بازی, راهنمای بازی, راهنمایی و آموزش

نکته و ترفند بازی Gotham Knights

نکته و ترفند بازی Gotham Knights

Gotham Knights با الهاماتی که از عناوین موفق در ژانر نقش آفرینی و سری Batman Arkham گرفته، موفق شده تجربه یک بازی ابرقهرمانی جذاب را برای مخاطبین این سبک رقم بزند. با این حال شاید برای شما تعجب‌‎آور باشد که این عنوان شباهت بیشتری به عناوینی مانند Marvel’s Avengers دارد تا به سه گانه ماندگار Arkham. Gotham Knights تمرکز زیادی بر روی المان‎های نقش آفرینی و تجهیزات دارد که نحوه برخورد شما با دشمنان را دچار تغییرات گسترده‎‌ای می‌کند.

برای آشنایی هرچه بیشتر شما با بازی، نکاتی را جمع آوری کردیم که می‌‎تواند باعث لذت بیشتر شما از این اثر شود.

سیستم مبارزات Gotham Knights با بازی‌‌های Batman Arkham تفاوت زیادی دارد

قبل از تهیه این عنوان خوب است بدانید، مبارزات Gotham Knights شباهتی با عناوینی مانند سه گانه Batman Arkham و Spider Man ندارد. در واقع سیستم مبارزات بازی به جای دفع حملات دشمن بیشتر بر روی جاخالی دادن تمرکز دارد و ممکن است قبل از شروع حمله نیاز باشد چندین بار جاخالی دهید تا فرصت مناسبی برای حمله پیدا کنید، که اگر به تازگی عناوین Batman Arkham را تجربه کرده باشید شاید عادت کردن به این سیستم مدتی زمان ببرد.

قهرمان خود را با دقت انتخاب کنید!

شاید تا حدودی کلیشه‎‌ای به نظر برسد، اما انتخاب قهرمانی که بیشتر با سبک بازی شما همخوانی دارد می‎‌تواند تاثیر بسزایی در مبارزات بازی داشته باشد. قابلیت‎‌های بتمن در سری Arkham که شامل سبک خاص مبارزات، گجت‌‎ها و هک کردن دستگاه‎‌های مختلف می‎‌باشد بین چهار قهرمان بازی تقسیم شده‎ است، در واقع هیچکدام از شخصیت‎‌های بازی حس بتمن بودن را برای گیمر تداعی نمی‌‎کند و شما باید انتخاب کنید کدام وجه این شخصیت برای شما جذاب‎‌تر است.

در ابتدای بازی این حق انتخاب به شما داده می‎‌شود که یکی از چهار شخصیت را برای شروع انتخاب کنید پس بهتر است قبل انتخاب نهایی، تمام قابلیت‌‎های قهرمان مورد نظر خود را مطالعه کنید تا انتخاب درستی انجام دهید، البته که بعد از چند ساعت اولیه بازی قادر به تغییر قهرمان خود خواهید بود.

شخصیت‌‎های بازی حتی در مواقعی که با آن‌ها بازی نمی‌کنید لول آپ می‌شوند

استودیو سازنده در این مورد تصمیم بسیار درستی اتخاذ کرده که باعث می‎‌‌شود حتی در موقعی که با یک قهرمان بازی نمی‌‎کنید آن شخصیت لول آپ شود، البته این لول آپ برای تجهیزات شما نیز اعمال می‎‌شوند و با اینکه بهترین انتخاب شما نخواهند بود اما قابل قبول هستند.

با این ویژگی هرموقع قهرمانی که مدت طولانی است با آن بازی نکرده‌‎اید را انتخاب کنید تعداد مشخصی Skill Point در اختیار دارید که می‌‎توانید در قسمت دلخواه درخت مهارت قهرمان مورد نظر استفاده کنید. البته به این نکته هم باید توجه داشته باشید که قابلیت‌‎های Momentum برای هر شخصیت منحصر به فرد هستند و برای کسب آنها باید ماموریت‌‎های خواسته شده را انجام دهید.

تغییر شخصیت در حین بازی ممکن نیست

شما حین انجام ماموریت و یا گشت‎‌زنی در شهر قادر به تغییر قهرمان خود نیستید، و برای تغییر شخصیت باید به مقر اصلی بازی یعنی برج Belfry برگردید.

اگر بازی را به صورت همزمان با دوستانتان به صورت CO-OP تجربه نمی‎‌کنید این مسئله مشکل خاصی برای شما ایجاد نمی‎‌کند، زیرا به راحتی می‎‌توانید ماموریت را لغو و به Belfry بازگردید تا شخصیت خود را تغییر دهید. هرچند جنایات داخل بازی همیشه به یک شکل اتفاق نمی‌‎افتند و ممکن است تمام برنامه ریزی‎‌های شما برای یک درگیری نقش بر آب شوند.

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم شخصیت ها حتی در مواقعی که با آنها بازی را تجربه نمی‌‎کنید نیز لول آپ می‎‌شوند پس بهتر است برای ماموریت‌‎های مخفی‎‌کاری از  Robin و یا Batgirl استفاده کنید.

نکته و ترفند بازی Gotham Knights

از Elemental damage غافل نشوید

بازی Gotham Knights المان‎‌های نقش آفرینی بسیاری دارد و احتمالا از اعداد و ارقام بالای سر دشمنان این المان‎‌ها را تا الان دیده‎‌اید، پس اگر می‎‌خواهید آسیب حداکثری به دشمن وارد کنید باید به مواردی مانند Mod کردن سلاح‎‌ها دقت کافی داشته باشید.

در بازی شاهد پنج نوع Elemental Damage هستیم که به صورت کاملا رندوم برروی سلاح‌‎های شما اعمال می‌‎شوند و زره‎‌های داخل بازی نیز با توجه به مشخصات آن زره می‌‎توانند در مقابل این حملات مقاومت کنند.

با اینکه بازی شما را مجبور نمی‎‌کند با دشمنی که از سلاح‎ یخی استفاده می‎‌کند با آتش مبارزه کنید، اما قطعا این کار باعث هرچه آسان‎تر شدن درگیری خواهد شد. از بخش Database بازی نیز اطلاعات مفیدی از نحوه مبارزه هر دشمن می‎‌توانید پیدا کنید که باعث برتری شما نسبت به آن‌ها خواهد شد.

ارتقا تجهیزات خود را  فراموش نکنید

حالا که صحبت از Elemental damageها کردیم بد نیست اشاره‌‎ای هم به بخش ارتقای تجهیزات داشته باشیم، فرض کنیم یکی از سلاح‎های Ranged خود را با یک Elemental damage ارتقا داده‌‎اید، حالا شما با نصب یک Mod مناسب برروی سلاح می‌‎توانید از قدرت نابودکننده سلاح خود استفاده کنید. البته به این نکته باید دقت داشته باشید که هر شخصیت نقاط قوت خود را دارد پس با دقت زیادی این ارتقاها را انجام دهید تا یک Mod بسیار خوب بر روی شخصیتی که نقطه قوتی در آن بخش ندارد هدر نرود.

برای استفاده از آیتم های Craft شده نیاز نیست به Belfry بازگردید

یک محدودیت بسیار عجیب در Gotham Knights وجود دارد که به شما اجازه نمی‌‎دهد از آیتم‌‎های Craft شده خود در همان لحظه استفاده کنید و به اجبار باید به برج Belfry بازگردید. اما یک راه بسیار ساده برای دور زدن این محدودیت پیدا شده، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بازی خود را ذخیره کنید و به منوی اصلی بروید و از آنجا دوباره بازی را Load کنید، با این روش قادر به انتخاب آیتم Craft شده خواهید بود.

نکته و ترفند بازی Gotham Knights

در صورت نیاز به منابع، تجهیزات شخصیت‎‌ها را Dismantle کنید

همانطور که قبلا نیز گفتیم حتی اگر با یک شخصیت مدتی طولانی بازی نکنید تجهیزات و سلاح‎‌هایی به دست خواهید آورد، پس خوب است هر از چند گاهی نگاهی به Inventory این شخصیت ها بیندازید و آیتم‌‎هایی که از آن‌ها استفاده نمی‎کنید را نابود (Dismantle) کنید تا منابع قابل توجهی کسب کنید.

برگشتن به مخفی کاری در بازی کار بسیار ساده‌‎ای است

اگر در بازی به طور اتفاقی توسط دشمنان دیده شدید فقط کافی است برای چند دقیقه از دید آن‌ها دور بمانید تا دوباره همه چیز به روال عادی برگردد. زمانی که بمب دودزا را باز کنید حتی در مواقعی که توسط دشمنان محاصره شدید نیز قادر به انجام این کار خواهید بود. از این قابلیت زمانی می‌‎توانید استفاده کنید که یکی از ماموریت‎‌های جانبی شما از پای درآوردن سه دشمن به صورت مخفی کاری است، اما فقط موفق به از پای درآوردن یکی از آنها شده‌‎اید و بازگشت به مخفی‌کاری تنها راه نجات شما است.

Health Kitها در طول مبارزات پر نمی‌شوند

اگر در یک مبارزه‌‎ای گیر افتادید و تمایلی هم به کاهش درجه سختی بازی ندارید، به راحتی از این مخمصه خلاص نخواهید شد. مردن در بازی با از دست رفتن منابع جمع‌‎آوری شده همراه است و با Respawn شدن نیز Health Kitهای از دست رفته باز نمی‎گردد که البته بسیار غیرمنطقی است! بهترین راه برای پر کردن Health Kit، گشت و گذار در شهر و از بین بردن جرم و جنایت است، البته بازگشت به برج Belfry نیز سلامتی از دست رفته را باز می‎‌گرداند.

با استفاده از نقشه بازی قادر به دیدن Collectibleهای جمع‌‎آوری شده خواهید بود

اگر علاقه‎‌مند به جمع‎‌آوری Collectibleهای بازی هستید در گوشه پایین سمت راست نقشه بازی، قادر به دیدن تمامی Collectibleها هستید و اگر یک تیک در آن بخش زده شده باشد دیگر کاری با آن منطقه ندارید و تمام آیتم‌‎ها را کسب کرده‌‎اید.

چالش‌‎های زمانی را می‌توان با هر چهار قهرمان به پایان رساند

چالش‎‌های زمانی و مسابقات Batcycle یکی از فعالیت‌‎های جانبی جذاب بازی هستند که با جوایز ارزنده‌‎ای نیز همراه خواهند بود. این چالش‌‎ها را می‎‌توان  با هر چهار شخصیت به اتمام رساند اما به خاطر سرعت و چابکی بالا Nightwing و Batgirl، اتمام  فعالیت‎‌ها با این دو قهرمان به مراتب راحت‎‌تر خواهد بود.

بخش New Game+ بعد از تمام کردن بازی باز نمی‌شود

بازی Gotham Knights دارای بخش New Game+ نیز است که خوشبختانه بعد از اتمام کمپین بازی شروع نمی‌‎شود و به شما اجازه خواهد داد به گشت و گذار در شهر ادامه دهید و کارهای ناتمام خود را به پایان برسانید. اگر بخش داستانی بازی را فقط با یک یا دو قهرمان به پایان رسانده‌‎اید به احتمال زیاد تعداد زیادی از فلش‎بک‎‌ها و کات‎سین‌‎های داستانی شخصیت‌‎ها را از دست داده‌‎اید.

بخش New Game+ از منوی اصلی بازی قابل دسترسی است که محدودیت لول را به 40 افزایش می‌‎دهد و دشمنان را قوی‎‌تر می‎‌کند البته که تمامی پیشرفت‎‌های شما در بخش داستانی از بین خواهد رفت.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *