۲ ماد که سختی Corpse Run و ضربه دوبرابری Silksong را کمتر می‌کند

Silksong: چالشی اما خوش‌ریتم ⚔️

در پلتفرمینگ دوبعدی و مبارزه همون‌قدر توانایی دارم که توی پریدن و حرکات رزمی—یعنی کلی دست‌پاچه‌گی و لق‌زدن هست و تماشا کردنش برای بقیه خوشایند نیست 😅. بنابراین انتظار داشتم Silksong حسابی بهم سخت بگیره، ولی دنباله‌ی Hollow Knight واقعا برای حتی بازیکنای باتجربه هم بی‌رحم از آب دراومد.

خوش‌بختانه، ما که روی پی‌سی بازی می‌کنیم ابزارهایی داریم که می‌تونن خط بین «چالش‌برانگیز» و «عذاب‌آور» رو جابجا کنن. اگه Silksong بیشتر از چیزی که دلتون می‌خواد ازتون می‌خواد، این دو مود می‌تونن بعضی از دردسرهای تیز و آزاردهنده رو نرم‌تر کنن 🎮🔧.

Silksong Bell Beast: Hornet standing face to face with the Bell Beast.

 

نصب سریع (حتما بخون) ⚙️

یادآوری کوتاه: هر دو مود به نسخه 5.4.23.3 از فریم‌ورک افزونه BepInEx نیاز دارن. برای نصب، فایل x64 .zip رو از مخزن Github بگیر و توی پوشه نصب Silksong اکسترکت کن. یه‌بار بازی رو اجرا کن تا فایل‌های پیکربندی لازم ساخته بشن. بعد برای نصب هر مود، فقط فایل .dll مربوطه رو توی پوشه /BepInEx/plugins در دایرکتوری Silksong بذار 📁.

اولین هدف: خلاص شدن از corpse run ⏱️

اولین چیزی که مودبازها سراغش میرن، همین «corpse run» ـه؛ مشکلی که بیشتر از اینکه چالشی باشه، وقت‌گیر و اعصاب‌خردکنه. وقتی مبارزه با یک باس ممکنه ده‌ها تلاش بخواد، همه اون برگشتن‌ها تا محل مبارزه جمع می‌شن و تبدیل به کوهی از ناامیدی می‌شن.

وارد می‌شیم به Stakes of Marika – Rebirth Anywhere، مودی که از مکانیک ری‌اسپاون Elden Ring الهام گرفته شده و نشون می‌ده حتی FromSoft هم کم‌کم داره از corpse run فاصله می‌گیره. اگه حین فعال بودن مود بمیرین، به‌جای ری‌اسپاون شدن روی bench، سرورودی همون منطقه ظاهر میشین. اگه خواستین، می‌تونین دستی یک نقطه‌ی ری‌اسپاون داخل همون بخش تنظیم کنین 🪄.

این مود می‌تونه ساعت‌ها از زمان بازی رو نجات بده—خصوصا اگه مثل من دوباره و دوباره همون بخش رو امتحان کنین—ولی مهمه بدونین که ممکنه با بعضی از رویدادهای داستانی Silksong تداخل داشته باشه که انتظار دارن شما بعد از مردن از روی bench برگردین. خوشبختانه کلید F9 برای روشن/خاموش کردن مود وجود داره 🔁. پیشنهاد می‌کنم مود رو تا وقتی مطمئن نشدین که قراره چندبار پشت سر هم همون corpse run رو تحمل کنین، خاموش بذارین.

بعدی: آسیب دوبرابر و تماس‌های کشنده 💥

حالا بریم سراغ آسیب دوبرابر. توی Hollow Knight موجو‌داتون ندرتا بیشتر از یک ماسک خون رو از بین می‌برد، اما توی Silksong خیلی زود با ضربه‌هایی مواجه میشین که دو برابر آسیب می‌زنن—گاهی فقط با تماس ساده با یک دشمن سر شده. تازه پنجره بی‌دردی بعد از ضربه هم آن‌طور که باید کمک‌کننده نیست؛ اگه یک حملهٔ باس رو بخورین و بعد در تماس با اون‌ها قرار بگیرین، ممکنه نیمی از نوار سلامتی‌تون تو یک لحظه پاک بشه.

همیشه به‌روز بمونید با مهم‌ترین اخبار و بهترین پیشنهادها، انتخاب‌شده از تیم بازی‌های پی‌سی.

Hollow Knight: Silksong Fourth Chorus - Slam

No More 2 Damage Plus: کم کردن درد با هوش 🛡️

مود No More 2 Damage Plus این مشکلات رو حل می‌کنه. اول اینکه دیگه از یک ضربه بیشتر از یک ماسک از دست نمی‌دین؛ باید هنوز جاخالی بدین، ولی جریمه‌ی خوردن ضربه خیلی سخت‌کننده نیست. دوم اینکه فریم‌های بی‌آسیب (invulnerability frames) رو تنظیم می‌کنه تا ضربات سریع پشت‌سرهم نتونن نصف سلامت‌تون رو قِل بدن.

شخصا دلم می‌خواد یک مود که فقط آسیب تماس رو دقیق‌تر تنظیم کنه ظاهر شه؛ من مشکلی با آسیب دوبرابر از حملهٔ سنگینِ باس ندارم، ولی این‌که موقع تماس تصادفی با یک دشمن نصف جون‌تون کم بشه، زیاد عادلانه نیست. باید دید آیا مودی با تنظیمات ظریف‌تر میاد یا Team Cherry خودش گزینه‌های تنظیم سختی اضافه می‌کنه یا نه.

Silksong mods, Silksong corpse run, No More 2 Damage Plus, Stakes of Marika Rebirth Anywhere, BepInEx installation/n

معرفی و راهنمای نصب دو مود کاربردی برای Silksong که corpse run و آسیب‌های ناگهانی را کاهش می‌دهند؛ شامل نکات نصب BepInEx و توصیه‌های روشن/خاموش کردن مودها.

اشتراک گذاری این مطلب
فهرست محتوا
مطالب مرتبط

درباره نویسنده

محمد قربانیان

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید