اگر شما نیز جزو دوستداران بازی Elden Ring هستید، مطمئنا کنجکاوید بدانید این بازی چه تفاوتی با سری Dark Souls پیدا کرده است. از این رو ما قصد داریم با شما در رابطه با بزرگترین تفاوتهای بین الدن رینگ و سری دارک سولز سخن بگوییم پس با ما همراه باشید.
این طور که به نظر میرسد بازی Elden Ring (الدن رینگ) بزرگترین پروژه استودیو FromSoftware است، از Guiding Light گرفته تا نقشه و رویدادهای جهانی مختلف، نشان از این است که ما با یک بازی RPG اکشن روبرو هستیم. مدتی پیش ویدیو جدیدی از گیم پلی بازی Elden Ring توسط فرام سافتور به نمایش گذاشته شده است که نگاه گستردهای به محیط، مبارزه و اکتشاف بازی داشت. محیط و مناطق زیادی برای دیدن وجود دارد، از جزئیات کاملا جدید گرفته تا مناطقی که برای اولین بار میتوانیم آنان را مشاهده کنیم.
با این حال، بسیار جالب است ببینیم که بازی Elden Ring چقدر به رفیق دیرینه خود یعنی سری Dark Souls پایبند است و در عین حال که در حال توسعه محیط و فضای گسترده خود است، تمامی فرمولهای سری Dark Souls را نیز رعایت میکند. حال بیایید نگاهی به 10 مورد از بزرگترین تغییراتی که الدن رینگ در مقایسه با سری Dark Souls ایجاد کرده است، بیندازیم.
Guiding Light
مکانهای آتش مانندی در بازی وجود دارد که شما با وارد شدن در آنها میتوانید نوار سلامتی خود را بازیابی کنید. با این حال، این مکانها از Guiding Light نیز استفاده میکنند که البته نشانگر واضحی برای اینکه بازیکن به کجا برود، ارائه میدهد. به نوعی Guiding Light هدایت کننده بازیکن به سمت هدفهای مشخص است. البته که این امکان وجود دارد کاملا Guiding Light را نادیده بگیرید و خود به کاوش و جستجو در محیط بازی بپردازید. هنوز اطلاعاتی از اینکه بتوانید Guiding Light را خاموش کنید، در دسترس وجود ندارد. در هر صورت، داشتن راهنمایی که گهگاهی بازیکن را در جهت درست بدون احساس اجباری راهنمایی کند، حس خوبی دارد.
نقشه بازی
Lands Between از شش منطقه اصلی تشکیل شده است که هر یک سیاهچال اصلی و باس فایت خود را دارند که بازیکن باید آنها را شکست دهد. اما بزرگترین تغییری که سری Elden Ring نسبت به Dark Souls کرده این است که شما در سری بازی دارک سولز دسترسی کاملی به تمامی محیط های بازی داشتید، اما در بازی Elden Ring اینطور نیست. بازیکن باید محیط بازی را به صورت کامل کاوش کند و نقشه بازی کاملا در دسترس او وجود ندارد. شما حین بازی باید قطعاتی را پیدا کنید که با تکمیل این قطعات به بخشهای دیگر نقشه دسترسی پیدا خواهید کرد. این ویژگی علاوه بر اینکه بازیکن را تشویق به جستجوی مکانهای بیشتر در بازی میکند، بلکه باعث میشود نقاط مختلف بازی را نیز بتوانید مشاهده کنید. غیر از این مورد شما به عنوان یک تازه کار با جستجو در محیط بازی می توانید بیشتر با دنیای Elden Ring آشنا شده و با خطرهای مختلف موجود در این بازی روبرو شوید.
Markers و Beacons
مانند بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild بازیکن میتواند نشانگرهایی را برای نشان دادن چیزهای مختلف به نقشه اضافه کند. اگر نقطهای پر از منابع یا دشمن خطرناکی پیدا کردید که نمیخواهید فوراً با آن مبارزه کنید، میتوانید آنها را با نشانگرهای مختلف نشانهگذاری کنید. نورهایی نیز وجود دارد که میتوانند روی نقشه قرار دهید که در حین کاوش در جهان، نور هدایتکننده متفاوتی از خود نشان میدهند.
NPCs و World Events
مانند سایر بازیهای جهان باز (Open World) تعدادی رویداد مختلف در جهان وجود دارد که بازیکنان میتوانند روی آنان تمرکز کنند. به طور مثال شما میتوانید به کالسکهای که در کمپ غارت شده و هنوز در حال حرکت است، حمله کنید و آیتمهای مختلفی بدست آورید. حتی ممکن است مکانهایی وجود داشته باشند که اژدهایی عظیم از آن مراقبت میکند، اما دارای آیتمهای جذابی هستند که شما را برای حمله به آن مکان وسوسه میکند. تغییرات آب و هوایی مانند باران و رعد و برق میتواند اثرات مختلفی بر بازیکن بگذارد، به خصوص که رعد و برق، با برخورد به بازیکن ممکن است نوار سلامتی آن را کاهش دهد. همچنین میتوان با NPCهای مختلفی مواجه شد، مانند Alexander the Iron Fist، که یک گلدان بزرگ روی بدن و سرش دارد (که از رفتار جذاب او کاسته نشده است). شما او را در یک سوراخ، گیر افتاده میبینید و باید چند ضربه با چوب به او بزنید تا او را بیرون بیاید. NPC های دیگری نیز در قلعه Stormveil دیده شدند، از جمله یک جادوگر مرموز.
ویژگیهای مبارزه بیشتر
وجود دشمنان خطرناک و سرسامآور، انجام حملات مختلف مانند Critical Attackها از سری بازی Dark Souls میآیند. اما تعداد زیادی از سلاحها و تکنیکهایی که یک شخصیت میتواند در Elden Ring از آن استفاده کند، بسیار جالب است. مثلا در هنگام نفوذ به کمپ، کاراکتر بازی را در حالی مشاهده کردید که یک تیر و کمان، شمشیر دو دستی، چوب دستی با دو تیغه و اسلحهای شبیه به Sellsword Twinblades را در اختیار دارد که هر کدام تکنیک و حرکات مختص به خود را دارند. در هنگام مبارزه با باس فایت زره پوش در بخش Co-op، شما میتوانید در حین حمله از جادوهای مختلفی استفاده کنید. در حالی که این ویژگی در بازی Dark Souls نیز وجود دارد، اما در بازی الدن رینگ این ویژگیها افزایش پیدا کرده است و شما بدون نگرانی میتوانید از تکنیکهای خود برای استفاده از سلاحهای موجود در بازی بهرهگیری کنید. همچنین شما در هنگامی که سوار بر اسب هستید، میتوانید مبارزات مختلفی انجام دهید که این مورد در زمان مواجهه با دشمنان بسیار به کار شما خواهد آمد.
مخفیکاری
میتوان گفت استودیو FromSoftware توانایی اجتناب از درگیری مستقیم و متمایل شدن بیشتر به مخفی کاری را تبلیغ کرده که به نوعی موفق نیز بوده است. بازیکنان میتوانند با استفاده از Sleepbone دشمنان خود را از سر راه بردارند و راحت تر از محیطهای بازی عبور کنند. البته که ما این نوع مخفی کاریها را در بازی Sekiro: Shadows Die Twice شاهد بودهایم. اما همچنان ما میتوانیم شاهد حضور مکانیسمهای بازی Dark Souls در بازی الدن رینگ باشیم.
Crafting
یکی دیگر از مواردی که بازی را تغییر میدهد و بسیار نیز جذاب بوده، وجود سیستم کرفتینگ با استفاده از آیتمهای مختلف در بازی است. شما با جستجو در بازی میتوانید وسایل و مواد مختلفی را جمعآوری کنید که امکان ساخت آیتمهای متنوعی را به شما ارائه میدهند. البته که شما ممکن است آیتم هایی را که میخواهید، به دست نیاورید، اما نگران نباشید؛ زیرا مکانهایی به صورت اتفاقی در بازی وجود دارد که میتوانید با خرید آیتمهای مورد نیاز، سلاح و جادو مدنظر خود را بسازید. علاوه بر این شما میتوانید حیوانات مختلف از جمله پرندگان را شکار کنید. ناگفته نماند که هرچه شما بیشتر در The Lands Between کاوش کنید، آیتمهای جذابتری را میتوانید بدست بیاورید.
Spirits
ارواح در دو نوبت در پیش نمایش گیم پلی بازی نمایش داده شدند و تمرکز زیادی روی آنان وجود نداشت. با این حال، شما میتوانید از روشهای مختلفی از این ارواح در بازی به خصوص در جنگها استفاده کنید. به طور مثال شما میتوانید گروه کوچکی از روحها را احضار کنید تا با استفاده از سلاحهای خود به دشمنان حمله کنند. در این شرایط شما نیز با عقبنشینی و با تیر کمان خود میتوانید آسیب زیادی به دشمنان وارد کنید. حالت دیگر این است که شما ارواح بزرگتری را احضار کنید تا در حمله به دشمنان بزرگتر به شما کمک کنند. اما به خاطر اینکه بازی اطلاعات کاملی در رابطه با Spirits ها به ما نداده پس باید منتظر بمانیم و ببینم چه کارهای دیگری برای این نوع روح ها تعریف شده است. اما از روی گیم پلی نشان داده شده میتوان دید که این روحها عملکرد نسبتا خوبی دارند. همچنین شایان ذکر است که Spirit ها میتوانند در جنگ بمیرند، بنابراین باید جالب باشد که ببینیم آیا آیتمهایی وجود دارد که آنها را قوی تر کند یا خیر.
انواع سیاهچالها
همانطور که قبلاً اشاره شد، 6 سیاهچال “مهم” در جهان الدن رینگ وجود دارد، از جمله قلعه Stormveil که گودریک طلایی (Godrick the Golden) را در خود جای داده است. فقط از روی تصاویر نمایش داده شده، این سیاهچال نسبتاً پیچیده و شبیه به قلعه Hyrule از Breath of the Wild به نظر میرسد. بازیکن میتواند انتخاب کند که از جلو یا کنار وارد شود. راه حل اولی ممکن است بسیار سخت و دشوار باشد؛ زیرا به شدت از آن محافظت میشود. راه حل دوم نیز نیازمند استراتژی مخفی کاری است. پشت بامهای وسیعی با پنجرههای باز وجود دارد که مسیرهای جایگزینی را ارائه میدهند.
پلتفرمینگ
علاوه بر هر چیز دیگری، یکی از بزرگترین تفاوتهای Elden Ring و Dark Souls این است که مکانیسم گیم پلی بازی Elden Ring کمی روانتر و نرمتر به نظر میرسد. شما به راحتی میتوانید روی دیوارهای سنگی بپرید و بدون هیچ مشکلی روی ساختمانهای مختلف بخزید و همچنین راههای مختلفی را برای خود باز کنید. شما در حین کاوش با Spirit Steed میتوانید به کمک Spirit Springها به هوا پریده تا بتوانید از مناطقی که بالای کوهها وجود دارد نیز دیدن کنید و به اکتشاف بپردازید. البته که هنوز مشخص نیست که شما با افتادن از مناطق بلند آیا نوار سلامتیان کاهش میآید یا خیر.
در آخر این مطلب امیدواریم از همراهی با ما لذت برده باشید. نظر شما در مورد تفاوت بازی Elden Ring با سری Dark Souls چیست؟ آیا این موارد باعث شدهاند که الدن رینگ تجربهای متفاوت و جدید باشد؟ مشتاقانه منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.
منبع: Gamingbolt