طرفداران استودیو FromSoftware از همان نمایش ابتدایی بازی Elden Ring به شدت برای این بازی موردانتظار هیجان زده شدند؛ البته در این میان افرادی نیز وجود دارند که تجربهی یک نسخهی جدید از مجموعهی Dark Souls را ترجیح میدهند. در این مقاله، به بیان ۵ دلیلی که باعث هیجان زده شدن ما در مورد الدن رینگ و ۵ دلیلی که چرا آرزوی نسخهی جدید سولز را میکردیم، میپردازیم.
استودیو FromSoftware در طی دو دههی اخیر به یکی از قابل احترامترین توسعه دهندگان دنیای بازیهای ویدیویی تبدیل شده است. این استودیو، بازیها و مجموعههای مختلفی را وارد بازار کرد که هر کدام در نوع خود پتانسیل تبدیل شدن به بهترین بازی سال را داشتند. همین موفقیت ادامه دار، باعث شده تا توجهات بسیاری به سمت این بازی ساز ژاپنی جلب شود و پروژهی جدید آنها زیر ذره بین قرار بگیرد. پروژهی جدید این استودیو، بازی Elden Ring است که با توجه به اطلاعات، یک اثر جهان باز و نقش آفرینی است که از ساختههای پیشین این توسعه دهنده، الهامات زیادی میگیرد. اگر شما قصد دارید با این بازی و جزئیات آن بیشتر آشنا شوید، میتوانید به مقالهی نگاهی به تمام اطلاعات منتشر شده در از بازی Elden Ring مراجعه کتید.
برخلاف طرفداران الدن رینگ، افراد دیگری وجود دارند که بیصبرانه منتظر معرفی نسخهی جدید سولز بودند اما با نمایش الدن رینگ کمی ناامید شدند. در واقع، این دسته از طرفداران ترجیح میدهند به جای قرار گرفتن در یک دنیای کاملا جدید، به سراغ دنیایی بروند که ساعتها در آن زندگی کردند. پیش از پرداختن به هر موضوعی، بهتر است مقالهی بازی Elden Ring چگونه میتواند میراث Dark Souls را ادامه دهد؟ را مطالعه کنید تا بهتر متوجه شباهت احتمالی این دو بازی و انتظارات از الدن رینگ شوید.
شخصیت های فراطبیعی
الدن رینگ
اگر یک ویژگی در مورد همهی بازیهای هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، کارگردان سری سولز، میان طرفداران محبوب باشد، آن طراحی شخصیتهای عجیب و عمیقش است. به طور معمول، NPCهایی که در آثار این کارگردان قرار میگیرند، یک پیش زمینهی داستانی قدرتمند دارند و به دنبال هدفهای خود میگردند. اما او هیچ موقع خود را به یک نوع خاص از شخصیتها محدود نمیکند. بازیهای مختلف او دارای NPCهای متفاوتی مانند اژدها، انسانهای فانی، شوالیهها و… است که هر کدام شخصیت خاص خود را دارند. بنابراین، انتظار میرود که با توجه به پیشرفتهای سخت افزاری، بازی Elden Ring دارای بیشترین و عمیق ترین NPCها در تمامی آثار میازاکی باشد. هم چنین، به احتمال زیاد در بازی جدید شاهد چند دستهی جدید از دشمنان خواهیم بود که تا به حال در بازی دیگری مشاهده نشدهاند.
سیستم مبارزات مشابه
نسخه جدید Dark Souls
بازی Elden Ring به احتمال زیاد از سیستم مبارزات جدیدی استفاده خواهد کرد، اما نتیجهی نهایی هرچقدر هم خوب باشد، باز هم نمیتواند آن لذت مبارزهی نوستالوژی را برای طرفداران قدیمیتر تداعی کند. گیم پلی مجموعهی Dark Souls پس از عرضهی بازی Demon’s Souls در سال ۲۰۰۹ همواره در راه بهتر شدن قدم برداشته و به یک پختگی تمام عیار رسیده است. حس ضربه زدن با استفاده از اسلحههای بزرگ و سنگین مجموعهی سولز موردی است که بسیاری از بازیکنان دلتنگ آن خواهند شد.
هسته داستانی جدید و متفاوت
الدن رینگ
در گذشته هر زمانی که یک نسخهی جدید از مجموعهی Dark Souls معرفی میشد، همهی طرفداران میدانستند که قرار است با یک پیش زمینهی داستانی فوق العاده روبرو شوند که میتواند ریشهی یک داستان سرایی حماسی را به وجود آورد. از زمان انتشار دیمن سولز تا عرضهی بازی Dark Souls 3، استودیو Fromsoftware از دنیاهای متفاوت و مجزایی استفاده میکرد و این موضوع به گونهای پیاده میشد که شباهتهایی با یکدیگر داشته باشند. فرمول مجموعهی سولز همواره همین گونه بوده است، اما هر کدام از آنها دارای مفاهیم و دلایل خاص خود هستند. اما هر اتفاقی هم که رخ دهد، مشاهدهی آیتمها و اسلحههای مشابه حس بودن در دنیایی را دارد که انگار پیش از این در آن زندگی کردهایم. به عبارتی دیگر، برخی از آیتمها که در نسخهی قبلی حضور داشتند، در بازی جدید هم حاضر میشدند و این موضوع باعث میشد که بازیکن احساس مبارزه کردن در یک دنیای مشترک را داشته باشد. اما بازی Elden Ring در این میان زنجیره را پاره خواهد کرد و به احتمال زیاد هیچ اثری از نسخههای کلاسیک دارک سولز در آن نخواهد بود.
حالت Multiplayer کلاسیک مجموعه Dark Souls
نسخه جدید Dark Souls
یکی از حالتهایی که به شدت در میان طرفداران بازیهای استودیو Fromsoftware محبوب است، وجود حالت چندنفره یا Multiplayer است. عدم وجود یک بخش آنلاین در الدن رینگ، دلتنگی طرفداران سری سولز را به همراه خواهد داشت. در واقع، از آن جایی که بازی Elden Ring به عنوان یک اثر تک نفره و داستان محور معرفی شده است، نمیدانیم که آیا بخش آنلاین جزء برنامهی توسعه دهندگان است یا خیر. اما اگر بخواهیم کمی خوش بینانه به داستان نگاه کنیم، از آن جایی که الدن رینگ قرار است گیم پلی گستردهای داشته باشد و به بزرگترین بازی فرام سافتور تبدیل شود، احتمال حضور بخش Multiplayer افزایش مییابد. اما این موضوع که بخش آنلاین این دو بازی چه قدر شبیه یکدیگر خواهند بود، جای بحث زیادی باقی میگذارد.
اسلحه های خاص
الدن رینگ
اگر موفق به تجربهی یکی از نسخههای مجموعهی Dark Souls شده باشید، به احتمال زیاد با اسلحه یا Weaponهای آن آشنایی لازم را دارید. این اسلحهها، با توجه به مکانیک حمله، دفاع و جا خالی دادن در گیم پلی طراحی شدهاند و با تبعیت از سیستم مبارزت عمل میکنند.
از طرفی دیگر، بازی Elden Ring قرار است به بزرگترین بازی استودیو FromSoftware و شخص هیدتاکا میازاکی تبدیل شود. بنابراین، احتمال این که اسلحهها به شمشیر و تبرهای محدود سری دارک سولز خلاصه نشود، زیاد است. در واقع، ما انتظار داریم که الدن رینگ طیف بزرگی از اسلحهها با ویژگیهای متفاوت را در خود جای دهد.
گشت و گذار در سیاه چالهها
نسخه جدید Dark souls
سیاه چالهها و گشت و گذار در آنها، همواره یکی از بخشهای اصلی و جدانشدنی سری سولز بوده است. اگر این سیاه چاله یا Dungeonها در بازی Elden Ring حضور نداشته باشند، هواداران بسیاری دلتنگ آن خواهند شد. هم چنین از آن جایی که استودیو Fromsoftware علاقهی زیادی به سیاه چالهها در بازی Sekiro: Shadow Die Twice نداشت، احتمال میرود که در الدن رینگ هم شاهد چنین کمبودی باشیم. اما از طرفی دیگر، از آن جایی که پروژهی جدید هیدتاکا میازاکی یک اثر جهان باز است، احتمال دارد که شاهد تعداد کمی از این سیاه چالهها باشیم. دستهی بزرگی از بازیهای نقش آفرینی چند سال اخیر مانند Horizon Zero Dawn و Witcher 3، از سیاه چالهها بهره بردهاند و انتظار داریم که این روند در دنیای بازیهای ویدیویی باقی بماند.
Open World بودن بازی Elden Ring
الدن رینگ
همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم، بازی Elden Ring قرار است به یک اثر جهان باز یا Open-World تبدیل شود. همین موضوع میتواند پتانسیلهای زیادی را به گیم پلی اضافه کند و باعث هیجان زده شدن طرفداران شود. احتمال میرود که سیستم جهان باز این اثر، عملکردی مانند ویچر ۳ داشته باشد و مانند آن اجازهی گشت و گذار آزاد در محیط را به بازیکن بدهد. نسخههای مختلف مجموعهی Witcher در طول هر بازی جدید بزرگتر شدند و حالا که استودیو FromSoftware در نهایت پختگی قرار دارد، بازیکنان انتظار نقشهی بزرگ و پرجزئیاتی را میکشند. هم چنین احتمال میرود که بازی Elden Ring در زمینههای بسیاری از بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild به عنوان یک اثر نقش آفرینی و جهان باز کامل، الهام بگیرد.
دنیایی زیبا و پرجزئیات
نسخه جدید Dark Souls
هر چند که تریلر بازی Elden Ring دنیای به شدت تاریک و جذابی را نمایش میدهد، اما احتمال این موضوع نیز وجود دارد که هیچ موقع به زیبایی و پرجزئیاتی نسخههای مختلف سری سولز نرسد. دلیل این موضوع نیز ساده است؛ مجموعهی Dark Souls در طی ده سال گذشته رفته رفته پخته و کاملتر شده اما الدن رینگ یک IP جدید است. بدیهی است که ساخت دنیایی جدید که بتواند نزد طرفداران محبوب باشد به مراتب سختتر از دنیایی است که بازیکنان پیش از این آن را قبول کردهاند. استودیو FromSoftware در بازی Dark Souls 3 یک دنیا و نقشهی پخته و بالغ را در اختیار بازیکنان گذاشت که حاصل تجربهی ۱۰ سالهی توسعه دهندگان بود. اگر قرار بود یک نسخهی جدید از دارک سولز ساخته شود، بدون شک دنیای آن توسط گیمرها راحتتر پذیرفته میشد.
سبک طراحی هنری
الدن رینگ
بازی Elden Ring به احتمال زیاد در زمینهی طراحی هنری و گرافیکی، شباهت زیادی به مجموعهی Dark Souls خواهد داشت. این موضوع را میتوان با توجه به آثار اخیر این استودیو ژاپنی و تریلر کوتاه آن متوجه شد. هر چند که انتظار داریم دنیای الدن رینگ، کمی خشن و بیرحمتر از سایر ساختههای هیدتاکا میازاکی باشد. اما از طرفی دیگر، ممکن است در محصول نهایی با یک ویدیو گیم سینمایی روبرو باشیم که مانند آن را تا به حال تجربه نکردهایم.
عناصر گیم پلی
نسخه جدید Dark Souls
احتمال این که بازی Elden Ring از عناصر مختلف سری سولز الهام بگیرد، وجود دارد. منظور از عناصر گیم پلی، همان حالت حملهی سنگین و سبکی است که پس از بازی Demon’s Souls بیشتر مورد توجه دنیای بازیهای ویدیویی قرار گرفت. بازیهای زیادی سعی داشتند که از آن حالت سنگین گیم پلی Dark Souls کپی برداری کنند، اما هر کدام از آنها به نسبت شکست خوردهاند. تنها توسعه دهندهای که میتواند با الهام گیری از گیم پلی سری سولز یک سیستم مبارزات جذاب را پیاده کند، خود استودیو FormSoftware است. اما بدون شک این بازی مکانیکها و سیستمهای خاص خود را خواهد داشت که تا به حال در بازیهای دیگر مشاهده نکردهایم.