بازی God of War

۱۰ نقطه قوت بازی 2018 God of War و سه نسخه اصلی God of War (بخش اول)

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

مجموعه بازی‌های God of War چه عناوین اصلی و چه ریبوت جدید آن، جزو بهترین بازی‌ها به شمار می‌روند. در این مطلب به نقاط ضعف و قوت این بازی‌ها می‌پردازیم. با تیلنو همراه باشید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

اگر تاکنون موفق به تجربه عنوان جذاب و فوق‌العاده God of War 2018 نشده‌اید، می‌توانید برای خرید بازی God of War 2018 با بهترین قیمت به وب‌سایت فروشگاهی تیلنو مراجعه کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

با شروع شور و هیجان برای دنباله بازی God of War بسیاری از هواداران برای آمادگی دوباره به تجربه بازی‌های قبلی این مجموعه می‌پردازند.  این کار باعث می‌شود تا بیشتر متوجه تفاوت‌های چشم‌گیر بازی‌های سری اصلی با نسخه‌ی سال 2018 آن شوید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

هر سه عنوان اصلی و نسخه ریبوت آن، نقاط قوت خود را دارند و فارغ از هر چیزی، این مجموعه در هر عنوان به خوبی کار خود را انجام داده و جزو بهترین‌ها است. هنوز هم تفکیک یک به یک عناوین این مجموعه و بررسی هر کدام از آن‌ها برای تجزیه و تحلیل برتری هر یک، کاری ارزشمند محسوب می‌شود. در کل نتیجه‌ای که می‌توان گرفت شکاف فاحش بین بازی‌های اصلی با نسخه ریبوت است، گرچه مقایسه آن‌ها برای رسیدن به عنوان بهتر می‌تواند خیلی هیجان‌انگیز باشد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

۱۰- تحرک کاراکتر در بازی های اصلی God of War

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”26938″ img_size=”full” parallax_scroll=”no”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

در نسخه‌های اصلی علی‌رغم این‌که دوربین بازی قابل کنترل هم نیست، خیلی آسان‌تر می‌توان کریتوس را کنترل کرد. کریتوس در این نسخه‌ها، کریتوس از تحرک بیشرتی برخوردار است و توانایی پرش، قدرت و استقامت بیشتری را دارد و محیط بیشتری از اطراف را پوشش می‌دهد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

اما در نسخه‌ی ریبوت، بازی از دوربینی پشت و بالای شانه‌های کاراکتر استفاده می‌کند و مانع از دید کامل اطراف کریتوس می‌شود. در این بازی کریتوس قابلیت پرش و جهش‌های بلند را ندارد و به طور پایه‌ای مبارزاتش روی زمین است و هم‌چنین به دلیل محدودیت دید دوربین، قابلیت‌های دوربین باز نسخه‌های قبلی و آن نوع آزادی‌ها را ندارد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

۹- توسعه شخصیت در نسخه ۲۰۱۸

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”26939″ img_size=”full” parallax_scroll=”no”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

یکی از انتقادهای بزرگی که به نسخه‌های اصلی مجموعه بازی God of War می‌شد، یکنواختی و تک حالتی شخصیت کریتوس بود. او کار خود را در این بازی‌ها به عنوان یک شخصیت خشمگین و غضبناک شروع کرد و با همین روند به پایان برد. اما نسخه ۲۰۱۸ این مجموعه، این کار را به بهترین صورت انجام داد و از کریتوس یک شخصیت لایه لایه ارائه کرد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

این مورد تنها به کریتوس محدود نمی‌شود و آترئوس که کودکی بینوا و ساده بود در طول بازی تبدیل به شخصیتی با پتانسیل ایفای نقش شروری به نام لوکی شد. به دلیل همین تغییر منطقی و عالی در شخصیت پردازی‌هاست که قهرمانان داستان جذاب باقی می‌مانند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

۸- باس فایت ‌های نسخه ‌های اصلی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”26940″ img_size=”full” parallax_scroll=”no”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

جدا از بحث کیفیت گیمپلی نسخه‌های اصلی مجموعه بازی God of War، باس فایت‌های این نسخه‌ها بسیار عالی بودند و در تاریخ بازی‌های ویدیویی ماندگار شدند. نکته جالب توجه اینجاست که که نبرد با بعضی باس‌ها چند بار انجام می‌شود و در هر صحنه هر بار چیزهایی جدید و ناب را به بازیکن ارائه می‌کند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

باز نکته جالب‌تر این است که هر باس فایت با زمینه و پیشینه خود در زمینه اساطیری به نبرد می‌پرداخت؛ برای مثال، Hades که خدای مردگان و باس فایتی مخوف به شمار می‌رود، به دنبال روح کریتوس بود و پوسایدون، خدای دریاها در یونان باستان با کریتوس در دریا به نبرد می‌پرداخت. اما نسخه ریبوت در زمینه باس فایت‌ها خوب عمل نکرد و تنوع باس‌ها در این نسخه ناامید کننده بود و عملا در این بخش حرفی برای گفتن در مقابل نسخه‌های اصلی ندارد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

۷- صحنه ‌های سینمایی بازی God of War 2018

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”26941″ img_size=”full” parallax_scroll=”no”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

قطعا نسخه ریبوت، جشنواره‌ای برای چشم‌ها با لحظات خیره کننده و تحسین برانگیزش به شمار می‌رود. این صحنه‌های جذاب و فرا واقع گرایانه بازی God of War 2018 به صورت خیلی هوشمندانه‌ای راه را برای نسخه بعدی باز کردند. این سبک قرار گیری دوربین، راه را برای باشکوه‌تر کردن صحنه‌ها گشود و لحظات بازی چه در مکالمات و چه در نبردها بسیار خوب داستان را روایت کردند. نسخه‌های اصلی در این زمینه هم خوب عمل کرده بودند اما نه به اندازه‌ای که نسخه ریبوت آن را به زیبایی انجام داد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

۶- تنوع سلاح در نسخه ‌های اصلی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”26942″ img_size=”full” parallax_scroll=”no”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

یکی از مواردی که در نسخه‌های اصلی تکرار می‌شد، دریافت سلاح و قدرت از متحدان کریتوس بود. دست‌یابی به این قدرت‌ها همیشه لذت‌بخش بود و یکی از دلایل این امر وجود تنوع در کیفیت آن‌ها بود. این خود نقطه اتکایی برای گیمپلی بود، چون که مسیر و راهی جدید برای نبردها ایجاد می‌کرد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

نسخه ریبوت نیز با خود سلاح‌هایی همراه داشت، اما دوربین جدید مانع از پیشروی آن شد. نسخه‌های اصلی قدرت بازیکنان را بسیار بالا برد چون‌که بازیکن می‌توانست از سلاح‌ها به طور آزادانه استفاده کند و با استفاده از خلاقیت خود، نبردها را به سود کریتوس به پایان ببرند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

God of War 2018 با این‌که اثری فوق‌العاده و با کیفیت بود، اما اشکالاتی نیز داشت که انتظار داریم این مشکلات را در راگناروک نبینیم. برای مشاهده ۱۰ اشتباه بازی God of War 2018 به بلاگ تیلنو مراجعه کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

شما کدام یک از نسخه‌های بازی God of War را بیشتر دوست دارید؟ نسخه ۲۰۱۸ این بازی توانست انتظارات شما را برآورده کند؟ لطفا نظرات خود را با ما در تیلنو به اشتراک بگذارید.

منبع: Gamerant.com[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری این مطلب
فهرست محتوا
مطالب مرتبط

درباره نویسنده

محمد قربانیان

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید