بررسی ویدیویی, راهنمای خرید بازی, گیم پلی بازی, نقد و بررسی, نقد و بررسی بازی, نمایش و پیش نمایش

لتس پلی و بررسی بازی Diablo IV

خرید بازی PS5

Diablo از محبوب‌ترین سری بازی‌های دنیای ویدیو گیم به حساب می‌آید و می‌توان آن را به عنوان بهترین Dungeon Crawler تاریخ نیز معرفی کرد. در سال ۲۰۲۳ و پس از گذشت ۹ سال از عرضه آخرین نسخه‌ی اصلی، بلاخره Diablo IV برای هواداران این سری که انتظار بسیاری کشیده بودند، منتشر شد. بلیزراد که در چند سال اخیر بخاطر مسائل مختلف اعتراضات زیادی بهش وارد بوده، بلاخره توانست با عرضه بازی ذکر شده، یک حرکت خوب بزند و نظر مثبت منتقدان را جلب کند. دیابلوی ۴ که دقیقا ۵۰ سال پس از ماجراهای دیابلوی ۳ اتفاق می‌افتد، از شخصیت بد اصلی جهان خود یعنی Lilith استفاده می‌کند و Inarius را در برابر او قرار می‌دهد. شخصیت اصلی داستان یا همان کسی که شما می‌سازید، پس از خوردن خون Lilith، به زور کسانی که توسط او تحت کنترل هستند، وارد داستان می‌شود و باید به Inarius برای برگرداندن شیاطین به جایی که از آن آمدند کمک کند. البته که این اثر پایان بندی‌های مختلفی دارد و شما لزومی برای کمک به فرشته‌ها ندارید. طبیعتا بعد از انتخاب کلاس کارکتر خود و موارد این چنینی، بازیکن وارد این دنیای ترسناک و جالب می‌شود و با همان گیم‌پلی همیشگی دیابلو با یک دوربین ایزومتریک، کار را ادامه می‌دهد. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد این عنوان بدانید، ویدیوی تیلنو را در ادامه تماشا کنید.

تماشای لتس پلی و بررسی بازی Diablo IV در آپارات تیلنو:

Diablo IV قطعا بهترین ساخته‌ی بلیزارد در چند سال اخیر به حساب می‌آید و به همین دلیل نکات مثبت و خوب بسیاری را در خود جای داده است. همانطور که احتمالا واضح باشد، بزرگ‌ترین نکته‌ی مثبت، گیم‌پلی بازی به شمار می‌رود که با حفظ تمامی نقاط قوت گذشته، پیشرفت‌های بسیاری نیز در آن دیده می‌شود. بازیکن با توجه به انتخاب یکی از کلاس‌های Barbarian، Rogue، Sorcerer، Druid و Necromancer تعدادی قدرت خاص پیدا می‌کند که با ترکیب کردن آن‌ها با بهترین سلاح‌های بازی می‌تواند لحظه به لحظه قدرت‌مند‌تر شود. در کنار این مسائل، یک درخت مهارت بسیار بزرگ و البته کاربردی، باعث می‌شود که حتی اگر شما و دوستتان هر دو Necromancer باشید، در نهایت به صورت کامل با یکدیگر فرق کنید. موسیقی متن دیابلو ۴ نیز مطابق معمول این سری بسیار شنیدنی است و در مبارزات به هیجان اتفاقات می‌افزاید. البته که هسته‌ی اصلی و چیزی که از همان ابتدا بازیکنان را به دیابلو جذب کرد نیز به بهترین شکل ممکن وجود دارد. Dungeonهای بازی متنوع و فراوان‌اند و هر کدامشان دلیلی به بازیکن برای گشت‌ و گذار می‌دهند، زیرا حتی ساده‌ترین آن‌ها ممکن است یک آیتم بسیار کم‌یاب را در خود جای داده باشد.

تماشا در یوتیوب:

و اما مشکلات و ایرادات قابل پیش‌بینی بازی که انقدر هواداران را هم عصبانی کردند، چرا هیچ وقت قبل از عرضه برطرف نشدند؟ جواب این سوال ساده است: پول! بلیزراد از زمانی که توسط اکتیویژن خریداری شد، طبیعتا سیاست‌های مشابه این شرکت را به ارث برد و از عرضه اورواچ تا الان، تبدیل به چهره‌ی اصلی خرید‌های درون برنامه‌ای و مسائل این چنین شده است. بسیاری از آیتم‌های Diablo IV در پشت قفل‌هایی که فقط به کمک پول واقعی باز می‌شوند، قرار گرفته‌اند. حتی بازیکنان در مواردی می‌توانند با پرداخت چند دلار، سطح شخصیت خود را بالا ببرند و از کسانی که مثلا ۱۰۰ ساعت وقت گذاشته‌اند، یک شبه پیشی بگیرند!. این مورد با یک تصمیم احمقانه‌ی دیگر یعنی نبود حالت آفلاین و نیاز دائمی به اینترنت، باعث می‌شوند که دیابلوی ۴ را حتی به اصیل‌ترین هواداران سری، پیشنهاد نکرد. حالا شاید فکر کنید بعد از مدتی سازندگان فهمیده‌اند که باید به چنین تصمیماتی پایان بدهند، باید بگوییم سخت در اشتباهید. در ادامه‌ی این اشتباهات، بلیزارد تصمیم گرفته که دیابلوی ۴ را Live Service کند تا بتواند تا جای ممکن بازیکنان را درگیر آن نگه دارد. در نگاه اول شاید این مسئله‌ی مثبتی باشد، اما در سال‌های گذشته همگی یاد گرفتیم که Live Service هیچ سودی به بازیکن نمی‌رساند و فقط به دنبال پول بیشتر است. با چنین مکانیکی شما می‌توانید بازی خود را ناقص انتشار دهید و به بهانه‌ی اینکه “در ادامه اضافه خواهد شد” بدون مشکلی کار خود را پیش ببرید.

برای خرید Diablo IV و دیگر نسخه‌های این سری از طریق لینک قرار شده سری به فروشگاه ما بزنید. البته که پیشنهاد می‌کنیم با توجه به مشکلات اینترنتی کشورمان و مسائلی که به آن اشاره داشتیم، قبل از انجام هرکاری، ویدیوی تیلنو را تماشا کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *