اخبار و رویدادها, بازی, پوستر بازی, تریلر بازی, راهنمای خرید, نمایش و پیش نمایش, یادداشت

ویژگی‌های ریبوت بازی Alone in the Dark

ویژگی‌های ریبوت بازی Alone in the Dark

بر اساس گزارشات، ریبوت بازی Alone in the Dark توسط استودیوی بازیسازی Pieces Interactive در دست توسعه قرار دارد و این ریبوت، از نسخه‌های Remake سری Resident Evil،الهام زیادی گرفته است.

به تازگی در مراسم رونماییTHQ Nordic 2022، استودیوی Pieces Interactive از ریبوت بازی Alone in the Dark رونمایی کرد که برای کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس و پلی استیشن و همچنین رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. با توجه به قرار داشتن این پروژه در مرحله Pre-alpha، نمی‌توان انتظار داشت تا به زودی شاهد انتشار آن باشیم، اما نکته قابل توجه این است که نسخه Reboot بازی Alone in the Dark از سال 2019 در دست ساخت قرار دارد که این نکته می‌تواند انتظارات بازیکنان از این عنوان را بالا ببرد.

مدیر اجرایی تولید ناشر بزرگ عناوین مختلف در صنعت بازیسازی یعنی THQ Nordic، خاطرنشان کرد که بازی‌های اخیر در سبک ترسناک مانند Resident Evil Remake، Silent Hill و Dead Space، بیش‌تر به جنبه کشت و کشتار و اکشن بازی‌ اهمیت می‌دهند، اما تیم توسعه دهنده Alone in the Dark Reboot در تلاش است تا بازگشتی به ریشه‌های بازی‌های ترسناک‌ زده و به سراغ فضای مرموز و دلهره‌آور نسخه سال 1992 بازی Alone in the Dark رجوع کند. آقای مایکل پِک از تاکید تیم سازنده به فضای غنی و درگیرکننده اولین عنوان در سری Alone in the Dark سخن گفت که بازسازی این فضا بعد از 30 سال آن هم روی کنسول‌های نسل نهمی با این امکان و قدرت سخت افزاری، پروژه‌ای خارق‌العاده را رقم خواهد زد.

ویژگی‌های ریبوت بازی Alone in the Dark

بعد از تماشای تریلر اختصاصی این بازی، همانطور که گفتیم می‌توان شباهت حال و هوای این بازی به عناوین ریمیک Resident Evil  (که موفقیت زیادی را برای شرکت Capcom کسب کرد) را مشاهده کرد. نکته قابل توجه این ریبوت، حضور نویسنده عناوینی همچون SOMA و Amnesia: Dark Descent یعنی آقای میکائیل هِدبِرگ به عنوان نویسنده ریبوت بازی Alone in the Dark است که طبیعتا می‌تواند خبری امیدوارکننده برای طرفداران این مجموعه بازی باشد.

آقای هدبرگ اعلام کرد که Derceto ‌Manor (محیط و مکانی که اولین بازی Alone in the Dark درآن جریان داشت) قبلا فضای خوبی را به بازیکنان ارائه داده که هم شخصیت‌های تاثیرگذاری را در خود جای داده بود، و هم داستان پیش زمینه خاص خودش را به دوش می‌کشید. همه این موارد باعث شد تا بازهم گذری به چنین فضای مرموز و درگیرکننده بزنیم که نتیجه آن، روایت داستان ریبوت بازی Alone in the Dark در ایالت لوئیزیانای آمریکا است که دارای حس و حال و عناصر فراطبیعی خاص خود است و عناوین چندانی به آن نپرداخته‌اند.

همچنین در ادامه آقای هدبرگ به این نکته اشاره کرد که او به واسطه بررسی‌های زیاد و دقیقی که روی نسخه اول سری  Alone in the Dark  داشته، تا جای ممکن عناصر تاثیرگذار در داستان و فضای این بازی را استخراج کرده و هنگام نویسندگی خود برای نسخه ریبوتی که در دست توسعه قرار دارد، از آن‌ها استفاده کرده است.لازم به ذکر است که عنوان پیش‌رو یک Reboot است، نه Remake . به همین دلیل باید در ذهن داشت با وجود عناصر و موارد مشترک بین این بازی با نسخه اول،Alone in the Dark Reboot  داستان و هویت خاص خود را خواهد‌ داشت تا تجربه‌ای متفاوت و جدید را برای بازیکنان و طرفدارن این سبک و مجموعه به ارمغان بیاورد.

