اخبار و رویدادها, کنسول, کنسول PS5

کنسول PS5 Pro معرفی شد

سونی درجریان کنفرانس ۹ دقیقه‌ای امروز، از PS5 Pro به عنوان کنسول میان نسلی خود رونمایی کرد.

مدت‌ها بود که شایعات زیادی از پلی استیشن 5 پرو به گوش می‌رسید. همه انتظار داشتند که سونی (Sony)، طبق عادت از نسخه قوی‌تر کنسول PS5 رونمایی کند. حال با کنفرانس امروز، تمام حرف‌ و حدیث‌ها به پایان رسید و شایعات به حقیقت پیوستند. رسما کنسول PS5 Pro معرفی شد.

کنسول میان‌نسلی سونی از توان پردازشی به شدت بالاتری نسبت به برادر بزرگ‌تر خود بهره می‌برد. پلی استیشن ۵ پرو تغییرات مختلفی نسبت به نسخه اولیه پلی استیشن 5 به ارمغان آورده است. اول اینکه GPU یا همان واحد پردازشی کنسول، ۶۷ درصد افزایش یافته و ۲۸ درصد حافظه سریع‌تری نسبت به PS5 اصلی دارد که به گفته مارک سرنی معمار ارشد سونی و مجری کنفرانس، ۴۵ درصد رندر بازی‌ها را با سرعت بیشتری انجام خواهد داد.

قوی‌تر و هوشمندتر از قبل

علاوه‌بر قدرت بیشتر و سرعت بالاتر کنسول PS5 Pro،‌ تکنولوژی آپ‌اسکیل PSSR به این کنسول اضافه شده است. فناوری‌ای برپایه هوش‌مصنوعی که کمک شایانی به ایجاد تصاویر شفاف‌‌تر می‌کند. این تکنولوژی بر پایه یادگیری ماشین است و انتظاراتی جذابی از این کنسول به وجود آورده است.

یکی دیگر از نکات جدیدی که در کنسول جدید سونی شاهد خواهیم بود،‌ری‌تریسینگ قوی‌تر است. باتوجه به گفته‌های مارک سرنی، ری تریسینگ این کسنول سبب می‌شود  شکست امواج نور بهتری و انعکاس پویاتری را  پیش‌روی خود داشته باشیم. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این قابلیت مشاهده‌ی پرتوها با سرعتی ۲ برابری و در برخی مواقع ۳ برابری، نسبت به سرعت فعلی کنسول PS5 است.

یکی از مشکلاتی که دارندگان فعلی پلی استیشن 5 از آن گله‌مند بودند،‌ فضای ذخیره‌سازی کنسول بود. با توجه به حجم سنگین بازی‌های جدید، ۱ ترابایت حافظه SSD، مشکلات زیادی برای کسانی که علاقه‌ دارند کنسول خود را انبار بازی‌های ویدیویی کنند به وجود آورده بود. طراحان PS5 Pro فکر این موضوع را کردند و ۲ ترابایت حافظه SSD برای کنسول جدید خود در نظر گرفته‌اند.

برچسب قیمتی عالی اما بدون درایو نوری!

تجربه انحصاری‌های سونی با ری‌تریسنگ بهتر، نرخ فریم بالاتر و صد البته تصاویر شفاف‌تر، می‌تواند برای هرگیمری در هرکجای دنیا،‌ حسابی هیجان‌انگیز باشد.

برخلاف گذشته دیگر خبری از نسخه دیسک‌خور در کنسول PS5 Pro نیست. اگر قصد استفاده از دیسک برای نصب و تجربه بازی‌های خود را دارید نگران نباشید،‌ چون سونی یک بلوری‌خوان جداگانه برای کنسول جدید خود در نظر گرفته است. سونی با کنسول میان‌نسلی خود،‌ رکوردشکنی کرد و گران‌قیمت‌ترین نسخه پلی استیشن را با قیمت ۷۰۰ دلاری روانه بازار می‌کند. تاریخ عرضه این کسنول هم خیلی دور نیست و طرفداران پلی استیشن در تاریخ ۱۷ آبان ماه همین امسال می‌توانند به کنسول جدید سونی دسترسی پیدا کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *