پی سی, راهنمای خرید بازی Xbox Series X/S, راهنمایی و آموزش

مشخصات اجرایی Starfield بر روی کنسول‌های Xbox و PC

مشخصات اجرایی Starfield بر روی کنسول‌های Xbox و PC

تنها ۱۰ روز با عرضه انحصاری بزرگ Xbox یعنی بازی Starfield فاصله داریم، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا مروری بر جزییات عملکرد فنی بازی بر روی کنسول‎‌ها و سیستم مورد نیاز آن برای رایانه‎‌های شخصی بپردازیم.

در شوکیسی که Xbox به تازگی برگزار کرد، طرفداران این کنسول می‎‌توانند چشم انتظار عرضه انحصاری‎‌های موفقی در آینده باشند، اما بدون شک مهم‌‎ترین آن‌ها IP جدید استودیو Bethesda یعنی عنوان Strafield است که بازیکنان را به ماجراجویی در فضا می‌‎برد. این بازی با گرافیکی چشم نواز و محیطی بسیار وسیع، قطعا یکی از مهم‎ترین عناوین نیمه دوم سال 2023 میلادی به شمار می‎‌رود. همچنین Bethesda جزییات نحوه اجرا شدن Starfield بر روی کنسول‎‌های نسل نهم Xbox را منتشر کرده است، پس بدون معطلی به سراغ اصل مطلب برویم.

جزییات نحوه اجرا Starfield در Xbox Series S

متاسفانه برای کسانی که انتظار اجرا Starfield به صورت 60 فریم دارند، خبرهای خوبی نداریم. فریم ریت بازی در کنسول Xbox Series S بر روی 30 فریم قفل خواهد بود تا از اجرای با ثبات آن اطمینان حاصل شود. همچنین تاد هاوارد تایید کرده است که Starfield در Series S با وضوح تصویر 1440p اجرا می‎‌شود و خبری از تصاویر 4K در این کنسول نخواهد بود.

جزییات نحوه اجرا Starfield در Xbox Series X

درست مانند کنسول سری اس، Starfield بر روی Series X نیز به صورت 30 فریم اجرا خواهد شد، اما وضوح تصویر بازی به 4K ارتقا یافته است تا بازیکنان از حداکثر پتانسیل بصری Starfield لذت ببرند.

در مصاحبه با IGN، تاد هاوارد و فیل اسپنسر توضیحاتی از دلیل 30 فریم بودن Starfield ارائه داده‌‎اند. هاوارد در این باره گفته است که “با توجه به عناوین گذشته ما، و ساخت دنیاهای بزرگ و پویا، جزییات بالا و امکان رخ دادن هر اتفاقی در جهان بازی، این موضوع غافلگیرکننده نخواهد بود. به همین دلیل فریم ریت بازی را بر روی 30 قفل کرده‌‎ایم، همچنین وضوح تصویر بر روی کنسول سری ایکس 4K و بر روی سری اس 1440p خواهد بود.”

او در ادامه گفت “خوشبختانه Strafield فوق العاده اجرا می‌‎شود، حتی در بعضی مواقع بالاتر از 30 فریم و حتی به 60 نیز می‎‌رسد، اما برای حفظ یکپارچگی فریم ریت را قفل کرده‌‎ایم.”

رییس استودیو Bethesda با این حرف صحبت خود را به پایان رساند ما می‎‌خواستیم به تمام اهداف خود برسیم و هیچ چیزی را فدا نکنیم تا بازی متفاوت و ویژه‌‎ای را به طرفداران برسانیم، درحال حاضر از حسی که به بازیکن منتقل می‎‌شود حتی در حساس‌‎ترین لحظات مبارزات، بسیار راضی هستیم. “

مشخصات اجرایی Starfield بر روی کنسول‌های Xbox و PC

سیستم مورد نیاز Starfield برای کامپیوترهای شخصی

خوشبختانه برای اجرای Starfield بر روی رایانه شخصی نیازی به سخت افزارهای سنگین ندارید و سیستم مورد نیاز آن معقول به نظر می‎‌رسد.

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم عامل: Windows 10 64-bit (21H2)
  • پردازنده: AMD Ryzen 5 2600X، Intel Core i7 6800K
  • رم: 16GB
  • کارت گرافیک: AMD Radeon RX 5700، Nvidia GeForce GTX 1070 Ti
  • فضای مورد نیاز: 125GB

سیستم پیشنهادی:

  • سیستم عامل: Windows 10 64-bit، Windows 11
  • پردازنده: AMD Ryzen 5 3600X، Intel Core i5 10600K
  • رم: 16GB
  • کارت گرافیک: AMD Radeon RX 6800 XT، Nvidia GeForce RTX 2080
  • فضای مورد نیاز: 125GB

برای آشنایی با این انحصاری عظیم Xbox در ژانر نقش آفرینی، سری به مطلب هرآنچه که باید در مورد بازی Starfield بدانید، بزنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *