اخبار و رویدادها, کنسول

ساخت بازی های پلی استیشن 5 گران قیمت‌تر خواهد بود

پلی استیشن 5

جیم رایان (Jim Ryan)، مدیر عامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، اعلام کرد که ساخت و توسعه‌ی بازی‌های پلی استیشن 5 ، پرهزینه و گران قیمت‌تر از بازی‌های پلی استیشن ۴ و به طور کلی نسل هشت خواهد بود. برای بررسی این مصاحبه با تیلنو همراه باشید.

صنعت بازی‌های ویدیویی روز به روز در حال گسترش و بزرگ‌تر شدن از هر لحاظی است. از تعداد بازی‌هایی که در طول یک سال توسعه پیدا می‌کنند گرفته تا میزان وسعت و مدت زمان آن‌ها. کافی است به طیف مجموعه‌های قدیمی از نظر زمانی نگاه کنید تا این قضیه را درک کنید. برای مثال اثری مانند رد دد ردمپشن ۱ (Red Dead Redemption 1) به یک مدت زمان ۲۵ الی ۳۰ ساعتی نیاز داشت تا به پایان برسد، ولی همین زمان در نسخه‌ی دوم مجموعه، یعنی رد دد ردمپشن دو، به مدت زمانی حدود ۶۰ ساعت ارتقا یافت.

مشخص است که هر چه قدر محصولات سرگرمی عظیم‌تر، پر جزئیات‌تر و طولانی‌تر شوند نیاز به بودجه‌های بیشتری هم خواهند داشت. بازی‌های ویدیویی هم در این مورد استثنا نیستند و با بزرگ شدن، نیازی بیشتر به بودجه‌های میلیون دلاری خواهند داشت. جیم رایان هم این موضوع را تایید کرده و معتقد است که بازی‌هایی که برای کنسول Playstation 5 ساخته می‌شوند، بودجه‌ای به مراتب بیشتر خواهد داشت.

در مصاحبه‌ای که جیم رایان با وبسایت GIBiz داشت، این موضوع را تایید کرد که پلی استیشن 5 در تعطیلات به صورت جهانی عرضه می شود. علاوه بر این، از او سوال شد که دموی چند دقیقه‌ای که روی موتور Unreal Engine 5 ظبط شده بود، چه هزینه‌ای را برای پلی استیشن و سونی همراه داشت؟

وی در این باره گفت:

من فکر می کنم، برای ساخت و ارتقا گرافیک بازی‌ها به گونه‌ای که جذاب‌تر و واقع گرایانه‌تر به نظر برسند، به نیروی انسانی و سرمایه‌ی بیشتر و فشرده‌تری نیاز داریم. بنابراین بله، ما فکر می‌کنیم بازی‌هایی که در آینده توسعه پیدا می‌کنند، بودجه‌ی بیشتری خواهند داشت.

ما این امر را یک افزایش بسیار عظیم نمی‌بینیم، به همین علت ما می‌خواهیم کارها را سریع‌تر از آن چه که در قبل انجام می‌دادیم، انجام دهیم. ما می‌خواهیم زمینه‌ای بهتر برای افرادی که بازی می‌سازند، فراهم کنیم تا در عوض بتوانند در‌آمد زایی بیشتری داشته باشند.

 

پلی استشن 5

اگر بتوانیم با افزایش احتمالی در هزینه‌‌های توسعه‌‌ بازی‌ها گام برداریم، صنعت می‌تواند به پیشرفت خود ادامه دهد.

رایان هم چنین تایید کرد که بازی‌هایی که قرار است هنگام عرضه‌ی PS5 یا بعد از آن ساخته و منتشر شوند، هیچگونه تاثیر منفی توسط عوامل مختلف مانند ویروس کرونا، دریافت نخواهند کرد.

رایان در ادامه مصاحبه‌ی خود با GIBiz بیان کرد که:

اگر از هر کسی در هر تجارتی بپرسید که آیا عملکردشان از راه دور در برابر کارشان در دفتر موثر است یا خیر، اکثر مردم به شما می‌گویند که در حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد، موثر است.

توسعه دهندگانی که من با آن‌ها صحبت می‌کنم، حرف مشابه‌ای می‌زنند. طیف بازی‌هایی که ما هنگام عرضه‌ی کنسول به شما ارائه می‌دهیم، به هیچ وجه تحت تاثیر هیچ موردی قرار نمی‌گیرند.

شما هم چنین می‌توانید در مورد تمام بازی‌های معرفی شده‌ی انحصاری پلی استیشن 5 و چگونگی بازی‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در زمان عرضه، بخوانید.

نظر شما در مورد بازی‌های نسل بعد چیست؟ آیا آن‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلف نسبت به بودجه‌ی دریافتی خود موفق باشند؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.

author-avatar

درباره ارحام ادبخواه

سلام، من ارحام هستم. زندگی من با سه کلمه گره خورده، ویدئو گیم، فوتبال و سینما. زندگی من بدون این سه تا بی معنی میشه و هویت خودشو از دست میده.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *