کنسول های قدیمی, ماشین زمان

ماشین زمان : شبیه ساز و بازی های PS1 “قسمت اول”

بازی های PS1, امولاتور, نسل‌های قدیمی‌تر, شبیه‌ساز کنسول ها, Resident Evil 3: Nemesis

نسل‌های قدیمی‌تر، بدون شک خاطرات بسیاری از کنسول‌ها و بازی‌های به یاد ماندنی قدیم را در ذهنشان ثبت کرده‌اند. احتمالاً امکان تجربه‌ی بازی‌های قدیمی روی کنسول‌های مخصوص به خودشان، برای همه‌ی افراد فراهم نباشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا یکی از فنّاوری‌های پرکاربرد دنیای بازی‌ها، به نام امولاتور یا شبیه‌ساز را برایتان معرّفی کنیم.

 

امولاتور یا شبیه‌ساز چیست؟ معرّفی بهترین امولاتورها برای تجربه‌ی بازی‌های قدیمی

یک امولاتور خوب می‌تواند تا حدّ زیادی شبیه‌ساز حسّ خوب بازی‌های قدیمی در فاصله‌ی چند سال از تاریخ انتشارشان باشد. این فنّاوری، تجربه‌ی بازی‌های مختلف از کنسول‌های متفاوت را امکان‌پذیر می‌کند. بازی‌هایی که عناوین به شدّت قابل احترامی بینشان یافت می‌شوند. با تیلنو همراه باشید تا از دریچه‌ای جدید به دنیای بازی‌ها نگاه کنیم.

ریمستر و ریمیک در مقابل شبیه‌ساز و امولاتور

در چند سال اخیر تجربه‌ی بازی‌های ریمستر و ریمیک برای گیمرها، اغلب جزو تجربه‌های دلنشین به شمار می‌رفتند. فارغ از این مساله، بازسازی عناوین قدیمی اغلب سود مالی خوبی برای ناشرها و توسعه‌دهندگان نیز به همراه داشته است. برای مثال، عرضه‌ی سه‌گانه‌ی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy برای کنسول‌های نسل هشت، سود بسیاری را برای ناشرش یعنی Activision به ارمغان آورد. احتمالاً بپرسید نقش امولاتور یا شبیه ساز در این بین کجاست؟ به مثال دیگری توجّه کنید:

مدّتی قبل Capcaom نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی به شدّت محبوب Resident Evil 2  را به بازار عرضه کرد. پس از فروش ۵٫۸ میلیون نسخه‌ای این بازی تنها در سال 2019، کپکام تصمیم گرفت نسخه‌ی بازسازی شده‌ی‌ِ Resident Evil 3 را نیز در دستور کار خود قرار دهد. اگر بخواهید نسخه‌های قدیمی این دست بازی‌ها را تجربه کنید تا با حال و هوای ابتداییشان آشنا شوید، بهترین پیشنهاد برای شما استفاده از یک امولاتور یا شبیه‌ساز با کیفیت است.

بعد از مدّت‌ها انتظار، بازی Final Fantasy 7 Remake در تاریخ ۲۲ فروردین منتشر می‌شود. اگر بخواهید با پیش‌زمینه‌ی داستانی این بازی از ابتدا آشنا شوید، امکان تجربه‌ی عناوین سری Final Fantasy روی کنسول‌های مختلف، امری بسیار سخت و هزینه‌بر است. در حالی که می‌توانید با نصب یک امولاتور یا شبیه‌سازِ مناسب، عناوین قدیمی این سری را دانلود کنید و در دنیای فانتزیشان غرق شوید.

بازی های PS1, امولاتور, نسل‌های قدیمی‌تر, شبیه‌ساز کنسول ها, Resident Evil 3: Nemesis

دانلود شبیه ساز و بازی ها :

تمامی فایل‌های مختص به هر امولاتور در بخش ماشین زمان تیلنو، به صورت جداگانه روی سرویس‌های آپلود قرار گرفته‌اند تا دسترسی به آن‌ها در سریع‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن برای کاربران تیلنو فراهم باشد. جهت دانلود هر بازی برای امولاتور یا شبیه‌ساز مخصوص به خودش، روی نام آن در زیر ویدئو قرار داده شده کلیک نمایید.

ePSXe امولاتوری برای PS1

یکی از خاطره‌انگیزترین کنسول‌ها در کشورمان بدون شک کنسول PS1 است. پایه‌گذار بسیاری از سری‌ بازی های محبوب، این کنسول بود. حالا چه چیزی بهتر از این که به کمک امولاتور قدرت‌مند ePSXe بتوانیم بازی های PS1 را در سیستم‌ عامل‌های ویندوز، لینوکس و اندروید شبیه ساز پلی استیشن وان را داشته باشیم!

چند وقتی هست که سازندگان به فکر بازسازی عناوین خاطره انگیز PS1  افتادند. به همین جهت در مجموعه تیلنو تصمیم گرفتم تعدادی از بازی های قدیمی و خاطره انگیز PS1 را در سرور های تیلنو قرار دهیم. امیدوار هستیم تا بتوانید از عناوین شبیه ساز موجود لذت ببرید.

Metal Gear Solid :

سری Metal Gear  از بازی هایی هستند که خاطرات بسیار خوشی را برای گیمر ها رقم زدند. سخت است که این سری و به خصوص Metal Gear Solid که در سال 98 برای PS1 منتشر شد را فراموش کنیم. کوجیما با ساخت سری Metal Gear  نقش بزرگی در شکل گیری زیر ژانر مخفی کاری داشت. در کنار هیجان مخفی کاری و گیمپلی پولیش خورده، داستان گویی جذاب کوجیما ما را پای صفحه نمایشگر میخکوب می‌کرد. از Metal Gear Solid به عنوان یکی از مهم ترین آثار تمام زمان یاد می‌شود. این بازی نه تنها ژانر مخفی کاری را شکل داد بلکه پای کات سین های سینمایی را هم به دنیای گیم باز کرد. ما هم به یاد تمام لحظات خوبی که با این بازی داشتیم، تصمیم گرفتیم نسخه شبیه ساز این بازی را در آرشیو تیلنو بارگذاری کنیم. حالا فرصتی فراهم شده است تا یک بار دیگر خاطره بازی کنید.

در ادامه لینک دانلود این بازی برای شبیه ساز پلی استیشن وان قرار داده شده.

Resident Evil 3: Nemesis

به تازگی کپکام نسخه‌ِ‌ی بازسازی شده‌ی بازی Resident Evil 3 را عرضه کرده است. نظراتی که حول این بازسای مطرح شد، تا حدودی ضد و نقیض بود. بین تمام این نظرات یک انتقاد ثابت بود، آن هم حفظ نکردن نکات مثبت نسخه‌ی اصلی بود. ممکن است با توجه به وضعیت نسخه بازسای، خیلی ها دلشان برای نسخه اصلی بازی تنگ شده باشد. وقتی در سال 1999 بازی Resident Evil 3: Nemesis عرضه شد، موفق شد توجه ها را به سمت خودش جلب کند. در ابتدا قرار نبود این بازی یک عنوان اصلی در این سری باشد و به عنوان یک اسپین آف برنامه ریزی شده بود.

به همین سبب جیل ولنتاین یکی از پروتاگونیست های این سری نقش اصلی داستان را بر عهده گرفت و بازی المان های اکشن بیشتری به نمایش گذاشت. مسائلی که در کنار مدل سازی 3 بعدی بازی به جای مدل های از پیش رندر شده، باعث شد هواردان در عین تفاوت ها، این بازی را دوست داشته باشند. اگر شما هم جزء آن دسته از گیمرهای هستید که هوس نسخه اصلی را با یک نمسیس با اباهت‌تر کرده‌اید، استفاده از نسخه‌ی شبیه ساز انتخابی عاقلانه به نظر می‌رسد.

در ادامه لینک دانلود این بازی برای امولاتور پلی استیشن وان قرار داده شده است.

Spider-Man

زمانی که با PS1 ‌ عشق دنیا را می‌کردیم، بازی های ابرقهرمانی از فانتزی های همیشگی ما محسوب می‌شدند. وقتی که Spider-Man عرضه شد مهم نبود نظرات منتقدان چیست و بقیه راجبش چه می‌گویند. تنها چیزی که مهم بود، ما بودیم که کنترل قهرمان مورد علاقه خود را در اختیار می‌گرفتیم. حس تار پرتاب کردن  و تاپ خوردن بر فراز ساختمان های نیویورک را درک می‌کردیم و می‌فهمیدیم که مرد عنکبوتی بودن یعنی چه. ممکن است با گذشت زمان و عرضه شدن بازی های ابر قهرمانی جدید و بهتر، عطشمان برای این دست از بازی ها فروکش کرده باشد. اما قطعا تجربه دوباره Spider-Man پلی استیشن وان، حس و حال خاص خودش را دارد. مخصوصا که استفاده از امولاتور ها این روز ها خیلی سخت نیست.

در ادامه لینک دانلود این بازی برای شبیه ساز پلی استیشن وان قرار داده شده.

Tekken 3

اگر گذرتان به گیم نت های یا به اصطلاح اون موقع کلوپ ها افتاده باشد قطعا با  Tekken 3 آشنا هستید. Tekken 3 یکی از بهترین تجربه های مبارزه‌ای تمام دوران بود که گیمر های PS1   امکان بهره بردن از این بازی را داشتند. Tekken 3 به قدری فوق العاده و با کیفیت بود که عناوین بعدی این سری به اندازه Tekken 3 در یاد‌ها نماندند. قطعا Tekken 3 از بازی هایی بود که باعث شدند PS1  به چنین کنسول فوق العاده‌ای تبدیل بشود. در ادامه لینک دانلود این بازی برای شبیه ساز پلی استیشن وان قرار داده شده.

Dino Crisis

شینجی میکامی خالق سری رزیدنت اویل، نقش پر رنگی در شکل دادن لحظات خوب دنیای داشته است. Dino Crisis یکی دیگر از کار دستی های میکامی است که حالا فراموش شده است. قطعا هواداران این بازی همیشه منتظر یک عنوان جدید از این سری هستند. حالا که بازار بازسازی عنایون قدیمی داغ هست، باز سازی Dino Crisis می‌تواند خبر خوشی برای هوادران این سری باشد. با تمام اینها از آنجایی که فعلا نه از بازسازی خبری است نه از بازی جدید، تجربه نسخه های قدیمی تر این سری به وسیله امولاتر می‌تواند سرگرم کننده باشد. در ادامه لینک دانلود این بازی برای شبیه ساز پلی استیشن وان قرار داده شده.

Crash Bandicoot

ناتی داگ استودیویی بوده که همیشه عناوین با کیفیت و جذابی را برای کنسول های پلی استیشن عرضه کرده است. در کنار عرضه بازی های فوق العاده، شخصیت اصلی بازی های این استودیو به عنوان آیکون های سونی به حساب می‌آیند. کرش هم یکی از نماد هایی بود که ناتی داگ برای سونی و دنیای گیم ساخت. Crash Bandicoot اولین بازی از سری بازی های کرش بود. جلوه های بصری و گرافیکی بازی توانست تحسین منتقدان را بر انگیزد. شاید بازی به خاطر کنترل سختش و نبود المان های جدید به عنوان یک بازی پلتفرمر مورد انتقاد قرار گرفت اما موفق به فروش چشمگیر 6 میلیون نسخه شد. فروش چشمگیر این بازی باعث شد تا عناوین بعدی کرش توسط ناتی داگ ساخته بشود تا یکی از آیکون های دنیای بازی متولد شود. در ادامه لینک دانلود این بازی برای شبیه ساز پلی استیشن وان قرار داده شده.

Metal Slug X

قطعا Metal Slug  نقش بزرگی در شناخته شدن آثار ران اند گان داشت. تجربه دو نفره این بازی برای بسیاری از ما و دوستانمان لذت بخش و سرگرم کننده بود. پیشروی در مراحل بازی، دریافت آیتم های آپگرید، و درنهایت ترکوندن تجهیزات و سرباز های دشمن لذت غیر قابل وصفی را به رگ های ما تزریق می‌کرد. این لذت وقتی که دو نفره این بازی را تجربه می‌کردیم چند برابر هم می‌شد. در نهایت باس فایت های گاه و بی گاه بازی ریتم اکشن و هیجان بازی را بالا نگه می‌داشت و از تکراری شدن روند بازی جلوگیری می‌کرد. هنوز هم فرصت هست تا از طریق امولاتور ها به همراه دوستانمون، حس لذت خاص این بازی را تداعی کنیم. در ادامه لینک دانلود این بازی برای شبیه ساز پلی استیشن وان قرار داده شده.

Pepsiman

یک سری بازی ها وجود دارند که گیمر های ایرانی ارادت خاصی به آنها دارند، Pepsiman یکی از این بازی ها است. Pepsiman یک بازی تبلیغاتی و سفارشی برای شرکت پپسی بود. بازی های تبلیغاتی معمولا عناوین محبوب و با کیفیتی نیستند. Pepsiman به نسبت اینکه یک بازی سفارشی و تجاری بود و در ابتدا فقط در ژاپن عرضه شد، بازی قابل قبولی بود اما در سرتاسر جهان آنچنان مورد توجه واقع نشد. این بازی به طرز عجیبی در کشور ما، ایران، بین گیمر ها محبوب شد. نمی شد پا به کلوپی گذاشت و دوعوا بر سر رکود های Pepsiman را ندید. در نهایت برای خیلی از ما مهم نیست که نمره متاکریتیک Pepsiman چند است. ما هر از فرصتی استفاده می‌کنیم تا لحظات ساده تر و لذت بخش زندگی خودمان را به یاد بیاوریم. در ادامه لینک دانلود این بازی برای شبیه ساز پلی استیشن وان قرار داده شده.

International Superstar Soccer Pro 98

سخت است تا گیمری را پیدا کنیم که فوتبال 99 را نشناسد. فوتبال 99 فقط یک بازی نبود، بلکه قسمت اعظمی از زندگی ما گیمر های ایرانی را تشکیل می‌داد. از آنجایی که ورژن های مختلفی از International Superstar Soccer Pro 98 عرضه شد، این بازی اسم های زیادی هم پیدا کرد. Winning Eleven 3 اسم یکی از نسخه های این بازی بود. در این بین یک نسخه نهایی از Winning Eleven 3 تو سال 99 عرضه شد که بین گیمر های ایرانی با اسم فوتبال 99 شناخته شد. قطعا شوت های دیوانه وار رونالدو برزیلی هنوز در یادها مانده است. هستند آدم هایی که هنوز فقط فوتبال 99 بازی می‌کنند و دیوانه این بازی هستند. در ادامه لینک دانلود این بازی برای شبیه ساز پلی استیشن وان قرار داده شده.

Silent Hill

زمانی بود که کونامی و بقیه شرکت های ژاپنی سلطان بی چون و چرای بازی سازی و صنعت گیم بودند. Silent Hill هم یادگاری از همان دوران است که کونامی هنوز دوست داشتنی بود و بازی هایش یکی از یکی بهتر بودند. خیلی وقت است که جای خالی یک بازی جدید از مجموعه سایلنت هیل حس می‌شود. P.T  آخرین یادگار نافرجام از این سری بود که به خاطر رفتار های غلط کونامی و اخراجی کوجیما به دست تاریخ سپرده شد. اگر هوس کمی ترسیدن کردید Silent Hill همان بازی‌ای هست که باید به سراغش بروید. در ادامه لینک دانلود این بازی برای شبیه ساز پلی استیشن وان قرار داده شده.

بخش اول ماشین زمان به پایان رسید. بخش های بعدی ماشین زمان به زودی در سایت تیلنو و بخش تی بلاگ قرار میگیره, شما بگید چه بازی هایی ارزش تجربه دوباره دارند؟

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *