اخبار و رویدادها, کنسول, مقالات عمومی

بازی ‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس در زمان عرضه چگونه خواهند بود؟

پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس

کنسول‌های نسل بعدی، یعنی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس (Xbox series X) گیمر‌ها را به شدت هیجان زده کرده‌اند. قسمتی از این هیجان به خاطر رونمایی اپیک گیمز از یک دموی چند دقیقه‌ای بر روی موتور گرافیکی Unreal Engine 5 بود که نشان داد سخت افزار‌های نسل بعد تا چه حد می‌توانند قدرتمند باشند. برای بررسی چگونگی قدرت گرافیکی بازی‌ها در شروع نسل بعد، با تیلنو همراه باشید.

به هر حال این دموی چند دقیقه‌ای یک نسخه‌ی نمایشی بود و نسخه‌های آزمایشی به طور معمول با آن چیزی که به دست ما‌ها می‌رسد، مطابقت ندارد. حتی رویداد‌هایی که نوید به نمایش گیم پلی می دادند (مانند نمایش اول ایکس باکس سری ایکس)، به طور کامل صورت مسئله را پاک کرده‌اند و نمایش مناسبی نداشته‌اند. ولی به هر حال گیمر‌ها از کلیپ‌ و ویدیو‌های گیم پلی مربوط به نسل بعد، راضی هستند.

البته این به معنی این نیست که ما ندانیم بازی‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در هنگام عرضه به چه شکل خواهند بود. پیشرفت‌هایی که در گرافیک بازی‌های نسل بعد شاهد آن خواهیم بود، مانند بازی‌های پایان نسلی هستند که همین الان هم می توانیم نمونه‌ها و مصداق‌هایی را از آن ببینیم.

بازی‌ها بالاخره قادر به ارائه‌ی تصویر خروجی 4K خواهند بود

پلی استیشن 4 پرو (Playstation 4 pro) و ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X) به عنوان کنسول‌های 4K روانه‌ی بازار شدند ولی هیچ کدام به طور کامل به شعار خود، یعنی بازی‌هایی با کیفیت 4K، وفادارد نبودند. اکثر بازی‌ سازها ارائه‌ی یک محصول با تمرکز روی جزئیات ریز گرافیکی را بر بازی‌هایی با خروجی 4K ترجیح می دهند.

چرا ارتقای وضوح تصویر یا به اصطلاحی رزلوشن بازی‌ها به 4K، نکته‌ای است که در نسل بعد به یک امر عادی تبدیل خواهد شد؟ این یک قضیه‌ی ساده است چون که بسیاری از بازی‌هایی که تا به امروز به فروش رسیده‌اند، و صد البته بازی‌هایی که پس از دوران پی اس فور پرو و ایکس باکس وان ایکس ساخته شده‌اند یا از 4K پشتیبانی می کنند یا با دریافت یک پچ (Patch) و به روزرسانی کوچک، به این قابلیت می‌رسند. احتمالا پلی استیشن ۵ نیازی به این بروزرسانی‌ها نخواهد داشت.

با این حال، تبدیل وضوح تصویر در نسل بعد به 4K مانع پشتیبانی از کنسول‌های نسل فعلی نمی‌شود. با توجه به تجربه‌ای که داریم‌، می‌توانیم پیش بینی کنیم که بازی‌های نسل بعد به جز چند اثر انحصاری، بیشتر بازی‌های کنسول‌های نسل نهم برای نسل فعلی هم عرضه خواهند شد. تطابق وضوح تصویر روشی آسان برای توسعه دهندگان است که به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون ایجاد مشکل برای سخت افزار‌های فعلی، تصویری واضح تر را برای نسل بعد به ارمغان بیاورد.

برای مثال بازی Gears 5 در حال حاضر از یک رزلوشن (Resolution) پویا استفاده می کند و بر اساس شرایط موجود می‌تواند یک خروجی تصویر میان کیفت 1080P و 4K در کنسول ایکس باکس وان ایکس تحویل بدهد. استودیو کوالیشن (Coalition)، سازنده‌ی بازی Gears 5، می‌تواند با عرضه‌ی یک Patch برای ایکس باکس سری ایکس، کیفیت تصویر بازی را به 4K ارتقا بدهد. اگر می‌خواهید که خودتان شاهد این موضوع باشید، کافی است بازی Gears 5 را بر روی یک کامپیوتر شخصی که از کیفیت و رزولوشن 4k پشتیبانی می کند، امتحان کنید. شما می توانید این کار را بر روی تعداد زیادی از بازی‌های کراس پلتفرم (بازی‌هایی که روی چند پلتفرم در دسترس هستند) امتحان کنید ولی بازی Gears 5 یک مثال مناسب است؛ چرا که یک اثر با طراحی زیبا و هنرمندانه در عرصه‌ی گرافیک است که همین حالا هم از کیفیت 4K پشتیبانی می‌کند.

ایکس باکس سری ایکس

نرخ فریم در نسل بعد در میان ۳۰ تا ۶۰ فریم در ثانیه خواهد بود ولی اکثر بازی‌ها از ۶۰ فریم در ثانیه بهره می‌برند

با توجه به اطلاعات، هر دو کنسول پلی استیشن ۴ و ایکس باکس سری ایکس از قابلیت ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کنند. گروه بزرگی از گیمر‌ها یا نمایشگری مناسب برای این قضیه دارند یا در حال خرید تلوزیون و نمایشگر‌هایی هستنند که از این قابلیت پشتیبانی کند. اما قبل از انجام هر کاری باید فکر کنید و نیاز‌های خود را بشناسید.

پی اس فایو و ایکس باکس سری X می‌توانند بازی‌ها را با نرخ تازه سازی ۱۲۰hz پردازش کنند، این به معنی است که هر دو غول می‌توانند بازی‌هایی با نرخ فریم ۱۲۰fps را اجرا کنند ولی باید بدانید که این قابلیت گروه عظیمی از بازی‌ها را در بر نمی‌گیرد، ولی به هر حال قابلیت ارائه‌ی این ویژگی را دارند.

اکثر بازی‌های جذاب امروزی ۳۰ فریم در ثانیه را هدف خود قرار داده‌اند. ارتقای این نرخ به ۶۰ فریم در ثانیه نیازمند یک کنسول با قدرت دو برابر است، بنابراین رساندن این نرخ به ۱۲۰ فریم در ثانیه به یک کنسول با قدرت پردازش چهار برابری نیاز است.

رابطه‌ی بین نرخ فریم و عملکرد بازی‌ها، یک روند خطی است (تازه اگر همه چیز مانند وضوح تصویر مشابه باشد). آیا می‌دانید که یک بازی چگونه به جای یک فریم، دو فریم خروجی می‌دهد؟ شما برای این کار نیاز به یک سخت افزار دو برابر قدرتمند‌تر دارید. یا در مثالی دیگر می خواهید از ۳۰ فریم در ثانیه به ۶۰ فریم برسید؟ دوباره به سخت افزاری نیاز دارید که دوبرابر سریع‌تر باشد. اکثر بازی‌های جذاب امروزی ۳۰ فریم بر ثانیه را هدف خود قرار داده‌اند. ارتقای این نرخ به ۶۰ فریم در ثانیه نیازمند یک کنسول با قدرت دو برابر است، بنابراین رساندن این نرخ به ۱۲۰ فریم در ثانیه به یک کنسول با قدرت پردازش چهار برابری نیاز است. این ویژگی‌ها در پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس تداعی نخواهند شد.

متاسفانه کنسول‌های نسل بعد چنین قدرتی را ندارند. در پلی استیشن 5 ما شاهد قدرت پردازش ۱۰ ترافلاپس هستیم که این موضوع در پلی استیشن فور پرو ۴/۲ ترافلاپس بود. ایکس باکس سری ایکس هم میزبان قدرت پردازش ۱۲ ترافلاپس است، یعنی دو برابر ایکس باکس وان ایکس. این آمار و ارقام ممکن است باعث پیشرفت زیادی شود، زیرا هر دو از یک معماری سخت افزاری جدید‌تر و موثر‌تر بهره می‌برند. اما واضح است که هر دو کنسول فاقد پیشرفت چهاربرابری هستند که بتواند۳۰ فریم را به رقم ۱۲۰ برساند.

این مثال ثابت می‌کند که این عمل غیرفابل تغییر است. ولی این به معنی آن نیست که دیگر قابلیت‌هایی مانند ارتقا رزولوشن 1440P به 4K و فناوری Ray Tracing عملی نباشد. مهندسان ادعا می‌کنند که رساندن نرخ فریم به ۱۲۰ عملی است، حتی اگر بهترین بازی‌های امروزی هم تا الان میزبان این پیشرفت نبوده‌اند.

بازی Assassin’s Creed Valhalla حداقل از ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند

پس از معرفی بازی Assassin’s Creed Valhalla، معلوم شد که بازی حداقل در حالت ۳۰ فریم در ثانیه اجرا می شود که این موضوع باعث ناامیدی طرفداران شد. ما اعتقاد داریم که این ناامیدی باز هم تکرار خواهد شد. اکثر بازی‌هایی که رقابتی و چالش برانگیز نیستند، ارائه‌ی یک طراحی و گرفیک زیبا را به یک گیم پلی روان ترجیح می‌دهند. ولی این به این معنی نیست که بازی‌ها در نسل نهم به صورت روان (منظور از روان یک نرخ فریم مناسب است) اجرا نمی‌شوند. به هر حال تعداد کمی از بازی‌ها هدف خود را پشتیبانی از نرخ فریم ۱۲۰ می‌گذارند و اکثر بازی ساز‌ها به ساخت بازی‌های ۶۰ فریم در ثانیه می‌پردازند، نرخ فریمی که در حال حاضر هم همه‌ی آثار را در بر نمی‌گیرد.

و این قضیه هم مانند وضوح تصویر، فقط نیازمند یک به روز رسانی و Patch کم حجم است. انتظار می‌رود که خیلی از بازی‌های این نسل، در نسل بعد از ۱۲۰ فریم در ثانیه پشتیبانی کنند. به عنوان مثال، دو بازی محبوب راکت لیگ (Rocket League) و فورتنایت (Fortnite) که در مدت زمانی طولانی طرفداران خود را راضی نگه داشته‌اند، به راحتی می‌توانند با یک به روز رسانی در کنسول‌های جدید به نرخ فریم ۱۲۰ برسند.

پلی استیشن 5

کنسول‌های کنونی همین حالا هم به علت وجود بازی‌های مدرن، یک خروجی مناسب با استاندارد‌های جهانی امروزی می‌دهند. به هر حال که ممکن است بعضی بازی‌های منحصر به فرد که قرار است همزمان با عرضه‌ی PS5 و ایکس باکس سری ایکس منتشر شوند از ویژگی‌های این دو مانند نرخ فریم ۱۲۰ و Ray Tracing بهره ببرند، ولی به احتمال زیاد اکثر بازی‌ساز‌ها به سراغ فناوری هایی می‌روند که همین حالا هم در دسترس است، ولی در ضرایبی فراتر از کنسول‌های کنونی و قدرت آن‌ها.

بازی Assassin’s Creed Odyssey یک مثال مناسب است. این بازی در اواخر سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این بازی یک معیار و Benchmark (محک) مناسب برای سنجش قدرت پردازش رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی است که می تواند هر سیستمی را تسلیم خود کند. هیچ کارت گرافیکی تا به امروز (حتی کارت گرافیک پرقدرت Nvidia GTX 2080 super) نتوانسته بازی Assassin’s Creed Odyssey را در کیفیت 4K و نرخ فریم ۶۰ و با بالاترین جزئیات گرافیکی به طور ثابت اجرا کند. هیچ کارت گرافیکی که ضعیف‌تر از GTX 2070 Super باشد، حتی نمی‌تواند بازی را با رزلوشن 1440P و ۶۰ فریم در ثانیه اجرا کند.

به همین خاطر ادیسی بر روی کنسول‌های فعلی با کاهش گرافیک اجرا می‌شود. ایکس باکس وان ایکس هم به سختی می‌تواند به وضوح 4K برسد. در عوض با استفاده از مقیاس بندی و وضوح تصویر پویا (Dynamic Resolution Scaling) که در رایانه‌های شخصی هم در دسترس است، بازی را به سطحی از گرافیک فنی بالا می‌رساند. هم چنین به نظر می‌رسد که نسخه‌ی ایکس باکس وان ایکس بازی Assassin’s Creed Odyssey، ترکیبی از تنظیمات متوسط و زیاد در رایانه‌های شخصی است.

این تفاوت زمانی که مشغول دیدن منظره‌های زیبای بازی هستید، مشهود می‌شود. یک رایانه‌ی رده بالا به لطف قابلیت ترسیم اشیاء و مناظر در زمین‌های دور، افزایش چشمگیری در تراکم بصری بازی ارائه می‌دهد. هم چنین در رایانه‌های گران قیمت، شما کمتر شاهد اشیائی با کیفیت بصری بسیار پایین (به طوری که به ذوق بزند) هستید. قابلیتی که کنسول‌های نسل بعد به خوبی اجرا می کنند.

نسخه‌ی PC ادیسی، با جزئیات بسیار بالای بصری اجرا می‌شود

در صحنه‌هایی از بازی، از جمله میان پرده‌ها، تراکم بافت‌ها قابل توجه‌ترین قدرت پردازشی رایانه‌های شخصی است. تراکم بافت‌های بازی در ایکس باکس وان ایکس بد به نظر نمی‌رسد؛ اما وقتی آن را با حداکثر تنظیمات رایانه‌های شخصی مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که جزئیات ایکس باکس وان نسبت به نسخه ی PC خیلی سطحی و پییش پا افتاده‌ است. هم چنین شما می‌توانید این تفاوت را در جهان بازی هم ببینید، هر چند که این تفاوت در هنگام مبارزه ها کمتر به چشم می‌خورد.

این‌ها تازه تمام تفاوت‌ها نیستند و نمونه‌های دیگری هم قابل ذکر است. به همین دلیل است که بازی Assassin’s Creed Odyssey یک اثر و مثال قانع کننده است. نسخه‌ی کامپیوتر ادیسی در بالاترین استاندارد‌های بصری جا می‌گیرد و زیبایی‌های قابل توجهی در تمام سطوح بازی دارد. وضوح تصویر، سایه‌ها، بافت‌ها، مناظر و جزئیات آن‌ها، کیفیت بصری آب و انسداد محیط همگی در نسخه‌ی PC بهتر به نظر می‌رسند.

پلی استیشن 5

کنسول‌های نسل بعد، قدرتی مشابه با کار‌ت‌های گرافیکی کامپیوتر‌های رده بالای کنونی خواهند داشت که بدون شک موجب به وجود آمدن یک مجموعه‌ی کامل از ویزگی‌ها‌ خواهد شد. بازی Assassin’s Creed Valhalla انعکاسی از اجرای بازی Assassin’s Creed Odyssey با تنظیمات گرافیکی بالا خواهد بود و تا حدودی نشانگر جنبه‌های بصری آن است. البته که بازی Assassin’s Creed Valhalla هم ویژگی‌هایی خواهد داشت که آن را از ادیسی متمایز و بهتر می‌کند ولی نکته اینجاست که نباید امید داشته باشیم که این ویزگی‌های خیلی چشم گیر باشد و به احتمال زیاد توجه بیشتر به جزئیات خواهد بود تا یک قدم انقلابی که فلسفه‌ی جنبه های بصری مجموعه را به طور کلی تغییر بدهد.

این فناوری Ray Tracing است که باعث یک جهش چشمگیر به نسل بعد خواهد شد

Ray Tracing یک فناوری و قابلیت جدید است که توسط کارت گرافیک‌های RTX شرکت Nvidia به محبوبیت رسید. این فناوری به خاطر وجود یک سری از سیلیکون‌ها (که شرکت انودیا به آن‌ها هسته‌های RT می‌گوید) است که در کارت‌های مدل Nvidia RTX قرار گرفته است. البته که پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس از محصولات انحصاری شرکت AMD استفاده می‌کنند ولی Ray Tracing بدون حضور اشعه این سیلیکون‌ها هم قابل دسترس است ولی کاستی که به خاطر نبود این اشعه‌ها وجود دارد، چشم گیر خواهد بود.

این ویژگی یک تغییر انقلابی خواهد بود چرا که سیستم نور پردازی بازی و عملکرد آن را به طور اساسی تغییر می دهد. Ray Tracing به جای شبیه سازی کردن واقع گرایانه‌ی نور و چگونگی به نظر رسیدن آن (که در حال حاظر این گونه است)، کاری می‌کند که به ظاهر در حال تابیدن از منبعش است. این فناوری باعث می‌شود که بازی‌ها به شدت وافع گرایانه‌ شوند و در جنبه‌های مختلفی از بازی‌های از جمله میان پرده‌ها تاثیر زیادی می‌گذارد و کمک می‌کند که آن‌ها جنبه‌هایی سینمایی بیشتری کسب کنند.

بازی Battelfield V شروعی بر دوران تاریخی فناوری Ray Tracing در کارت‌هایی گرافیکی RTX شرکت انویدیا بود، که نشان داد این ویژگی چگونه کار خواهد کرد. این کارت گرافیک‌ها از Ray Tracing در جهت بازتاب و انعکاس نور برای طبیعی شدن هر چه بیشتر بازی است.

اگر Ray Tracing خاموش باشد، بازی می‌تواند درخشش حاصل از انفجار یک مخزن را در حوضچه‌ی کنار شما منعکس کند که در نگاه اول بسیار خوب و طبیعی به نطر می‌رسد. ولی اگر درست توجه کنید، می بینید که این انفجار به طور دقیق در آب منعکس نشده است. این تنها یک تقلید نادرست و کلیشه‌ای از ظاهر انفجار است. حال اگر Ray tracing را روشن کنید، بازی Battelfield V می تواند انعکاسی مانند آینه داشته باشد که بسیار زیبا و واقع گرایانه‌تر است.

پلی استیشن 5

فناوری Ray tracing هم چنین می‌تواند علاوه بر ارتقای ظاهر روشنایی و کلی قابلیت دیگر،سایه‌هایی به شدت واقعی‌تر را خلق کند. این فناوری نتایجی ارائه می‌دهد که تنها با خودش امکان پذیر است. این همان پیشرفتی است که گیمر‌ها از پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس می‌خواهند.

خب این خبر خوبی است ولی یک خبر بد هم وجود دارد؛ حتی با وجود سخت افزار‌های خاص و قدرتمند، Ray Tracing یک فناوری به شدت مشکل برای پیاده سازی، بدون ضربه زدن به عملکرد فنی محصول است. بازی‌هایی مانند Battlefield V که از Ray Tracing استفاده می‌کنند، از آن فقط در یک محدوده‌ی خاص از جلوه‌ها بهره می‌برند که این محدوه‌ی خاص خیلی هم به چشم نمی‌آید.

ولی می‌توانید روی این حساب باز کنید که توسعه دهندگان تلاش می‌کنند که این محدوده‌ را خیلی واضح به نمایش بکشند. می‌توان تصور کرد که که انعکاسات Ray Tracing، در میان پرده‌ها خیلی به کار بیاید و مورد استفاده قرار گیرد یا بازی‌ها در مراحلی که از رنگ پردازی متنوعی بهره می‌برند، سایه پردازی بسیار پویایی خواهند داشت. استفاده از آینه‌هایی که بتوانید خود را در آن ببینید شایع‌‌تر می‌شود و این قابلیت تنها به انعکاسات بازی خلاصه نخواهد شد.

این محدوده‌ی وسیع از قابلیت‌ها برای سایه زنی می‌تواند بازی‌ها را به یک جهان تاریک‌تر و اتمسفریک‌تر در پلی استیشن و ایکس بکس بکشاند. در صورت بروز چنین اتفاقی، این یک تغییر بزرگ خواهد بود چرا که اکثر بازی‌های امروزی اغلب روی تصاویر پویا با کنتراست بالا تمرکز کرده‌اند که بهترین خروجی را با توجه به قابلیت HDR و رزلوشون 4K (یا چیزی شبیه به آن را) فراهم کنند.

Ray Tracing می‌تواند بازی‌ها را به یک جهان تاریک‌تر و اتمسفریک‌تر بکشد

Ray tracing هم چنین می‌تواند به بازی‌های قدیمی تر یک ظاهر جدید و زیبا بدهد. نسخه‌ی آزمایشی ری تریسینگ بازی Minecraft یک مثال مناسب است؛ چرا که بازی در تمامی افکت‌های نورپردازی‌ خود از این قابلیت بهره می‌برد که این باعث به وجود آمدن یک تفاوت بزرگ شده است. به احتمال زیاد دیگر بازی‌های قدیمی از این روش پیروی می‌کنند. اضافه کردن ری تریسینگ می‌تواند یک روش جدید برای خلق هایپ و هیجان زده کردن مردم هم باشد.

بازی‌های نسل بعد چگونه به نظر خواهند رسید؟

این بحث به یک سری موضوع‌های جدید رسید، حال بیاید به موضوع بازی‌ها برگردیم. بازی‌های پی اس فایو و ایکس باکس سریز ایکس تمرکز خود را بر روی عرضه بازی‌ها با رزلوشن قفل شده بر روی 4K خواهند گذاشت. بازی‌ها به غیر از چند مورد خاص که ۱۲۰ فریم در ثانیه خواهند بود، اکثریت نرخ فریمی میان ۳۰ تا ۶۰ دارند. شما تراکم بافت‌های بهتر، مدل‌های پر جزئیات‌تر، مناظر وسیع‌ و پر جزئیات‌تر و سایه زنی‌های بهتری را در پلی استیشن شاهد خواهید بود. ولی این پیشرفت‌های خیلی فراتر از قدرتی که در رایانه‌های شخصی گران قیمت امروزی می‌بینید،نخواهد بود. Ray Tracing در برخی بازی‌ها یافت می‌شود ولی تنها به چند مورد مانند انعکاسات محدود خواهد شد. با استفاده از فضا و مساحت‌، اشیاء بهبود یافته و منجر به خلق مناظر چشم گیر می‌شوند و تعداد جزئیاتی که از دور قابل مشاهده نیستند، کم خواهد شد.

آیا می‌توانید که جهش گرافیکی بین نسل هشتم و نهم را یک جهش انقلابی نامید؟ هر پاسخی که به سوال ذکر شده بدهید باید بدانید که پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در بهترین حالت پیشرفتی مانند پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس نسبت به نسخه‌ی پایه‌‌ی آن دو، دارند. اما به جز پیشرفت‌هایی گرافیکی در نسل بعد، نکته‌ای که می‌تواند بسیار جالب و هیجان انگیز باشد دامنه‌ی بازی‌های در دسترس است. عناوین AAA و بلاک باستری شرکت‌های اکتیویژن، الکترونیک آرتز، یوبیسافت و …، به ارائه‌ی دنیا‌های باز عظیم و پیچیده و پر از شخصیت‌های رنگارنگ خواهند پرداخت. ولی باز این احتمال وجود دارد که بازی‌ها نرخ فریم ۳۰ را هدف خود قرار دهند یا حتی از وضوح تصویر 4K در سخت افزار جدید، پشتیبانی نکنند.

ایکس باکس سری ایکس

پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس همچنین می‌توانند میزبان بسیاری از بازی‌های Remaster و بازسازی شده باشند که گروه عظیمی از گیمر‌های کم سن و سال‌تر منتظر این اتفاق هستند. تلاش‌های اخیر مایکروسافت برای عرضه‌ی نسخه‌ی Remaster مجموعه‌ی Halo برای رایانه‌های شخصی، می‌تواند نوید بخش این اتفاق باشد. هم چنین قدرت سخت افزاری کنسول‌های نسل نهم می‌تواند شامل نسخه‌های بهبود یافته‌ی دوران کلاسیک پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 باشد. کافی است بازی‌های مورد علاقه‌ی خود از نسل هفت را با کیفیت 4K و ۱۲۰ فریم در ثانیه تصور کنید تا متوجه هیجان انگیز بودن این اتفاق شوید.

نظر شما کاربران تیلنو در مورد بازی‌های نسل بر روی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس بعد چگونه خواهد بود؟ آیا می‌توانند خواسته‌ها را در مورد جلوه‌های بصری و گرافیکی برآورده کنند؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.

منبع: Digital Trends

author-avatar

درباره ارحام ادبخواه

سلام، من ارحام هستم. زندگی من با سه کلمه گره خورده، ویدئو گیم، فوتبال و سینما. زندگی من بدون این سه تا بی معنی میشه و هویت خودشو از دست میده.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *