اخبار و رویدادها, بازی, کنسول

شایعه: نینتندو سوییچ پرو با نمایشگر OLED و کیفیت ۴K در راه است

نینتندو سوییچ

بر اساس اطلاعاتی که در چند وقت اخیر به دست آمده است، شرکت ژاپنی نینتندو قصد دارد یک نسخه‌ی قوی‌تر از کنسول دستی خود عرضه کند که با نام نینتندو سوییچ پرو شناخته می‌شود. این کنسول با یک Dock جدید و باتری‌های قوی‌تر همراه خواهد شد. همراه تیلنو باشید.

شایعه‌های مربوط به وجود یک نینتندو سوییچ قوی‌تر چند ماهیه که توجه رسانه‌های مختلف را جلب کرده است. این شایعه‌ها سال پیش و زمانی که وبسایت Bloomberg گزارشی از یک نسخه‌ی ارتقاء یافته از Switch منتشر کرد، قوت گرفت. حالا آتش این شایعه‌ها با پخش شدن اطلاعاتی جدیدی که از یک کنسول جدید و قوی خبر می‌دهند، شعله ورتر شده است. جدا از این موضوع، اگر قصد دارید با بهترین بازی‌های دستگاه بازی هیبریدی نینتندو آشنا شوید، می‌توانید به مقاله‌ی بهترین بازی های Nintendo Switch مراجعه کنید.

یک Dataminer (کسی در کدها دنبال اطلاعات می‌گردد) معروف با نام کاربری SciresM، به اطلاعاتی دست پیدا کرده که مربوط به یک کنسول جدید است. این کنسول جدید حکم یک دستگاه میان نسلی را خواهد داشت که از باتری، صفحه‌ی نمایش و کیفیت بهتری از نینتندو سوییچ برخوردار است. این کنسول با اسم رمز Aula نیز شناخته می‌شود.

نینتندو سوییچ

این دیتاماینر از طراحی پیشرفته‌تر این کنسول نسبت به نینتندو سوییچ می‌گوید و اعتقاد دارد که با نام نهایی Nintendo Switch Pro روانه‌ی بازار خواهد شد. به گفته‌ی او این نینتندوی جدید از یک پنل OLED با فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کند. البته در این نقطه باید اشاره کنیم که SceriesM به هیچ وجه این خبر را به طور کامل تایید نکرده و از احتمال اشتباه بودن آن نیز می‌گوید.

کنسول Nintendo Switch Pro می‌تواند روی Dock و هنگامی که به یک تلوزیون متصل است، خروجی 4K دهد و این در حالی است که کیفیت حالت دستی آن مانند نسخه‌ی اولیه خواهد بود. SceriesM می‌گوید رزلوشن جدید تنها به لطف یک تراشه‌ی 4K است که درون داک اصلی قرار دارد و به همین خاطر، نمی‌توان در حالت دستی از رزلوشن بالاتر لذت برد.

از ویژگی‌های دیگر پروژه‌ی Aula می‌توان به باتری قوی و بهتر آن اشاره کرد. این کنسول از یک باتری قوی‌تر نسبت به نینتندو سوییچ برخوردار است که به بازیکنان اجازه می‌دهد ساعات بیش‌تری را در حالت دستی بازی کنند. البته لازم به ذکر است که همه‌ی بازی‌های Nintendo Switch Pro با توجه به قابلیت‌هایش بهینه سازی نخواهد شد و تنها برخی از بازی‌های از ویژگی‌های این کنسول پشتیبانی خواهند کرد. در واقع، رابطه‌ی سوییچ معمولی با نسخه‌ی پرو، مانند نسبت PS4 و PS4 Pro خواهد بود و برخی از بازی سازان یک ارتقای گرافیکی را برای کنسول پرو در نظر می‌گیرند.

هر چند که شایعات شکل گرفته حول کنسول میان نسلی نینتندو به شدت هیجان انگیز است، اما باید در نظر داشت که همه‌ی این اطلاعات در حد یک شایعه هستند و شاید هرگز رخ ندهند. بنابراین، تنها کاری که در زمان فعلی می‌توانیم انجام دهیم، انتظار کشیدن برای خبرهای جدید و رسمی از سوی خود شرکت ژاپنی است.

نظر شما در مورد نینتندو سوییچ پرو چیست؟ به نظر شما آیا این شایعات به واقعیت خواهند پیوست یا همیشه در حد یک شایعه باقی خواهند ماند؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.

منبع: Dualshockers

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *