بررسی ویدیویی, راهنمای خرید بازی, عمومی, گیم پلی بازی, نقد و بررسی, نقد و بررسی بازی

لتس پلی و بررسی بازی RoboCop: Rogue City

خرید بازی Robocop Rogue City برای PS5

برای طرفداران فیلم‌های اکشن و بلاک‌باستر، نام روبوکاپ یا همان پلیس رباتی، بسیار آشنا و معمولا یادآور فیلم‌هایی با کیفیت بالا است. این شخصیت به یادماندنی و در گاهی اوقات خاکستری، از سال ۱۹۸۷ با نقش آفرینی پیتر ولر به دنیای سرگرمی معرفی شد. از آن زمان تا به حال نیز شاهد گره خوردن سرنوشت RoboCop به بازی‌های ویدیویی بودیم که به علت محبوبیت فراوان او حتی در صورت ضعیف بودن بازی، فروش بالایی رقم می‌خورد. بعد از گذشت سال‌ها اما، شخصیت داستان ما کم کم محبوبیت خود را از دست داد و آخرین فیلم او در سال ۲۰۱۴ با استقبال چندانی مواجه نشد. همین مسئله باعث شد تا سهامداران این فرنچایز به صنعت گیمینگ به عنوان اصلی‌ترین راه نجات نگاه کنند و این بار بجای عرضه‌ی بازی‌های ضعیف، به همکاری با شرکت‌های بزرگ‌ بپردازند. اولین قدم در انجام این امر، وارد کردن روبوکاپ به دنیای Mortal Kombat بود. اتفاقی که نه تنها بار دیگر توجهات را جلب کرد، بلکه با استقبال فراوان بازیکنان مورتال کامبت نیز همراه شد. حالا در سال ۲۰۲۳، شرکت Teyon در ادامه‌ی مسیر درستی که برای پلیس رباتی انتخاب شده، بازی RoboCop: Rogue City را منتشر کرده و توانسته عملکردی نسبتا موفق از خود بجای بگذارد. اثر ذکر شده با اینکه آن قدر توسط منتقدان تحسین نشده، اما کاربران نمرات بالایی را به آن داده‌اند و همگی از حس نوستالژیکی که بدست آوردند، رضایت داشتند. برای دیدن گیم‌پلی بازی ذکر شده، در ادامه ویدیوی تیلنو را مشاهده کنید.

تماشای لتس پلی و بررسی بازی RoboCop: Rogue City در کانال آپارات تیلنو:

جدیدترین روبوکاپ در جهان سرگرمی، برخلاف انتظارات از اقتباس‌های بازی‌های ویدیویی از فیلم‌ها و البته نسخه‌های قدیمی ضعیف خود روبوکاپ، بسیار خوب عمل کرده و در برخی نقاط، امتیاز‌های مثبت باورنکردنی‌ای کسب می‌کند. این اثر که در سبک شوتر اول شخص طراحی شده، گرافیک نسبتا خوبی دارد و به خوبی دیترویت را در زمان‌های قدیم نشان می‌دهد. گیم‌پلی بازی نیز کار متفاوتی نمی‌کند اما همان تیر زدن از دید اول شخص را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد و این حس که شما یک پلیس رباتی هستید و نه یک انسان را، به خوبی منتقل می‌کند. بزرگ‌ترین نکته‌ی مثبت RoboCop: Rogue City اما، مربوط به بخش داستان و جهان‌سازی آن می‌شود. درست خواندید، یک بازی الهام گرفته شده از یک فیلم، در بحث داستان، بسیار فراتر از حد انتظار عمل کرده است. به گفته سازندگان اتفاقات این عنوان، جایی در بین دو فیلم RoboCop 2 و RoboCop 3 پیش می‌رود. بازیکن در نقش پلیس رباتی، در چندین مقطع مراحل فرعی زیادی دریافت می‌کند که برای به پایان رساندن آن‌ها باید از یکسری دیالوگ، بهترین گزینه را با توجه به سلیقه خود انتخاب کند. این انتخاب‌ها در داستان اصلی نیز حضور دارند و با توجه به اینکه کدام گزینه‌ها را تیک زدید، اندینگ و پایان بندی متفاوتی را به شما تحویل می‌دهند. در کنار این نکات روبوکاپ یک سیستم “اعتماد مردم” دارد که شبیه به سیستم Honor در بازی رد دد ردمپشن ۲ عمل می‌کند. اینکه شهروندان چقدر از شما راضی هستند، نیز در داستان تاثیر فراوانی دارد. در نهایت باید بگوییم که صدا پیشگی شخصیت اصلی بر عهده پیتر ولر (اولین بازیگر روبو کاپ) انجام می‌شود و حس خوبی به بازیکن می‌دهد.

تماشا در کانال یوتیوب تیلنو:

با وجود نکات خوبی که گفتیم، باید این را هم بگوییم که نمره‌ی متوسط منتقدان به RoboCop: Rogue City آن قدر بی پایه و اساس نیست و نقص‌های زیادی در این اثر وجود دارند. بدون شک مشکلات فنی‌ای که در چند سال اخیر به خصوص در عناوین میان‌نسلی دیدیم، در این بازی نیز وجود دارند و البته در بعضی از اوقات بسیار بدتر از حالت عادی هستند. مطابق انتظار، تنظیمات گرافیکی دو گزینه‌‌ی Performacne (تمرکز بر فریم ریت) و Quality (تمرکز بر وضوح تصویر) به بازیکن می‌دهند. در حالی که پرفورمنس کار خود را تا حد قابل قبولی انجام می‌دهد اما Quality به شدت ضعیف عمل کرده و نه تنها باعث افت فریم شما می‌شود، بلکه به طرز باورنکردنی‌ای سطح گرافیک را بسیار پایین می‌آورد. استفاده از این حالت گرافیکی به شدت موتور بازی را به چالش می‌کشد و باعث لود نشدن تکسچر‌ها، چهره‌ی شخصیت‌ها و … می‌شود. حالا در کنار چنین موردی، افت فریم‌های گاه و بی‌گاه، گیر کردن صفحه به صورت کامل، مشابه بودن دشمنان و… را نیز اضافه کنید تا ببینید چرا منتقدان با توجه به مشکلات فنی آنقدر که باید و شاید با RoboCop: Rogue City مهربان نبودند. ایرادات دیگری که در نوشته‌های مختلف ذکر شده، شامل سطحی بودن بخش داستانی در برخی اوقات می‌شود. همانطور که گفتیم اتفاقات بازی بسیار سرگرم کننده هستند اما برخی از مکالمات و مسائل بسیار بی دلیل و پوچ هستند. اگر شما هم می‌خواهید بیشتر در مورد این اثر بدانید، ویدیوی ما را تماشا کنید.

برای خرید RoboCop: Rogue City سری به سایت ما بزنید اما قبل از انجام این کار و برای مطمئن شدن از تصمیم خود ویدیوی ما را ببینید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *