پس از این که یک ویدیوی پانزده دقیقهای از گیم پلی الدن رینگ در دسترس رسانههای معتبر قرار گرفت، اطلاعات تازهای در مورد بازی جدید استودیو FromSoftware منتشر شده است. در ادامه به مرور اطلاعات جدید بازی Elden Ring خواهیم پرداخت.
استودیو FromSoftware دیروز یک ویدیوی پانزده دقیقهای از گیم پلی بازی Elden Ring را در اختیار رسانههای معتبر قرار داد که حاوی اطلاعات مهمی از این بازی موردانتظار بود. هر چند که این ویدیو در دسترس عموم قرار نگرفت، اما با توجه به گفتهها الدن رینگ بیشتر شبیه نسخه چهارم بازی Dark Souls بوده که با نام متفاوتی منتشر خواهد شد. بازی Elden Ring مشخصا بزرگترین و جاهطلبانهترین پروژه فرام سافتور تا امروز است، اما با این حال در بسیاری از موارد راه مجموعه دارک سولز را ادامه میدهد.
الدن رینگ در تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۰ (۲۰ ژانویه ۲۰۲۲) برای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. با این که پلتفرمهای مقصد و تاریخ عرضه اثر مذکور مشخص است، ما اطلاعات زیادی در مورد آن نداریم. اما با این حال، در ادامه به مرور اطلاعات محدودی میپردازیم که در ویدیو گیم پلی منتشر شده مشهود بودند.
عملکرد عناصر جهان باز
الدن رینگ یک بازی جهان باز است که در دنیایی به نام The Lands Between جریان دارد. این دنیا به بخشهای کوچکتر مانند سیاه چالهها (Dungeons) و بخشهایی که مبارزات در آن صورت میگیرد، تقسیم میشود. اما در دنیای بازی، بخشهایی به نام Legacy Dungeons وجود دارند که از نقشه جدا هستند و به گونهای در زیر سطح زمین قرار میگیرند. Legacy Dungeonها محل حضور سختترین باس فایتهای بازی هستند که میتوانید در سطح آنها آیتمها و لوت بسیار خوبی هم به دست آورید. به گفته وبسایت IGN، چندین راه مختلف برای ورود به این دسته از مکانها وجود دارد.
وجود مناطقی تحت عنوان Subterranean Labyrinth
نقشه بازی Elden Ring به حضور مناطقی با نام Subterranean Labyrinth اشاره میکند. اگر بخواهیم نام این مکانها را به فارسی بازگردانیم، با عبارت «هزارتوی زیرزمینی» روبرو میشویم. همانطور که از نام این دسته از مکانها مشخص است، در زیر زمین قرار دارند و به احتمال زیاد به طور پیچیدهای طراحی شدهاند. به گفته وبسایت Eurogamer، در قسمتی از ویدیوی گیم پلی میتوان دو بازیکن را مشاهده کرد که در حال گشتن این مناطق هستند. ظاهرا عملکرد Subterranean Labyrinthها شباهت زیادی به Chalice Dungeons در بازی Bloodborne دارند.
امکان احضار کمک مانند مجموعه Dark Souls
در سهگانه سولز مکانیکی وجود داشت که در مواقع سخت به کمک بازیکن میآمد. این مکانیک به بازیکنان اجازه میداد برخی از NPCها را احضار یا Summon کنند تا در هنگام مبارزات، کار را برای دشمنان سختتر شود. با توجه به اطلاعات، مکانیک مشابهی در الدن رینگ هم وجود دارد و بازیکنان میتوانند با استفاده از آیتمی به نام Ashes of the Deceased دستهای از NPCها را برای کمک احضار کنند. این NPCها با نام Spirit شناخته میشوند و به گفته استودیو FromSoftware تعداد زیادی از آنها با قابلیتهای متفاوت، در بازی وجود دارد. برای مثال، یکی از این Spiritها در ویدیو گیم پلی مذکور دیده میشود که به دشمن میچسبد و اجازه حرکت کردن را به او نمیدهد.
Sites of Lost Grace حکم Bonfire را در الدن رینگ ایفا میکند
در بازی Elden Ring شاهد مکانهایی با نام Sites of Lost Grace هستیم که نقش همان Bonfire در سری سولز را ایفا میکند. شما میتوانید با تعامل برقرار با این مکانها، خط سلامتی خود را پر کرده و آیتمهای Healing خود را به صورت کامل پر کنید. همچنین جالب است بدانید که درست مانند سهگانه سولز، تعامل برقرار کردن با Site of Lost Graceها به معنی Spawn شدن مجدد دشمنان است. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که میتوانید به سمت این مکانها Fast Travel کنید تا در زمان خود صرفه جویی کنید.
ملینا (Melina) حکم Firekeeper در مجموعه Dark Souls را دارد
در بازیهای Souls-Like که توسط استودیو FromSoftware ساخته شدهاند، همیشه یک شخصیت مونث وجود دارد که بازیکن میتواند با مراجعه به او Level-Up کند. حال جالب است بدانید که شخصیت مشابهی با نام ملینا در الدن رینگ وجود دارد که از قضا نقش پررنگی را هم در بازی برعهده دارد.
یائوشیرو کیاتو (Yasuhiro Kitao)، مدیر بازاریابی استودیو FromSoftware، در مورد ملینا این گونه توضیح میدهد:
در حالی که پیش از این شخصیتها (منظور Firekeeperها است) آرام و کمحرف بودند، ملینا جاهطلبی و جایگاه بزرگ خود را در داستان دارد. پس امیدواریم از این ویژگی آن لذت ببرید.
Skillها به اسلحهها محدود نمیشوند
استودیو FromSoftware پیش از این هم به این نکته اشاره کرده بود، ولی بد نیست دوباره به مرور آن بپردازیم. بازی Elden Ring یک سری مهارتها (Skill) را در اختیار بازیکن میگذارد که شباهت زیادی به Weapon Arts در Dark Souls 3 دارد. اما برخلاف نسخه سوم دارک سولز، این مهارتها به یک طیف از اسلحههای خاص محدود نمیشوند و شما میتوانید آنها را میان اسلحههای مختلف عوض کنید. البته توجه داشته باشید که این کار تنها در Sites of Lost Grace امکان پذیر است.
وجود مکانیک Parry کردن، Stance Breaking و یک مورد جدید
درست مانند سهگانه سولز، الدن رینگ هم به بازیکنان اجازه Parry کردن حمله دشمنان را میدهد. علاوه بر این، مکانیک مشابهی با Stance Breaking در بازی Sekiro: Shadows Die Twice وجود دارد که با چندین حمله متوالی به سمت دشمنان، گارد دفاعی آنها را از بین برده و اجازه ضربه زدن را به شما میدهد. حال یک مکانیک جدید تحت نام Guard Counter به بازی Elden Ring اضافه شده است که در ازای کاهش قسمتی از خط Stamina پس از دفاع کردن، به شما اجازه میدهد ضربه محکمی به دشمن خود بزنید.
شما میتوانید به صورت پیاده یا سوار بر اسب با اژدهاها مبارزه کنید
ویدیو گیم پلی مذکور که در اختیار رسانهها قرار گرفته است، در بخشهایی از مبارزه شخصیت قابل کنترل با یک اژدهای عظیم الجثه را به تصویر میکشد. حال آن طور که ما متوجه شدیم، بازیکن میتواند چه به صورت پیاده و چه هنگامی که سوار بر اسب خود است، با این اژدها مبارزه کند. در طی مبارزه و هنگامی که شما به میزان مشخصی به اژدها آسیب وارد کردید، او Stun میشود و میتوانید با فرو کردن اسلحه خود در چشم او، کارش را یک سره کنید.
وجود نقشه
الدن رینگ به عنوان اولین بازی Souls-Like فرام سافتور شناخته میشود که یک نقشه (Map) کامل دارد. البته انتظار یک نقشه کاملا مشخص و سرراستی مانند بازی Assassin’s Creed Valhalla را نداشته باشید. در واقع این نقشه به شدت ساده طراحی شده و تنها با یک سری طراحیهای مشخص، مکانهای مختلف دنیای بازی را از یکدیگر جدا میکند. همچنین هیچ نوشتهای در این نقشه وجود ندارد و باید با پیدا کردن قطعههای مختلف در ماجراجویی خود، آن را کامل کنید.
داستان الدن رینگ واضحتر از دارک سولز خواهد بود
با توجه به گفته سازندگان، بازی Elden Ring داستان واضح و سرراستتری نسبت به سهگانه دارک سولز دارد و بیشتر شبیه داستان بازی Sekiro: Shadow Die Twice است. داستان مجموعه Dark Souls به هیچ وجه سرراست نیست و خود بازی آن را به طور مستقیم برای شما روایت نمیکند؛ بلکه باید با گشتن در محیط و مطالعه آیتمهای مختلف به آن پی ببرید. البته داستان گویی محیطی معروف فرام سافتور هنوز هم نقش پررنگی در الدن رینگ دارد و اگر میخواهید داستان را به طور عمیقتری متوجه شوید، باید دقت بیشتری به آیتمها و توضیحات آنها داشته باشید.
پرشهای متعدد
ما پیش از این میدانستیم که بازی Elden Ring از مکانیک پرش کردن استفاده میکند، اما طبق گفتههای Washington Post نقش این مکانیک خیلی پررنگتر از آن چیزی است که تصور میکردیم. ظاهرا سیاه چالهها و راههای میانبر به گونهای طراحی شدهاند که باید برای گشت و گذار میان آنها بارها از پرش استفاده کنید. با توجه به همین موضوع، انتظار میرود که بازار Speedrunning الدن رینگ حسابی داغ شود.
وجود مکانیکهای مخفی کاری
بازی Elden Ring برخی از مکانیکهای مخفی کاری بازی Sekiro: Shadows Die Twice مانند امکان مخفی شدن در چمنهای بلند را به بازیکن میدهد. اما الدن رینگ پای خود را از این محدوده فراتر گذاشته تا دست بازیکنان برای مخفی کاری بازتر شود. برای مثال در ویدیوی گیم پلی دیده شده که شخصیت اصلی با استفاده از یک تیر خواب آور، یکی از دشمنان را بیهوش کرده است. به احتمال زیاد آیتمها و اسلحههای دیگری با محوریت مخفی کاری در بازی وجود خواهد داشت.
بازگشت Bloodstainها
اولین Legacy Dungeon که در بازی Elden Ring با آن برخورد میکنید، Stormveil Castle نام دارد. اما موضوع مهم این جا است که در سطح این منطقه، Bloodstain وجود دارد. Bloodstain یکی از معروفترین مکانیکهای سری سولز است و به صورت نوشتههای راهنما در نقاط مختلف نقشه دیده میشود. این نوشتهها را بازیکنان دیگر به صورت آنلاین به جا میگذارند تا به افراد دیگر کمک کوچکی کرده باشند.
نظر شما در مورد اطلاعات جدید الدن رینگ چیست؟ به نظر شما این بازی میتواند انتظار فوقالعاده بالای بازیکنان را برآورده کند؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان بگذارید.
منبع: PC Gamer