بازی Project Athia با معرفی خود در مراسم Playstation 5 Future of Gaming با یک نمایش جذاب، توجهات بسیاری را به خود جذب کرد. حال طبق گفتهی سازندگان، این بازی از تمامی قدرت سخت افزاری پلی استیشن 5 استفاده میکند.
بازی Project Athia در ماه ژوئن و در مراسم PS5 Future of Gaming به عنوان جدیدترین بازی استودیوهای اسکوئر انیکس و لومینوس پروداکشن (Louminus Production)، سازندههای سابق بازی Final Fantasy XV، معرفی شد. این بازی در کنار ارائهی یک تجربه اکشن در یک دنیای فانتزی، تمرکز زیادی را بر روی گرافیک فنی و استفاده از قدرت پلی استیشن 5 گذاشته است. حال نشریهی ژاپنی Weekly Toyo Keizazi Plus موفق شده تا یک ملاقات را با کارگردان این اثر، یعنی یوسکه ماتسودا (Yosuke Matsuda)، تدارک ببیند و در مورد این بازی با او صحبت کند. بازی Project Athia یک بازی جهان باز و فانتزی است که علاوه بر پلی استیشن 5، قرار است برای رایانههای شخصی هم منتشر شود. این بازی موردانتظار قرار است از فناوری Ray-Tracing که بر روی کنسولهای نسل نهم در دسترس است، نهایت اسفاده را بکند. فناوری Ray-Tracing به صورت خلاصه، قابلیتی است که باعث میشود نورپردازی بازیهای به شدت واقع گرایانهتر شود، به طوری که شما میتوانید انعکاس اشیا و نورها را بر روی جزئیات مختلف ببینید.
یوسوگه ماتسودا در این باره گفت:
بازی Project Athia که برای پلی استیشن 5 منتشر میشود، یک بازی جهان باز است که به کاربران اجازه میدهد به صورت آزادانه، در محیط بازی گشت و گذار کنند. پلی استیشن 5، به طور چشم گیری تکنولوژی بازیهای ویدیویی را ارتقاء میدهد، مانند اجرای فناوری انعاکاس نور، یعنی تکنولوژی Ray-Tracing. این موضوع با آن چه که در رایانههای شخصی مشاهده میکنید، یکسان است. با استفاده از این ویژگیهای خاص، ما قادر به تولید تصاویر بسیار دقیقتر و زیباتر خواهیم بود. درست است که ما هنوز هم در حال توسعهی بازیهایی برای پلتفرمهای متعادل و ضعیفتر مانند تلفنهای هوشمند و سیستمهای ابری هستیم، اما به هیچ وجه توسعهی بازیهای سطح بالا را برای پلتفرمی مانند پلی استیشن 5، متوقف نمیکنیم. چرا که این گونه چیزها، با بهترین تکنولوژیها عجین شدهاند.
گزارشگر نشریه ی ژاپنی weekly Toyo Keizazi Plus، در ادامهی سوالاتش در مورد بازی Project Athia، دربارهی روند ساخت نسخهی دوم بازی Final Fantasy Vll Remake و تاثیر ویروس کرونا بر روی توسعهی بازیهایی ویدیویی، پرسید. ماتسودا گفت با این که روند توسعهی بازیها کند شده است، اما جامعهی کاربران بازیهای آنلاین اسکوئر انیکس، مانند بازی Final Fantasy XIV، هر روز در حال بیشتر و بهتر شدن است.
ماتسودا ادامه داد:
من باری دیگر فهمیدم که سرگرمی برای زندگی مرد ضروری است. اما آن پدیدهای که این دفعه مورد توجه قرار گرفت، عملکرد کاربران یک بازی مانند اعضای یک جامعه و خانواده است.
البته که باید هنوز صبر کنیم و ببینیم که شیوع ویروس کرونا چگونه بر بازیهای در دست ساخت، مانند بازی project Athia، و سایر آثاری که قرار است در آینده منتشر میشوند، تاثیر میگذارد. به هر حال، همین حالا هم موارد زیادی وجود دارد که میتوانیم برای آنها هیجان زده و منتظر شویم. از بازیهای مورد انتظاری مانند سایبرپانک ۲۰۷۷ (CyberPunk 2077) گرفته تا عرضه ی کنسولهای نسل نهم یعنی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سریز ایکس.
بازی Project Athia در تاریخ نامشخصی برای پلی استیشن 5 و رایانههای شخصی منتشر میشود.
نظر شما کاربران تیلنو دربارهی این بازی جیست؟ آیا منتظر عرضه و تجربهی آن هستید؟ نظرات خود را با تیم تیلنو در میان گذارید.
منبع: Playstation Lifestyle