بازی, عمومی, یادداشت

تمام ایستراگ های بازی The Last of Us 2

بازی The Last of Us

بازی The Last of Us 2 هم مانند دیگر آثار استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog)، ایستراگ‌های مخفی جالبی دارد که ممکن است دیدن و فهمیدن برخی از آن‌ها شما را به شدت تعجب زده کند. برای دیدن این ایستراگ‌ها با تیلنو همراه شوید.

بازی The Last of Us 2

شاید بازی The Last of Us 2 در نگاه اول یک بازی شوتر پسا آخرالزمانی خشن باشد، اما ناتی داگ جزئیات ملایم و خوشایندی را نیز به بازی اضافه کرده است تا شما در هیاهوی تلاش برای بقا از آن‌ها لذت ببرید. علاوه بر برخی از مراحل بازی که بسیار لذت‌بخش و دوست‌داشتنی هستند، ایستراگ‌هایی نیز در بازی وجود دارند که با دیدن آن‌ها مدت کوتاهی از فضای بازی خارج می‌شوید و فقط غرق تماشای آن‌ها می‌شوید و ممکن است برای چند دقیقه‌ای هم که شده به فلسفه‌ی وجود آن‌ها در بازی بیندیشید.

خطر اسپویل!

ادامه‌ی این مطلب داستان بازی The Last of Us 2 را لو می‌دهد. اگر تابحال این بازی را تجربه نکرده‌اید از خواندن ادامه‌ی این مطلب صرف نظر کنید.

پلی استیشن 3

بازی The Last of Us

احتمالا به خاطر داشته باشید که در داستان بازی، جهان در ماه سپتامبر 2013 به هرج و مرح کشیده می‌شود. این بدان معنی است که در زمان رخداد این بازی هنوز کنسول پلی‌استیشن 4 ساخته نشده بود و آخرین کنسول عرضه شده‌ی سونی، پلی استیشن 3 بود. در همین جهت، در جای جای بازی ممکن است با این کنسول نسل هفتمی روبرو شوید که دیسک‌های مجموعه بازی‌های Uncharted هم در کنار آن قرار دارند.

PS Vita

بازی The Last of Us

فقط PS3 نیست که در این بازی وجود داشته و به آن پرداخته شده، بلکه کنسول PS Vita هم در بازی وجود دارد. احتمالا همه تابجال مرحله‌ای که حمله‌ی الی با چاقو به ویتنی (Whitney) که در حال بازی کردن Hotline Miami بر روی کنسول دستی مورد علاقه‌ی خود است را دیده‌اید. البته این تنها باری نیست که با ویتنی و پی اس ویتای او ملاقات می‌کنید. چندین ساعت پس از ملاقات ویتنی و الی، شما می‌توانید در کالبد ابی و در طی مرحله‌ی Forward Base هم ویتنی را ببینید و برای چند ثانیه‌ای هم که شده در مورد بازی‌های ویدیویی با او صحبت کنید.

عروسک زرافه

اگر به تجربه‌ی نسخه‌ی اول The Last of Us پرداخته‌اید، به احتمال زیاد آن مرحله‌ی فرامموش نشدنی ملاقات با زرافه‌ها را در خاطر دارید. در واقع، زرفاه‌های نقش مهم و به یاد ماندنی در دنیای این بازی دارند و به یکی از نماد‌های این مجموعه تبدیل شده‌اند. به همین ترتیب، به نظر می‌رسد عروسکی که در مرحله‌ی Patrol قابل مشاهده است، به آن کات‌سین زیبا از نسخه‌ی اول اشاره دارد. همچنین که اگر ثانیه‌هایی را با آن عروسک بازی کنید و کمی وقت با آن بگذرانید، الی خاطرات خوب آن روز را به یاد می‌آورد و حسرت آن روز‌های خوش با جوئل را می‌خورد.

کارت بازی Dr. Uckmann

بازی The Last of Us

عشق الی به کارت‌های بازی حد و مرزی ندارد و در بسیاری از قسمت‌های بازی شاهد کلکسیون جمع کردن الی هستیم. اما کارت Dr. Uckmann با باقی کارت‌ها فرق دارد، زیرا شخصیت این کارت، نیل دراکمن (Neil Druckmann) سازنده‌ی بازی The Last of Us 2 و در کل این مجموعه است و در واقع به او اشاره دارد. این طراحی هنری او را به عنوان یک دانشمند دیوانه به تصویر می‌کشد. حال معلوم نیست که کارکنان شرکت می‌خواستند با او شوخی کنند یا خود دراکمن هم در جریان این ماجرا بوده است. می‌توانید این کارت را در چپتر Downtown پیدا کنید.

انگشتر حکاکی شده

بازی The Last of Us

Sic Parvis Magna به معنی عظمتی از یک آغاز کوچک است و این نشان شخصیت نیتن دریک (Nathan Drake) در مجموعه‌ی آنچارتد (Uncharted) است. به عبارتی دیگر، این انگشتر متعلق به خود نیتن است که در بازی‌های آنچارتد هم شاهد آن بودیم. اما در مورد اینکه چگونه انگشتر حکاکی شده‌ی او به این بازی رسیده و حالا در گاوصندوقی در بانک Westlake قابل مشاهده است، ایده‌ای نداریم.

Precorsur Orb

بازی The Last of Us

شما می‌توانید Precursor Orb را در چپتر Hostile Territory پیدا کنید. در واقع این شئ، به بازی محبوب جک اند دکستر (Jack & Daxster) اشاره می‌کند. این بازی که یکی از اصلی‌ترین آثار انحصاری پلی استیشن به شمار می‌رود که همین تیم ناتی داگ، وظیفه‌ی توسعه‌ی آن را در اختیار داشته است.

Savage Starlight

بازی The Last of Us

در ابتدای چپتر Finding Strings بازی به خاطرات الی سری می‌زنید، جایی که الی با تامی برای تمرین تیراندازی بیرون رفته‌اند. در آن منطقه یک کمیک Savage Starlight وجود دارد که می‌توانید آن را بردارید. احنمالا کلکسیون کمیک‌های الی که در نسخه‌ی قبل به جمع آوری آن‌ها می‌پرداخت را به یاد دارید؛ در واقع این کمیک بوک به خاطرات نسخه‌ی اول اشاره می‌کند. همچنین، در ادامه‌ی این مرحله با جوئل در مورد این موضوع بحث کرده و خاطرات قدیمی را بار دیگر زنده می‌کنید.

دستگاه آرکید Jak X

بازی The Last of Us

در دنیای واقغی بازی Jak X: Combat Racing بر روی پلی‌استیشن 2 منتشر شده است. اما این موضوع در دنیای بازی The Last of Us 2 متفاوت است و این بازی به صورت یک دستگاه آرکید در بازی قرار دارد. در طی مرحله‌ی The Flooded City شما به یک گیم‌نت قدیمی وارد می‌شوید و با این اقتباس جذاب ناتی داگ روبه‌رو خواهید شد.

آیا شما به ایستراگ دیگری در بازی The Last of Us برخوردید که ما آن را در لیست خود نداریم؟ پس آن را در نظرها با ما در اشتراک بگذارید تا به لیست اضافه کنیم.

همچنین اگر تابحال موفق به تحریه‎‌‌ی این شاهکار نشده‌اید، می‌توانید برای خرید بازی The Last of Us 2 از تیلنو اقدام کنید.

منبع: Push Square

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *