بررسی ویدیویی, گیم پلی بازی, نقد و بررسی, نقد و بررسی بازی, نمایش و پیش نمایش

لتس پلی و بررسی بازی Alan Wake 2

خرید بازی Alan Wake 2

بعد از گذشت ۱۳ سال از انتشار نسخه‌ی اول طرفداران نویسنده‌ی دنیای بازی‌های ویدیویی یعنی آلن ویک بلاخره شاهد عرضه نسخه‌ی دوم یعنی Alan Wake 2 هستند. این بازی که به احتمال زیاد فراتر از حد انتظار حتی خود رمدی (شرکت سازنده) از آن استقبال شده، در حال حاضر در کنار دیگر شاهکار این روزهای صنعت گیم یعنی Baldur’s Gate 3 بیشترین نامزدی را در مراسم Game Awards 2023 دارد. از موسیقی تا کارگردانی گرفته، آلن ویک در تمامی زوایا به بهترین شکل ممکن عمل کرده است. این عملکرد خوب حتی باعث زنده شدن دیگر فرنچایز فراموش شده‌ی رمدی، مکس پین، نیز شد. در حال حاضر Alan Wake 2 به صورت فیزیکی موجود نیست و شما برای تجربه‌ی آن باید به فروشگاه پلتفرم مد نظرتون بروید. البته که با توجه به موفقیت غیرقابل پیش بینی این بازی، قطعا بعد از جوایز گیم‌آواردز شاهد یک نسخه‌ی کامل یا همان GOTY به صورت فیزیکی خواهیم بود. ما در این ویدیو به صورت کامل به تمامی ویژگی‌های این شاهکار می‌پردازیم و علاوه بر ذکر نکات مثبت آن، تعدادی از مشکلاتش را نیز بیان می‌کنیم. پس اگر می‌خواهید قبل از خرید آلن ویک دو اطلاعات کاملی از آن داشته باشید و ببینید که آیا طبق سلیقه‌ی شما هست یا خیر؟ ویدیوی ما را تماشا کنید.

Alan Wake 2 دقیقا همان چیزی است هرکسی از نسخه‌ی دوم فرنچایز محبوب خود در دنیای سرگرمی می‌خواهد. در این اثر بجای فقط یک شخصیت، کنترل دو فرد را در دست می‌گیرید. آلن ویک، یار قدیمی و ساگا اندرسون مامور اف بی آی کسانی هستند که شما باید در دنیای بازی به آن‌ها کمک کنید. ساگا وقتی وارد داستان می‌شود که قتل یک مرد به صورت مناسکی در شهر برایت فالز، توجه FBI را جلب می‌کند. البته که خود سم لیک سازنده و کارگردان بازی نیز به صورت یک شخصیت جدید در کنار ساگا حضور دارد. آلن هم همچنان در دنیای کتاب و ذهن خود گیر کرده و در شهر همان نسخه‌ی اول (برایت فالز) همچنان حضور دارد. ماجراجویی این دو شخص و مبارزات آن‌ها با موجوداتی غیر طبیعی، با موسیقی بی نظیر گروه Poets of The Fall که از همان ابتدا همراه رمدی بودند، جادویی عجیب را به وجود می‌آورد که تمامی بازیکنان را حداقل برای چند ساعت جلوی تلویزیون میخکوب می‌کند. در کنار تمامی این موارد طراحی اتمسفر فوق‌العاده و گرافیک خیره کننده‌ی Alan Wake 2 نیز آن را تبدیل به نه تنها یکی از نامزدان بهترین بازی سال، بلکه به یکی از بهترین عناوین چند سال اخیر به خصوص در ژانر ترسناک می‌کنند.

تماشا در یوتیوب تیلنو:

ایراد گرفتن از Alan Wake 2 تقریبا کار غیر ممکنی است، زیرا بر خلاف دیگر استودیوها که با بودجه‌هایی کلان بازی می‌سازند، رمدی با حداقل بودجه و بیشترین صرفه‌جویی کار خود را به بهترین شکل پیش می‌برد. به همین دلیل نیز برخی ایرادات واضحی که دیده می‌شوند قابل چشم‌پوشی هستند. اما اگر بخواهیم به صورت تیز و سخت گیرانه به این عنوان نگاه کنیم برخی مشکلات گرافیکی مانند قطع و وصل شدن نورهای محیطی کمی از ارزش تجربه‌ی بازی کم می‌کنند. علاوه بر این کم بودن اکشن و درگیری‌ها در مقایسه با آلن ویک یک از دسته دیگر مشکلات بسیار سخت‌گیرانه‌ای هستند که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. البته که باگ‌های همیشگی هم که این روزها و با به روزرسانی‌های روز اولی تمامی عناوین دارند، کمی بیشتر به چشم می‌آیند. در آخرین نکته هم باید بگوییم شاید برای کسانی که آن قدر به زبان انگلیسی تسلط ندارند، بخش کیس بورد که شما در آن مدارک خود را کنار هم می‌چینید، کمی اعصاب خورد کن می‌شود.

همانطور که در ابتدا گفتیم، آلن ویک دو هنوز نسخه‌ی فیزیکی‌ای ندارد. در آینده نیز به صورت رسمی گفته شده، دو بسته‌ی الحاقی برای این اثر موجود خواهند شد، به همین دلیل شاید بد نباشد در صورت خرید سری به ادیشن‌های بالاتر بازی که شامل سیزن پس هم می‌شوند نیم نگاهی داشته باشید. کنترل هم که آخرین ساخته‌ی رمدی قبل از Alan Wake 2 به حساب می‌آید، شامل دو بسته‌ی الحاقی با بهترین کیفیت بود که البته یکی از آن‌ها به نام AWE به صورت مستقیم جهان این دو اثر را به هم گره می‌زد. در کل منظور آن است که سم لیک و کمپانیش در کنار شرکت‌هایی که می‌دانند باید چطور بسته‌ی الحاقی ساخت قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید به صورت کامل دومین نسخه‌ی از سری آلن ویک را بشناسید ویدیوی ما را فراموش نکنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *