بازی Hogwarts Legacy میتواند هنگام گروه بندی دانش آموزان با استفاده از کلاه گروه بندی، درسهایی از سیستم Lifepath بازی Cyberpunk 2077 بگیرد و به بازیکنان موقعیتهای بیشتری برای استفاده از ویژگی هر گروه بدهد.
بازی Hogwarts Legacy که همین چند وقت پیش معرفی شد، قرار است تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی روانهی بازار شود و بازیکنان را وارد دنیای جادوگری کند. اما تا این این لحظه استودیو Avalanche Software، توسعه دهندهی بازی، اطلاعات زیادی در مورد داستان، مراحل و گیم پلی منتشر نکرده و ما در حال حاضر آشنایی زیادی با این اثر مورد انتظار نداریم. اما اگر میخواهید با خط زمانی داستان این بازی بیشتر آشنا شوید، میتوانید به مقالهی داستان بازی Hogwarts Legacy در چه دورهای از تاریخ دنیای جادوگری جا میگیرد؟ مراجعه کنید.
بای Cyberpunk 2077 داستان فوق العادهای داشت و هیج شکی بر شایستگیهای این بازی در زمینهی داستان گویی نیست؛ اما منتقدان ایراد زیادی از سیستم Lifepath گرفتند و اعتقاد داشتند که این پیش زمینههای داستانی تاثیر زیادی روی روند داستان نمیگذارد. سایبرپانک دارای سه Lifepath متفاوت بود که هر کدام حکم یک پیش زمینهی داستانی را برای شخصیت V، شخصیت اصلی بازی، داشتند. از طریفی دیگر، بازی Hogwarts Legacy هم از سیستم مشابهی استفاده خواهد کرد و بازیکنان را در ابتدای روند، در یکی از گروههای چهارگانهی مدرسهی هاگوارتز قرار خواهد داد.
اگر شما به تماشای فیلمها یا مطالعهی کتابهای هری پاتر نپرداخته باشید، باید بدانید هنگامی که دانش آموزان تازه وارد به مدرسهی جادوگری هاگوارتز میآیند، باید پیش از هر کاری در یکی از گروههای چهار گانهی این مدرسه قرار گیرند. این گروه بندی را یک کلاه عجیب و سخن گو انجام میدهد که از قضا سن به شدت زیادی دارد. این کلاه با بررسی کردن مهارتها، ویژگی و خواستهی هر دانش آموز آنها را در یکی از چهار گروه گریفندور، اسلایدرین، ریونکلاو و هافلپاف قرار میدهد. این سیستم گروه بندی به احتمال زیاد به یکی از اصلی و مهمترین جزئیات بازی Hogwarts Legacy تبدیل میشود. اما توسعه دهندگان این بازی میتوانند با درس گرفتن از اشتباهات سایبرپانک در زمینهی Lifepathها، مکانیک به شدت جذاب و تاثیرگذارتری طراحی کنند.
هر آن چه در مورد کلاه گروه بندی بازی Hogwarts Legacy میدانیم
با توجه به تیزری از بازی Hogwarts Legacy که در سال ۲۰۱۸ لو رفته بود، میتوانستیم صفحهی ساختن شخصیت اصلی را مشاهده کنیم. در این صفحه، مواردی مانند قابلیت شخصی سازی ویژگیهای فیزیکی و جادویی به چشم میخورد؛ اما نکتهای که باید به آن اشاره کنیم علامتی بود که به کلاه گروه بندی اشاره داشت. ما در حال حاضر از نوع عملکرد این کلاه در هاگوارتز لگسی اطلاعات زیادی نداریم و باید منتظر اطلاعات بیشتری بمانیم.
اما هنگامی که شما به صفحهی سوالت متدوال وبسایت Hogwarts Legacy بروید، با این پیام در مورد گروه بندی مواجه خواهید شد:
بازیکنان میتوانند گروه (خاندان) هاگوارتزی خود را در ابتدای هاگوارتز لگسی انتخاب کنند. ما اطلاعات بیشتری داریم که آنها را در آینده با شما در میان خواهیم گذاشت.
برخی از طرفداران اعتقاد دارند که خود بازیکن میتواند به صورت مسقیم و مانند کاری که خود هری پاتر در ابتدا انجام داد، کروه موردعلاقهی خود را انتخاب کند و همه چیز به تصمیم او بستگی دارد. اما اگر شرایط این گونه رخ دهد، ممکن است کمی از آن حس و حال جذاب گروه بندی کم شود.
علاوه بر این موارد، از آن جایی که بازی Hogwarts Legacy یک اثر جهان باز و نقش آفرینی است، به احتمال زیاد یک درخت مهارت را در مکانیکهای بازی قرار خواهد داد. اما انتخاب گروهها چه تاثیری روی این درخت مهارت یا سایر ویزگیها دارد؟ آیا انتخاب گروه حکم کلاس بندی در سایر بازیهای نقش آفرینی را دارد؟ این سوالاتی است که استودیو Avalanche Software باید در آینده به آنها پاسخ دهد.
انتخاب Lifepath در بازی Cyberpunk 2077
پیش از عرضهی بازی Cyberpunk 2077، استودو CD Projekt Red هیجان زیادی در مورد ساخت شخصیت و انتخاب Lifepath به جود آورد. پس از آن دستهی بزرگی از بازیکنان هیجان زده شدند و فکر کردند که انتخاب یکی از این سه مورد میتواند به شدت روی گیم پلی و داستان تاثیر بگذارد و ارزش تکرار بازی را بالا ببرد. برای مثال، پیش از عرضهی بازی این تفکر وجود داشت که انتخاب Lifepath که Nomad نام داشت، میتواند کلاس اجتماعی شخصیت V را بالا ببرد و به او اجازهی ملاقات با آدمها مهم و سرمایه دار را بدهد.
اما واقعیت برخلاف این طرز تفکر و هیجانی است که سازندگان به وجود آوردند. در واقع، چندین دقیقه پس از انتخاب Lifepath توسط V، ویژگیها و مهارتهای او دوباره از صفر شروع میشود و مسیری را ادامه میدهد که تفاوتی با Lifepathهای دیگر ندارد. انتخاب لایف پث هیچگونه تاثیری روی مراحل و ماموریتهای اصلی ندارد و تنها در بری از موارد میتواند امکان انتخاب دیالوگهای بیشتری را به بازیکن دهد. البته در این میان یک استثناء وجود دارد که اهمیت زیادی هم ندارد. اگر شما بخواهید شخصیت آلانا پیرس، یکی از فعالان حوزهی بازیهای ویدیویی و عضوی از گروه نویسندهی بازی God of War: Ragnarok، را ملاقات کنید باید پیش زمینهی داستانی Nomad را انتخاب کنید.
به عبارتی دیگر، انتخاب هر Lifepath میتواند تنها نیم ساعت ابتدایی بازی را تشکیل دهد و پس از آن همهی پیش زمینههای داستانی به یک نقطهی مشترک میرسند. بسیاری از بازیکنان که انتظار زیادی برای انتخاب Lifepath کشیده بودند، حسابی ناامید شدند. این مکانیک به شدت ضعیف و بیتاثیرتر از چیزی است که سازندگان پیش از این تبلیغ میکردند. اما بازی Hogwarts Legacy میتواند به راحتی از این اشتباه دوری کند و سیستم کلاس بندی را به شکل پویاتری طراحی کند.
در دنیای جادوگری، وارد شدن به هر گروهی میتواند مسیر زندگی یک دانش آموز را تغییر دهد، دقیقا مانند مسیری که هری پاتر و دوستانش انتخاب کردند. بنابراین، انتظارات بیش از پیش از هاگوارتز لگسی بالا میرود و سازندگان باید یک فکر حسابی برای این موضوع کنند. برای مثال، خود هری پاتر هنگامی که وارد گروه گریفندور شد، توانست دوستانی مانند نویل و سدریک پیدا کند، پس بدیهی است که انتخاب گروه در بازی Hogwarts Legacy حداقل باید به یافتن دوستهای متفاوت ختم شود. هم چنین، این موضوع میتواند بر رابطهی معلمان با دانش آموزان هم تاثیر بگذارد، مانند رابطهی خوبی که پروفسور مک گوناگال با اعضای گریفندور و دکتر اسنیپ با اعضای اسلایدرین داشت.
اگر شرایط به خوبی پیش رود و استودیو Avalanche Software هم بتواند از پس از موضوع برآید، ماموریتها و مراحل متفاوتی برای هر گروه به وجود میآید و این تفاوت در نهایت به بالا رفتن ارزش تکرار بازی کمک میکند. شاید افرادی که گروه اسلایدرین را انتخاب کنند راحتتر بتوانند به جادوی سیاه مسلط شوند یا اعضای ریونکلاو زودتر به یادگیری اطلاعات جادویی برسند. این دسته از تفاوتها در بازی Cyberpunk 2077 رخ نداد و باعث شد که انتخاب Lifepath نه تنها مورد انتقاد بسیاری قرار گیرد، بلکه تاثیر زیادی روی گیم پلی بازی هم نگذارد.
شعار بازی Hogwarts Legacy در تریلر معرفی، میراث بازیکن و تاثیر آن روی سرنوشت دنیای جادوگری است. این جمله میتواند بدین معنی باشد که انتخاب پیش زمینهی داستانی از اهمیت بالایی برخوردار است و روی گیم پلی تاثیر میگذارد. به هر حال، اطمینان حاصل کنید که در آینده با اطلاعات بیشتری از این بازی به شدت مورد انتظار روبرو خواهیم شد.
در پایان، اگر قصد دارید پیش از عرضهی هاگوارتز لگسی به تجربهی جدیدترین اثر استودیو CD Projekt بپردازید، میتوانید از لینکهای زیر استفاده کنید.
نظر شما در مورد روند انتخاب گروه در بازی Hogwarts Legacy چیست؟ آیا این گروه بندی میتواند به خوبی از سایبرپانک و اشتباهات آن درس بگیرد؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.
منبع: Game Rant