یکی از پر سر و صداترین بازیهای امسال که توانست امتیازات بسیار بالایی نیز به دست آورد، بازی Elden Ring است. این بازی از زیباییهای هنری بسیار زیادی بهره میبرد؛ به طوری که ما ساعتها میتوانیم بدون هیچگونه حرکتی محو تماشای محیط اطراف خود شویم. البته که در این زیبایی، سختی و مواردی هستند که ما ممکن است از آنها خوشمان نیاید. در این مقاله قصد داریم در مورد مواردی صحبت کنیم که ما را بسیار هیجانزده کردند و همینطور باعث آزار ما شدند. پس با ما تا آخر همراه باشید.
بازی Elden Ring یکی دیگر از موفقیتهای بازیهای Souls-Borne است که توانسته طرفداران را بسیار هیجانزده کند. در این بازی همه چیز میدرخشد، اما مواردی هستند که باید اصلاح شوند یا اینکه ما ممکن است از آنان خوشمان نیاید. تقریبا چند روزی است که بازی Elden Ring برای PC ،Xbox و PlayStation عرضه شده و به نوعی آخرین ورودی از سری بهاصطلاح Soulsborne استودیو FromSoftware به شمار میرود. استودیو سازنده بازی یعنی FromSoftware یکی از موفقترین شرکتهای حال حاضر محسوب میشود که بازیهایی همچون Dark Souls، Bloodborne و Sekiro را به بازیکنان ارائه کرده است. از بین این آثار، بازی Sekiro: Shadows Die توانست عنوان برترین بازی سال را از آن خود کند. با توجه به پیشرفت و جهش قابل توجه FromSoftware میتوانیم متوجه شویم که این استودیو راههای به دست آوردن دل مخاطبان خود را پیدا کرده، به طوری که آخرین عنوان این استودیو توانست متای فوقالعاده 97 را در بین دیگر بازیهای امسال به دست آورد.
بازی Elden Ring توانست ستایش و توجه بسیار زیادی را متوجه خود کند، طوری که بازیکنان در سراسر دنیا از این عنوان شگفتزده شدند و ذهن آنها درگیر زیبایی منحصر به فرد این بازی شد. این بازی برای تمامی افرادی که طرفداران سری بازیهای Souls هستند بسیار خاطرهانگیز عمل میکند و آنها را راضی نگه میدارد؛ اما در این میان هستند افرادی که هنوز این سری از بازیها را تجربه نکردند و در خرید این محصول تردید دارند. به همین خاطر ما قصد داریم برای این دسته از افراد جوانب مثبت و منفی Elden Ring را مورد بررسی قرار دهیم تا کمکی به این افراد کرده باشیم.
مورد دوست داشتنی: Open World بودن بازی
قابل توجهترین موردی که استودیو سازنده بازی از فرمول Soulsborne تغییر داده، جهان باز بودن بازی Elden Ring است. در تمامی بازیهای این استودیو حالت open world وجود نداشت و ناگهان بازی الدن رینگ با این تغییر تعجب همه طرفداران را برانگیخت. مطمئنا راه FromSoftware برای وارد شدن به دنیای عظیم open world اصلا کار سادهای نبوده؛ زیرا بازیهای بسیار بزرگ و موفقی هستند که در این دنیا ساخته شدهاند و رقابت با آنان کار دشوار و جالبی به شمار میرود. همانطور که احتمالا میدانید بازی های open world دنیای بسیار بزرگ و گستردهای دارند و بازی Elden Ring به خوبی توانسته این دنیا را طراحی کند. نقشه این بازی بسیار جالب توجه و متنوع است و بازیکن را بسیار درگیر خود میکند. شما با زوم کردن بر روی نقشه میتوانید مشاهده کنید که برای هر گوشه و کناره بازی مواردی طراحی شده است. open world بودن بازی افزونه عالی و جالبی برای فرمول Soulsborne است، زیرا بازیکن میتواند در هر زمان که بخواهد به مکانهای مختلف سفر کند و با باس فایتهای سرسخت بازی مبارزه کند. این قابلیت به بازیکن تضمین میدهد که میتواند در زمانی که از پس دشمنان برنیامد، بار دیگر در سطحی بالاتر دوباره بازگردد.
دوست داشتنی: طراحی هنری بازی
یکی از ویژگیهایی که به شخصه و دیگر طرفداران از بازیهای Soulsborne خوشمان میآید، طراحی منحصر به فرد و خارقالعاده بازی است. بازی علاوه بر زیبایی به شما حس ماجراجویی شگفتانگیزی را القا میکند به طوری که شما ساعتها میتوانید درگیر این بازی شوید. طراحی هنری این بازی باعث میشود که بازیکنان بیشتر و بیشتر جذب بازی شوند و همینطور بیشتر وسوسه میشوند محیط اطراف خود را کاوش کنند. Elden Ring دارای بهترین طراحی هنری در این سری است که میتواند به لطف محیط بزرگ و گسترده، غارها و قلعهها و موارد دیگر، طراحی بسیار زیبایی را به کاربران ارائه کند. میتوانیم بگوییم که الدن رینگ توانسته به خوبی از عنصر فانتزی به بهترین شکل استفاده کند و آن را به نمایش عموم بگذارد.
دوست نداشتنی: مشکلات فنی بازی
متاسفانه در زمان عرضه، بازی Elden Ring با مشکلات فنی روبرو شد که همین موضوع طرفداران را ناراضی کرد. این مشکلات برای تمام مردم نیست و تنها در نسخههایی از بازی این مشکلات قابل مشاهده است. البته توجه کنید بازی به پای بدی فاجعه بار Cyberpunk 2077 نمیرسد؛ اما در عصر حاضر هرگونه مشکل فنی، بازی را با انتقادات فراوانی روبرو کرده است. مشکل عمده بازی بیشتر روی PC، جایی که بازیکنان از افت فریمهای مختلف گزارش میکنند، دیده میشود. ما امیدوار هستیم که مشکلات بازی زودتر حل شوند، البته که ناگفته نماند این مشکلات باید قبل از عرضه بازی رفع میشدند.
دوست داشتنی: روبرو شدن با انواع دشمنان
به طور قابل توجهی، Elden Ring تقریباً همه زیستبوم و مناطق متعدد خود را با انواع دشمنان جدید پر میکند. این مورد تضمین میکند که نواحی نهتنها متفاوت از یکدیگر به نظر میرسند، بلکه تجربههای منحصربهفردی را به بازیکنان ارائه میکنند؛ زیرا بازیکنان مجبور میشوند خود را با الگوهای حمله دشمن جدید تطبیق دهند و با راه و روش آنان کنار بیایند. با توجه به تلاشی که استودیو FromSoftware انجام داده است ما میتوانیم کاملا متوجه شویم که آنان چه کار سختی بر روی طراحی دشمنان انجام دادهاند و توانستهاند هر دشمنی را مطابق با محیط آن طراحی و به اجرا دربیاورند. اگرچه برخی از دشمنان یا حتی باس فایتها تاحدودی تکراری میشوند، اما رویارویی با آنان بسیار جالب توجه و هیجانانگیز است.
دوست داشتنی: تنوع کلاسها
برای اینکه بازیکنان در الدن رینگ باید با دشمنان مختلف سر و کله بزنند، استودیو FromSoftware برای جبران این گسترده بودن دشمنان برای بازیکنان کلاسهای مختلفی قرار داده است که آنان میتوانند به دلخواه خود هر یک از آنان را انتخاب کنند و مشغول به بازی شوند. وجود کلاسهای متنوع تنها جبران این استودیو برای بازیکنان نیست؛ بلکه وجود انواع طلسمها، شمشیرهای متنوع و بسیاری موارد دیگر که میتوانند در زمان مبارزه با دشمنان به کمک شما بیایند. با وجود تنوع گستردهای از سبک و کلاسهای بازی و سلاحهای ارائه شده، FromSoftware تضمین کرده که بازیکنان در هنگام استفاده از این تجهیزات میتوانند به خوبی لذت ببرند و حس برتری را احساس کنند.
دوست نداشتنی: کوتاهی در ساخت انیمیشنها و گرافیک نسبت به ریمیک بازی Demon’s Soul
ریمیک Demon’s Souls از Bluepoint Games در نوامبر 2020 منتشر شد و این ریمیک رنگ تازهای به بازی Demon’s Souls بخشید. این بازی که اولین بار در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، شروع کننده Souls-Broneها به شمار میرود. با کمی فاصله در این میان، میازاکی کارگردان بازی الدن رینگ میگوید که طراحان گرافیک بازی به خاطر جلوههای بصری بالای Demon’s Souls بسیار تحت فشار قرار گرفته بودند و دقیقا نتوانستند آنطور که میخواهند روی گرافیک و انیمیشن Elden Ring کار کنند. اگرچه همانطور که قبلاً ذکر شد، طراحی هنری Elden Ring باورنکردنی به نظر میرسد؛ اما مایه شرمساری است که گرافیک و جلوههای بصری آن نسبت به عصری که در آن هستیم، اصلا مناسب نیست.
در تیلنو بخوانید:
- آموزش بازی Elden Ring: چگونه Level خود را ارتقا دهیم؟
- بهترین بازی های نوروز ۱۴۰۱ که باید تجربه کنید
- معرفی 10 بازی مشابه بازی Sifu
دوست داشتنی: سطح آزادی بازیکنان
حس آزادی و استقلالی که بازیکنان در بازیهای جهان باز دارند بسیار جالب و قابل توجه است؛ به طوری که بازیکنان میتوانند به راحتی از تواناییهای خود استفاده کنند و همینطور بیشتر از بازی لذت ببرند. همین عامل موجب شده تا این سبک از بازیها نسبت به دهههای گذشته بیشتر مورد توجه قرار گیرند. Elden Ring کاملاً به اندازه The Legend of Zelda: Breath of the Wild آزادی عمل به بازیکنان نمیدهد، مثلا شما نمیتوانید بعد از گذراندن مراحل آموزشی مانند بازی زلدا، سریعا به سراغ باس فایت نهایی بازی بروید. اگرچه باس فایتهایی هستند که بازیکنان حتما باید با آنان مبارزه کنند تا بتوانند دروازههای مختلف بازی را باز کنند.
کلام پایانی
Elden Ring اکنون برای PC، ایکس باکس سری X/S، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر شده است. خب این بود مواردی که ما از بازی دوست داشتیم و موارد دیگری که اصلا از وجود آنان راضی نبودیم. در آخر امیدواریم از خواندن این محتوا لذت برده باشید. به نظر شما چه موارد دیگری هستند که شما از بازی دوست داشتید و چه مواردی را دوست نداشتید؟ مشتاقانه منتظر نظرات شما هستیم.
منبع: gamerant