اخبار و رویدادها, بازی, راهنمای نرم افزار, راهنمایی و آموزش, کنسول PS5, یادداشت

راهنمای آپدیت جدید پلی استیشن ۵

راهنمای آپدیت جدید پلی استیشن ۵

جدیدترین آپدیت نرم‌افزاری کنسول نسل نهمی سونی یعنی PS5 امروز و پس از گذراندن دوران آزمایشی و بتا، برای تمام کاربران در سرتاسر جهان منتشر شد. این آپدیت چندین ویژگی مهمی که کاربران خواهان آن‌ها بودند، یعنی کیفیت تصویر ۱۴۴۰P، امکان به وجود آوردن فهرست بازی‌ها، امکان درخواست دادن برای Share Screen کردن بازی دوستان، آسان‌تر شدن نگاه کردن به پروفایل دیگر بازیکنان و نوتیفیکشن بازی کردن یکی از دوستان شما برای راحت‌تر کردن وصل شدن به سرور و بازی آن‌ها را، اضافه کرده.

علاوه بر این ویژگی‌ها، امکان بررسی کردن فرق صدای سه بعدی هدست‌ها و حالت عادی آن‌ها به صورت همزمان و راحت‌تر کردن بررسی مقدار پیشرفت و تروفی‌ها یک بازی، نیز به کنسول پلی استیشن ۵ اضافه شدند. ما در این متن هر کدام از این ویژگی‌های اضافه شده را به صورت کامل برای شما توضیح داده‌ایم.

کیفیت تصویر ۱۴۴۰p

در این آپدیت جدید شما می‌توانید درست به مانند عکس پایین، به تنظیمات کنسول خود، بخش Screen and Video رفته، و کیفیت تصویر مد نظر خودتان را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که مانیتور شما باید قابلیت تصویر ۱۴۴۰p را داشته باشد. اگر مطمئن نیستید که مانیتور شما این قابلیت را دارد یا خیر، می‌توانید در همین صفحه از گزینه‌ی Test 1440p output استفاده کنید.

راهنمای آپدیت جدید پلی استیشن ۵

ساختن لیست برای بازی‌ها

شما حالا می‌توانید به روشی بسیار ساده‌تر بازی‌های خود را مرتب کنید، برای انجام این کار به مانند عکس زیر، این کارها را انجام دهید:

  • به بخش Game Library در کنسول خود بروید
  • به بخش Your Collection بروید و برروی گزینه‌ی Create Gamelist کلیک کنید و بازی‌هایی که می‌خواهید در این لیست و فایل قرار دهید را انتخاب کنید و نام این لیست را مشخص کنید.
  • شما می‌توانید ۱۵ لیست و فایل گیم داشته باشید و در هر کدام از آن‌ها ۱۰۰ بازی قرار دهید. تمام بازی‌ها اعم از بازی‌های استریمی، دیجیتالی و فیزیکی که در بخش Your Collection قرار دارند می‌توانند لیست شوند و هر بازی می‌تواند در چندین لیست قرار بگیرد.
راهنمای آپدیت جدید پلی استیشن ۵

مقایسه کردن صدای سه بعدی و Stereo

شما حالا به مانند تصویر زیر می‌توانید برای بررسی کردن صدای سه بعدی و Stereo در یک صفحه و به صورت همزمان، به بخش صدای کنسول بروید.

راهنمای آپدیت جدید پلی استیشن ۵

راحت‌تر کردن امکان دسترسی به مقدار پیشرفت در یک بازی

با این قابلیت، شما می‌توانید بدون رفتن به منوی یک بازی که مشغول به تجربه‌ی آن بودید، با کلیک بر روی گزینه‌ی Resume Activity مستقیم به آخرین سیو خود رفته و بازی را از آن جا شروع کنید. همچنین در کنار این قابلیت امکان راهنمای تروفی و پیشرفت در بازی نیز برای کاربران پلاس قرار گرفته.

راهنمای آپدیت جدید پلی استیشن ۵

قابلیت درخواست دادن برای Share Screen

شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌ی گوشی‌های همراه سونی و یا از طریق کنسول خود به دوستان خود در یک گروه و پارتی درخواست Share Screen بدهید تا بتوانید بازی‌ آن‌ها را تماشا کنید.

راهنمای آپدیت جدید پلی استیشن ۵

نوتیفیکیشن‌هایی با قابلیت پیوستن به بازی دوستان

اگر به یک پارتی ملحق شوید و دوست شما از قبل، مشغول بازی باشد، شما مانند تصویر، نوتیفیکیشنی دریافت می‌کنید که به شما اجازه می‌دهد بلافاصله وارد بازی دوست خود شوید.

راهنمای آپدیت جدید پلی استیشن ۵

بررسی کردن پروفایل دوستان جدید

شما حالا می‌توانید به سادگی پروفایل کسانی که درخواست دوستی آن‌ها را قبول کردید در بخش دوستان قبول شده، مشاهده کنید.

امکان فرستادن وویس مسیج و استیکر

شما می‌توانید بعد از این آپدیت هنگام چت کردن با دیگران از قابلیت استیکر و وویس فرستادن مانند عکس زیر بهره ببرید.

راهنمای آپدیت جدید پلی استیشن ۵

نظر شما در مورد این آپدیت چیست؟ آیا سونی موفق شده تمام آنچه که می‌خواستید را به کنسول نسل نهمی خودش اضافه کند؟ اگر نه، چه قابلیت‌هایی همچنان می‌توانند به این کنسول اضافه شوند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بزارید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *