اخبار و رویدادها, بازی

فروش فوق‌العاده‌ی بازی God of War Ragnarok

فروش فوق‌العاده‌ی بازی God of War Ragnarok

همانطور که انتظار می‌رفت، بازی God of War Ragnarok با استقبال فراوان گیمر‌ها مواجه شد، و آمار فروش فوق‌العاده‌ای را بر جا گذاشت. در این بین اما، برخی از آمار‌های فروش این بازی، فراتر از حد انتظار ظاهر شده‌اند و بسیاری از ژورنالیست‌های دنیای بازی‌های ویدیویی را سوپرایز کردند. در این مقاله به چند آمار فروش فوق‌العاده از دنباله‌ی God of War 2018 می‌پردازیم.

بیشترین فروش هفته‌ی اول فرنچایز God of War

بازی God of War Ragnarok تنها سه روز پس از انتشارش، موفق شد به مقدار فروش هفته‌ی اول تمام گاد آف وار‌های قبلی برسد و در نهایت در انتهای همان هفته‌، با اختلاف چشم گیری موفق به شکستن رکورد بیشترین فروش هفته‌ی اول فرنچایز شد. این آمار در گذشته، در اختیار ریبوت سال ۲۰۱۸ بود، که توانسته بود با تغییر سبک کامل فرنچایز گاد آف وار از Hack And Slash به یک عنوان Adventure، هواداران زیادی را جذب خود کند. کمتر کسی انتظار داشت که رگناروک بتواند رکورد بازی انقلابی سال ۲۰۱۸ بشکند.

تاثیرگذاری بر فروش کنسول PS5

بر اساس آمار فروش PS5 در هفته‌ی انتشار این بازی، به نظر می‌رسد تعداد زیادی از افراد که هنوز اقدام به خرید PS5 نکرده بودند، سرانجام برای تجربه‌ی رگناروک این کار را انجام دادند. به گفته‌ی مراکز آماری، ۵۵ درصد از کنسول‌های PS5 فروخته شده در مدت عرضه‌ی God of War Ragnarok، همراه این بازی و به شکل یک باندل خریداری شده‌اند. علاوه بر این در کشور آمریکا نیز این اثر تبدیل به پرفروش‌ترین بازی اختصاصی پلی‌استیشن برروی کنسول PS4 در هفته‌ی اول، شده است. این بدان معنی است که رگناروک به علت بی نقص بودن بر روی کنسول نسل قبلی سونی، آمار فروش PS4 را نیز بالا برده است.

شکست دادن Call of Duty: Modern Warfare 2

بازی‌های آنلاین مانند Call of Duty: Modern Warfare 2 به علت عام بودن، همواره فروش بیشتری نسبت به بازی‌های دیگر دارند. در هفته‌ی انتشار رگناروک اما، این موضوع تغییر کرد. این اثر موفق شد در هفته‌ی اول خود بیشتر از عناوینی همچون Call of Duty: Modern Warfare 2، الدن رینگ و… بفروشد. انتشار این بازی حتی باعث شد آمار فروش کال آف دیوتی ۳۹ درصد نسبت به هفته‌ی قبل، افت داشته باشد. FIFA 23 نیز که تا به الان پرفروش‌ترین بازی سال بوده، در هفته‌ی انتشار رگناروک از آن شکست خورد. البته در نهایت فیفا همچنان بهترین آمار فروش در هفته‌ی اول را دارد و God of War Ragnarok یک رتبه از این بازی عقب‌تر است.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *