هیدتاکا میازاکی احساس میکند که حالت جهانباز و میزان آزادی عملی که الدن رینگ در دسترس بازیکن قرار میدهد، باعث میشود که آن را به عنوان یک بازی تقریبا «ایدهآل» بشناسد. با تیلنو همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد بازی Elden Ring کسب کنید.
استودیو FromSoftware در طی سالهای اخیر بازیهای فوقالعادهای را منتشر کرده و همین باعث میشود که مردم در مورد پروژههای جدید این استودیو، همواره هیجانزده باقی بمانند. حالا فرض کنید تجربه این همه سال بازیسازی توسط اعضای استودیو مذکور قرار است در الدن رینگ به اوج خود برسد. با توجه به آن چه که مشاهده کردیم، بازی Elden Ring قرار است یک اثر سولز لایک (Souls-Like) و Open-World باشد که آزادی عمل زیادی در دسترس بازیکن قرار میدهد. در واقع، با توجه به صحبتهای هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) این حالت جهان باز یا Open-World الدن رینگ است که باعث میشود بازی به نهایت پتناسیل خود دست پیدا کند
میازاکی در طی مصاحبهای که اخیرا با مجله Edge داشت، اذعان کرد از آنجایی که خود او الدن رینگ را ساخته، نقشهای برای تجربه کردن آن ندارد. اما میازاکی اعتقاد دارد که اگر یک روز دست به چنین کاری بزند و بازی را تجربه کند، با یک اثر تقریبا «ایدهآل» روبرو خواهد شد. او در ادامه توضیح داد:
به احتمال زیاد من در نهایت الدن رینگ را بازی نخواهم کرد؛ زیرا اثری است که خودم ساختهام. این به نوعی یک قانون شخصی برای من است (که ساختههای خود را تجربه نکند). در این حالت، شما هیچ یک از موارد ناشناخته و جدیدی را که بازیکنان معمولی تجربه میکند، درک نخواهید کرد. همان طور که پیش از این هم گفتهام، این روند حس بازی کردن را نمیدهد. اما اگر یک روز بازی Elden Ring را تجربه کنم، نزدیک به اثر ایدهآلی است که من میخواهم.
در این میان باید اشاره کنیم که اگر قصد دارید پیش از عرضه این بازی جدید به تجربه آثار سابق استودیو FromSoftware بپردازید، میتوانید به صفحه خرید بازی Dark Souls Trilogy بروید.
میازاکی در این باره میگوید که حالت Open World بازی در کنار آزادی عمل بسیار بالای آن، باعث میشود که به یک اثر ایدهآل نزدیک شود. البته او در طی این مصاحبه همواره از واژه «تقریبا ایدهآل» یا «نزدیک به ایدهآل» استفاده کرده تا ساخته خود را یک محصول کاملا بینقص جلوه ندهد.
هیدتاکا میازاکی در این باره توضیح میدهد که روند ساخت الدن رینگ را با جمله «این همان بازی Open World است که میخواهم بسازم» شروع نکرده است. در واقع سیستم Open World بازی Elden Ring تنها باعث میشود که بازیکن پس از اتمام آن، یک تجربه ایدهآل را به دست آورده باشد. این گونه در نظر بگیرید که قابلیت جهان باز بودن الدن رینگ باعث میشود هر نقطهای که دوست دارید بروید و با هر دشمنی که میخواهید، بجنگید. این مولفههای ساده در کنار یکدیگر قرار میگیرند و سپس با نبوغ هیدتاکا میازاکی و استودیو Formsoftware ترکیب میشوند تا به اثری برسند که از آن به نام یک بازی ایدهآل یاد کنیم. البته بهتر است بگوییم که این گفتههای خود کارگردان بازی است که نمیتوان آن را انکار کرد. اگر با خود کمی فکر کنیم به این نتیجه میرسیم که Open-World شدن در واقع همان قدمی است که میتواند بازیهای Souls-Like را یک قدم دیگر جلو ببرد.
بازی Elden Ring در تاریخ ۶ اسفند ۱۴۰۰ (۲۵ فوریه ۲۰۲۲) برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و پی سی منتشر میشود. همچنین جالب است بدانید که جرج آر. آر. مارتین که به عنوان نویسنده کتابهای نغمه آتش و یخ (A Song of Ice and Fire) شناخته میشود وظیفه نوشتن افسانههای دنیای الدن رینگ را برعهده داشته است.
نظر شما در این باره چیست؟ آیا Elden Ring موفق میشود در حد سهگانه دارک سولز و بلادبورن موفق ظاهر شود؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.
منبع: GamingBolt