وارفر ۲، مقاله‌ی رفع مشکل وصل شدن به سرورهای بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 را آماده خواهیم کرد. پس برای تمام راهنمایی‌های مربوط به این شوتر اول شخص، همراه تیلنو بمانید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *