نقد و بررسی, بررسی ویدیویی, گیم پلی بازی, نقد و بررسی بازی, نمایش و پیش نمایش

لتس پلی و بررسی بازی Baldur’s Gate 3

خرید بازی PS5

هنگامی که بازی Baldur’s Gate 3 در مراحل آزمایشی بود و سازنده‌ی آن یعنی Larian Studios با گوش دادن به حرف بازیکنان روز به روز به بهتر کردن این اثر می‌پرداخت، کمتر کسی فکر می‌کرد در زمان عرضه اصلی، نسخه‌ی سوم سری نه چندان موفق بالدورز گیت تبدیل به جدی‌ترین مدعی بازی سال ۲۰۲۳ بشود. Baldur’s Gate 3 اما موفق شد به خوبی از این آزمون سربلند بیرون بیاید و علاوه بر ورژن کامپیوترهای شخصی، برای کنسول نسل نهمی سونی یعنی Playstation 5 هم یک نسخه‌ی بی نظیر عرضه کند. این اثر CRPG و تقریبا استراتژیک، از دل دنیای بازی رومیزی Dungeons And Dragons بیرون آمده و توانسته حتی بازیکنانی که به این سبک علاقه ندارند را به خود جذب کند. موسیقی به شدت دلنشین، داستانی فوق‌العاده و فعالیت‌های فرعی که جهان آن را نیز بسیار غنی می‌کنند، همه از عواملی هستند که باعث نمرات بالای بالدورز گیت ۳ شدند. نکته‌ی بسیار جالب آن است که بازی‌های اول و دوم این سری توسط دیگر کمپانی معروف که البته آن زمان شهرتی نداشتند، یعنی بایوور ساخته شده و بازی سوم نیز یکبار کنسل و سپس دوباره توسط استودیو لارین استارت خورده است. ما در ویدیوی خود به صورت کامل به این عنوان شاهکار می‌پردازیم و علاوه بر ذکر نکاتی که باعث بهترین شدن آن حداقل در سال ۲۰۲۳ می‌شوند، به برخی موارد منفی هم اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

تماشای لتس پلی و بررسی بازی Baldur’s Gate 3:

بزرگ‌ترین نکته‌ی مثبت بالدورز گیت سه که باعث می‌شود حتی بازیکنانی که از این سبک بازی متنفر هستند برای ساعاتی سرگرم شوند، بدون شک فعالیت‌های فرعی و اصلی فراوان آن به علاوه‌ی دنیای به شدت زیبا و دوست داشتنیش است. تقریبا در هرجای مناطق مختلف قدم بگذارید یک فعالیت انتظار شما را می‌کشد که کامل کردنشان علاوه بر بالا بردن سطح شخصیتتان و کسانی که همراه خود دارید، ممکن است به تکمیل مراحل اصلی به شیوه‌ای ساده‌تر هم کمک کند. آزادی عمل فراوانی که این اثر در اختیار بازیکن می‌سازد تقریبا در هیچ بازی دیگری قابل مشاهده نیست. آیا یک باس شما را حسابی به دردسر انداخته؟ با او به صورت رو در رو درگیر نشوید و از ارتفاع به پایین پرتابش کنید. احساس تنهایی می‌کنید؟ با برخی از غول‌ها و جنگ‌جوهای اطراف حرف بزنید و متقاعدشان کنید تا در مبارزات به کمک شما بیایند. این‌ها همه تنها گوشه‌ای از کارهایی هستند که بازیکن می‌تواند انجام دهد. البته که همه‌ی فعالیت‌های ذکر شده، بستگی به شانس شما و عددی که برروی تاس ظاهر می‌شود دارد. همانطور که گفتیم منبع الهام بالدورز گیت ۳ بازی رومیزی Dungeons And Dragons است و به همین روی قبل از انجام هرکاری، حتی یک نوشیدن آب ساده، یک تاس می‌اندازید که اگر عدد لازم را کسب کنید، موفق به انجام امور خود خواهید شد. در نگاه اول شاید این مسئله بسیار منفی باشد، اما هرچقدر که جلوتر می‌روید و با تاس انداختن با سناریوهای متفاوت مواجه می‌شوید کم کم با بخش فان این مکانیک نیز آشنا خواهید شد.

تماشا در یوتیوب تیلنو:

با وجود نمرات بالا و به احتمال زیاد بازی سال شدن Baldur’s Gate 3 این اثر ایراداتی دارد که متاسفانه به صورت مستقیم برروی تجربه‌ی شما تاثیر می‌گذارند. بزرگ‌ترین مشکل بدون شک سیستم ذخیره‌سازی اتوماتیک است که تا به امروز و بعد از آپدیت‌های فراوان همچنان درست نشده است. Auto Save تقریبا برای بالدورز گیت ۳ تعریف نشده و بازیکن اگر حواسش نباشد می‌تواند به سادگی ساعت‌ها پیشرفت خود در داستان را از دست بدهد. در کنار این قضیه، صفحه‌های لودینگ طولانی، به دور از شرایطی که در آن قرار دارید، شکست خوردن در بازی و سپس برگشت به عقب را تبدیل به یک وظیفه‌ی سنگین می‌کند. البته که به صورت طبیعی مسائل (و نه مشکل) دیگری وجود دارند که می‌توانند بر تجربه‌ی بازیکن اثر منفی بگذارند. سیستم مبارزات بازی با وجود آن که برای عاشقان این سبک بهترین ویژگی است اما برای دیگر بازیکنان به زودی می‌تواند حوصله سربر و کلافه کننده شود. به این حالت مبارزات، Turn Based یا همان نوبتی می‌گویند که شما باید با توجه به اعداد و ارقام تاس خود و دشمن به صورت نوبتی به مبارزه بپردازید. این مورد ممکن است برای کسانی که بیشتر علاقه به درب و داغون کردن دشمنان دارند، یک ایراد بزرگ به حساب بیاید. تکیه‌ی بیش از حد بالدورز گیت ۳ بر زبان انگلیسی و گفتار با شخصیت‌ها هم آخرین مسئله یا همان نکته‌ی منفی آن است. بازیکن اگر در یک سطح خوب انگلیسی بلد نباشد، به هیچ وجه نمی‌تواند از دیالوگ‌های بامزه و داستان لذت ببرد.

اگر شما قصد تجربه‌ی بالدورز گیت ۳ را دارید اما کمی در مواجه با سبک و سیستم‌های آن دلسرد شدید، ویدیوی تیلنو می‌تواند کمکتان کند. ما علاوه بر بررسی بازی نکات آموزشی آن را نیز گفته‌ایم تا بازیکنان تازه وارد حداقل تا میانه‌ی تجربه‌ی خود با حیالی راحت پیش بروند. قابل ذکر است که Baldur’s Gate 3 نسخه‌ی فیزیکی ندارد و برای تهیه‌ی آن باید به فروشگاه پلتفرم خود مراجعه کنید. نسخه‌ی کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس بازی هم به گفته‌ی سازندگان در اواخر سال ۲۰۲۳ منتشر می‌شود. دلیل این تاخیر سخت‌افزار ضعیف سری اس به شمار می‌آيد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *