بازی, پوستر بازی, راهنمای خرید بازی, راهنمایی و آموزش, یادداشت

بهترین بازی‌ های ویدیویی برای یادگیری زبان انگلیسی (بخش اول)

بهترین بازی‌ های ویدیویی برای یادگیری زبان انگلیسی (بخش اول)

امروزه یکی از مهم‌ترین عوامل برای در ارتباط بودن با جهان و دنیای اطرافمان، دانستن زبان انگلیسی است. اما یاد گرفتن هر زبانی جز زبان مادری، سختی‌ها و چالش‌های متعددی دارد که هر فرد با روش و شیوه‌ی خود از این چالش‌ها عبور می‌کند. در این میان یک روشی که برای تمامی افراد جهت یادگیری زبان‌های مختلف، جوابگو است، یادگیری زبان از طریق بازی‌های ویدیویی، فیلم‌ها و در کل دنیای سرگرمی است. در حالی که اکثر ما با فیلم‌ها و سریال‌هایی که صرفا جهت یادگیری زبان انگلیسی ساخته شده‌اند آشنایی داریم، اما با بازی‌های ویدیویی که به یادگیری زبان انگلیسی به ما کمک می‌کنند، غریبه هستیم. در این مقاله ما برای شما ۱۵ تا از بهترین بازی‌های ممکن برای یادگیری زبان انگلیسی را جمع آوری کردیم و آن‌ها را بر اساس سه گروه مبتدی (Beginner)، متوسط (Intermediate) و البته پیشرفته (Advanced) دسته بندی کردیم تا شما با توجه به سطح خود با خیال راحت بازی مد نظر را انتخاب کنید. باید بگوییم که این عناوین به علت داشتن Vocabulary گسترده و دیگر عوامل انتخاب شده‌اند. یادگیری زبان از طریق بازی‌های ویدیویی به علت درگیر شدن ذهن با آن‌ها توسط بسیاری از کارشناسان این حوزه پیشنهاد می‌شود و با وجود کمتر آشنا بودن مردم با این روش، بسیاری از گیمر‌ها و کسانی که سال ها است به تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی می‌پردازند، به این صورت و با درگیر شدن با بازی‌های ویدیویی و صحبت کردن با افراد خارجی در بازی‌های آنلاین با زبان انگلیسی آشنا شدند. با تیلنو و این مقاله همراه باشید.

۱- بازی Minecraft

بهترین بازی‌ های ویدیویی برای یادگیری زبان انگلیسی

سطح: مبتدی

شما حتی اگر گیمر قهاری نباشید احتمالا تا کنون در اخبار حداقل یکبار نام بازی ماینکرفت یا به زبان فارسی “معدن حفر کردن و ساخت و ساز”، را شنیده‌اید. این بازی که شکل ساده‌ای دارد برای در دسترس بودن برای تمامی قشر‌های جامعه، از زبان انگلیسی ساده‌ای برخوردار است که به شما کمک می‌کند بیشتر از هرچیزی به دایره لغات و Vocabulary خود اضافه کنید. در این بازی هرچیزی که از زمین بردارید، اسم خود را در بالای سر دارد و شما می‌توانید با اسم آن ماده آشنا شوید. به عنوان مثال اگر من از روی زمین شن بردارم، می‌توانم یاد بگیرم که در زبان انگلیسی به شن، Sand نیز می‌گویند. همچنین از آنجایی که سازندگان این بازی از استفاده مردم از آن جهت یادگیری زبان مطلع بودند، سرورهایی مخصوص یادگیری زبان‌های مختلف مانند انگلیسی ایجاد کرده‌اند که شما می‌توانید در صورت امکان آنلاین بازی کردن، وارد این سرورها شوید و علاوه بر یادگیری، با دیگر افرادی که در سطح شما هستند به مکالمه و گفت و گو بپردازید. این سرورها همگی به راحتی از منوی اصلی بازی در دسترس هستند. مهم‌ترین ویژگی این بازی همانطور که اشاره کردیم، سادگی آن است که باعث می‌شود هر شخصی با هر سلیقه‌ای درگیر تجربه‌ی آن شود. بازی ماینکرفت برای تمامی کنسول‌ها و نرم‌افزار‌های موبایلی موجود است.

۲- سری بازی Sims

بهترین بازی‌ های ویدیویی برای یادگیری زبان انگلیسی

سطح: مبتدی تا متوسط

سری بازی سیمز یک بازی شبیه سازی است که سناریو‌ و داستان‌های مختلفی دارد. شما در این بازی نقش شخصیتی که خودتان او را می‌سازید دارید و باید در آن به تشکیل خانواده و در کل زندگی روزمره یک انسان معمولی بپردازید. انگلیسی این بازی شاید نسبت به عنوان قبلی نیز آسان‌تر باشد اما این بازی به این دلیل در سطح مبتدی تا متوسط قرار می‌گیرد که گفت‌ و گو‌های روزمره به زبان انگلیسی را در بالاترین سطح خود به مخاطب نشان می‌دهد. بازی سیمز گیم‌پلی آن چنان پیچیده‌ای ندارد و هر کسی می‌تواند با آن کنار بیاید. مهم‌ترین ویژگی سیمز اما آن است که سازندگان آن از استفاده بازیکنان از بازی برای یادگیری زبان انگلیسی مطلع هستند و گزینه‌هایی مانند صدای راهنما را برای کمک به زبان آموزان در اثر قرار داده‌اند. این بازی نیز بر روی تمامی پلتفرم‌ها و گوشی‌های موبایل موجود است.

۳- بازی The Dark Pictures Anthology

بهترین بازی‌ های ویدیویی برای یادگیری زبان انگلیسی

سطح: متوسط

بازی گلچین‌های Dark Pictures بیشتر از آن که یک بازی ویدیویی باشد، یک فیلم چند ساعته است که شما اتفاقات آن را رقم می‌زنید. برخلاف تصورات از بازی‌های ویدیویی، شما در این سبک از بازی‌ها که به آن‌ها Interactive Drama یا Interactive Film نیز می‌گویند، به تماشای یک فیلم می‌نشینید و تنها در لحظات مهم برخی از دکمه‌ها را فشار می‌دهید تا از مرگ شخصیت‌های فیلم جلوگیری و یا آن طور که دوست دارید روند فیلم را پیش ببرید. چیزی که به این سبک از بازی‌ها در برابر یک فیلم معمولی، برتری می‌دهد آن است که شما داستان را آن طور که دوست دارید پیش می‌برید و از پایان بندی‌های مختلف یک پایان متناسب با انتخاب‌های خود را بدست می‌آورید. چیزی که باعث می‌شود این بازی جای رقبای هم سبک خود را در این لیست بگیرد، آن است که این اثر نه مانند Detroit Become Human آن قدر اکشن است که فقط گیمر‌های ماهر از پس آن بربیایند و نه مانند Late Shift آن قدر کوتاه و ساده است که کمتر کسی بتواند با آن ارتباط بگیرد. این بازی از انگلیسی متوسط و گاها ناهنجاری برخوردار است که بر تمامی توانایی‌های شما در زبان انگلیسی به صورت همزمان کار می‌کند. The Dark Pictures Anthology برای تمامی کنسول‌های گیمینگ موجود است.

۴- سری بازی Fallout

بهترین بازی‌ های ویدیویی برای یادگیری زبان انگلیسی

سطح: متوسط

سری بازی‌های فال‌اوت یا سقوط از بازی‌های نقش آفرینی‌ای است که بدون شک از نظر گیمرها قوی‌ترین بازی معرفی شده در این لیست تا به کنون به شمار می‌روند. شما در این بازی در یک دنیایی قدم می‌گذارید که توسط بمب‌های اتمی نابود شده و شما سعی دارید در این دنیای غم‌انگیز راه خود را پیدا کنید. این اثر به علت داشتن برخی کلمات ناهنجار و انگلیسی متوسط رو به بالا، تنها به افرادی پیشنهاد می‌شود که در حال حرکت از سطح متوسط به پیشرفته هستند. سری بازی فال‌اوت به علت گیم‌پلی ساده‌تر نسبت به رقبای خود و البته انگلیسی‌ای قابل فهم‌تر جای دیگر بازی‌های نقش آفرینی را در این لیست گرفته است. این باز برای تمامی کنسول‌های گیمینگ موجود است.

۵- بازی The Elder Scrolls V: Skyrim

بهترین بازی‌ های ویدیویی برای یادگیری زبان انگلیسی

سطح: متوسط

اسکایریم درست به مانند بازی Fallout یک اثر نقش آفرینی است و در دنیایی فانتزی و قدیمی اتفاق می‌افتد. این بازی نسبت به عناوین قبلی زبان انگلیسی پیشرفته‌تری دارد و کلمات بهتر و جدیدتری به شما آموزش می‌دهد. همچنین شما با نصب کردن مادهایی بر روی این اثر می‌توانید قابلیت صدای راهنما را نیز به آن اضافه کنید. مادهایی که شما در هر پلتفرمی این بازی را تجربه کنید، در دسترس هستند. این بازی علاوه بر زبان انگلیسی قوی‌تر، گیم‌پلی سخت‌تری نیز دارد که البته شما می‌توانید با قرار دادن درجه سختی آن بر روی آسان تنها بر روی آموزش زبان متمرکز شوید. مهم‌ترین ویژگی این بازی اما صداپیشگان آن هستند که به صورتی کاملا قابل فهم و بدون لهجه انگلیسی را صحبت می‌کنند.

۶- سری بازی Resident Evil

بهترین بازی‌ های ویدیویی برای یادگیری زبان انگلیسی

سطح: متوسط تا پیشرفته

شاید حضور یک سری بازی ترسناک در این لیست برای شما تعجب برانگیز باشد. این اتفاق برای من نیز عجیب بود تا آن که دیدم اکثر لیست‌های خارجی از کارشناسان این حوزه این بازی را در بین ۵ بازی برتر خود برای یادگیری زبان قرار داده‌اند! بعد از مقداری مطالعه متوجه شدم که بدون شک این بازی برای آموزش زبان انگلیسی یک گزینه‌ی مناسب است. سری بازی شیطان مقیم به علت تمرکز برروی المان ترسناک بودن و برای تاثیر گذاری اتفاقات ترسناک بازی بر روی تمامی گیمر‌ها، از زبان انگلیسی‌ای استفاده کرده که نه آنقدر پیشرفته و نه آنقدر ابتدایی است. این اتفاق این سری را تبدیل به یکی از بهترین کاندیداهای آموزش زبان می‌کند. برخلاف دیگر عناوین ترسناک این بازی گیم‌پلی پیچیده‌ای ندارد و المان ترسناک بودنش برای همه، قابل تحمل است و از یک حدی بالاتر نمی‌رود. این سری بازی برای تمامی کنسول‌های گیمینگ موجود است.

۷- سری بازی Bioshock

بهترین بازی‌ های ویدیویی برای یادگیری زبان انگلیسی (بخش اول)

سطح: متوسط تا پیشرفته

سری بازی بایوشاک یکی از محبوب‌ترین بازی‌های جهان است که داستانی فوق‌العاده و فانتزی دارد. این اثر محبوب دارای سه نسخه است که تمام آن‌ها برای تک تک کنسول‌های گیمینگ در داخل یک بسته موجود هستند. شما در این بازی درست به مانند سری بازی Fallout باید به دیالوگ‌های انگلیسی فراوانی گوش دهید و برای فهمیدن اتفاقات درون دنیای بازی، گاهی اوقات به یک سری صداهای ضبط شده نیز اهمیت دهید. این بازی برای آن که بتواند با تمامی گیمرها تا حد ممکن، ارتباط برقرار کند، از زبان انگلیسی متوسط و گاها پیشرفته‌ای برخوردار است که آن را برای زبان آموزان بسیار مناسب می‌کند. این اثر نیز برای تمامی پلتفرم‌های گیمینگ و گوشی‌های همراه موجود است.

۸- سری بازی Life is Strange

بهترین بازی‌ های ویدیویی برای یادگیری زبان انگلیسی (بخش اول)

سطح: متوسط تا پیشرفته

بازی “زندگی عجیب است” از آن دست عناوینی به شمار می‌آید که بیشتر از هر چیز دیگری بر دیالوگ‌های خود و زبان انگلیسی تکیه می‌کند. شما در این بازی باید با انتخاب کردن دیالوگ‌های درست، و پیش بردن رابطه‌ی خود با شخصیت‌های درون بازی، قهرمان داستان را از دردسر‌ها و مشکل‌هایی که با آن‌ها درگیر است نجات دهید. این بازی نیز برای ارتباط برقرار کردن با تمامی اقشار، زبان انگلیسی متوسطی دارد که برای یادگیری بسیار مناسب است. تنها دلیلی که باعث می‌شود سطح این بازی متوسط تا پیشرفته به حساب بیاید، آن است که دیالوگ‌های بازی باعث پیشرفت آن می‌شوند و گیم‌پلی آن چنان جذاب و سختی در بازی وجود ندارد. این بدان معنی است که شما با انتخاب دیالوگ‌های اشتباه می‌توانید باعث مرگ شخصیت‌های بازی شوید. داستان درگیر کننده‌ی این اثر باعث می‌شود غرق آن شوید و به خوبی به دیالوگ‌های بازی گوش دهید.

۹- بازی The Quarry

بهترین بازی‌ های ویدیویی برای یادگیری زبان انگلیسی (بخش اول)

سطح: پیشرفته

عنوان معدن یکی دیگر از ساخته‌های شرکت سازنده‌ی بازی Dark Pictures به شمار می‌آید که اخیرا منتشر شده است. این بازی که شرایط مشابهی با Dark Pictures دارد به این علت در سطح پیشرفته قرار می‌گیرد که علاوه بر زبان انگلیسی قوی‌تر، گیم‌پلی سخت‌تر و مجازات کننده‌تری دارد. شما در این اثر نیز باید مانند یک فیلم سینمایی به دیالوگ‌های فراوانی گوش دهید و در مواقع لازم دکمه‌هایی را برای عوض کردن جریان فیلم فشار دهید. البته که عنوان The Quarry همانطور که گفتیم، گیم‌پلی اکشن‌تری دارد. این بازی برای کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های بازی پلی‌استیشن و ایکس باکس موجود است.

۱۰- سری بازی The Last of Us

بهترین بازی‌ های ویدیویی برای یادگیری زبان انگلیسی (بخش اول)

سطح: پیشرفته

سری بازی آخرین از ما، یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی ساخته شده در تاریخ است. گیم‌پلی فوق‌العاده و داستان جذاب همه از عواملی هستند که شما را در این بازی غرق می‌کنند. شما در این بازی داستان یک پدری که دختر خود را در جهان آخرالزمانی و پر از زامبی، از دست داده، دنبال می‌کنید. این بازی انگلیسی پیشرفته‌ای دارد که به صورت قابل توجهی به زبان آموزان این سطح کمک می‌کند. علاوه بر این، گزینه‌های مختلف دسترسی بهتر (Accessibility) مانند بزرگ‌تر کردن زیرنویس‌ها، بیشتر کردن صدای دیالوگ‌ها و… باعث می‌شوند این بازی بهترین گزینه برای زبان آموزان سطح پیشرفته باشد. این بازی انحصاری پلی‌استیشن است و از برخی کلمات ناهنجار استفاده می‌کند.

امیدواریم که این لیست به شما زبان آموزان عزیز کمک کند تا مقداری راحت‌تر با زبان انگلیسی آشنا شوید. اگر بازی‌ دیگری را می‌شناسید که به شما در یادگیری کمک کرده، حتما در بخش نظرات نام آن را با ما و بقیه کاربران به اشتراک بزارید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *