راهنمای بازی, راهنمایی و آموزش

آموزش بازی Apex Legends؛ تمام نکاتی که باید بدانید

بازی Apex Legends

در ادامه مقالات آموزش بازی Apex Legends، این بار به سراغ نکات مهم گیم پلی رفته و خیلی کوتاه، به پیش‌زمینه داستانی بازی اشاره خواهیم کرد. با تیلنو و آموزش اپکس لجندز، همراه باشید.

سال ۲۰۱۹ بود که استودیو ریسپاون (Respawn Entertainment) بازی Apex Legends را بدون معرفی و بازاریابی قبلی، با انتشار تریلری روی کنسول‌های نسل هشتمی و ویندوز عرضه کرد. اپکس لجندز در بحبوحه هجوم مالی خولایی بازی‌های مختلف به سمت سبک بتل رویال، از دل سری محبوب تایتان فال بیرون کشیده شد و با شیوه خاصی عرضه شد. شیوه‌ای که باعث می‌شد گیمرها برای اطلاع از کیفیت آن راهی بجز تجربه آن نداشته باشند. ریسپاون ریسک عجیب و غریبی را به جان خرید و باید گفت این ریسک حسابی هم جواب داد. غرق کردن گیمر در شوتری جذاب و سریع همراه سلاح‌هایی که با آینده‌نگری طراحی شده‌اند، چیزی نبود که بتوان به این سادگی‌ها از کنارش عبور کرد. سایه سری تایتان فال روی بازی Apex Legends، محبوبیت این بازی را روز به روز بیشتر می‌کرد. این موارد را به گیم پلی کاراکتر محور و پس‌زمینه داستانی تمام اتفاقات اپکس لجندز اضافه کرده، سیستم لوت فوق‌العاده عالی و رابط ارتباطی جدید آن را هم به عنوان چاشنی، کنارش قرار دهید؛ حال متوجه کیفیت بالای آن خواهید شد. بازی Apex Legends دست روی تمام ویژگی‌هایی گذاشته که در سبک بتل رویال، جای خالی آن‌ها احساس می‌شد.

حال اگر شما نیز جزو گیمرهای تازه وارد اپکس هستید یا بعد از دیدن ویژگی‌های جذاب بازی دوست دارید سراغ آن بروید، در قسمت دوم از مقالات آموزش Apex Legends همراه تیلنو باشید تا نکات مهم گیم پلی و بخشی از پیش‌زمینه داستانی بازی را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر هم قسمت اول این آموزش را مطالعه نکرده‌اید، با مراجعه به مطلب آموزش بازی Apex Legends؛ معرفی کامل تمام کاراکتر ها می‌توانید تمام اطلاعات لازم درباره لجندهای این بازی را به دست آورید.

یکی از نکات مهمی که باید قبل از دانلود و تجربه بازی بدانید، تحریم بودن IPهای ایران از سوی الکترونیک آرتز است. به این ترتیب برای تجربه بازی Apex Legends باید از روش‌های گذر از تحریم استفاده کنید. نکته دوم، سرورهای در دسترس کاربران ایرانی است. وقتی به منوی انتخاب سرور بازی بروید، کم‌ترین پینگ در سرورهای بحرین برای گیمرهای ایرانی در دسترس قرار دارد اما متاسفانه این سرورها به طرز عجیبی خالی از بازیکن هستند و نمی‌توانید حتی یک مچ بتل رویال نیز در این سرورها تجربه کنید. بهترین گزینه انتخاب بین سرورهای فرانکفورت (Frankfurt) ۱ و ۲ است.

داستان بازی Apex Legends

یکی از ویژگی‌های خاص بازی Apex Legends که از همان روز‌های اول هم حسابی به چشم می‌آمد، وجود یک پس‌زمینه و روایت داستانی هرچند سرراست، پشت ماهیت تماما آنلاین بازی است. ویژگی جذابی که تا قبل از انتشار بازی آنطور که باید و شاید در بازی‌های آنلاین دیگر شاهد آن نبودیم و گیمرها را خیلی هیجان‌زده کزد.

داستان بازی Apex Legends، بعد از وقایع نسخه دوم سری تایتانفال و نابودی بخشی از کهکشان فرانت‌یر، روایت می‌شود. حال بازماندگان جنگ باید به بخش دست نخورده Out Land در این کهشکان کوچ کنند. بعد از وقایع پایانی تایتانفال 2، یکی از شخصیت‌های اصلی بازی به سمت یکی از سیاره‌های دست نخورده Out Land یعنی Kings Canyon رفته و مسابقات اپکس لجندز را طراحی می‌کند. بله تمام جریانات بازی اپکس لجندز در یک مسابقه، چیزی شبیه نسخه مدرن نبرد گلادیاتورها اتفاق می‌افتد. تمام کاراکترهای مختلفی که در بازی می‌بینید نیز به دلیل خاصی در این مسابقات شرکت می‌کنند.

گیم پلی بازی Apex Legends

بدون‌شک کسی برای شنیدن قصه و همراه شدن با داستان سراغ بازی Apex Legends نیامده و گیم پلی، مهم‌ترین و تنها وزنه نگه‌دارنده این بازی آنلاین است.

شخصیت مورد علاقه خود را انتخاب کنید

یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین کارهایی که باید از همان ابتدا در بازی Apex Legends انجام دهید، انتخاب کاراکتر مورد علاقه است. همان‌طور که در مقاله قبلی اشاره کردیم، تمام کاراکترهای بازی ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارند که حسابی در مبارزات و خلل گیم پلی، کارآمد هستند. هیچ راهنمایی خاصی بجز توضیح توانایی‌های کاراکترها نمی‌توان ارائه داد و تنها باید با تجربه بازی، لجند مورد علاقه خود را انتخابل کنید.

بخش Training را فراموش نکنید

یکی از بخش‌های بازی Apex Legends که در همان بار اول که وارد بازی می‌شوید پیش‌روی شما قرار می‌گیرد، بخش Training است. در این بخش با بلادهاوند همراه شده و نکات اصلی بازی را یاد می‌گیرید. اگر بار اول نیز بی‌توجه از کنار صحبت‌های بلادهاوند رد شدید یا کلا بی‌خیال تجربه Training اپکس لجندز شده‌اید، در بخش انتخاب مودهای بازی، یک بار دیگر به سراغ تجربه Training بروید. البته با تجربه این بخش نکات زیادی نیز ناگفته می‌مانند که باید با تجربه شخصی متوجه آن‌ها شوید، ولی در این مقاله سعی می‌کنیم تقریبا تمام نکاتی که باید برای موفق شدن در بازی بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم.

بعد از این بخش تمرینی بازی را تجربه کردید و بخش‌های اصلی بازی را یادگرفتید، حال نوبت به مودهای اصلی و رقابتی بازی می‌رسد.

بازی Apex Legends

مود بتل رویال

اصلی‌ترین مود بازی و آغازگر راه بازی Apex Legends، همین مود بتل رویال است. در روز عرضه، اپکس لجندز به عنوان یک بازی شوتر اول شخص بتل رویال به گیمرها معرفی شد و تا امروز نیز همه این بازی را یک شوتر بتل رویال می‌دانند. در سیزن نهم نیز مود جدیدی در کنار بتل رویال برای گیمرها در دسترس قرار گرفت تا تنوع مودهای در دسترس بیشتر شود. در سیزن نهم، برای تجربه بتل رویال بازی، مودهای Trios و Dous برای تجربه بازیکنان در دسترس قرار گرفته و به صورت دو نفره و سه نفره می‌توانید به تجربه Apex Legends بپردازید.

مود آرنا

آرنا مود جدید و تازه وارد اپکس لجندز است که در سیزن نهم در دسترس قرار گرفت. در این مود سه در برابر سه گیمرها در دو تیم به مبارزه با  یکدیگر می‌پردازند. قبل از شروع هر راند بازی، با پوینت‌های در دسترس قرار گرفته باید با خرید سلاح و آیتم‌های مورد نیاز، آماده نبردی سریع و خونین شوید. نکته مهم درباره این مود، امکان تجربه آن در سرور‌های بحرین است. پس هر موقع که قصد داشتید به تجربه مود آرنا مشغول شوید، سرورهای بحرین بهترین انتخاب شما هستند.

بهترین سلاح های بازی Apex Legends

وقتی مشغول تجربه یک بازی شوتر اول شخص آنلاین می‌شوید، در اولین قدم باید سلاح مورد علاقه خود را پیدا کنید. البته در این مورد حواستان باشد که هرچقدر در بازی پیشرفت کنید و ساعاتی بیشتری به تجربه بازی Apex Legends بنشینید، سلاح‌های متنوع‌تری را به کار خواهید گرفت. برای شروع بازی، سلاح‌های R301 و Spitfire گزینه‌های خیلی خوبی هستند. طراحی سلاح‌های بازی به نحوی است که هیچ تفنگ بی‌عیب و نقصی در بازی Apex Legends وجود ندارد و باید طبق سلیقه و سبک بازی خود، دو سلاحی که می‌توانید حمل کنید را انتخاب کنید. یکی دیگر از نکاتی که حسابی به شما کمک خواهد کرد، تمرین با سلاح‌های مختلف در بهش Firing Range است. در این بخش تمام سلاح‌ها و تجهیزات مختلف بازی قرار دارند تا گیمر بتواند با آن‌ها تمرین کنند. هسته اصلی سیستم شوتینگ بازی، روی کنترل اسلحه‌ها متمرکز است. به نحوی که هر سلاح لگد و تکان خوردن مخصوص خود را دارد و باید با تمرین و گذر زمان، دقت خود را در تیراندازی‌های دقیق و کاربردی افزایش دهید. در هر سیزن نیز سه سلاح فقط در Care Packageها قرار می‌گیرند و به طور کل از مپ بازی حذف می‌شوند.

چطور در مبارزات بازی Apex Legends موفق ظاهر شویم؟

بعد از اینکه سلاح مورد علاقه و مناسب خود را پیدا کردید، حال نوبت به مبارزات نفس‌گیر و پر زد و خورد اپکس لجندز می‌رسد. می‌توان مبارزات بازی را به سه بخش درگیری در فاصله‌های دور، میانه و نزدیک دسته‌بندی کرد. بدون‌شک برای درگیری در فاصله‌های دور باید از سلاح‌های اسنایپر استفاده کنید. این سلاح‌ها قدرت خیلی بالایی دارند و می‌توانند با سه یا چهار شلیک موفق دشمنان را از پای درآورند. مبارزات بعدی و پرتکرارترین آن‌ها، مربوط به فاصله‌های متوسط است. مبارزاتی که حسابی باید در آن‌ها آب دیده شوید و تنها با مهارت تیراندازی و استفاده صحیح از تجهیزات، می‌تواند از این مبارزات جان سالم به در ببرید. در این مبارزات می‌توانید از تمام سلاح‌های بازی استفاده کنید، فقط حواستان باشد که باید اول سلاح مورد علاقه خود را انتخاب کرده باشید. مهم‌ترین و سخت‌ترین مبارزات بازی، نبردهای نزدیک و رو در رو هستند که اگر بلد نباشید چطور در این مبارزات عمل کنید، خیلی سریع کشته خواهید شد. بارها و بارها اتفاقات می‌افتد که در یک ساختمان یا هرجای دیگری در فاصله کم‌تر از ۱۰ متری دشمنان قرار می‌گیرید و باید هرطورشده زنده بمانید.

در این مبارزات SMGها، شات‌گان‌ها و سلاح Spitfire، انتخاب‌های خوبی برای زنده ماندن به شمار می‌روند. نکته مهم درباره مبارزات بازی Apex Legends، حرکت کردن‌های شما است. هرچقدر هم که تیرانداز خوبی باشید، اگر بلد نباشید چطور از باران‌های گلوله جان سالم به در ببرید، حسابی اذیت خواهید شد. اسلاید شات و نشستن و بلند شدن‌های متوالی، بهترین گزینه شما برای مبارزات نزدیک به حساب می‌آیند. حواستان باشد که باید چندین بار این روش‌ها را امتحان کرده تا بتوانید به بهترین نحو ممکن، دشمنان را سوراخ سوراخ کنید.

آموزش Apex Legends

نکات کلیدی که باید بدانید

  • در بازی هیچ گونه فال دمیجی وجود ندارد و از هر ارتفاعی که به پایین بپرید، آسیب نخواهید دید. فقط حواستان باشد که برای حدود یک ثانیه Stun می‌شوید و نمی‌توانید هیچ‌کاری انجام دهید. این نکته در مبارزات بسیار کاربردی است و باید حواستان باشد که Stun شده جلوی دشمنان قرار نگیرید.
  • تمام سلاح‌های بازی بجز Charge Rifle، دارای برد تیر هستند و اگر فاصله‌های دور را نشانه بروید، با افت ارتفاع گلوله روبرو خواهید شد.
  • سطح سلامتی ثابت شما بدون احتساب شیلد، ۱۰۰ واحد است و به ازای هر شیلد پوینت، ۲۵ واحد به آن اضافه می‌شود.
  • آرمورهای سطح سه و چهار، هر دو دارای ۱۰۰ واحد سلامتی اضافه هستند اما اگر شیلد لول ۴ داشته باشید، با هربار شارژ کردن آرمور و استفاده از سرنگ‌ها، دو برابر به سطح سلامتی شما اضافه می‌شود.
  • باتوجه به آرمور شما، با مقدار خاصی دمیج وارد کردن، سطح شیلد شما ارتقا می‌یابد. اگر شیلد نداشته باشید ۱۰۰ واحد آسیب رساندن، شیلد لول یک را روی تن شما قرار خواهد داد. از شیلد لول یک به ترتیب با ۱۵۰، ۳۰۰ و ۷۵۰ واحد آسیب‌رسانی، لول شیلد شما افزایش خواهد یافت.
  • شیلد‌های لول چهار قابلیت ارتقا ندارند و تنها شیلد‌های لول سه با آسیب رسانی به دشمنان ارتقا پیدا می‌کنند.
  • شیلد‌های نارنجی رنگ در هیچ‌کجای نقشه قرار ندارند و تنها با آسیب‌رساندن و ارتقا شیلد لول سه، ظاهر می‌شوند.
  • کلاه‌خودها تنها مقدار آسیبی که با هدشات شدن دریافت می‌کنید را کاهش می‌دهند و روی پوینت شیلد شما تاثیری ندارند.

این تمام نکاتی بود که باید قبل از شروع بازی Apex Legends می‌دانستید تا سردرگم نشوید و بتوانید به‌ خوبی مشغول تجربه بازی شوید. نظر شما درباره بازی اپکس لجندز چیست؟ بنظر شما بهترین بازی بتل رویال حال حاضر کدام اثر است؟ نظرات و سوالات خود را با تیم تیلنو و کاربران آن به اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *