با نزدیک به تاریخ انتشار یکی از مهمترین و به احتمال زیاد آخرین بازی انحصاری سونی در نسل هشتم یعنی بازی Ghost Of Tsushima، هیحان طرفداران برای تجربهی یک اثر با تم شرقی توسط استودیو ساکرپانچ (Sucker Punch) بسیار افزایش پیدا کرده است. چندی پیش نمایشی ۲۰ دقیقهای از گیمپلی بازی Ghost Of Tsushima منتشر شد که در آن شاهد ویژگیهای جدیدی در گیمپلی آن بودیم. با تیلنو همراه باشید تا مهمترین ویژگیهای گیمپلی بازی Ghost Of Tsushima را به شما معرفی کنیم.
محیطهای اطرافتان شما را راهنمایی میکنند
در اکثر بازیهای جهانباز، ما شاهد نقشه و HUD های بسیار زیادی بودهایم که بازیکنان را برای رسیدن به مسیرش راهنمایی میکردند. اما بازی Ghost Of Tsushima با الگو برداری از سری زلدا (Zelda) راهی جدید و متفاوت برای مسیریابی بازیکنان را طراحی کردهاند. شخصیت اصلی بازی یعنی جین (Jin) از طریق باد و حیوانات میتواند نقاط مختلف در نقشه را پیدا کند. این نقاط شامل روستاهایی که توسط مغولان تصرف شدهاند و مناطقی که میتوان در آنها گشت و گذار کرد میشود. جین با استفاده از قابلیتی میتواند جهت و مکانی که باد او را هدایت میکند را تشخیص دهد. هنگامی که یک حیوان به شما کمک کند، میتوانید نزدیکی خودتان را با او بیشتر کنید تا در آینده از طرف آنها کمکهای بیشتری دریافت کنید.
استفاده از ترس در مخفیکاری
در بازی گوست آف سوشیما، شما دو سبک بازی کاملا متفاوت دارید. حالت اول به نام سامورایی باشرافت (Honorable Samurai) است که همان مبارزات تنبهتن و مستقیم است. حالت دوم که سیستم مخفیکاری بازی با این آن شناخته میشود، روح بیآبرو (Dishonorable Ghost) نام دارد. یکی از مهمترین ابزارهای شما در حالت مخفیکاری ترس است. شما میتوانید بدون آنکه دیده شوید دشمنان را به سمت خودتان بکشانید و یک به یک آنها را از پیشرو بردارید. اما زمانی که توسط دشمنان شناسایی شوید، آنها میتوانند تصمیم بگیرند که با شما مبارزه کنند یا پا به فرار بگذارند و این مورد با توجه به تعداد نفرات و نحوه کشتن آنها تغییر میکند و این همان تأثیر المان ترس در بازی است.
سبک بازی شما بر رفتار شخصیتها تأثیرگذار است
نحوهی بازی شما، سامورایی یا شبح میتواند بر روی رفتار دیگر شخصیتها تأثیر زیادی بگذارد. چون سبک بازی شبح خیلی به مزاق شخصیتها و دنیای بازی خوش نمیآید و میتواند باعث ناراحتی آنها و در مواقعی درگیر شدن آنها با شما شود. برای مثال میتوان به عموی جین یعنی شیمورا (Shimura) اشاره کرد. او فردی است که راه و روش سامورایی بودن را به جین آموزش داده است و زمانی که جین به این روشها پشت کند و از روش خودش برای رویارویی با دشمنان استفاده کند، باعث دلسردی شیمورا و بدرفتاری او با جین میشود. یکی از مهمترین اهداف سازندگان در روایت داستان این بازی، این است که هر بازیکن با توجه با اعمالش تجربهی منحصر به فردی را نسبت به دیگر بازیکنان تجربه کند و هر شخص داستان خودش را در بازی تعریف کند.
قابلیت سیاه و سفید کردن دنیای بازی
استودیو Sucker Punch در تلاش است تا بازی Ghost Of Tsushima را تبدیل به اثری خاص و سینمایی کند. این تلاش آنها با اضافهکردن تم سیاه و سفید به بازی کاملا مشهود است. بازی کردن در این حالت کاملا یادآور فیلمهای قدیمی ژاپنی به کارگردانی آکیرا کوروساوا (Akira Kurosawa) است که حس و حال خاصی را به بازی میبخشد. یکی دیگر از اقدامات استودیو ساکرپانچ، دوبلهی کامل بازی به زبان ژاپنی است که در ترکیب با تم سیاه و سفید، معجونی فوقالعاده لذت بخش را برای علاقهمندان به ژاپن و فیلمهای کلاسیک شرقی به وجود میآورد که از دستدادن و فراموشکردن آن کار راحتی نیست.
سیستم شخصیسازی بسیار عمیق
در بازی گوست آف سوشیما، شخصیسازی لباسها و ابزار جین به دو عامل بستگی دارند، زیبایی و کاربرد آنها. شما میتوانید با گشت و گذار در دنیای بازی گیاهان و قطعاتی را پیداکنید و با ساخت و ساز و ترکیب کردن آنها با یکدیگر، وسیله یا زرهای را بسازید که کاملا با سبکبازی مخصوص شما سازگار باشد. جین میتواند با استفاده از وسایلی که در دنیای بازی پیدا میکند، رنگ و طرحهای کاملا منحصر به فردی را بر روی لوازمش اعمال کند. وجود جزئیات ریز از سبک RPG در بازی دست بازیکنان را باز میگذارد تا آپگریدهای مخصوص خودشان را انجام بدهند و جین را در زمینهی دلخواه خودشان تقویت کنند.
به نظرشما بازی Ghost Of Tsushima میتواند انتظارات را بر آورده کند و تبدیل به یکی از بهترین آثار سال ۲۰۲۰ شود؟ نظراتتان را تیلنو به اشتراک بگذارید.
دوستداران فرهنگ شرقی و علاقهمند به بازیهایی که در ژاپن روایت میشوند، میتوانند برای خرید بازی Ghost of Tsushima پس از روز عرضه به تیلنو مراجعنه کنند.
منبع : وبسایت Keengamer