اخبار و رویدادها, بازی, پوستر بازی, نمایش و پیش نمایش, یادداشت

هر آنچه که از بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 می‌دانیم

Call of Duty Modern Warfare 2

بعد از تریلر رونمایی از گیم‌پلی بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2،جزئیات زیادی از بخش داستانی، گیم پلی، بخش چندنفره و موارد دیگر به  طرفداران ارائه شد. همانطور که می‌دانید، رسم همیشگی شرکت بازیسازی اکتیویژن، عرضه یک بازی کالاف دیوتی به صورت سالانه است که عملا خیال همه بازیکنان را از انتشار عناوین Call of Duty راحت  می‌کند. اما باید گفت که بعد از بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2، در سال جدید میلادی هیچ بازی جدیدی از این سری را نخواهیم دید و همین مسئله، مسئولیت سنگینی بر دوش سازندگان این عنوان گذاشته است تا  بازیکنان را با وجود وقفه یک ساله در ساخت عناوین جدید سری کالاف دیوتی، راضی نگه دارند. با وجود تریلر رونمایی از بازی و گیم‌پلی آن، اطلاعات پرباری در دسترس بازیکنان قرار گرفت که بدون معطلی به هر آنچه که از بازی Call of Duty modern Warfare 2 می‌دانیم، می‌پردازیم.

تاریخ عرضه بازی Call of Duty Modern Warfare 2

درحال حاضر، تاریخ دقیق 28 اکتبر 2022 برای انتشار بازی Call of Duty modern Warfare 2 اعلام شده، که طبیعتا نشان از رسم چندساله اخیر اکتیویژن برای عرضه بازی در فصل پاییز دارد. مانند دیگر بازی‌های کالاف دیوتی، بازیکنان می‌توانند با پیش خرید کردن نسخه دیجیتال بازی Call of Duty Modern Warfare 2 زودتر تر از موعد، فایل‌های این بازی را بر روی کنسول‌های خود دانلود کنند.

پلتفرم‌های مقصد بازی Call of Duty Modern Warfare 2

برای عرضه بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2، پلتفرم‌های PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series S/X و رایانه‌های شخصی (Steam) رسما نام برده شدند. همچنین باید ذکر کرد که شایعاتی مبنی بر انتشار این بازی در قالب دو یا چند دیسک برای کنسول‌های نسل هشتمی PS4 و Xbox One در فضای مجازی جریان دارد که باید منتظر اخبار بیش‌تری در این مورد باشیم.

در این بین هم شاهد خریداری شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط ماکروسافت بودیم که این اتفاق برای دارندگان کنسول‌های پلی استیشن دلهره‌آور بود، اما شرکت مایکروسافت تاکید کرده که عناوین ساخته شده توسط اکتیویژن بلیزارد (که بازی Call of Duty Modern Warfare 2 هم در این دسته بندی قرار گرفته) همانند روند گذشته برای کنسول‌های مختلف در دسترس خواهد بود و جای هیچ نگرانی برای طرفداران این بازی وجود ندارد. اما با این‌ وجود، تام هندِرسون که یکی از معتبرترین اینسایدرها است، اعلام کرده که به احتمال زیاد بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 آخرین کالاف دیوتی است که برای کنسول‌های نسل هشتمی عرضه خواهد شد.

نسخه Beta یا بتای بازی Call of Duty Modern Warfare 2

Call of Duty Modern Warfare 2

بنا بر عادت همیشگی اکتیویژن، نسخه بتای بازی Call of Duty Modern Warfare 2 زودتر از انتشار نسخه اصلی بازی برای بازیکنان و طرفداران در دسترس خواهد بود. باید اشاره کرد که این بتا برای دارندگان کنسول‌های نسل هشتم و نهم پلی استیشن، یک هفته زودتر در دسترس قرار خواهد گرفت و کاربران ایکس باکس و رایانه‌های شخصی، هفته بعد از این تاریخ می‌توانند به تجربه نسخه Beta بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 بنشینند. تاریخ مربوط به انتشار نسخه Beta بازی Call of Duty Modern Warfare 2 در ماه سپتامبر به شرح زیر است:

  • آخرهفته اول (انحصاری پلی استیشن): 16 و 17 سپامبر (25 و 26 شهریور) به صورت دسترسی اولیه. 18 تا 20 سپتامبر به صورت بتای عمومی
  • آخرهفته دوم (همه پلتفرم‌ها با قابلیت کراس پلی یا میان پلتفرفی): 22 و 23 سپتامبر (31 شهریور و 1 مهر) به صورت دسترسی اولیه. 24 تا 26 سپتامبر به صورت بتای عمومی

باید به این نکته توجه کرد که با پیش خرید کردن هرکدام از نسخه‌های بازی Call of Duty Modern Warfare 2، می‌توانید امکان دسترسی اولیه به بتای عمومی بخش چندنفره این بازی را دریافت کنید. همچنین از بخش چندنفره یا مولتی پلیر این عنوان در ماه سپتامبر کاملا رونمایی می‌شود که تنها با فاصله کمی از این رونمایی، می‌توانید به تجربه آن بپردازید.

رونمایی از لوگوی بازی Call of Duty Modern Warfare 2

در تاریخ 28 آوریل 2022 بود که شاهد رونمایی از لوگوی بازی به شدت موردانتظار Call of Duty Modern Warfare 2 بودیم که شباهت بسیار زیادی به لوگوی بازی Modern Warfare 2 که در سال 2009 ساخته شده بود، دارد. این شباهت هم در نام عنوان و هم در استفاده از اعداد و نوع نوشتار آن‌ها نیز دیده می‌شود که می‌توان انتظار داشت علاوه بر لوگو، اکتیویژن قصد دارد به ارائه تجربه‌ای همانند ریشه‌ پرقدرت خود یعنی سری مدرن وارفر کلاسیک تکیه کند.

نسخه‌های مختلف بازی Call of Duty Modern Warfare 2

اکتیویژن بازی مدرن وارفر 2 را در قالب دو نسخه به بازیکنان ارائه خواهد داد که نسخه استاندارد آن (Standard Edition) 70 دلار و نسخه Vault Edition نیز ۱۰۰ دلار است. پیش خرید کردن هرکدام از نسخه‌های این بازی به بازیکنان امکان دسترسی اولیه به بتای عمومی را می‌دهد، اما نسخه Vault محتویات اضافه دیگری را نیر در اختیار بازیکنان خواهد گذاشت که عبارت‌اند از:

Call of Duty Modern Warfare 2
  • Red Team 141 Operator Pack
  • چهار اپراتور: Ghost, Soap, Farah و Price
  • FJX Cinder Weapon Vault
  • Battle Pass (1 Season) + 50 Tier Skips

بخش داستانی بازی Call of Duty Modern Warfare 2

همانطور که انتظارش را داشتیم، بخش داستانی بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2، دقیقا ادامه داستان نسخه اول (که در سال 2019 منتشر شد) را دنبال می‌کند که روایتگر ماجراهای گروه ویژه 141 با رهبری کاپیتان پرایس و همراهی شخصیت‌های محبوب سری بازی‌های کالاف دیوتی (یعنی جان مک تِویش ملقب به Soap، سایمون رایلی ملقب به Ghost، کایل گَریک ملقب به Gaz و کِیت لَزوِل) است. در بخش کمپین یا داستانی بازی مدرن وارفر 2 در نقش این شخصیت‌ها قرار گرفته و ماموریت‌های متنوعی را در نقاط مختلف جهان، به پایان می‌رسانیم. همچنین باید انتظار پیشرفت چشمگیری در مکانیزم‌های مربوط به وسایل نقلیه در میدان نبرد باشیم؛ از تعمیر آن‌ها گرفته تا بالا رفتن از سقف اتومبیل‌ها.

آیا شاهد بخش Zombies در بازی Call of Duty Modern Warfare 2 خواهیم بود؟

گروه سازندگان بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 یعنی استودیوی اینفینیتی وارد، صراحتا اعلام کرد که خبری از بخش زامبی در بازی Call of Duty Modern Warfare 2 نخواهد بود. درست است که طرفداران بخش زامبی بازی‌های کالاف دیوتی بعد از بازی Vanguard منتظر نسخه جدیدی از این حالت هستند، اما با این‌حال باید دید تا اکتیویژن در سال‌های پیش رو چه برنامه‌ای برای زامبی‌ها در دنیای کالاف دیوتی دارد.

حالت‌های مختلف بازی Call of Duty Modern Warfare 2

Call of Duty Modern Warfare 2

حالت جدید تایید شده‌ای که هنگام عرضه بازی Call of Duty Modern Warfare 2 در دسترس بازیکنان خواهد بود، Knockout نام دارد که عملا همان Gunfight Mode همیشگی بخش مولتی پلیر بوده، اما با تغییرات جدیدی بروزرسانی شده است. در این حالت بازیکنان باید با تعداد جان محدودی که در اختیار دارند و هم در زمان محدود، دشمنان خود را نابود کنند یا کنترل پکیج‌های مختلفی را در بازی در دست خود بگیرند.

بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 حالت مستقل جدیدی مانند Escape From Tarkov را در اختیار بازیکنان قرار خواهد داد که هنوز در دست توسعه قرار دارد. اطلاعاتی از این حالت لو رفته (بهتر بگوییم؛ شایعه شده) که به جمع کردن لوت در نقشه‌های مختلف قبل از خارج شدن از میدان نبرد اشاره دارد. همچنین تام هندرسون در صحبت‌های خود، ذکر کرده است که حالت جدید بازی Call of Duty Modern Warfare 2 چیزی در حدود چهار سال است که در دست ساخت قرار دارد که آن را به یکی جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های اکتیویژن تبدیل کرده است. علاوه بر این‌ها، شایعه شده که این بخش دارای چهار نقشه متفاوت و وسیع هست که همگی در دست توسعه قرار دارند و بخش مستقلی برای دسترسی به این حالت در نظر گرفته شده است (جدا از وارزون و بخش چندنفره). احتمال دارد این بخش که با نام اختصاصی DMZ شناخته شده، هنگام تجربه بتای عمومی برای بازیکنان در دسترس قرار بگیرد و امکان معاوضه برخی آیتم‌ها را به بازیکنان بدهد (اسکین‌های اپراتور و سلاح‌ها و …). آیتم‌هایی هم که در این بخش کسب می‌کنید، بر اساس شایعات و اطلاعات لو رفته اولیه، می‌توانند در بخش‌های مختلف دیگر مانند Warzone 2 و یا چندنفره مورد استفاده قرار بگیرند. تاریخ دقیقی برای عرضه حالت DMZ در دسترس نیست (گزارشات اولیه خبر از انتشار این بخش در سال 2023 می‌دادند اما در شایعات جدیدتر بر عرضه حالت DMZ در سال 2022 تاکید دارند).

حالت جدید دیگری نیز در میان اطلاعت لو رفته به چشم می‌خورد که سبکی مانند بازی Rainbow Six Siege دارد و تیم‌هایی که در رو به روی هم قرار می‌گیرند، باید با استراتژی‌های مختلف به دفاع و حمله بپردازند (آیتم‌های مختلفی از جمله تله‌ برای این حالت در دسترس خواهد بود).

نقشه‌های بازی Call of Duty Modern Warfare 2

با نزدیک شدن به تاریخ عرضه بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2، باید گفت که نقشه‌های این بازی به دسته بندی‌های محتلفی تقسیم می‌شوند؛ Core Maps که همان نقشه‌های 6v6 همیشگی هستند و Battle Maps نقشه‌های بزرگتری هستند که بازیکنان بیشتری را در خود جای می‌دهند.

نقشه و مپ‌های معروف و کلاسیک بازی Call of Duty Modern Warfare 2 که در سال 2009 منتشر شد نیز برای کالاف دیوتی 2022 بازسازی شده‌اند ( مپ‌های Favela, Terminal, Highrise, Shipment و Quarry). لیک‌های متعدد دیگری نیز به ساخت نقشه‌های جدید که از محیط‌های مختلف الهام گرفته شده‌اند اشاره دارند که در میان این اطاعات، نام رمزی 28 نقشه مختلف به چشم می‌خورد که هنگام رونمایی کامل از بخش مولتی پلیر این بازی، می‌توانیم با همه یا تعدادی از آن‌ها آشنا شویم.

اطاعات لو رفته از بازی Call of Duty Modern Warfare 2

Call of Duty Modern Warfare 2

حتی مدت زیادی قبل‌تر از انتشار بازی Vanguard, با توجه به لیک‌ها یا همان اطلاعات لو رفته فهمیدیم که کالاف دیوتی سال 2022 به دنباله Modern Warfare 2019 اختصاص دارد. اینطور که معلوم است در بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 بازیکنان باید در گروهای ضربتی و ویژه ایالات ‌متحده آمریکا، به مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کارتِل‌های کلمبیایی بپردازند. شاید با خواندن این متن یاد بیابان‌های طاقت‌فرسای سری بازی های Red Dead Redemption درون ذهن شما زنده شود، اما باید بگوییم که مکانیزم‌ها و طراحی واقع‌گرایانه این بازی قطعا فکر گاوچران بودن را از سرتان می‌پراند. از خشونت، جنگ، انیمیشن‌های مربوط به مرگ و زخمی شدن گرفته تا هوش مصنوعی پیشرفته‌ای که در این بازی تعبیه شده، همه و همه تجربه‌ای بی‌نظیر را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورند. بنا بر گفته تام هندرسون: اعضای بدن دشمنان در صورت شلیک به آن‌ها بسیار واقع‌گرایانه آسیب می‌بینند و ممکن است از هم جدا ‌شوند. یا حتی بعد از شلیک به قفسه سینه آن‌ها ممکن است مرگ سریعی نداشته باشند و از خونریزی تلف شوند.

با وجود این اطلاعات، هنگام مشاهده تریلر رونمایی از گیم‌پلی بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2، دیدیم که صحبتی از مباحث به پیش نیامد و رسما تایید شد که داستان بازی حول محور گروه ویژه 141 و ماموریت‌های آنان در نقاط مختلف جهان است. همچنین  اطلاعاتی نیز مربوط به سلاح‌های جدیدی که تا حالا در عناوین قبلی کالاف دیوتی دیده نشده‌اند نیز وجود دارد که هیجان طرفداران را برای تجربه این بازی دوچندان کرده است. علاوه بر این، شایعاتی نیز وجود دارد که در بخش چندنفره بازی، می‌توان به جای سه Perk، از چهار Perk استفاده کرد که همین مسئله رنگ و بوی تازه‌ای به بخش مولتی پلیر این بازی خواهد بخشید.

ادغام بازی Call of Duty Modern Warfare 2 با Warzone

Call of Duty Modern Warfare 2

بسیاری از اینسایدرها از توسعه بروزرسانی بزرگی در بخش Warzone سخن می‌گفتند که به تازگی به صورت رسمی‌، ساخت Warzone 2 تایید، و صحت سخنان آن‌ها ثابت شد بنا بر اطلاعات منتشر شده، باید اتنظار داشته باشیم تا وارزون 2 در اواخر سال 2022 میلادی عرضه شود و حاوی مکانیزم‌های جدید، پیشرفت گرافیکی، سلاح‌ها و ابزار جدیدتری نسبت به اولین Warzone باشد. با این‌حال باید منتظر باشیم تا اطلاعت جدیدی از بخش Warzone 2 به دست‌مان برسد.

لازم به ذکر است که عناوین قبلی کالاف دیوتی یعنی Black Ops Cold War و Vanguard هنگام عرضه، با Warzone ادغام شدند، اما این مسئله در مورد Modern Warfare 2 بعید است که صدق کند و ادغام آن با Warzone 2، تجربه جدید و هیجان انگیزی برای بازیکنان خواهد بود. در این مقاله به هر آنچه که از بازی Call of Duty Modern Warfare 2 می‌دانیم، پرداختیم، اما با توجه به اطلاعات این مطلب و انتظارات ما از بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 که در این ویدئو با شما به اشتراک گذاشتیم، آیا بازی جدید سری محبوب Call of Duty می‌تواند طرفداران را راضی نگه داشته و یا آن‌ها را شگفت زده کند؟

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *