اخبار و رویدادها, بازی, نمایش و پیش نمایش, یادداشت

ویژگی‌های جدید مبارزات بازی God of War Ragnarok

ویژگی‌های جدید مبارزات بازی God of War Ragnarok

پیش از عرضه بازی God Of War Ragnarok در ماه نوامبر (آبان) سال جاری، استودیو Santa Monica با تریلری که به تازگی منتشر کرده جزییات بیشتری از تغییرات سیستم مبارزات بازی و طراحی دشمنان در اختیار ما قرار داده است. ویژگی‌های جدیدی که در مقایسه با God of War 2018 به بازی اضافه شده‌اند و ما همه‌ی آن‌ها را در این مقاله جمع آوری کردیم.

سلاح‌های کریتوس

کریتوس با در اختیار داشتن هر دو سلاح Leviathan Axe و Blades of Chaos در ابتدای Ragnarok، گزینه‌‎های به مراتب بیشتری نسبت به شروع نسخه 2018 در مبارزات به بازیکن می‎‌دهد، که این مسئله به طراحی دشمنان و مینی باس‌‎های پیچیده‌‎تر منجر می‌شود. هر دوی این سلاح‌ها، امتیازات و مشکلاتی دارن که باعث می‌شوند شما برای مبارزه با دشمنان مختلف، از هر دوی آن‌ها استفاده کنید. این ویژگی در نسخه‌ی قبلی نیز وجود داشت، اما در رگناروک به علت اضافه شدن دشمنان جدید، کومبو‌های جذاب و … بیشتر به چشم می‌آید. شمشیر‌های آتشین کریتوس یعنی Blades of Chaos به علت سریع‌تر بودن در برابر موج‌های دشمنان ضعیف و کوچک‌تر بسیار موثر ظاهر می‌شوند. این در حالی است که تبر یخی کریتوس، با وجود آهسته بودن، دمیج بیشتری دارد و در برابر دشمنان قوی‌تر و بزرگ‌تر به کار می‌آید. سومین سلاح غیر رسمی کریتوس، یعنی مشت‌هایش نیز برای Stagger کردن دشمنان استفاده می‌شوند.

سپر کریتوس دیگر فقط برای دفاع نیست!

یکی از مکانیزم‌‎های جدید گیم‌‎پلی که در تریلر اخیر نمایش داده شد، ویژگی‌‎های جدید سپر کریتوس بود. درواقع در نسخه 2018 کریتوس از سپر خود فقط برای دفاع، حمله و Parry استفاده می‎‌کرد اما در Ragnarok بازیکن می‎‌تواند از طیف وسیعی از سپرها انتخاب کند که هرکدام از آنها ویژگی خاص خود را خواهند داشت. سپرهای کوچک برای دفاع و Parry کردن حملات دشمن به کار می‎‌رود درحالی که سپرهای بزرگ بیشتر برای حمله مناسب هستند.

قدرت‌های جدید آترئوس

رفتار آترئوس در مبارزات نیز به خاطر شخصیت پردازی او دستخوش تغییراتی شده است. با بزرگ‎تر شدن او و البته اعتماد به نفس بیشتری که به دست آورده به احتمال زیاد شاهد Comboهای کُشنده و رِنج بیشتر قابلیت‎‌های  جادویی او خواهیم بود. در عنوان سال ۲۰۱۸ آترئوس فقط توانایی شلیک تیر‌هایی از کمان خود، با قابلیت‌های مختلف را داشت. به احتمال زیاد در این نسخه شاهد درگیر شدن هرچه بیشتر او در مبارزات خواهیم بود.

ویژگی‌های جدید مبارزات بازی God of War Ragnarok

دشمنان قوی‌تر

به نظر می‌رسد دشمنان بازی God of War Ragnarok نسبت به دشمنان نسخه‌ی ۲۰۱۸ قوی‌تر هستند و شما در مواجه با آن‌ها با چالش‌های بیشتری رو به رو می‌شوید. یکی از طراحان بخش مبارزات این عنوان در تریلری در مورد دشمنان بازی می‌گوید: “ما می‌خواهیم مبارزات علاوه بر درگیر کننده بودن، مقداری نیز بازیکن را به چالش کشیده و خسته کنند.” این در حالی است که سه گانه‌ی اصلی خدای جنگ، بر پایه المان‌های Hack And Slash و نابود کردن دشمنان به سادگی هرچه بیشتر، بنا شده بود.

بهتر شدن سیستم ضربات Elemental

دمیج‌های Elemental مانند یخ و آتش نیز، عمق بیشتری پیدا کرده‌اند و بیشتر در مبارزات به کار می‌آیند. هر دو سلاح کریتوس حرکات ویژه‌ی (Charge Up Attack) جدیدی دارند که استفاده از آن‌ها، به دشمنان دمیج‌های المنتال منتقل می‌کنند. درست مانند God of War 2018 ضربات یخی دشمنان را کند‌تر می‌کنند و ضربات آتشین نیز در مدت زمانی طولانی مدام به دشمن ضربه وارد می‌کنند. برخلاف گذشته اما، شما می‌توانید حالا این ضربات Elemental را برای وارد کردن ضربات بیشتر با هم دیگر ترکیب کنید. به عنوان مثال اگر دشمنی یخ زده باشد، دمیج بیشتری از ضربات آتشین می‌خورد.

God Of War Ragnarok در تاریخ 18 آبان 1401 برای دارندگان PS5 و PS4 در دسترس قرار خواهد گرفت.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *