راهنمای کنسول‌ها, راهنمای نرم افزار, راهنمایی و آموزش, کنسول

چگونه در کنسول Steam Deck گیفت قبول کنیم؟

چگونه در کنسول Steam Deck گیفت قبول کنیم؟

 فروشگاه Steam به کاربران اجازه می‌‎دهد تا بازی و محتوای خریداری شده را به دوستان خود هدیه دهند، اما قبول کردن این هدایا برای کاربران Steam Deck به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است. کاربران این کنسول باید برای پیدا کردن گزینه Accept کردن هدایا، مدتی طولانی با آن سر و کله بزنند. در حالی که رابط کاربری این کنسول دستی برای کاربران قدیمی Steam آشنا به نظر می‎‌رسد اما SteamOS درواقع نسخه ارتقا یافته Steam است. جست و جو در Library، خرید بازی‎‌ها و دانلود بروزرسانی‎‌ها کار پیچیده‌‎ای نخواهد بود و به راحتی انجام می‌‎شود، ولی دسترسی به بخش‌‎های جزئی‌‎تر ممکن است گیج کننده شود.

با اینکه کاربران با سابقه استیم می‌‎توانند به همان روشی که عادت دارند، Giftها را قبول کنند، اما این کار برای کاربران تازه‌‎وارد چالش برانگیز خواهد بود. خوشبختانه Valve این اجازه را به دارندگان Steam Deck می‌‎دهد تا از طریق کنسول هدایا را قبول و به Library خود اضافه کنند. به همین دلیل نیز ما یک راهنمای کامل برای شما آماده کردیم تا بدون دردسر به استفاده از دستگاه خود بپردازید و در کنار دوستان خود به بازی بپردازید.

چگونه در Steam Deck، گیفت قبول کنیم

کاربران Steam Deck می‎‌توانند با اعلانی که در سمت چپ تصویر در صفحه Home کنسول ظاهر می‎‌شود، هدایا خود را قبول کنند، البته این اعلان پس مدتی دیگر در دسترس نخواهد بود. این روش سریع‎‌ترین راه قبول کردن و ورود به Inventory هدایا است.

اما اگر موفق به قبول کردن هدیه از روشی که اشاره کردیم نشدید، باید مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید:

  1. به منو Home کنسول بروید.
  2. در بالا سمت راست تصویر بر روی آواتار پروفایل خود کلیک کنید.
  3. گزینه View Profile را انتخاب کنید.
  4. Inventory را انتخاب کنید
  5. بخش Pending Gifts را باز کنید.
  6. هدیه خود را قبول یا Accept کنید.

پس از اینکه Gift را قبول کردید، بازی به Library شما اضافه می‎‌شود و می‎‌توانید دانلود آن را شروع کنید. با توجه به این موضوع که Valve در حال انتشار آپدیت‎‌هایی برای بهبود Steam Deck است، ممکن است به زودی روش سریع‎‌تری برای Accept کردن گیفت‎‌ها را شاهد باشیم. در صورت این اتفاق ما همین مقاله را برای شما به‌روزرسانی خواهیم کرد.

چگونه در Steam Deck گیفت ارسال کنیم

کاربران Steam Deck همچنین می‎‌توانند برای دوستان خود هدیه ارسال کنند. برای این کار اول باید بازی مورد نظر خود را به سبد خرید (Shopping Cart) اضافه و سپس گزینه Purchase as Gift را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه، به منو Gift هدایت می‎‌شوید تا از Friend List خود، کاربر مورد نظر را انتخاب و هدیه را برای او ارسال کنید. همچنین می‌‎توانید از گزینه Schedule Send استفاده کنید، تا هدیه در زمان و تاریخی که شما مشخص می‎‌کنید ارسال شود. با بیش از 7 هزار بازی که برچسب Great on Deck و Playable را از طرف Valve دریافت کرده‌‎اند، عناوین زیادی را می‌‎توانید برای دوستان خود Gift کنید. برای دیدن بهترین بازی‌های کنسول استیم دک، نگاهی به سری مقاله‌های ما بندازید.

منبع: Gamerant

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *