بازی Red Dead Revolver اولین نسخه از مجموعه رد دد شرکت راک استار (Rockstar Games) به حساب میآید و هر آنچه ما امروز از این فرنچایز میبینیم، با این اثر آغاز شده است. اما سبک این بازی کمی با دنبالههایش تفاوت دارد و اگر ریمیکی با استایل نسخههای Redemption انجام شود که حالت جهانباز (Open World) نیز داشته باشد، بسیار جذاب خواهد بود. در ادامه با تیلنو همراه باشید.
بازی Red Dead Redemption 2 پس از انتشار، سریعا به یکی از ستایش شدهترین آثار شرکت راک استار تبدیل شد. حالت نقشآفرینی (RPG)، گیمپلی مهیج و درگیر کننده، محیط جذاب و اتمسفر خاص این اثر موجب شد که بازیکنان شدیدا عاشق آن شوند. بازی Red Dead Redemption 2 با داشتن جهانی بزرگ و آزاد به شما اجازه انجام تقریبا هر کاری را میدهد و این تعامل بسیار خوب بازیکن با دنیای اثر است که موجب منحصر به فرد شدن آن میشود. بد نیست اشاره کنیم که داستان این بازی نیز یکی از نقاط قوت آن به حساب میآید. نسخه قبلی این اثر که در سال 2010 عرضه شد مورد تقدیر عموم قرار گرفت، ولی جالب این است که کسی از نسخه اول که سنگ بنای این مجموعه را بنا نهاد، صحبت نمیکند. در واقع بازی Red Dead Revolver بود که این فرنچایز را آغاز کرد، گرچه این اثر شباهت زیادی به دنبالههایش ندارد.
درست قبل از این که شرکت Rockstar Games بازی پرطرفدار Red Dead Redemption و دنبالهاش را عرضه کند، نسخهای نسبتا سادهتر و نهچندان مجبوبی را در این مجموعه ساخته بود که به طور کلی اثری متفاوت بود. پیش از این که حالت جهانباز در بازیها به لطف فرنچایز جی تی ای (Grand Theft Auto) به محبوبیت برسد، طراحی گیمپلی آثار شوتر وسترن راک استار، Arcade-Like بود. بازی Red Dead Revolver اثری خطی و سوم شخص بود که مناطق و مراحل زیادی داشت و شما در آن با دشمنان متنوع و چالشهای گوناگونی مواجه میشدید. شخصیتها ظرافت کاراکترهای جدید را نداشتند و کارتونیتر بودند. همچنین داستان نیز آنچنان چیزی برای گفتن نداشت، گرچه متقاعد کننده بود. سری Red Dead مسیری طولانی را طی کرده تا به این نقطه رسیده و حالا سازندگان میتوانند ریمیکی از بازی Red Dead Revolver برای کنسولهای نسل نهمی بسازند.
پیش از این که درباره تغییرات بدیهی گیمپلی در ریمیک مدرن بازی Red Dead Revolver صحبت کنیم، بد نیست به کاراکترها بپردازیم. بهتر است در بازسازی این اثر کاراکترها هم دستخوش تغییراتی شوند که آنها در دل داستان برایمان جذابیت پیدا کنند. باید اشاره کنیم که ایدهی کلی داستان رد هارلو (Red Harlow) جالب است. به نظر میرسد راک استار علاقه خاصی به روایتهای انتقاممحور دارد، حتی در صورتی که ادامه داستان به همان شکل پیش نرود و اکشن زیادی در اثر وجود نداشته باشد. به هر حال اگر بخواهیم این ایده را در یک اثر ماجراجویی و جهانباز پیادهسازی کنیم، باید شخصیتهایی نظیر رد هالو، جک سوئیفت (Jack Swift) بوفالو سولجر (Buffalo Soldier)، پیگ جاش (Pig Josh) و آنی استوکس (Annie Stoakes) متقاعد کنندهتر باشند؛ زیرا مخاطب قرار است ساعتها پای گیمپلی اثر بنشیند و اگر کارکترها جذاب نباشند، بازیکن به سرعت از داستان دل زده میشود.
حالت ایدهآل این است که داستان رد هالو در ریمیک بازی Red Dead Revolver به سبک بازی Red Dead Redemption و دنبالهاش روایت شود. فراموش نکنید که روایت انتقام جان مارستون (John Marston) تا حدی از داستان رد در بازی Red Dead Revolver الهام گرفته است. پس ارائهی داستانی مشابه برای رد در ریمیک این اثر نباید برای راک استار کار سختی باشد. ایجاد تغییرات و پیچیدهتر کردن شخصیت رد هارلو شاید کار دشواری نباشد، اما اضافه کردن کاراکترهای جدید و جذاب به بازی میتواند کاملا چالش برانگیز باشد. استفاده از شخصیتهای جانبی بازی Red Dead Revolver شاید کار دشواری باشد؛ زیرا هر کدام از آنها در بخشهایی مجزا حضور داشتند و هر یک دارای داستانهای فرعی خود بودند.
اقتباس از طراحی جهانباز بازی Red Dead Redemption
همه ما میدانیم که مهمترین تغییرات برای ریمیک بازی Red Dead Revolver مربوط به بخش گیمپلی خواهد بود. راک استار باید سبک اصلی این بازی را فراموش کند و اثری واقعگرایانهتر را ارائه دهد که در حد آثار AAA امروزی باشد. از آن جایی که بیشتر مخاطبان امروزی با بازی Read Dead Redemption و دنباله آن آشنا هستند، به کار گیری سبک این آثار میتواند به جذابیت اثر کمک کند. احتمالا بسیاری از افراد سبک و سیاق بازی Red Dead Revolver را نمیشناسند و حتی علاقهای به آن ندارند. پس حداقل چیزی که این اثر نیاز دارد، استایل نسخههای Redemption و جهانباز بودن آن است. حالت Arcade-like نیز میتواند در بازی وجود داشته باشد، اما بهتر است در مرکز توجه قرار نگیرد.
یک ریمیک جاهطلبانه از این اثر میتواند سیستم بازی Read Dead Redemption 2 را اقتباس کند تا تجربهای بهتر از بازی Red Dead Revolver را به مخاطبان ارائه دهد. اگر راک استار بتواند جهانی مشابه رد دد ردمپشن 2 را در ریمیک نسخه Revolver پیادهسازی کند، احتمالا مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب خواهد کرد. بازی Red Dead Revolver در اصل یک اثر کاملا خطی است که از نمای سوم شخص روایت میشود و بخشهای زیادی در آن وجود دارند. اگر داستان و گیمپلی این اثر در غرب وحشی مانند بازیهای جدید به صورت Open World ارائه شود، تجربه آن حس بهتری را در مخاطب ایجاد خواهد کرد. بدون شک گیمپلی بازیهای مدرن برای بازیکنان آشناتر هستند و استفاده از آنها میتواند به نفع ریمیک بازی Red Dead Revolver باشد.
این بود انتظارات ما از ریمیک بازی Red Dead Revolver. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. آیا شما این بازی را تجربه کردهاید؟ شما از ریمیک این اثر چه انتظاراتی دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنتها با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: GameRant