اخبار و رویدادها, کنسول

بازی ‌های نسل قبل را با فریم بالاتر در ایکس باکس جدید تجربه کنید

FPS Boost

پائول انگ، مدیر ارشد برنامه ایکس باکس با انتشار پستی در ‌سایت Xbox Wire از اجرای بازی‌های Backward Compatibility با فریم بالاتر به واسطه FPS Boost روی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس خبر داد. همراه ما باشید.

 

حدود چهار ماه پیش بود که کمپانی مایکروسافت کنسول‌های نسل نهم ایکس باکس را در قالب دو نسخه و به نام‌های ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) و ایکس باکس سری اس (Xbox Series S) عرضه کرد. در کنار ویژگی‌هایی همچون پشتیبانی از نمایشگر‌هایی با رزولوشن 8K، بهره‌گیری از فناوری Ray-Tracing و استفاده از حافظه SSD، یکی از مهم‌ترین نقاط قوت کنسول‌های ذکر شده امکان تجربه بازی‌های نسل‌ قبل موسوم به Backward Compatibility است. حال پائول انگ که در سمت مدیر ارشد برنامه ایکس باکس فعالیت می‌کند، خبر از اجرای بازی‌های نسل قبل با نرخ فریم بهتر روی کنسول‌های ایکس باکس سریز ایکس و ایکس باکس سریز اس داده است.

FPS Boost

FPS Boost

در ابتدای امر پائول انگ از تعهد کمپانی مایکروسافت برای فراهم کردن امکان تجربه بازی‌های نسل قبل و پشتیبانی کنسول‌های نسل نهم ایکس باکس از ویژگی Backward Compatibility گفته است. در ادامه وی به این نکته اشاره می‌کند که تقریبا تمامی بازی‌های پشتیبانی شده از ویژگی‌های نسل بعد از جمله لودینگ سریعتر و Quick Resume بهره می‌برند و به کمک سخت‌افزار قوی‌تر بهتر از قبل اجرا می‌شوند. پائول انگ در این‌باره می‌گوید:

به کمک پردازنده، کارت گرافیک و حافظه قوی‌تر کنسول‌های جدید، تمامی بازی‌ها ظاهری بهتر از قبل داشته و روان‌تر اجرا می‌شوند. در برخی از بازی‌ها ما توانستیم تجربه بازی را بهبود ببخشیم که این امر نیازی به زحمت بازی‌سازان و دریافت بروز‌رسانی توسط بازیکنان ندارد. تیم مسئول Backward Compatibility ویژگی FPS Boost را توسعه داده‌اند که با استفاده از روش‌های جدید نرخ فریم بازی‌ها را نسبت به نسل قبل تا دو برابر (در برخی موارد تا چهار برابر) افزایش می‌دهد.

FPS Boost

FPS Boost

وی در ادامه صحبت‌هایش به این نکته اشاره می‌کند که تمامی بازی‌ها از FPS Boost بهره نمی‌برند، اما این ویژگی در بازی‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، باعث می‌شود محدودیت سخت‌افزار‌ها از بین رفته و موتور‌های بازی‌سازی سریعتر از قبل رندر کنند. پائول انگ از بازی‌های Far Cry 4، New Super Lucky’s Tale، Sniper Elite 4، UFC 4 و Watch Dogs 2 به عنوان اولین آثاری که از ویژگی مذکور پشتیبانی می‌کنند، نام برده است. در رابطه با دلیل انتخاب این بازی‌ها، او گفته که دلیل برگزیدن آن‌ها نه فقط شهرت، بلکه نمایش تاثیرات متفاوت FPS Boost در سبک‌های مختلف است. برای مثال می‌توانید بازی New Super Lucky’s Tale را با حداکثر ۱۲۰ فریم بر ثانیه تجربه کنید و بازی UFC 4 روی ایکس باکس سریز اس با نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. طبق گفته پائول انگ روند گسترش ویژگی FPS Boost به بازی‌های مختلف آغاز شده و علاوه بر برخورداری آثار بیشتر از آن، تنظیمات مرتبط نیز در قالب بروز‌رسانی اضافه خواهد شد. با تحقق این امر بازیکنان قادر خواهند بود از طریق منو Compatibility Options ویژگی‌های FPS Boost و Auto HDR را فعال یا غیر‌فعال کنند.

 

خبر خوش پائول انگ برای مشترکین سرویس ایکس باکس گیم پس (Xbox Game Pass) این است که در کنار دارندگان بازی‌های نسل قبل، کاربران سرویس مذکور نیز قادر به استفاده از FPS Boost خواهند بود. در ابتدای امر بازی‌های New Super Lucky’s Tale و Sniper Elite 4 که از این سرویس در دسترس قرار گرفته‌اند، از ویژگی FPS Boost پشتیبانی می‌کنند. در پایان او نوید داده است که در ماه‌های آتی اخبار بیشتری منتشر شده و بازی‌هایی که از ویژگی ذکر شده پشتیبانی می‌کنند، معرفی خواهند شد.

 

اگر هنوز کنسول‌های نسل نهم ایکس باکس را خریداری نکرده‌اید و قصد دارید از ویژگی FPS Boost در این کنسول‌ها استفاده کنید، می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی خرید Xbox Series X و خرید Xbox Series S اقدام به خرید این کنسول‌ها کنید.

 

نظر شما درباره‌ی این ویژگی روی کنسول‌های مایکروسافت چیست؟ آیا این قابلیت می‌تواند برگ برنده‌ای برای ایکس باکس باشد؟ نظرات خود را با تیم تیلنو به اشتراک بگذارید.

 

منبع: Xbox Wire

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *