بازی, یادداشت

مشخصات بازی biomutant

چند روز مانده به نمایشگاه گیمزکام 2017، یک مجلّه آلمانی خبر از ساخت یک آیپی جدید در ژانر اکشن نقش‎آفرینی با تم پسا آخرّالزمانی داد که توسّط شرکت THQ Nordic و استودیوی تازه تاسیس Experiment 101 در حال توسعه بود. قرار بود این آیپی به همراه یک دنباله‎ی معروف از این شرکت حین برگزاری نمایشگاه گیمزکام، به عنوان سورپرایز برای طرفداران به نمایش درآید ولی فاش شدن این اطلاعات توسط مجلّه‎ی آلمانی باعث از بین رفتن سورپرایز سازندگان برای مخاطبین شد. همراه با این اطلاعات یک پوستر که برای تبلیغات این بازی در نمایشگاه گیمزکام طرّاحی شده بود نیز به بیرون درز کرد که در زیر می‎توانید این پوستر را مشاهده کنید. با توجّه به این پوستر می‌توان دریافت که کاراکتر اصلی این بازی حیوانی عجیب‌ است که شباهت‌هایی به روباه و سمور دارد و سلاح بزرگی به شکل شمشیر حمل می‌کند.

در طول نمایشگاه گیمزکام 2017 این آیپی جدید با نام Biomutant به طور رسمی با یک تریلر سینماتیک معرّفی شد. THQ Nordic اعلام کرد این عنوان توسّط استودیوی تازه تاسیس Experiment 101 ساخته می‎شود. این استودیو متشکّل از اعضای سابق سازنده‎ی بازی‎هایی مانند Mad Max و Just Cause بود که همین امر باعث امید طرفداران در موفّقیت این آیپی جدید می‎شد.

علاوه بر تریلر سینماتیک، THQ Nordic اعلام کرد این عنوان پسا آخرزمانی در ژانرنقش ‎آفرینی با محوریت کونگ‎ فو در تابستان سال 2018 برای پلی ‎استیشن 4، ایکس‎ باکس وان و رایانه‎ های شخصی عرضه می‎شود. داستان بازی مربوط آخرالزمانی در حال نابودی است که بدلیل نفوذ نفت به سطح زمین و آلودگی خاک و گیاهان در حال رخ دادن است. نفوذ نفت تهدیدی جدّی برای درخت زندگی در Biomutant که مرکز جهان است، به شمار می‌رود.

نسخه‎ی کلکسیونی Biomutant نیز حین برگزاری این نمایشگاه معرّفی شد که 120 دلار قیمت داشت و اعلام شد هم‎زمان با عرضه‎ی بازی در سال بعد این نسخه‎ی ویژه در دسترس طرفداران قرار خواهد گرفت.

در ادامه‎ی نمایشگاه گیمزکام اوّلین تریلر گیم پلی Biomutant نیز به نمایش درآمد هم‎چنین اعلام شد این عنوان در نمایشگاه PAX West نیز حضور دارد.

آقای Stefan Ljunqvist مدیر استودیوی experiment 101 در طول نمایشگاه گیمزکام اعلام داشت این عنوان کونگ‌فو محور در تلاش است تعادلی میان حملات مبتنی بر سلاح گرم و سرد ایجاد کند. هم‌چنین اضافه کرد تصمیمات و اقدامات بازیکنان حین تجربه‌ی Biomutant در اتّفاقات آینده‌ی بازی تاثیر مستقیم خواهد داشت.

در نمایش گیم‌پلی یازده دقیقه‌ای این عنوان مشخّص شد شخصی‌سازی پرو‌تا‌گونیست بازی و سلاح‌های گرم(دو تفنگ) و سرد(شمشیر) در سطح قابل قبولی قرار دارد. بازی در محیط‌های گسترده و گوناگونی با نورپردازی چشم‌نواز روایت می‌شود و کاراکتر اصلی تعامل خوبی با محیط‌ دارد که این تعامل در مبارزات به اوج خود می‌رسد. مبارزات به نمایش درامده، دارای سرعت قابل قبول و جذّابیت بالایی هستند. دشمنان بازی از تنوّع بالایی برخوردارند و باس‌فایت‌ها بسیار جذّاب و نفس‌گیر طرّاحی شده‌اند. ضمن این‌که پروتاگونیست بازی در محیط‌های مختلف مانند بیابان، دریا و محیط‌های شهری، قابلیت سوار شدن وسائل نقلیه‌ی مختلفی از قبیل قایق، کایت و روبات‌های مختلف را دارد که می‌تواند از نکات مثبت بازی قلمداد شود.

بازی Biomutant

چند ماه بعد طبق قول سازندگان، گیم‌پلی جدیدی از این عنوان در غرفه‌ی سونی نمایشگاه PAX West شهر سیاتل به نمایش درآمد. گیم‌پلی بازی بیشتر حول ماموریت‌های جانبی و نمایش تنوّع آن‌ها جریان داشت.

بازی Biomutant

در یکی از مصاحبه‌های معروف از سمت THQ Nordic اعلام شد Biomutant، تجربه‌ای مشابه نسخه‌ی Breath of the Wild از سری The Legeng of Zelda است. ادّعایی که انتظارات از بازی را به شدّت بالا می‌برد. همین رویکرد از طرف سازندگان باعث شد عنوانی بی‌ادّعا که بدون سروصدایی خاص معرّفی شده بود، تبدیل به عنوانی شود که از جنبه‌های مختلف در حال مقایسه با یک اثر شاهکار است. با نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی بازی، تعدادی عکس و تریلر کوتاه نیز از بازی منتشر شد. حتّی در جریان نمایشگاه گیمزکام 2018، یعنی دقیقاً‌ یک سال بعد از زمان معرّفی رسمی بازی، تریلر‌هایی از بازی به نمایش درآمد ولی هم‌چنان خبری از اعلام تاریخ انتشار رسمی بازی نبود.

ادامه‌ی داستان Biomutant به تاریخ انتشارهای غیر رسمی و تکذیب سازندگان بازی مربوط است. بازی‌ای که قرار بود در سال 2018 عرضه شود، تاریخ انتشار احتمالی 20 مارس 2020 هم توسّط ناشرش رد می‌شود! در این زمان THQ Nordic با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد جاه‌طلبی استودیوی سازنده و انتظار از عرضه‌ی بازی با کیفیت بالا از سمت ناشر باعث تاخیرهای چند باره‌ی این عنوان شده است. این ناشر اُتریشی ضمن بیان سختی‌ها و چالش‌های پیش روی بازی‌سازان در توسعه‌ی عناوین با کیفیت، اعلام داشت روند توسعه‌ی بازی هم‌چنان ادامه دارد و به محض آماده‌ی انتشار بودن، تاریخ انتشارش را به طرفداران نیز اعلام خواهد کرد.

تا این لحظه، بازی Biomutant، تاریخ انتشار رسمی از طرف ناشرش دریافت نکرده است. ولی زیبایی‌های دنیای بازی و مبارزات جذّابش که در تریلرهای منتشر شده به نمایش درآمده بود، هم‌چنان طرفدارانش را در انتظار تجربه‌ی این عنوان نگه داشته است.

بازی Biomutant

اگر شما نیز شیفته‌ی زیبایی‌های Biomutant شده‌اید، نظر خود را در رابطه با تاخیرهای چند باره‌ی این عنوان و کیفیت احتمالی محصول نهایی، با ما در میان بگزارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *