بازی, راهنمای بازی, راهنمایی و آموزش

راهنمای بازی God of War Ragnarok برای مبتدیان

راهنمای بازی God of War Ragnarok برای مبتدیان

نبردی برای پایان دادن به تمام جنگ‌‎ها در حال نزدیک شدن به Kratos و Atreus است، و این دو باید برای متوقف کردن یا حداقل زنده بیرون آمدن از آن تلاش کنند، که البته کار آسانی نخواهد بود. با این حال ما پس از ساعت‎‌ها تجربه بازی، نکاتی را برای شما آماده کردیم تا قبل از شروع این ماجراجویی حماسی و جذاب در God Of War Ragnarok آمادگی لازم را کسب کنید. ما تلاش کردیم تا از اسپویل (لو رفتن) داستان در این مقاله جلوگیری کنیم، اما با این حال ممکن است بخش‎‌های کوچکی از داستان برای شما لو برود.

با دقت به گشت و گذار در محیط بپردازید

در نُه قلمرو بازی رازهای زیادی برای کشف وجود دارند و در هر یک از آن‌ها صندوقچه، طومار، گنج و آیتم‌های مرتبط با مراحل فرعی را پیدا خواهید کرد. بیشتر این رازها در مناطقی مخفی شده‌اند که اگر دقت کافی را نداشته باشید به احتمال زیاد موفق به پیدا کردن آن‌ها نخواهید شد، پس اگر منطقه‌ای از جهان بازی نظر شما را جلب کرد مطمئن شوید که آن‌جا را بررسی می‌کنید. با بالا بردن سطح تجهیزات کریتوس، می‌توانید مبارزات سخت و طاقت فرسا را به راحتی پشت سر بگذارید پس با دقت به گشت و گذار در محیط بپردازید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که تعدادی از پازل‌های بازی را در همان لحظه  نمی‌توان حل کرد، و باید پس از به دست آوردن ابزار مورد نیاز دوباره به پازل حل نشده برگردید.

از تیرهای Atreus در مبارزات استفاده کنید

مبارزات در God Of War Ragnarok در مواقعی به شدت گیج کننده می‌‎شوند، پس از هر کمکی باید استفاده کنید تا از شرایط سخت عبور کنید. با فشردن دکمه مربع در حین مبارزات، آترئوس به دشمنان با استفاده از کمان خود تیرهایی شلیک می‌‎کند که اگر با  Comboهای کریتوس ترکیب شوند آسیب بسیار زیادی به دشمن وارد خواهند کرد. تیرهای آترئوس در مقابل دشمنان کوچک و پرنده به شدت کاربردی خواهند بود.

صندوقچه آیتم‌های گمشده را مرتبا چک کنید

مهم نیست که چه قدر در محیط بازی به گشت و گذار می‌‎پردازید و آیتم‌‎های دشمنان را جمع آوری می‌‎کنید، در نهایت همیشه تعدادی آیتم از دید شما پنهان خواهند ماند. اوایل بازی شخصیت Brok، شما را با صندوقچه‌‎ای آشنا می‎‌کند که آیتم‌‎هایی که از دست داده‌‎اید را در این صندوقچه پیدا خواهید کرد. وقتی آیتمی برای برداشتن در این Chest باشد به رنگ آبی می‎درخشد، و با باز کردن آن شما آیتم‎‌هایی از قبیل Crafting Material به دست خواهید آورد. پس یادتان نرود که هر از چند گاهی به این صندوقچه سر بزنید.

راهنمای بازی God of War Ragnarok برای مبتدیان

نگرانی‌ بابت مهارت‌های کریتوس نداشته باشید

در حالی که به گشت و گذار در قلمروهای جهان نورس می‎‌پردازید، Upgradeهایی برای سلاح‎‌های کریتوس پیدا می‌کنید که می‌‎توانید در Forge از آن‌‎ها استفاده کنید. از جایی که با استفاده از Frozen Flame و Chaos Flame می‎‌توانید چندین بار سلاح‎‌های کریتوس را ارتقا دهید، نگرانی بابت Skillهای کریتوس نداشته باشید و به هر ترتیبی که می‎خواهید از XP خود استفاده کنید. با تکمیل فعالیت‎های جانبی بازی، با به دست آوردن مهارتی که دنبالش هستید تنها یک ساعت فاصله خواهید داشت، پس از  XP خود بدون نگرانی استفاده کنید.

در ارتقا تجهیزات کوتاهی نکنید

زره، Relic و سلاحی که از آن استفاده می‎‌کنید بیشتر به سبک بازی شما مرتبط است و شما قادر به ارتقا تجهیزات خود با استفاده از منابعی که در دنیای بازی به دست می‌‎آورید خواهید بود. با پیش‎روی در داستان، سطح دشمنان بالا می‌‎رود، و اگر به تجهیزاتی با Level مناسب دسترسی نداشته باشید به راحتی و حتی با یک ضربه نابود خواهید شد. برای جلوگیری از این اتفاق هر از چند گاهی به Sindri و Brock سری بزنید و تجهیزات خود را ارتقا و یا تعویض کنید.

صندوقچه‌‎‌های Nornir را فراموش نکنید

شما می‌توانید صندوقچه‎‌های Nornir را در اکثر قلمروهای بازی پیدا کنید. برای باز کردن آنها باید سه Rune که در نزدیکی Chest هستند را نابود کنید که البته کار ساده‌‎ای نخواهد بود و باید از ویژگی‎‌های مختلف گیمپلی استفاده کنید. پیدا کردن این Chestها ارزش زحمتی که برایشان خواهید کشید را دارند و باعث ارتقا دائمی نوار سلامت و Rage کریتوس خواهند شد، پس بدون باز کردن آن‎‌ها راه سختی در انتظار شما خواهد بود.

راهنمای بازی God of War Ragnarok برای مبتدیان

چالش‌‌های Muspelheim را به اتمام برسانید

بعد از به دست آوردن دو Muspelheim Seed و ترکیب کردن آن‎‌ها با هم، می‎‌توانید به قلمرو Muspelheim سفر کنید. مانند نسخه 2018، در این قلمرو با به اتمام رساندن چالش‌‎ها جوایزی دریافت خواهید کرد. اگر قصد ارتقا تجهیزات و کشف راه‎‌های جدیدی برای شخصی‎‌سازی Build خود دارید تمام کردن هر شش چالش این سرزمین، امری ضروری در مسیر ماجراجویی شما خواهد بود.

Artifactهای خود را بفروشید

در تمامی سرزمین‎‌های نورس Artifactهایی پیدا خواهید کرد که اکثرا در قالب کتاب و یا شعر  می‌‎باشند. Brock و Sindri خریدار این Artifactها هستند. با پیدا کردن آن‌‎ها مکالمات جذابی بین کریتوس و Mimir شکل خواهد گرفت. فروختن Artifactها تاثیری بر بازی نخواهد داشت و با Hacksilver که به دست می‌‎آورید قادر به ارتقا تجهیزات خود خواهید بود.

به کلاغ‌ها گوش کنید

مانند بازی God Of War 2018، کلاغ‎‌های Odin لحظه‎‌ای چشم از شما بر نمی‎دارند. این پرنده‌‎ها یا در حال پرواز هستند یا بر روی آیتم‌‎های محیط بازی نشسته‌‎اند، با این حال اگر صدای آن‌‎ها در محیطی شنیدید به اطراف نگاه کنید و هرگاه کلاغ را پیدا کردید با تبر به او حمله کنید. وقتی تعدادی کلاغ نابود کردید به Niflheim و به درخت Crow بازگردید تا Chestهای این منطقه را باز کنید.

راهنمای بازی God of War Ragnarok برای مبتدیان

در Niflheim تمرین کنید

حالا که صحبت از قلمرو Niflheim کردیم، به این قلمرو از اوایل بازی دسترسی پیدا خواهید کرد که مکان بسیار مناسبی برای تمرین حرکات خواهد بود. در کنار درخت Crow، در این قلمرو یک Arena برای تمرین Comboها و قابلیت‎‌هایی که آزاد کرده‌‎اید وجود دارد. با استفاده از این Arena و نبرد با انواع و اقسام دشمنان به هر هدفی که داشته باشید خواهید رسید، البته استفاده از این مکان XP برای شما به ارمغان نخواهد آورد.

حواستان به لوت‌های داخل آب باشد

بخش‎‌هایی از بازی به قایق رانی کریتوس و آترئوس در آب اختصاص دارد. در این بخش‎‌ها حواستان به بشکه‎‌ها و نورهای طلایی باشد که لوت‎‌هایی  مانند Hacksilver به دست خواهید آورد. در صورت برخورد با بشکه‎‌ها باید لوت را از سطح آب با فشردن دکمه به صورت دستی بردارید. همچنین در کنار بشکه‌‎ها، از تعامل با بعضی درخت‎‌ها نیز Upgradeهای دائمی به دست می‌‎آورید.

قابلیت‌های دسترسی (Accessibility) را بررسی کنید

مجموعه‎‌ای از قابلیت‎‌های دسترسی در Ragnarok وجود دارد که شما با استفاده از آن قادر به شخصی سازی بازی هستید، برخی از این ویژگی‎‌ها شامل حالت‎‌هایی برای کم بینایان، کم شنوایان و… می‌‎شود. حتی اگر دنبال تنظیمات حرفه‌‎ای نیستید، در این بخش می‎‌توانید تنظیماتی مانند Auto Pickup را فعال کنید، پس حتما تنظیمات این بخش را بررسی و شخصی سازی کنید.

با توجه به کیفیت بصری بالا God Of War Ragnarok فعال کردن No HUD حالت جذابی برای تجربه بازی خواهد بود.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *