شرکت سونی چند روز پیش از “سرویس وفاداری” جدید خود یعنی پلی استیشن استارز رونمایی کرد و اعلام کرد که در زمانی نامشخص در سال ۲۰۲۲ آن را در اختیار کاربران خود قرار میدهد. اما این سرویس که عضویت در آن برای همه رایگان است، چگونه کار میکند و چه امتیازاتی را به بازیکنان میدهد؟
همانطور که اشاره شد، عضویت در این سرویس برای کاربران رایگان است. به گفتهی سونی کسانی که عضو این سرویس میشوند با انجام دادن برخی اهداف یا همان آبجکتیوهای ماهانهای که توسط پلی استیشن نتوورک تایین میشوند، میتوانند امتیازهای وفاداری بدست بیارند و از آن برای اضافه کردن پول به کیف پول پلی استیشن خود و یا تخفیف گرفتن بر روی یک بازی مشخص استفاده کنند. یکی دیگر از جوایزی که میتوانید امتیازات وفاداری خود را برای آن خرج کنید، آیتمهای کالکتیبل دیجیتال هستند. این آیتمها شامل یک مجسمه، پوستر، موسیقی متن و… دیجیتال از بازی محبوبتان باشد. سونی تاکید داشته که این آیتمهای دیجیتال به هیچ وجه NFT نیستند و آنها آیتمهایی “بسیار خاص” خطاب کرده است.
چگونه امتیاز وفاداری به دست بیاریم؟ همانطور که گفتیم پلی استیشن نتوورک به صورت ماهانه و هفتگی چالشهایی را برای بازیکنان مشخص میکند که با کامل کردن آنها میتوانید به امتیازهای وفاداری دست پیدا کنید. این چالشها شامل گرفتن تروفیهای بازیها، گرفتن اولین تروفی پلاتینیم یک بازی، تمام کردن بخش داستانی بازیها در تایمی مشخص و… باشد.
این سرویس بر اساس گفتهی خود سونی در طول سال و به صورت منطقه به منطقه (ریجن به ریجن) منتشر خواهد شد. رقبای سونی یعنی ایکس باکس و نینتندو هر دو از چنین سرویسهایی از گذشته برخوردار بودهاند. سرویس گیمپس ریواردز ایکس باکس و سرویس My Nintendo هر دو امکاناتی این چنین برای کاربران خود به وجود میآورند و سونی با سرویس استارز قصد رقابت با ایکس باکس و نینتندو را دارد.