ویژگی‌های ریبوت بازی Alone in the Dark

با وجود صحبت‌های ذکر شده فوق، بازهم شاهد شباهت زیاد این ریبوت با بازی اول Alone in the Dark هستیم؛ بیاید به این شباهت‌ها بپردازیم. داستان بازی بازهم در Derceto Manor روایت می‌شود که بیمارستان روانی مخصوص افراد ثروتمند است. بازی با شخصیت جِرِمی هارت وود (Jeremy Heartwood) آغاز می‌شود که به عنوان یک بیمار در این تیمارستان  بستری است و نامه‌ای برای برادرزاده خود اِمیلی می‌فرستد. بعد از اینکه امیلی این نامه را می‌خواند، به شدت نگران شده و از حس بدی که از لحن و نوشته‌های داخل نامه دریافت می‌کند، تصمیم به استخدام یک کارآگاه خصوصی (شخصیت اصلی بازی) می‌گیرد تا با یکدیگر به ملاقات جرمی بروند.

همانند عناوین Remake سری Resident Evil، شما می‌توانید کنترل دو شخصیت (Emily Hartwood  یا Edward Carnby) را در طول بازی برعهده بگیرید. نویسنده بازی یعنی آقای هدبرگ در این مورد گفته است که برای فهم هرچه بهتر و بیش‌تر داستان بازی، باید دوبار ریبوت بازی Alone in the Dark را تجربه کنید.

داستان Reboot جدید از سری Alone in the Dark تنها در این تیمارستان روایت نخواهد شد. بر اساس مصاحبه‌هایی که سایت‌های معتبر با عوامل سازنده این عنوان داشته‌اند، به واسطه یک‌سری گذرگاه‌ها یا اصطلاحا پورتال‌ (Portal)، به جهان‌ها و مکان‌های دیگری که فراتر از این تیمارستان هستند منتقل می‌شوید.

ویژگی‌های ریبوت بازی Alone in the Dark

یکی از طراحان مشهور موجودات و هیولاها که سابقه کار در فیلم Pacific Rim را داشته، در میان گروه سازنده ریبوت دیده می‌شود که مسئولیت طراحی هیولاهای این بازی را برعهده گرفته است. این مسئله هم علاوه بر حضور نویسنده‌ای مانند هدبرگ، می‌تواند بر کیفیت ساخت و جذاب بودن این عنوان هنگام عرضه، اضافه کند. لازم به ذکر است که این هیولاهاهم مانند دیگر عناصر بازی، از اولین عنوان در سری Alone in the Dark الهام گرفته شده‌اند که بازهم شباهت زیاد این دو بازی را پیش چشمان بازیکنان می‌آورد.

گیم‌پلی این ریبوت به گونه‌ای است که باید با استفاده از سلاح‌های مختلف مانند Shotgun و اسلحه‌های سبک‌تر و سلاح‌های سرد، از شر دشمنان و هیولاهای عجیب و غریب این بازی خلاص شوید و همچنین هنگام نداشتن موقعیت مناسب یا قوی بودن دشمنان، از دست آن‌ها فرار کنید (یکی دیگر از شباهت‌ها به نسخه‌های بازسازی شده عناوین Resident Evil). اما با این‌حال مانند دیگر بازی‌های سبک ترس و بقا، باید با استفاده از هرچیزی برای زنده ماندن خود تلاش کنید و همیشه مراقب دشمنان و سلامتی خود در بازی باشید.

با وجود همه این مباحث، از اطلاعات در دسترس راجع به این بازی می‌توان نتیجه گرفت که باید انتظار بازی باکیفیت و تاثیرگذاری را از ناشر بزرگ صنعت گیم یعنی THQ Nordic داشته باشیم، مخصوصا بعد از اینکه حق انتشار و ساخت سری بازی‌های Alone in the Dark را از شرکت Atari خریداری کرد. قطعا در آینده اطلاعات بیش‌تر و دقیق‌تری از ریبوت بازی Alone in the Dark در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت که بی‌صبرانه منتطر آن خواهیم ماند. با توجه به نکات گفته شده در این مطلب، به نظر شما آیا Reboot بازی Alone in the Dark می‌تواند انتظارات بازیکنان را برآورده کند؟

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *