بازی, پوستر بازی, نمایش و پیش نمایش, یادداشت

بازی Witcher 4: هرآنچه که باید بدانید

بازی Witcher 4

با این که هنوز هیچ خبری به طور رسمی بازی Witcher 4 را تایید نمی‌کند، اما اطلاعات و شایعات مختلفی در مورد این بازی وجود دارد که می‌توانیم با مرور آن‌ها به نکات جالبی برسیم. ما در این مقاله به بررسی جزئیات مختلف و آینده احتمالی گرالت (Geralt) در دنیای بازی‌های ویدیویی می‌پردازیم.

استودیو CD Projekt Red  به طور غیرمستقیم بازی Witcher 4 یا به طور کلی‌تر نسخه جدید Witcher با نامی نامشخص را به عنوان پروژه بعدی خود پس از بازی Cyberpunk 2077 معرفی کرده است. البته با توجه به شرایط بعید است که به این زودی‌ها کوچک‌ترین خبری در مورد این بازی بشنویم؛ چرا که CD Projekt هنوز مشغول سایبرپانک 2077 است و باید علاوه بر به روز رسانی‌های جدید بازی، روی نسخه نسل نهمی و‌ DLCهای داستانی هم کار کند. اما جالب است بدانید که اعضای این استودیو اعلام کرده‌اند که یک طرح واضح و کلی از پروژه بعد خود دارند و شاید تا چند وقت آینده یک بازی AAA جدید منتشر کنند. پس بنا بر گفته‌های خود این استودیو، اگر سایبرپانک مشکل خاصی را در برنامه ریزی‌ها به وجود نیاورد، شاید حداقل شاهد معرفی بازی Witcher 4 باشیم.

البته این حرف‌ها بدین معنا نیست که باید انتظار ماجراهای جدیدی از گرالت، یعنی شخصیت اصلی سه گانه اول داشته باشیم. استودیو CD Projekt به طور علنی اعلام کرد که کار سه گانه ابتدایی تمام شده است و اگر پای پروژه جدیدی در میان باشد، احتمالا بازیکنان را به دوره متفاوتی از جهان ویچر می‌برد. همچنین همان طور که بخش عمده‌ای از طرفداران حدس می‌زنند، گرالت به احتمال زیاد شخصیت قابل کنترل نسخه جدید نخواهد بود و شخصیت دیگری در این نقش قرار می‌گیرد.

بازی Witcher 4

هرآنچه که باید در مورد بازی Witcher 4 بدانید

سازندگان در مورد نسخه جدید چه می‌گویند؟

خب خیلی سریع به اصل مطلب می‌پردازیم. ما در حال حاضر اطمینان داریم که استودیو CD Projekt یک نسخه جدید از ویچر را به عنوان پروژه بعدی خود انتخاب کرده و این اطمینان از طریق شایعات یا خبرهای بی‌پایه و اساس شکل نمی‌گیرد. آدام کیچینسکی (Adam Kiciński) که مدیرعامل استودیو مذکور به شمار می‌رود، به طور رسمی اعلام کرد که بدون شک در آینده شاهد یک نسخه جدید از مجموعه ویچر خواهیم بود؛ اما این نسخه فقط بازی Witcher 4 نامیده نخواهد شد.

او در ادامه توضیح داد:

سه تا ویچرهای ابتدایی به معنی واقعی یک سه‌گانه بودند، پس ما نمی‌توانیم خیلی راحت بازی بعدی را Witcher 4 نام گذاری کنیم. البته این بدان معنا نیست که ما می‌خواهیم از دنیای ویچر خارج شویم. ویچر یکی از مجموعه‌هایی است که آینده این شرکت روی آن ساخته خواهد شد. متاسفانه، من امروز نمی‌توانم از چیز بیش‌تری رونمایی کنم.

البته این روند محافظه کارانه‌ای که سازندگان در پیش گرفته‌اند به هیچ وجه غیرمنطقی نیست. مجموعه ویچر و به خصوص بازی Witcher 3، از ارزش خاصی در دنیای بازی‌های ویدیویی برخوردار هستند. مجموعه ویچر دنیای بزرگی را به وجود آورد و نسخه سوم را به یکی از بهترین بازی‌های نقش‌ آفرینی تاریخ تبدیل کرد. پس انتظارات از بازی Witcher 4 به شدت بالا است و سازندگان باید هم حسابی روی آن کار کنند تا خاطره تلخ سایبرپانک 2077 تکرار نشود.

اما نکته جالبی که باید در این میان به آن اشاره کنیم، زمان شروع ساخت نسخه جدید Witcher است. آدام کیچینسکی در مارس سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که آن‌ها طرح کاملا مشخصی را برای نسخه جدید این مجموعه در نظر گرفته‌اند و مراحل ساخت آن را بلافاصله پس از عرضه بازی Cyberpunk 2077 شروع می‌کنند. بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این بازی در حال حاضر مراحل ساخت خود را پشت سر می‌گذارد.

بازی Witcher 4

با این که استودیو CD Projekt هیچ‌گاه وجود بازی Witcher 4 را تایید نکرد، اما هیچ زمان هم آن را به طور کامل انکار نکرده است. همان‌طور که تا این نقطه از مطلب متوجه شده‌اید، اعضای استودیو CD Proejekt به هیچ وجه از صحبت کردن در مورد ویچر دوری نمی‌کنند و این باعث امیدوار شدن طرفداران می‌شود. اما داستان زمانی جالب‌تر می‌شود که متوجه شدیم این بازی‌ساز لهستانی قرارداد جدیدی را با آندژی ساپکوفسکی (Andrzej Sapkowski) امضا کرده است. ساپکوفسکی به عنوان نویسنده کتاب‌های ویچر شناخته می‌شود و مالکیت معنوی این کتاب‌ها و دنیای ویچر را در دست دارد. استودیو CD Projekt خیلی صریح اشاره کرد که این قرارداد جدید برای بهبود رابطه دو طرف برای پروژه‌های آینده است.

آدام کیچینسکی در مورد این قرارداد می‌گوید:

ما همیشه آقای آندری ساپکوفسکی را تحسین کرده‌ایم، او اینجا یک منبع الهام بزرگ برای تیم CD Projekt است. من اعتقاد دارم امروز مرحله جدیدی در رابطه ادامه دار ما رقم می‌خورد.

اما صحبت کردن در مورد بازی Witcher 4 یک موضوع جدید نیست و ما بارها شاهد بحث‌های مختلفی در مورد این مسئله بوده‌ایم. مارسین ایوینسکی (Marcin Iwinski)، یک از موسسین CD Projekt، در طی مصاحبه‌ای که در سال ۲۰۱۶ با وبسایت Eurogamer داشت، اشاره کرد که آن‌ها هیچ برنامه‌ای برای یک بازی ویچر دیگر ندارند. او در ادامه توضیح داد:

همان‌طور که پیش از این گفتیم، هرگز نگو هرگز. اما در حال حاضر موضوع تنها در مورد Blood and Wine (بسته الحاقی دوم بازی Witcher 3) است. این حکم پایان را دارد. Blood and Wine پایان‌‌بندی است و حتی اگر یک ویچر جدید در میان باشد به همین زودی‌ها نخواهد بود.

اما برخلاف این گفته‌ها، آدام کیچینسکی کاری کرد که امید در دل طرفداران از بین نرود. در سال ۲۰۱۵، او اشاره کرد که ویچر مجموعه‌ای نیست که سازندگان بخواهند آن را فراموش کنند. کیچینسکی اعتقاد دارد که اگر ویچر 3 پایان ماجرا باشد، کوتاهی در حق طرفداران و بازیکنان بوده و هنوز کار استودیو CD Projekt با دنیای آندری ساپکوفسکی تمام نشده است.

حالا کمی در زمان جلوتر می‌آییم تا خبرهای بهتری را با هم مرور کنیم. در سال ۲۰۱۷ و در جلسه‌ای که میان سرمایه‌داران CD Projekt برگزار شد، خبرهای امیدوار کننده‌ای در مورد بازی Witcher 4 یا هر اثر دیگری در مورد این دنیا به میان آمد. مارسین ایوینسکی در این جلسه توضیح داد:

ویچر به عنوان یک سه گانه طراحی شده بود و یک سه گانه نمی‌تواند یک قسمت چهارم داشته باشد؛ آیا می‌تواند؟ ما این دنیا را به شدت دوست داریم. ما ۱۵ سال از عمرمان را به همراه کلی پول در این مجموعه سرمایه‌گذاری کردیم. پس ما یک روزی در مورد ساخت یک بازی جدید ویچر فکر خواهیم کرد. اما لطفا ما را به عنوان افرادی منطقی در نظر بگیرید، برخی مواقع ایده‌های عجیبی داریم اما به طور کلی خیلی منطقی هستیم. بازی‌های ویچر حق ما هستند. ما منابع مالی زیادی را برای ارتقا دادن آن صرف کردیم و حالا ویچر یک برند خیلی قوی است.

بازی Witcher 4

اما با وجود همه‌ی این بحث‌ها، ایویسنکی معتقد است که مجموعه ویچر به کمی استراحت نیاز دارد. تیم CD Projekt مدت‌ها روی شمشیرهای نقره‌ای گرالت و دنیای فانتزی ویچر کار کرده است و به همین خاطر هم با رفتن به سمت بازی Cyberpunk 2077 به سراغ یک محیط متنوع رفت.

بخش بزرگی از استودیو CD Proejkt در حال حاضر روی سایبرپانک کار می‌کند، اما جالب است بدانید که به گفته‌ی اعضای این استودیو آن‌ها در بین بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ روی دو بازی مختلف کار کرده‌اند. شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما به گفته‌ی منابع موثق این استودیوی لهستانی قصد دارد در سال ۲۰۲۱ یک بازی نقش آفرینی و AAA را روانه بازار کند. با این که شایعات به نسخه جدید ویچر اشاره می‌کنند، ایوینسکی معتقد است که طرفداران نباید به این موضوع دل ببندند.

خود بازی در مورد ادامه مجموعه چه می‌گوید؟

اگر به تجربه بازی The Witcher 3: Wild Hunt پرداخته باشید، می‌دانید که این بازی به گونه‌ای همه‌ی ماجراها را به یک پایان کلی می‌رساند. با این که داستان اصلی حدود ۴۰ پایان مختلف دارد، اما همه‌ی آن‌ها یک ویژگی مشترک دارند؛ هر یک از این پایان‌های مختلف به نحوه خود داستان گرالت را به پایان می‌رسانند.

چه شما به پایان‌های خوب دست پیدا کنید و چه به پایان‌های بد، داستان گرالت به گونه‌ای به غروب خود نزدیک می‌شود. او یا به عنوان یک ویچر تا روزهای پایانی خود زندگی می‌کند، یا به همراه تریس (Triss) به سرزمین Kovir می‌رود یا به همراه ینفر (Yennefer) به مکانی مهاجرت می‌کند که از سر و صدای جنگ و سیاست دور است.

«به نظر من داستان‌های خوب باید به پایان برسند». این جمله‌ای است که یاکوب شاماوک (Jakub Szamałek)، یعنی نویسنده اصلی بازی Witcher 3 در مصاحبه خود با وبسایت IGN گفته است. او اعتقاد دارد که ما نمی‌توانیم یک داستان خوب را بدون هیچ دلیل خوبی کش دهیم. داستان گرالت هم این گونه است و باید پس از این همه سال و ماجراهای مختلف به یک پایان خوب می‌رسید.

همان‌طور که پیش از این هم اشاره کردیم، گرالت در همه‌ی پایان‌های نسخه سوم به گونه‌ای بازنشسته می‌شود. او حتی در وقایع داستان Witcher 3 هم از سن بالایی برخوردار بوده و تصور ادامه ماجراهای او با توجه به سن و سالش کمی سخت است. از طرفی دیگر، سیری (Ciri) هم نمی‌تواند گزینه خوبی برای پروتاگونیست قسمت بعدی باشد. یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع، آن است که سیری در چندین پایان مختلف کشته می‌شود و زنده شدن او برای افرادی که شاهد مرگ او بوده‌اند، زیاد منطقی به نظر نمی‌رسد.

بازی Witcher 4

البته توجه کنید که عدم استفاده از گرالت به عنوان شخصیت اصلی، به معنای حذف کامل او از داستان نیست. جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۳ و هنگامی که دموی بازی Witcher 3 به نمایش درآمد، سازندگان بازی اظهار کردند که این بازی حکم آخرین داستان گرالت از ریویا را دارد، اما این موضوع نمی‌تواند جلوی او را برای ظاهر شدن به عنوان یک کامئو (Cameo) در نسخه‌های آینده بگیرد. کامئو به معنی حضور کوتاه شخصیت‌ها یا افراد معروف در بخش کوتاهی از داستان است.

جان مامایز (John Mamais)، تهیه کننده اجرایی ویچر 3، در مورد حماسه‌ی پایانی گرالت این گونه می‌گوید:

ما قرار نیست این دنیا را بکشیم و از آن فاصله بگیریم، اما قطعا می‌خواهیم پایان بزرگی را برای این بازی درست کنیم. ما شاید گرالت را در بازی‌های بعدی به کار بگیریم، اما نیاز داریم که در این باره صحبت کنیم و متوجه شویم که قرار است پس از این چه کاری انجام دهیم.

همه‌ی این موضوعات باعث به وجود آمدن سردرگمی بیش‌تر در مورد آینده مجموعه و بازی Witcher 4 می‌شود. درست است، این مجموعه شخصیت‌های متعددی دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند به عنوان پروتاگونیست محصول بعدی به کار گرفته شوند. اما با توجه به پایان بندی نسخه سوم و بسته‌های الحاقی مسیر واضحی در مورد آینده سری به چشم نمی‌خورد. کسی چه می‌داند، شاید استودیو CD Projekt در محصول بعدی خود به دوران متفاوتی از دنیای ویچر بپردازد.

در پایان نظر شما در مورد این موضوع چیست؟ شما چه سرنوشتی را برای آینده مجموعه پیش‌بینی می‌کنید؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.

منبع: GamesRadar

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *