بررسی ویدیویی, راهنمای خرید بازی, گیم پلی بازی, نقد و بررسی, نقد و بررسی بازی, نمایش و پیش نمایش

لتس پلی و بررسی بازی Lies of P

خرید بازی Lies Of P

همه‌ی ما وقتی در سن‌ها بالاتر دوباره به سراغ خواندن داستان‌های کودکانه‌ی دوران خود می‌رویم، اغلب به این فکر می‌کنیم که چه می‌شد اگر این داستان‌ها شکلی تاریک‌تر و البته بزرگ‌سالانه‌تر به خود می‌گرفتند. سازندگان Lies of P دقیقا چنین سوالی در مورد پینوکیو و پدر ژپتو به ذهنشان رسید و تصمیم گرفتند که جواب آن را در غالب یک بازی سولزلایک، به تاریک‌ترین شکل ممکن، بدهند. شما در دروغ‌های پی در نقش پینوکیو از خواب بیدار می‌شوید و می‌بینید که جهان در تصرف Puppetها یا همان عروسک‌های ساخته شده توسط ژپتو و همکار او یعنی ونیگنی قرار دارد. در ادامه و با رسیدن به هتل کرات، از معدود انسان‌های باقی مانده، ماموریت می‌گیرید تا هم نوع‌های خود را به سرجایشان بنشانید و کنترل را دوباره به دست آدم‌ها برگردانید. تنها مشکل آن است که عروسک‌ها قابلیت دروغ گفتن ندارند و این به انسان‌ها کمک می‌کند تا گول نخورند. پی (یا همان پینوکیو) اما با وجود آن که رباتی ساده است می‌تواند دروغ بگوید و همین مارا به عنوان بازی یعنی دروغ‌های پی می‌رساند. شما در چند مقطع متفاوت می‌توانید انتخاب کنید که راست و اصل داستان را نگویید که این کار شخصیت‌ اصلی را درست به مانند رمان، به انسان بودن نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد این دنیای اسرار آمیز بدانید، در ادامه ویدیوی ما را تماشا کنید.

تماشای ویدیوی ویلتس پلی و بررسی بازی Lies of P در آپارات تیلنو:

از آنجایی که ژانر سولزلایک، خود از یک بازی متولد شده، ساختن یک اثر خوب که هواداران این سبک را جذب کند بسیار سخت و دشوار است. با این وجود کمپانی Neowiz موفق شده به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهد و به اعتقاد بسیاری یکی از بهترین سولز‌لایک‌های چند سال اخیر را آماده کند. شباهت فراوان دنیای این اثر به بلادبورن، در حالی که ۹ سال از آن بازی گذشته، و بسیاری هنوز تشنه‌ی نسخه دومش هستند، باعث شده تا افراد بسیاری به تجربه‌ی Lies of P بپردازند. طراحی‌های محیط فوق‌العاده، لول دیزاین جذاب و البته چندین المان جدید که آن را متمایز می‌کنند، همه و همه از نکات مثبت این عنوان به شمار می‌آیند. شما طبق معمول تمامی بازی‌های این سبک کار خود را با یک سلاح ضعیف و توانایی‌های بسیار کم شروع می‌کنید. با پیشرفت در داستان و جمع کردن Ergoی بیشتر که همان حکم سولز‌های دارک سولز را دارند، شخصیت‌ خود را قوی‌تر می‌کنید و باس‌ها را یکی پس از دیگری شکست می‌دهید. در این میان اما، دست چپ پینوکیو، بزرگ‌ترین فرق را با تمامی آثار دیگر ایجاد می‌کند. بازیکن می‌تواند دست رباتی این شخصیت‌ را با توجه به سبک مبارزه‌ی خود عوض کند تا در مبارزات یک سلاح اضافه داشته باشد. البته که در نقطه‌ی پایانی داستانی می‌فهمید که این عضو از پی، کاربردی فراتر هم دارد که ما آن را برای شما اسپویل نمی‌کنیم.

تماشا در یوتیوب تیلنو:

دروغ‌های پی با وجود عملکرد بسیار خوب و البته جلب رضایت اکثر بازیکنان، از برخی مسائل منفی رنج می‌برد که اکثرشان در تمامی بازی‌های سولزلایک قابل مشاهده‌ هستند. بزرگ‌ترین مشکل یا به قول خارجیا “فیل درون اتاق” بدون شک شباهت گاها بیش از حد این اثر به بلادبورن به حساب می‌آید. با وجود که آن که Neowiz تمام تلاش خود را کرده تا یک تجربه‌ی منحصر به فرد تحویل مخاطب بدهد، اما بحرحال هرکسی اگر از چیزی الهام بگیرد در نهایت کار خود را به صورت اتوماتیک شبیه آن می‌کند. قوی‌ترین قدرت شما در مبارزات، Parry کردن به موقع حملات دشمنان است که علاوه بر محافظت از نوار سلامتیتان، دشمن را نیز به اصطلاح Stagger می‌کند تا بتوانید برای مدتی به راحتی ضربه‌های خود را وارد کنید. کسانی که بلادبورن را هم بازی کرده باشند خیلی زود متوجه شباهت باورنکردنی این مکانیک می‌شوند و بعد از مدتی حس یک کپی در برابر اصل را پیدا می‌کنند. علاوه بر المان‌های گیم‌پلی بسیاری از محیط‌ها و البته لول دیزاین‌های Lies of P نیز به شدت شبیه به ساخته‌های فرام‌سافتور هستند. از لوکیشن آخر این اثر گرفته که به Lothric نزدیک است تا همان چند لوکیشن ابتدا که حس قدم زدن در یارنام را می‌دهند. شاید با خود فکر کنید که این چیز خوبی است اما با گذر زمان کم کم از شباهت‌های بی چون چرای این چنینی خسته می‌شوید و حس می‌کنید که سازندگان تلاشی برای تفاوت، انجام ندادند

برای خرید لایز آف پی سری به فروشگاه بزنید، و البته مطابق معمول قبل از تصمیم گیری برای خرید، ویدیوی ما را تماشا کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *